^***Hätäsektion kokeneet...***^

haluisin tietää kuinka teidän seuraavan raskauden asiat meni, eli

Mikä oli hätäsektion syy?
Kuinka tiuhaan tahtiin seuraavaa raskautta seurattiin?
Tuntuiko liitoskivut kipeimmiltä?
Ja miten se arpi vaikutti seuraavassa raskaudessa?

Itsellä hätäsektio takana...ja nyt raskaana :D niin olis kiwa tietää muiden kokemukset.

Tonttu rv5 :heart:
 
Moikka. Hätäsektio tehtiin 2006 kun kohtuni repesi. Tuo hätäsektio ei vaikuttanut seuraavaan raskauteeni mitenkään. Ikäeroa lapsille tuli 2v8kk ei arpi vaikuttanut millään lailla eikä liitoskivut olleet sen kipeämpiä.

Tiuhaan seurattiin, mutta ei hätäsektion vaan tuon kohdunrepeämisen ym ongelmien vuoksi.

Onneta kovasti sinulle Sydänkäpynen raskauteesi. Toivottavasti kaikki menee tälläkertaa hyvin.
 
Hätäsektio-sanaa viljellään mun mielestä vähän liikaa. Jos tietää edes päivän etukäteen, että menee sektioon, ei se ole hätäsektio. Yleensä siis hätäsektio on nimenomaan just kohdun repeämisen, heikkojen/olemattomien sydänäänien johdosta, äidin kunnon huononeminen jne. vuoksi.

Tuli vaan mieleen, ei kellekään henkilökohtaisesti :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Hätäsektio-sanaa viljellään mun mielestä vähän liikaa. Jos tietää edes päivän etukäteen, että menee sektioon, ei se ole hätäsektio. Yleensä siis hätäsektio on nimenomaan just kohdun repeämisen, heikkojen/olemattomien sydänäänien johdosta, äidin kunnon huononeminen jne. vuoksi.

Tuli vaan mieleen, ei kellekään henkilökohtaisesti :ashamed:
No mä en aikaan ollu menossa sektioon, vasta 13h supistuksien jälkeen lekuri sanoi että nyt joudut leikkaukseen...kun mun paineet nousi, ja kun se verepaine lääke ei ollu hyväksi vauvan sykkeelle, eli minä että vauva oltiin siinä vaarassa..
 
Meidän esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla synnytyksen pysäyhtymisen, asento virheen ja sydänäänten laskun vuoksi.

Kuopus on nyt 6kk ja toinen raskaus oli mielestäni jopa paljon helpompi kuin ensimmäinen. Tytöillä ikä eroa 2v 2kk. Arpi ei vaivannut mitenkään. Synnytystapa arvio tehtiin synnytys sairaalassa, sitä ei esikoisesta tehty. Ja toinen synnytys oli alatiesynnytys.

Tsemppiä sulle raskauteen! Tulevasta synnytyksestä kannattaa puhua neuvolassa, sillä ainakin minua jännitti kovasti sektion jäljiltä.
 
Heips!
Minulle tehtiin hätäsektio helmikuussa 2007. Menin synnyttämään ihan normaalisti, kunnes pojan sydänäänet hävisivät. Kätilö ilmoitti että nyt mennään, neljän minuutin päästä vauva oli jo ulkona ja mä unten mailla.

Seuraavaa raskautta seurattiin ihan normaalisti, ei enempää eikä vähempää kuin edellistäkään. Tyttäremme syntyi siis 6/2008.

Mulla on molemmat raskaudet ollu kauheen helppoja, mitään kipuja ei oo ollu ollenkaan. Liitoskivuista en edes osaa sanoa miltä ne tuntuu :ashamed:

Mulla tuli esikosta 3 raskausarpee, kuopuksesta varmaan 3000. En tiedä sitten, vaikuttiko arpi nahan kireyteen. Meidän tytär leikattiin samasta arvesta ulos, vaikkakin mulla oli ihan suunniteltu sektio. Mutta lääkäri ilmoitti heti, että eivät tee ns. ristiä mun mahaan, leikkaavat saman arven auki. Kiinnikkeitä ja arpikudosta olikin sitten mahassa jonkin verran, nahka avattiin veitsellä, muut kerrokset ronskisti saksilla.
Mutta kaikenkaikkiaan mulla meni kaikki hyvin, ei mitään negatiivista kerrottavaa :heart:
 
FPI
Meidän tyttö syntyi lokakuussa 08 hätä/kiireellisellä sektiolla ja olin ihan normaaliin synnytykseen menossa, tytön sydänäänteen laskun takia lääkäri ilmoitti, että nyt tuli sektio ja sitten olikin kiire, en nyt muista monenko minuutin kuluttua tyttö oli ulkona, mutta ei siihen kauaa kulunut.

Uutta raskautta ei vielä ole, sanoivat, että puoleen vuoteen ei saa yrittää uutta raskautta ja sanottiin, että uutta raskautta seurataan tarkemmin ja tehdään synnytystapa-arvio. En oikeastaan voi edes vielä ajatella uutta raskautta, sillä synnytys oli niiiin karmaiseva kokemus.

Ensimmäinen raskauteni oli kuitenkin ihan normaali, synnytystä lukuunottamatta.

Onnea raskauteesi Sydänkäpynen! :heart:
 
oih, kiwa ja helpottavaa että toinen raskaus menny hyvin.
Mulle sanottiin samaa, ett, vuoteen ei saa tulla raskaaksi ja että seuraavaa raskautta seurataan tiukemmin.
Mutta onkohan tuo sitten totta. Se jää nähtäväks.

Lisää kiitos kertokaa...
 
Mulle tehtiin hätäsektio 2006 kun vauvan sydänäänet laskivat. Syy luultavasti liian lyhyt napanuora, 37cm. Seuraava raskaus ja synnytys sujui ihan normaalisti eikä raskautta seurattu mitenkään erityisen tarkasti.
 
Nuo termin menee ihmisillä usein sekaisin eli:

Hätäsektiossa aina nukutus, vauva ulkona muutamassa minuutissa leikkauspäätösen jälkeen.

Kiirreellisessä sektiossa, nainen on tullut ihan synnyttämään normaalisti, mutta tilanne johtaa jostain syystä sektioon synnytyksen aikana, tällöin ei nukuteta vaan puudutetaan.

Ja tavallinen sektio on suunniteltu sektio, eli nainen tietää etukäteen ajan jolloin leikkaus tapahtuu.
Tämä myös puudutuksessa.

Sektioita on siis erilaisia, kun tuolla joku valitteli, että puhutaan liikaa hätäsektioista. Menee varmaan vaan termit sekaisin ja totta on että harvoin on kyseessä hätäsektio, vain murto-osa sektioista on hätäsektioita.

Mutta alukperäisen asiasta, eli onnea vain kovasti uudelle raskaudelle. Itse en vielä ole raskaana, toivon joskus vielä olevani, mutta se ei ole meillä ollenkaan itsestään selvää. Itseäni mietityttää juuri samat asiat jo nyt, että kuinka kaikki sitten menee? Meillä pyydettiin vuosi olemaan yrittämättä toista lasta, jännä kun ohjeita on niin erilaisia. Osaa ei pyydetä odottamaan lainkaan ja osalle sanotaan että puolivuotta on hyvä odotella ennen uuden tulokkaan miettimistä.
 
Jep, minullekin tehtiin siis nimenomaan hätäsektio, ja nukutettiin. Mutta ei meille sanottu kyllä mitään, että pitäisi odotella ennen seuraavan "tekemistä" joku puol vuotta/vuosi :eek: Ja meillähän tuli lapsille ikäeroa 1v4kk :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja oonanen:
Nuo termin menee ihmisillä usein sekaisin eli:

Hätäsektiossa aina nukutus, vauva ulkona muutamassa minuutissa leikkauspäätösen jälkeen.

Kiirreellisessä sektiossa, nainen on tullut ihan synnyttämään normaalisti, mutta tilanne johtaa jostain syystä sektioon synnytyksen aikana, tällöin ei nukuteta vaan puudutetaan.

Ja tavallinen sektio on suunniteltu sektio, eli nainen tietää etukäteen ajan jolloin leikkaus tapahtuu.
Tämä myös puudutuksessa.

Sektioita on siis erilaisia, kun tuolla joku valitteli, että puhutaan liikaa hätäsektioista. Menee varmaan vaan termit sekaisin ja totta on että harvoin on kyseessä hätäsektio, vain murto-osa sektioista on hätäsektioita.

Mutta alukperäisen asiasta, eli onnea vain kovasti uudelle raskaudelle. Itse en vielä ole raskaana, toivon joskus vielä olevani, mutta se ei ole meillä ollenkaan itsestään selvää. Itseäni mietityttää juuri samat asiat jo nyt, että kuinka kaikki sitten menee? Meillä pyydettiin vuosi olemaan yrittämättä toista lasta, jännä kun ohjeita on niin erilaisia. Osaa ei pyydetä odottamaan lainkaan ja osalle sanotaan että puolivuotta on hyvä odotella ennen uuden tulokkaan miettimistä.
Aijaa, kyllä mun synnytys kertomuksessa sanotaan että, hätäsektio, vaikka mua ei nukutettu... :/
 

Yhteistyössä