^***Hätäsektion kokeneet...***^

haluisin tietää kuinka teidän seuraavan raskauden asiat meni, eli

Mikä oli hätäsektion syy?
Kuinka tiuhaan tahtiin seuraavaa raskautta seurattiin?
Tuntuiko liitoskivut kipeimmiltä?
Ja miten se arpi vaikutti seuraavassa raskaudessa?

Itsellä hätäsektio takana...ja nyt raskaana :D niin olis kiwa tietää muiden kokemukset.

Tonttu rv5 :heart:

Kysyin samaa tuolla 0-12kk..puolella
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1382119
 
Mulle tehtiin hätäsektio 8/07 eteisistukan vuodon ja vauvan sykkeen laskun vuoksi rv 33. Nyt olen raskaana rv 32+5 ja raskautta ei ole seurattu normaalia useammin. Päinvastoin harvemmin, kuten monesti toisessa raskaudessa. Liitoskipuja ei ole ollut ja arpikaan ei ole ainakaan vielä mitenkään vaivannut. Mulla kyllä arpi on vaakasuoraan aika alhaalla, eikä pystysuoraan niinkuin monesti hätäsektiossa tehdään.
Mikä sulla oli hätäsektion syy? Onnea odotukseesi!
 
Mulla ei oo hätäsectioita, mutta kaksi kiireellistä ja yksi suunniteltu sectio. Tämä viimeisin raskaus oli rankka ja arpikipua paljon. Kävin sairaalassa ultrissa missä tarkkailtiin arpialuetta tarkasti. Supistuksia ei saanut tulla ja rauhallisesti piti ottaa. Suunniteltu sectio tehtiin tasan 38 viikolla kun arven kohta oli ohentunut, supisteluja oli paljon ja arpikipua myös. Eli minua ainakin tarkkailtiin tarkasti, mutta sekin varmaan riippuu sairaalasta ja kohdalle sattuvasta lääkäristä.
 
Heippa!
Minulla takana kiireellinen hätäsektio, tähän päädyttiin vauvan virhe tarjonnan ja sydänäänten laskun takia, ja loppujen lopuksi neiti oli kilon painavampi kuin odotettiin.. 4,3kg.
Neiti siis nyt 9kk ja eilen sain tietää odottavani seuraavaa... tulokas olisi neljäs.
Minulle ei sanottu että pitäis vuotta esim odotella seuraavaa raskautta ajatellen tosin oli siis eka sektio.
Ymmärsin kyllä lääkärin puheista, että loppuraskaudessa kokoa seurataan hivenen tarkemmin. Yleensä sektiosta ei ole haittaa seuraavalle raskaudelle, mutta tämä siis ei päde kaikkiin. Keskustele rohkeasti lääkärisi/neuvolan tädin kanssa. Kyllä he usein osaavat kertoa asiasta.
Onnea tulevaan :)
 

Yhteistyössä