Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

Moi! Ekakertaa tänne kirjottelen! :) miehen kanssa yritetään esikoista ja ensimmäinen yrityskierros käynnissä. Oireita on ollut oviksesta lähtien (menkkakivut, arat ja turvonneet rinnat, väsy, kylmä, aamuisin flunssaoireet, viimeviikolla pahoinvointi ja närästys) ja luulempa tunteneeni mahdollisen kiinnittymisenkin pari päivää sitten. Sunnuntaina "pitäis" alkaa menkat, mutta rtesti kuumottelee jo kaapissa! Mitä ootte mieltä, kannattaako aamulla vielä tehä? :D tänään olis menossa viikot 3+4 :rolleyes: ostin Clearbluen digitaalitestin, mikä näyttää viikotkin. Mitä kokemuksia ko. testistä? :geek:
 
Moi! Ekakertaa tänne kirjottelen! :) miehen kanssa yritetään esikoista ja ensimmäinen yrityskierros käynnissä. Oireita on ollut oviksesta lähtien (menkkakivut, arat ja turvonneet rinnat, väsy, kylmä, aamuisin flunssaoireet, viimeviikolla pahoinvointi ja närästys) ja luulempa tunteneeni mahdollisen kiinnittymisenkin pari päivää sitten. Sunnuntaina "pitäis" alkaa menkat, mutta rtesti kuumottelee jo kaapissa! Mitä ootte mieltä, kannattaako aamulla vielä tehä? :D tänään olis menossa viikot 3+4 :rolleyes: ostin Clearbluen digitaalitestin, mikä näyttää viikotkin. Mitä kokemuksia ko. testistä? :geek:
Samoja jännityspäiviä elellään :) Minä ajattelin tehdä testin ensi viikon alkupuolella, jos kuukautiset eivät sitä ennen ehdi alkaa. Silti sanon, että tee sinä jo testi :) Jännätään sitten yhdessä.
 
Viimeksi muokattu:
Samoja jännityspäiviä elellään :) Minä ajattelin tehdä testin ensi viikon alupuolella, jos kuukautiset eivät sitä ennen ehdi alkaa. Silti sanon, että tee sinä jo testi :) Jännätään sitten yhdessä.
Jei huippua! (y) minäki aattelin ensin oottaa alkuviikkoon, mutta hetken mielijohteesta ostin tänään testin enkä nyt enää maltakaan oottaa! :ROFLMAO: mukava kun on toinenkin jännittäjä kaverina! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Stella86
Uusi himotestaaja täällä ilmoittautuu. Uskokaa tai älkää, mutta vauvakuumehouruissani olen lukenut pariakymmentä sivua vaille koko keskustelun läpi. Ne jäljellä olevatkin sivut aion lukea vielä tällä viikolla.

Tästä tulee nyt pitkä sepustus, mutta toivottavasti jaksat lukea ja auttaa minua vasta-alkajaa.

Taustaa: olemme miehen kanssa molemmat kolmekymppisiä. Lopetin evran joulukuussa, ja ensimmäinen kierto oli 27 päivää. Oviksen tikutin rfsu:lla kp12. Vauvaa emme vielä yrittäneet, mutta tammikuun alussa keskustelimme aiheesta, ja molemmat haluaisivat jo kovasti pikkuisen perheenjäsenen.

Toisesta kierrosta osasin odottaa pidempää, sillä kiertoni on aiemminkin pillereiden lopetuksen jälkeen venähtänyt toisessa kierrossa kuuteen viikkoon. Oma luomukiertoni on ehkä noin 30-34.Tikutin kuitenkin kiltisti ovista kp10 asti. Kp 19 päivällä sain selvän plussan Sofiin. Seksiä oli harrastettu juuri ennen testiä ja edellisenä iltana. Viimeisen rsfu:n tein pari tuntia myöhemmin, ja se jäi vähän haaleammaksi. Tikutin vielä samana iltana ovista Sofilla ja apteekin omalla, koska en tiennyt, onko ovis tulossa vai menossa. Edellisenä iltana Sofi oli ollut vielä selkeä nega. Samana yönä tunsin irtoamiskipuja alavatsalla, joten epäilen, että LH-huippu oli ollut edellisenä yönä ja siksi rfsu ja apteekin oma eivät näyttäneet kirkuvan punaista positiivista.

Tänään on kp 30 ja dpo 10. Raskaustestiä en aio tehdä ennen kuin menkat ovat kunnolla myöhässä, sillä pelkään alkuraskauden keskenmenoa. Ovistestejä sen sijaan olen tehnyt kunnon himotestaajan lailla koko kierron (eilen neljä kpl!), sillä päätin tikuttaa koko kierron saadakseni tietää, miten kehoni toimii.

Oviksen jälkeen viivat pysyttelivät muutamia päiviä suht tummina, mutta haalenivat sitten. Nyt toissapäivänä viivat kuitenkin alkoivat tummentua selvästi. Eilen testiviiva oli lähes kontrollin vahvuinen, ja tänään testiviiva näyttää ehkä hieman kotrollia vahvemmalta.

Auttakaa te viisaat ja kokeneemmat naiset: mitä tämä tarkoittaa? Onko minulla ovis vasta nyt? Vai mitä ihmettä?

Ensin kuva rfsu:n ja Sofin kp 10-19 alkukierron testeistä. Toiseksi alimman tulkitsin positiivikseksi.

Toisena samasta pissasta myöhemmin ovis+-iltana tehdyt Sofit ja apteekin oma.

Kolmantena vielä ovistestit dpo 5-10. Alimmainen tehty tänään päivällä.

Tiedän, että kuivuneista tikuista on vaikea sanoa mitään varmaa, mutta nuo positiiviset tikut on kuvattu lähes heti testin jälkeen.
Tervetuloa @Stella86 ! Kyllä sulle melkein plussaa veikkaan raskaustestiinkin. Olet kyllä hyvin dokumentoinut kiertosi! :)(y) Ja ovis on noiden mukaan ollut... Siis kyllähän ovistestit raskaushormoniinkin reagoi, ja dpo:t jo siinä kohtaa, että voi hyvin näyttää. Olen 2/3 raskautta testannut näin:D ennen raskaustestin tekoa. Tietysti muukin on mahdollista, mut aika jännät paikat sulla kyllä! Tsemppiä viikonloppuun ja osta raskaustesti kaappiin odottamaan. ;):love:
 
Tervetuloa @Stella86 ! Kyllä sulle melkein plussaa veikkaan raskaustestiinkin. Olet kyllä hyvin dokumentoinut kiertosi! :)(y) Ja ovis on noiden mukaan ollut... Siis kyllähän ovistestit raskaushormoniinkin reagoi, ja dpo:t jo siinä kohtaa, että voi hyvin näyttää. Olen 2/3 raskautta testannut näin:D ennen raskaustestin tekoa. Tietysti muukin on mahdollista, mut aika jännät paikat sulla kyllä! Tsemppiä viikonloppuun ja osta raskaustesti kaappiin odottamaan. ;):love:
Kiitos ihana! Jännittää ihan kamalasti ja samalla myös pelottaa, että alkaako ne menkat heti, jos alan olla toiveikas. Ovistestin teen varmasti huomenna ja ylihuomennakin. Seurataan, mitä tapahtuu :)

Ps. Mä luulin olevani maailman ainoa himotestaaja ennen kuin löysin tämän ihanan ketjun.
 
Wilpuri80: noin mäkin vannoin mutta enpä malttanut missään kierrossa olla testaamatta silloin kun testejä oli... :whistle:

Siinä vaiheessa ei muuten kannata vielä katsoa kun se väri vielä "etenee", silloin saattaa näkyä hetkellisiä mukaviivoja. Kun suurin osa väristä on kontrolliviivan takana, voi ruveta tiirailemaan. Mä harrastin sitäkin, että kuvankäsittelyohjelmalla kännykässä kokeilin erilaisia filttereitä ym. kuvaan josko näkyisi paremmin. Ennen tätä kiertoa en kyllä ikinä saanut mitään näkyviin. Kun sitten haamun sain niin filttereillä sai sen kyllä paremmin näkyviin. Dpo13 on kuitenkin vielä aika varhaista, tämän sivuston mukaan reilut 13 prosenttia testaajista saa silloin vielä negan. On muuten hauska paikka himotestaajille. Sieltä voi katsella muiden lähettämiä testejä, lukea tilastoja ja tyypillisiä oireita kullakin dpo:lla (englanniksi).
Toiveita aamulla ehti nostattaa se että kumpikaan testi ei oo aikaisemmin antanut mitään noin selkeitä viivoja jotka pysyisivät näkyvissä useamman minuutin. Hävisivät sitten kun testiaikakin meni. Näitä lyhyen hetken näkyvissä olevia viivoja tulee usein tosiaan kun väri liukuu testissä!
Noo, eipä nuo nyt mitään merkkaa, ehti vain hetken jo melkein innostus että hitto, jos sittenkin!
Ja toivoahan on niin kauan kun vuotoa ei näy :love:
 
Olen tehnyt niitä sekä aamu-, päivä-, ilta- että yöpissasta :D Tuon tämänpäiväisen positiivisimman tein noin kello 13. Teen ehkä illalla töiden jälkeen uuden.

Mä oon monesta lähteestä lukenut, että joillakin naisilla tulee loppukierrosta noita ovisplussia. Siksi epäilen kuuluvani juuri kyseiseen ryhmään.
mä just kuulun kanssa siihen ruhmään et tulee tummaa viivaa lähes plussaa loppukierrosta..mulla nyt dpo12 oon testannut tänään ja eilen 25 herkkyyden r-testillä viivanpaikkaa..tiistaista asti ollut kuvottavaa oloa aamusta iltaan..aamupalan teko ja muiden ruokien teko kuvottaa..välillä paleltaa ja on hiki.. mää niin toivon et nää oireet on sitä itseään..mutta ennenkin ollut kuvottavaa oloa vaan keltarauhashormonista johtuen..ja menkat alkaneet.. menkkojen pitäis alkaa lauantaina..no huomenna uutta testiä..mää niin vajoon maanalle jos nega tulee ja menkat alkaa.. nää oireet on niin voimakkaat ja voimistuneet tiistaista.. muissa nega kierroissa ei oo oollu näin voimakkaita eikä jokapäiväsiä kuvottelua..
 
mä just kuulun kanssa siihen ruhmään et tulee tummaa viivaa lähes plussaa loppukierrosta..mulla nyt dpo12 oon testannut tänään ja eilen 25 herkkyyden r-testillä viivanpaikkaa..tiistaista asti ollut kuvottavaa oloa aamusta iltaan..aamupalan teko ja muiden ruokien teko kuvottaa..välillä paleltaa ja on hiki.. mää niin toivon et nää oireet on sitä itseään..mutta ennenkin ollut kuvottavaa oloa vaan keltarauhashormonista johtuen..ja menkat alkaneet.. menkkojen pitäis alkaa lauantaina..no huomenna uutta testiä..mää niin vajoon maanalle jos nega tulee ja menkat alkaa.. nää oireet on niin voimakkaat ja voimistuneet tiistaista.. muissa nega kierroissa ei oo oollu näin voimakkaita eikä jokapäiväsiä kuvottelua..
Toivotaan kovasti plussaa!!! Oireet kuulostaa lupaavalle
 
mä just kuulun kanssa siihen ruhmään et tulee tummaa viivaa lähes plussaa loppukierrosta..mulla nyt dpo12 oon testannut tänään ja eilen 25 herkkyyden r-testillä viivanpaikkaa..tiistaista asti ollut kuvottavaa oloa aamusta iltaan..aamupalan teko ja muiden ruokien teko kuvottaa..välillä paleltaa ja on hiki.. mää niin toivon et nää oireet on sitä itseään..mutta ennenkin ollut kuvottavaa oloa vaan keltarauhashormonista johtuen..ja menkat alkaneet.. menkkojen pitäis alkaa lauantaina..no huomenna uutta testiä..mää niin vajoon maanalle jos nega tulee ja menkat alkaa.. nää oireet on niin voimakkaat ja voimistuneet tiistaista.. muissa nega kierroissa ei oo oollu näin voimakkaita eikä jokapäiväsiä kuvottelua..
Paljon lämpimiä ajatuksia täältä! Toivotaan, että saadaan syysvauvat syliimme.

Mäkin päätin alun perin siksi tikuttaa myös loppukierron, koska on ollut pelkoa, että josko kärsin lievästä PCO:sta. Sairastin lukioikäisenä anoreksian, ja luojan kiitos en ehtinyt laihtua ihan sairaakuntoon, mutta hormonitoiminta stoppasi moneksi vuodeksi. Menkat eivät pyörineet edes teroilla, sillä painoni nousi kovin hitaasti. Yksi gynekologi sanoi tuolloin ohimennen ultratessaan, että munasarjoissani on viitteitä monirakkulaisuudesta.

Nyt, kun painoa on +10 kg ja olen kaikin puolin muutenkin terve, on kuukautiskierto pyörinyt hyvin. Silti, tuo PCO-peikko vähän pelottaa. Onneksi siihenkin on kuitenkin apua saatavilla.
 
@Stella86 mulla diagnosoitiin syksyllä 2016 ovulaatiohäiriö.. eli mulla munasolu jää usein irtoamatta..ja sen seurauksena tulee kystia..ja niitä kystia mulla on ollut kaksin kappalein.. diagnoosin sain yksityiseltä lapsettomuusklinikalta..mulle kokeiltiin letrozol hoitoa joka siis kasvattaa munarakkulaa..mutta kystat häiritsi sitten kovasti..munarakkulat kasvoi hienosti ja saatiin johtofolli mutta ei raskautta..letroja kokeiltiin kahessa kierrossa..miehen simpat ok..ja mun hormoni arvot on ok..joulukuussa 2016 tehtiin lähete julkiselle ihan senkin takia et yksityisellä kallista..saatiin ensi aika julkiselle ja aika on maaliskuun alussa. ja nyt siis mennään luomuna siihen maaliskuuhun.. mullahan keho ei pillerien lopetuksen jälkeen ei ees yrittänyt ovuloida..mutta nyt tilanne on parantunut sillain et mun keho yrittää ovista mutta ovulaatiohäiriön takia ei välttämättä irtoa.. mutta tässä kierrossa munasolu irtos varmasti sillä lämmöt pysyneet ylhäällä :) lämmöthän ei nouse jos ovista ei tapahdu
 
Noniii nyt tulee verta ja mahaa vihloo oikealta puolelta.. ruskeaa tuhrua ja pönttöön lirahti vähän punaista.. :cry: itkettää niin paljon! Onko nämä nyt menkat vai kiinnittymisvuotoa? Vai kenties km? Kierto 27/30 ja ollut aiemmin tasan 30pv..
 
Noniii nyt tulee verta ja mahaa vihloo oikealta puolelta.. ruskeaa tuhrua ja pönttöön lirahti vähän punaista.. :cry: itkettää niin paljon! Onko nämä nyt menkat vai kiinnittymisvuotoa? Vai kenties km? Kierto 27/30 ja ollut aiemmin tasan 30pv..
Voi ei, olen tosi pahoillani. Seuraavat päivät varmasti näyttävät, onko kyseessä menkat vai jokin muu vuoto. Koeta ajatella positiivisesti, että kroppa selvästikin toimii. Kyllä se tärppi sieltä tulee. Oletko muuten ovista tikutellut?

Mullakin koko ajan pelottaa, että milloin se minun täti punainen taapertaa kulman takaa kylään. En juuri nyt välittäisi häntä tavata.
 
Tässä aamun ovistikut. Tehty samasta pissasta. Kp 31/33-34 ja dbo 11.

Sofi edelleen positiivinen, mutta apteekin oma hailumpi samoin kuin oli oviksenkin aikaan. Tuntuu, että nuo Sofit on älyttömän herkkiä, vaikka pakkauksen mukaan "vain" 25 mlU/ml.
 

Attachments

Oon luvannut itselleni, että teen sen vasta, jos kuukautiset eivät ala vielä ensi viikon alussakaan. En jotenkin halua tietää, jos tulee ihan alkuvaiheen kemiallinen tai joku kiinnittymisyritys. Ottaisin sen varmasti aika raskaasti. Ja varmasti pettyisin myös r-testin negaankin.
Ihailtavaa luonteenlujuutta! Ovistestit näyttää kyllä hyvin lupaavilta niin sillä kysyin ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Stella86

Yhteistyössä