Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

trady mää niin symppaan sua tuossa testailussa ja jännäilyssä :LOL:

Meillä on miehen kans tänään vähän treffi-ilta, käytiin jo syömässä ja myöhemmin leffaa, lapsi on mummulassa yökylässä. Kamalan hankalaa kun koko ajan pyörii mielessä vaan, että testaiskohan taas huomenna :ROFLMAO:
Mä nukuin viimeyön aivan päin honkia samasta syystä. Heräsin vähän väliä, katoin kelloa et joko voi nousta ja testata :eek: :D
 
Hei vain, ensimmäistä viestieäni palstalle kirjoitan. Aloitin tämän viestiketjun lukemisen jo kuukausi sitten ajatuksenani kirjoittaa sitten kun olen teidän tekstinne selannut läpi. Mutta voi kuinka se viekään aikaa! Nyt olen menossa sivulla 225 ja toivottavasti tämän viikon aikana viimein saavuttaisin ketjun pään ja pääsisin seuraamaan teidän kokemuksianne reaaliajassa.

Omaa tarinaani sen verran että esikoisesta haaveilen ja ikää minulla vähän alle ja miehellä pikkuisen yli 30. 2011 jätin ensimmäisen kerran hormonaalisen ehkäisyn pois ja kuukautisia ei sitten odottelusta huolimatta kuulunutkaan. Terveyskeskuslääkärien kanssa alun selvittelyn ja 9kk kuukautisten odottelun jälkeen gynekologeille tutkittavaksi, hormonitasoja mittailtiin ja useampaan otteeseen ultrattiin. Lopputulema oli ettei oma hormonitoiminta toimi normaalisti, syytä ei löydetty. Kuukautisia ei Teroluteillakaan saatu tulemaan. Primoluteilla jonkinmoinen vuoto kyllä, mutta niissäkään kierroissa raskautumisen mahdollisuutta ei oikein ultran mukaan ollut. Tämä järkytti, "mikä nainen minä olen jos estrogeeniä ei erity enkä voi raskaaksikaan tulla". Elämäntilanne muuttui ja päädyin sitten lääkärin suosituksesta aloittamaan yhdistelmäehkäisyn uudelleen jonka myötä kierto saatiin taas tulemaan. Estrogeeni lääkkeen muodossa oli kuulemma merkityksellinen luustoni säilymiselle.

Tuolloin puhuttiin että kun raskautuminen tulisi ajankohtaiseksi voisin suoraan hakeutua hoitojen puolelle, sillä luomusti todennäköisyyteni olisivat todennäköisesti pienet. Pyysin nähdäkseni tuon aikaiset tekstini noin vuosi sitten, eikä sinne ollut kuitenkaan asiasta mitään kirjoitettu. Suorasta tiestä odottelun ohi taitaisi siis olla turha haaveilla, mutta ei minulla onneksi hoitoihin vielä hinku ollutkaan, lähinnä vain kaipailin tutkimuksia olisiko tilanteeni muuttunut...

Keväällä 2015 tunsimme viimein mieheni kanssa olevamme valmiita (ajatukseni oli että noin vuosi tästä tulisi hakeutuminen lapsettomuushoitoihin), jätin yhdistelmäehkäisyn ja odottelin kuukautisia... Ensimmäiset sain 3kk sitten ja voi miten kuukautisista voikaan olla onnellinen! Mies totesi, että onkin tainnut valita itselleen aika sekopäisen naisen... "Onko ne noi hormonit sitten nyt kun ei ole enää pillerit mielialoja tasaamassa, ei kai kukaan voi iloita kuukautisistaan noin". <3 Ovulaatiotestit otin mielenkiinnosta käyttöön, mutta huippua en onnistunut tikuttamaan, olettaisin etten siis ehkä ole ovuloinut edellisinä kuukausina. Kierrot olleet 31-29vrk lyhentyen. Tässä kierrossa kuitenkin löysin mielestäni myös LH-huipun ja ovulaatio oli todennäköisesti 17.11.

Ja tähän porukkaan tunnen kuuluvani, sillä raskaustestejä olen tehnyt kiertojen viimeisinä päivinä vaikka olenkin uskonut ettei raskautumisen mahdollisuutta ole ollut. Pieni toivon kipinä yllä kuitenkin... Tässä kuussa sitten entistä suuremmalla innolla.

Teidän tekstejänne lupaan kommentoida sitten kun ketjun pään tavoitan, onnea yritykseen kuitenkin kaikille!
 
Sorry pikainen oma napa ihan alkuun.. Eli kp29 tyhjennyksen jälkeen. Kierto minulla yleensä n.33pv. Ja tänä aamuna testit pärähti tällasena http://aijaa.com/sISyWO. :eek:

16.11 kävin verikokeissa ja silloin hcg oli enää 30. Voiko se YHÄ näkyä tuossa r-testissä ja näinkö myöhäään on ovis?! Huhheijjakkaa...:confused:

Ainiin, tissit on ihan törkeeen kipeet!! Kyllä on kroppa menny sekasin siitä tyhjennyksestä.
 
Testasitko?
En mää vielä, ei ollut aamuksi testejä niin mies joutui taas apteekkiin asioimaan :D just se äsken tuli takaisin ja oli törsännyt kahteen cb digitestiin :eek:
Pakko ehkä oottaa aamuun...
Alaselkää juilii ärsyttävästi. Toivottavasti ei enteile menkkoja, vaikka toisaalta oli mulla edellisessäkin alkuraskaudessa nää samat kivut ja paljon pahemmatkin :rolleyes:

Oon tässä miettiny, että voiko ovistuntemukset (eli ne jomottelut munasarjan kohdalla) alkaa tuntumaan jo kaks viikkoa ennen ovista?:LOL: Mun mielestä ei mutta voiko sittenkin? Oon tässä kytänny kalenteria ja mun kirjoittamia oireita ja koittanu löytää sitä todennäköistä ovispäivää..
 
Lisbon ei voi olla ovis jos sulla ollu 16.11 vielä hcg koholla. PC on herkkä, jopa alle 10 arvolla tollanen viiva. Hcgtä voi olla vielä sen verran et näkyy. Olihan mullaki 61 ja vajaa vk siitä 21 ja PC viiva vielä tummempi ku toi sun.
Toivottavasti asia selviää pian. Tosi hitaasti sullakin laskee. Mulla tavaraa oli jäänyt kohtuun. Aikaisemmin hcg laskenu joka kerta 3vk aikana sieltä "sadastatuhannesta " alle 20:en.

onnea matkaan muillekin :)
 
Lisbon ei voi olla ovis jos sulla ollu 16.11 vielä hcg koholla. PC on herkkä, jopa alle 10 arvolla tollanen viiva. Hcgtä voi olla vielä sen verran et näkyy. Olihan mullaki 61 ja vajaa vk siitä 21 ja PC viiva vielä tummempi ku toi sun.
Toivottavasti asia selviää pian. Tosi hitaasti sullakin laskee. Mulla tavaraa oli jäänyt kohtuun. Aikaisemmin hcg laskenu joka kerta 3vk aikana sieltä "sadastatuhannesta " alle 20:en.

onnea matkaan muillekin :)
Mie oon noita ovistestejä tässä tehny ihan reilusti tyhjennyksen jälkeen ja se oli vielä viimeviikolla semmonen hailakka, niinkun normaalissakin kierrossa, ei oviksen aikaan. Nyt rämähtäny sitten noin tummaks. Gynen polilta sanottiin että tosi hyvin on arvot laskenu..
 
Lisbon, mäkin luulin ja olin ihan varma et tyhjennyksen jälkeen mulla olis ollu pian ovis, koska ovistesti oli haaleempi jossain välissä ja sit plussa. Mut sit edellis la alkoi taas vuotaa, to tuli nyrkin kokosia hyytymiä ulos ja vuoto vaan jatkuu, pääsin ultraan ja kohtuun on jäänyt joku pala. Limakalvoa oli jäljellä vielä 1,5cm. Hcg oli vielä 7, tyhjennyksestä tuli sunnuntaina kuukausi. Eli mun tapauksessa se ei sit ollutkaan se ovis. Negaa näyttää r-testi. Eli en usko et sullakaan on vielä ovista :(
 
Osaako joku sanoa, et mistä mä sit tiedän et koska uusi kierto alkaa? Sit kun vuoto loppuu? Ovistestejä toki alan tekemään (ehkä viikon päästä?) mut nyt vuodan edelleen kun seula. Kontrolliultra mulla on 18.12, sinne asti pitäis odotella ja toivoa et se kohtuun jäänyt pala on poistunu itellään. Kaavintaa ei lääkäri suositellut vielä, katsotaan asiaa uudelleen jos sillon 18pv on vielä kohdussa jotain.
 
Catharin en tiiä kyllä mikä proseduuri näissä hommissa on mutta kuulostaa ouvolle että ei kaavita jos sinne selevästi on jääny jotaki eikä vieläkään oo tullu itekseen pois? Sehän voi tulehtua jos se siellä saa kökkiä.. Oo nyt ainaki skarppina sen vuodon kans jos hippasenki haiskahtaa huonolle niin soitat heti sinne ja vaajit kaavintaa.

Kauheasti tullu uusia tänne, tervetuloa vaan! Ja plussanneille kovasti onnea ja vauvaliimoja :)

Neljänruusu höh :( Mie niin taustalla ootin että oisit plussannu.

Kiva ko Tammis ja Theranki täällä välillä vilahtaa :) Mie oon nyt käyny kurkkimassa tosiaan vaan taustalla ko ei oo ollu oikein mittään. Nyt ehkä????? alakaa jotaki tapahtuun. Mie oli vajjaa kaks viikkoa sitte koulutusreissulla kaks yötä niin että kolomena yönä jäi imettämättä. Just ennen reissua pistettiin simpat talteen mutta tuskin mulla sillon mikkään ovis oli, ei mittään oloja ainakkaan. Mutta nyt, perjantaina simpat talteen, lauantaina tuli oikein venyviä limoja, ei todellakkaan pelekkää mälliä, kn oli apposen auki ja lauantaina vasemmalla alamahalla mahdollisia jomoja muniksen suunnalla, oli semmosta tykytystä mitä en ilimavaivaksi voi laskea. Kn kävi eilen kiinni mutta aukes uuestaan ja tuli taas venyviä limoja isosti. Mutta mietin että tulleeko ne limat ennen ovista vai sen jäläkeen? Lauantain jomot oli kovin ovismaisia mutta maanantain limat oli kans. Ja jos ovis oli vasta maanantaina niin tais mennä huti tämä ko talleteltiin vaan perjantaina. No mutta, ne menkatki on tervetulleet vauvakuumeiselle :D

Ovista en oo tosiaan tikuttanu ko ne on poistunu Prisman valikoimasta (kauhea vääryys) enkä muistanu niitä ostaa Sittarin reissulta. Mutta PC on tännään ainaki ihan nega.
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Minlisi oisko sulla ollut ovuloimaton kierto jos venyy pitkäksi ja testit negaa? Onhan se inhottavaa varsinkin silloin kun kovasti toivoo plussaa. Mullakin aikoinaan yksi sellainen kierto, oli kyllä pettymys.
Nii... Tuntuu vaan tosi oudolta, kun just tässä kierrossa mulla on ollu ihan tosi voimakkaat munasarjakivut (vasemmalla) jo kp 14 lähtien ja ne oli tosi kivuliaat just sillon, kun ovulaatio olis normikierron mukaan voinut olla o_O ja sitte tää ihan kamala tissikipu ja turvotus... Olin jo ihan varma :LOL:

Toivottavasti tää kierto ei nyt ala aina olemaan ihan näin törkeän pitkä.
 
Sitä minäkin! En kyllä ymmärrä. Tuntui, ettei se lääkäri notkauttanu korviaankaan vaikka kerroin niistä nyrkinkokosista hyytymistäkin. Mut ei. Ja just kun crp oli normaali eikä kuumetta ollut. Muuten oireet oli samat kun synnytyksen jälkeinen kohtutulehdus, mikä oli esikoisesta. Paitsi hajua ei nyt ole, mut vatsakipu, isot hyytymät, kylmät väreet. No, ei kai auta muu kun seurata ja odotella.
 
Lisbon, mäkin luulin ja olin ihan varma et tyhjennyksen jälkeen mulla olis ollu pian ovis, koska ovistesti oli haaleempi jossain välissä ja sit plussa. Mut sit edellis la alkoi taas vuotaa, to tuli nyrkin kokosia hyytymiä ulos ja vuoto vaan jatkuu, pääsin ultraan ja kohtuun on jäänyt joku pala. Limakalvoa oli jäljellä vielä 1,5cm. Hcg oli vielä 7, tyhjennyksestä tuli sunnuntaina kuukausi. Eli mun tapauksessa se ei sit ollutkaan se ovis. Negaa näyttää r-testi. Eli en usko et sullakaan on vielä ovista :(
Harmi kun sinulla yhä on tuota vuoto-ongelmaa..=( itselläni onneksi tyhjeni hyvin, eikä ole ollut mitään ongelmia. Kysyin muuten gynen polilta tuosta ovulaatio hommasta, ja sanoivat että se on aivan mahdollista ovuloida vaikka vielä olisikin r-hormoonia kehossa (y) Tein taas tikkuja, laitan kohta kuvia!
 

Yhteistyössä