Kääk on niin paljon tekstiä että en muista puoliakaan!
Mut Samhella ainakin viivaa näkyy, muilla en valitettavasti mäkään näe
Wolt..siis mikä kp sulla nyt menossa jos vasta olis dpo10-11?
Huonosti nukkuvat lapset. Mamma, miten sulla lapsi heräilee? Itkee vai valvoo vai miten?
Mulla on hyvin nukkuvat lapset mutta esikoisella on ollut kaikki nämä 5v vaiheita ja vaiheita. Ensin mulla oli kauhea kiire unikouluun koska olin niin väsyny ja rikki vauvavuodesta. Varoin nukuttamasta viereen jnejne ettei vaan olis tullu mitään "assosiaatioita". Mutta hankalaa se oli. Sit alko hampaiden tulo ja sitten 2-3v jälkeen yölliset kauhukohtaukset ja sitten 4v valtavat unet ja uneksimiset. Eli hybänä yönä lapsi nukkuu kuin tukki ja huonona itkeskeli vähän väliä, sai ihan itkupotkukohtauksia koska nukkuu nii sikeästi ettei herännyt lohdutteluun. Samoin saattoi herätä pissahätään mutta oli niin unessa että vain huusi ja panikoitui kun yritin pissattaa. Ne oli raskaita ja rasittavia öitä. Etenkin kun olin kahteen otteeseen raskaana. Huooh! Vieläki lapsi uneksii välillä ihan älyttömästi ja itkee sitten. Ja johtuen sikeästä unesta on hankala lohdutettava.
Kuopuksen kanssa taas en ole jaksanu unikouluja. Olen viis veisannu ohjeet ja nukutim surutta tissille ja viereen ja yösyötin lapsentahtiin. Nukuin paljon paremmin koska lapsi on vieressä ja nopeasti rauhoitettavana. Ei tarvii nousta ja herätä itse kokonaan. Ja kappas..lapsi jätti 1.5v itse yösyötöt ja osaa tarvittaessa nukahtaa ilman tissiä ja isänsäkin kanssa. Ilman mitään surempaa vääntöä. Ja mun mielestä hampaiden tekokin oli lähinnä vain pientä äherrystä että puljasi tissillä tiheämmin mutta kun oli vieressä niin sain itsr nukuttua.
Eli onhan noi erilaisia. Vaikka ymmärrän senkin ettei kaikki osaa vauvan vieressä nukkua. Mutta hyvin noi on erilaisia. Kuopuksen nukutus on suht helppoa kun taas esikoisen kanssa paloi pinna ihan jatkuvaan. Mutta joo..onham se sitäkin että toisen kanssa on rennompi ja osaa kuunnella omia ajatuksia enkä ainakaan mä enää kuunnellut eskm neuvolan kauhutarinoita siitä miten viereee ei saa ottaa jne.
oho..sori pitkä OT selostus