Häpeä sinä luuseri joka et anna lapsen tavata isäänsä

• Viestiketjun aloittaja "Jep"
  • Ensimmäinen viesti
"höh"
tiedän tapauksen, jossa erosta katkeroitunut äiti muutti toiselle paikkakunnalle ja otti uuden miehen.
Opetti lapsen sanomaan tätä uutta isiksi ja aina kun oli oikean isäm vuoro tavata lasta, kummasti lapsi aina "sairastui". Sossut uskoivat äitiä, joka väitti että mies heidät hylkäsi jne. ja äiti sai yksinhuoltajuuden.
Loppujen lopuksi siinä taisi käydä niin että tämä "uusi" isä adoptoi tän lapsen ja bioisä antoi suostumuksensa kun ei jaksanut käyttää lasta taisteluvälineenä. Oikeesti sairas akka ja se uusi "isä".
Viedä nyt toiselta lapsi :(
No joo erohan on aina pahaksi lapselle. Jotenkin miettii että sellaiinen joka kykenee rikkomaan lapsen kodin, ei ehkä rakasta häntä oikeasti. Ehkä siinä syy miksi eivät tapaisi?

[QUOTE="vieras";24059651]Ei pidä paikkansa. Moni narsistin kanssa suhteessa ollut ei varmaankaan allekirjoittaisi mielipidettäsi.[/QUOTE]
Moni "narsistin kanssa suhteessa ollut" ei ole ikinä kuullut mitään oikeaa persoonallisuushäiriödiagnoosia eksästään, vaan on vetänyt omat johtopäätöksensä naistenlehtien narsistiartikkeleista, ettei tarvitsisi miettiä sitä vaihtoehtoa, että itsessä saattoi olla vikaa.

Narsismi on jännä juttu. Kun jollakulla on syöpä, se menee kiltisti tutkinnon omistavalle lääkärille. Kun jollakin on paska puoliso, koko palsta on täynnä amatööripsykiatreja, jotka diagnosoivat kilpaa narsistista persoonallisuushäiriötä. Ihan tyhmyyttäänkö täällä väheksytään psykiatrin koulutusta ja ammattia, vai onko kyseessä pelkkä puhdas ilkeys?

Ihan sairaalloisesta uteliaisuudesta, minkä kumman takia nainen tarjoaa tavaraansa juopolle, huumeongelmaiselle ja väkivaltaiselle hullulle? Oliko se kenties Ihana Paha Poika™ vai Alussa Ihan Hyvä Mies™?
Musta taasen on kummallista miksi kukaan mies kasvattaa pojastaan huumeongelmaista ja väkivaltaista hullua? Oliko se lapsi aluksi se "ihana isin poika" ja sitten siitä vaan tuli hullu?

"..."
Sellanen äiti "riistää" lapselta isän.. eikus mites se meni, isältä lapsen joka toimii vaan niinkuin isä päätti. Lapsen kanssa ei voi alkaa leikkiä on/off hommia ja biologia ei vielä vanhempaa tee tai merkitse mitään lapselle, aikuisempana totta voi miettiä, minkälainen ihminen se sellanen mies olikaan.

"vieras"
Dechs puhuu kyllä osittain asiaa, mutta esim. narsisti näyttää päällepäin erittäinkin hyvältä ihmiseltä ja alkoholiin taipuvaisen alkoholiongelma voi alkaa vasta kun joku asia laukaisee sen, eli aina ei näe päällepäin etukäteen millaisen kumppanin valitsee. Sen takia kannattaakin tutustua kumppaniin todella hyvin ennenkuin tekee lapsia.

Nimim. 10 vuotta yhdessä ja nyt eka lapsi tulossa...

"vieras"
Moni "narsistin kanssa suhteessa ollut" ei ole ikinä kuullut mitään oikeaa persoonallisuushäiriödiagnoosia eksästään, vaan on vetänyt omat johtopäätöksensä naistenlehtien narsistiartikkeleista, ettei tarvitsisi miettiä sitä vaihtoehtoa, että itsessä saattoi olla vikaa.

Narsismi on jännä juttu. Kun jollakulla on syöpä, se menee kiltisti tutkinnon omistavalle lääkärille. Kun jollakin on paska puoliso, koko palsta on täynnä amatööripsykiatreja, jotka diagnosoivat kilpaa narsistista persoonallisuushäiriötä. Ihan tyhmyyttäänkö täällä väheksytään psykiatrin koulutusta ja ammattia, vai onko kyseessä pelkkä puhdas ilkeys?
Fakta on se, että narsistinen persoonallisuushäiriö jää usein diagnosoimatta. Kuinka moni narsisti vapaaehtoisesti hakeutuu psykiatrin pakeille valittamaan, että "mussa on jotain vialla"? Ei kovin moni. Ei siksi ihmekään, että ns. amatöörit ovat hanakoita tekemään diagnoosia. Ehkä oikeampi termi olisi narsistisia piirteitä omaava, mutta kuka jaksaa kirjoittaa noin montaa sanaa.

Pakko osallistua tähän,vaikka olenkin taustaillut enemmän viimeaikoina.
Minä en estä isää tapaamasta lastaan,päinvastoin soittelen ja kyselet,että koska tuut katsoot tyttöäs. tulee,on pari tuntia ja lähtee. Nyt tyttö ollut vkon lomalla isä ihan pettynyt,kun tyttö ei ole häntä ikävöinyt,vain mua.
usein myös jättää tulematta,ei vastaa puheluihin ei mitään.
Tällä tapauksella kanssa paha päihdeongelma :( retkahti jokusen vuoden raittiudesta ennen eroamme ja siinä ja narsistisuudessa syyt eroomme. Eli oli alussa "kunnon mies" mutta lapsi oli tosi vaativa vauva,niin ilmeisesti sit jaksanut rauhallista perhe-elämää.

[QUOTE="vieras";24059717]Fakta on se, että narsistinen persoonallisuushäiriö jää usein diagnosoimatta. Kuinka moni narsisti vapaaehtoisesti hakeutuu psykiatrin pakeille valittamaan, että "mussa on jotain vialla"? Ei kovin moni. Ei siksi ihmekään, että ns. amatöörit ovat hanakoita tekemään diagnoosia. Ehkä oikeampi termi olisi narsistisia piirteitä omaava, mutta kuka jaksaa kirjoittaa noin montaa sanaa.[/QUOTE]
Niin. Lähinnä huolestuttaa, mihin tuollainen lääketieteellisten termien huolimaton viskely johtaa. Pian ollaan kaikki jonkun kylän juoruämmän mukaan narsisteja, sosiopaatteja tai koprofiilejä. Mikä kiva kesän trendisana nyt uusimmassa Apu-lehdessä esitelläänkään.

vierass
Alkuperäinen kirjoittaja uskokaa vaan niitä miehiä..;24059683:
mun ex väittää noin kaikille ! ettei muka sais tavata.. todellisuudessa se ei halua olla tekemisissä
Näitäkin tapauksia on paljon. Parutaan ympäriinsä miten minä kyllä olisin hyvä isä, jos vain saisin mahdollisuuden olla, mutta oikeasti ei kiinnosta lasta edes tavata :(

"Vieras"
Se on hyvä että naisissa ei ole mitään vikaa. Mutta miksi Suomen miehet sitten ovat niin paskoja? Onko kasvatuksessa vikaa vai mikä mättää?
Niin.... pääasiassa naiset taitavat kasvattaa pojat aikuisiksi, vaikka talossa olisi isäkin. Siltä ainakin palstan mukaan näyttää. Sitä kasvatusta voi sitten miettiä tulevien sukupolvien tulevaisuuden kannalta! Opettakaa pojat niille tavoille, mitä toivoisitte omilta miehiltänne, jotta osaavat sitten omissa suhteissaan toimia oikein.

mistra
[QUOTE="höh";24059670]No joo erohan on aina pahaksi lapselle. Jotenkin miettii että sellaiinen joka kykenee rikkomaan lapsen kodin, ei ehkä rakasta häntä oikeasti. Ehkä siinä syy miksi eivät tapaisi?[/QUOTE]

Just. Mites sitten kun nainen pettää miestä, hänellä on uusi suhde ja yhtenä aamuna pyytää vaan pariskunnan 6v lasta sanomaan isille, että "me muutetaan äidin ja pikkusiskon kanssa pois"? Isä ei näe lapsia puoleen vuoteen, vaikka tapaamisisita onkin lastenvalvojalla sovittu eikä välimatkakaan ei ole kun muutama kymmenen kilsaa..... Ja tietty isähän on se lapsia rakastamaton osapuoli, eikös niin?

Kyllä naisena olen sitä mieltä, että naisella on ÄITINÄ aivan liian paljon oikeuksia siihen lapseen. Ja naiset usemmiten eron jälkeen juurikin käyttävät lapsia välikappaleena kostaakseen, tehtäkseen kiusaan, käyttäkseen valtaansa. Siinä on kuulkaan kaukana toi lapsen etu, ajatellaan vaan omia loukattuja tunteita (vaikka itse olisi se loukkaajakin) ja pahaa oloa.

luuseri?
Minä en anna lasteni tavata isäänsä. Luuseri taidan olla. Hmm.
Vai johtuisiko se sittenkin siitä että monta vuotta yritin ja yritin "pakottaa" häntä olemaan isä. Soitin ja itkin, kiristin ja uhkailin, lahjoin, syyllistin, maanittelin, olin kiltti ja ilkeä, jotta vain saisin hänet tapaamaan lapsiaan. Mutta kun ei sekään oikein ottanut tuulta alleen, vaan alkoholi oli aina tärkeämpi. Päädyin sitten siihen tulokseen yhdessä lastenvalvojan kanssa, että en anna isän tavata lapsia ennenkuin hän on ottanut itse lastenvalvojaan yhteyttä. Vuoden verran on nyt kulunut ja hän ei ole tänä päivänäkään sitä yhteydenottoa tehnyt.
Kertokaapas minulle, mitä olisin voinut vielä tehdä ettei minua leimattaisi täällä luuseriksi?

Yhteistyössä