Hämeenlinnalaiset! Tietääkö kukaan kuuluuko infektioastmainen riskiryhmään?

Lex
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja korsolainen:
Teidän kaupungin nettisivuillahan lukee selkeesti, että:
3. Sairautensa vuoksi riskiryhmään kuuluvat puolivuotiaista 64-vuotiaiksi vko 47-48
Tähän ryhmään kuuluvat henkilöt, joilla on säännöllistä lääkitystä vaativa sydänsairaus
(sepelvaltimotauti, sydämen vajaatoiminta) tai keuhkosairaus (astma,COPD),
aineenvaihduntasairaus (diabetes), krooninen maksan tai munuaisten vajaatoiminta,
vastustuskykyä heikentävä tauti tai hoito (syöpä ja sytostaattihoito, reumalääkitys),
krooninen neurologinen sairaus tai hermolihastauti (mm. Parkinson, ms-tauti, myastenia
gravis, ALS).
Sairautensa vuoksi riskiryhmiin kuuluvat ovat kaikkein alttiimpia vaikealle taudille.
Influenssan vuoksi perustauti voi pahentua ja toimintakyky huonontua.
Tuo on kai sama litania kuin THL:n sivuilla... eroja on silti paikkakuntakohtaisesti, ainakin kun kyseessä on infektioastma.
Meillä kai neitikin luokiteltaisiin infektioastmaiseksi, mutta täällä olisi turha edes mennä kysymään piikkiä... :/
Tosin tällä viikolla rokotetaan muutenkin jo terveitä alle 3v....
Hämeenlinnassa ei ole piikkiä terveille lapsille luvassa ennen joulukuuta. :kieh: Täytyy yrittää vaan läpi pääterveysasemalle huomenna, en kyllä lähde noiden kanssa turhaan jonottamaan.
Tota, eihän huomenna rokoteta ketään muita kuin raskaana olevia, lasten riskiryhmät on vasta ens viikolla. Joten oliskohan fiksumpaa olla tukematta sinne jonoon vääränä päivänä...?!

*muoks* paitsi jos meinaat PUHELIMELLA päästä läpi tietenkin :D

myös
Juu, 2.12. on ensimmäinen mahdollinen päivä saada rokotus noille muksuille elleivät kuulu riskiryhmään. Veikkaan että on hiukka myöhäistä silloin jo. |O
Mä oon raskaana ja huomenna menossa piikille. Otan tuon perusterveen alle 3v:n mukaan ja vaadin piikin sillekin. Saa nähdä kieltäytyykö antamasta, yrittää aion kuitenkin :|

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja korsolainen:
Teidän kaupungin nettisivuillahan lukee selkeesti, että:
3. Sairautensa vuoksi riskiryhmään kuuluvat puolivuotiaista 64-vuotiaiksi vko 47-48
Tähän ryhmään kuuluvat henkilöt, joilla on säännöllistä lääkitystä vaativa sydänsairaus
(sepelvaltimotauti, sydämen vajaatoiminta) tai keuhkosairaus (astma,COPD),
aineenvaihduntasairaus (diabetes), krooninen maksan tai munuaisten vajaatoiminta,
vastustuskykyä heikentävä tauti tai hoito (syöpä ja sytostaattihoito, reumalääkitys),
krooninen neurologinen sairaus tai hermolihastauti (mm. Parkinson, ms-tauti, myastenia
gravis, ALS).
Sairautensa vuoksi riskiryhmiin kuuluvat ovat kaikkein alttiimpia vaikealle taudille.
Influenssan vuoksi perustauti voi pahentua ja toimintakyky huonontua.
Tuo on kai sama litania kuin THL:n sivuilla... eroja on silti paikkakuntakohtaisesti, ainakin kun kyseessä on infektioastma.
Meillä kai neitikin luokiteltaisiin infektioastmaiseksi, mutta täällä olisi turha edes mennä kysymään piikkiä... :/
Tosin tällä viikolla rokotetaan muutenkin jo terveitä alle 3v....
Hämeenlinnassa ei ole piikkiä terveille lapsille luvassa ennen joulukuuta. :kieh: Täytyy yrittää vaan läpi pääterveysasemalle huomenna, en kyllä lähde noiden kanssa turhaan jonottamaan.
Tota, eihän huomenna rokoteta ketään muita kuin raskaana olevia, lasten riskiryhmät on vasta ens viikolla. Joten oliskohan fiksumpaa olla tukematta sinne jonoon vääränä päivänä...?!
Siis tarkoitin että puhelimitse läpi pääterveysasemalle. :D

Alkuperäinen kirjoittaja myös:
Juu, 2.12. on ensimmäinen mahdollinen päivä saada rokotus noille muksuille elleivät kuulu riskiryhmään. Veikkaan että on hiukka myöhäistä silloin jo. |O
Mä oon raskaana ja huomenna menossa piikille. Otan tuon perusterveen alle 3v:n mukaan ja vaadin piikin sillekin. Saa nähdä kieltäytyykö antamasta, yrittää aion kuitenkin :|
Toivottavasti saatte molemmat rokotteen. =) Luulisi ettei niiden pihtaamisessa ole mitään järkeä, ellei sitten oikeasti ole riskiä että loppuvat kesken.

myös
Toivottavasti saatte molemmat rokotteen. =) Luulisi ettei niiden pihtaamisessa ole mitään järkeä, ellei sitten oikeasti ole riskiä että loppuvat kesken.
Joo kun kuitenkin tuo alle 3v sen rokotteen jossain vaiheessa saa, luulis et on ihan sama jos siinä samalla pistää kun mullekin :/ hirvittää vaan ne jonot :/

Joo kun kuitenkin tuo alle 3v sen rokotteen jossain vaiheessa saa, luulis et on ihan sama jos siinä samalla pistää kun mullekin :/ hirvittää vaan ne jonot :/
Kyllä ne pihtaa, ei saanut meillä riskiryhmäläinen viime viikolla kun itse sain, piti käydä tänään jonottamassa uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aku Ankan Taskukirja:
Alkuperäinen kirjoittaja kurppelo:
Espoossa saa riskiryhmään kuuluvana rokotteen jos on infektioastma ja siitä todisteena esim. resepti astmalääkkeistä, säännöllistä lääkitystä ei tartte olla. Tänään soitin ja tarkistin, huomenna mennään piikille.

Mistäpäin Espoota ?
Samariaan soitin ja kysyin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aku Ankan Taskukirja:
Espoossa saa riskiryhmään kuuluvana rokotteen jos on infektioastma ja siitä todisteena esim. resepti astmalääkkeistä, säännöllistä lääkitystä ei tartte olla. Tänään soitin ja tarkistin, huomenna mennään piikille.

Mistäpäin Espoota ?
Samariaan soitin ja kysyin.

Kiitos :flower:

nossa
Rokotetaanko (tai siis ollaan samassa rokotusjonossa aikuiset ja lapset) täällä kaikki samassa tilassa? Tietääkö kukaan? Ei kuullosta kovin kivalta olla 7 kuisen kanssa monta tuntia jonossa :/

Soitin aamulla Hämeenlinnan influenssaneuvontapuhelimeen ja sanoivat että rokotuksen saa kyllä infektioastman perusteella. Reseptejä vaan mukaan todisteeksi. =)

Alkuperäinen kirjoittaja nossa:
Rokotetaanko (tai siis ollaan samassa rokotusjonossa aikuiset ja lapset) täällä kaikki samassa tilassa? Tietääkö kukaan? Ei kuullosta kovin kivalta olla 7 kuisen kanssa monta tuntia jonossa :/
Mun raskaana oleva tuttavani haki tänään piikin, ja kuulemma rokotukset on siellä jossain neuvolan puolella. (En ole itse siellä ikinä käynyt.) Kuulemma sisään mahtuu jonottamaan noin 10 ihmistä kerralla ja loput sitten ulkona. :eek: Hän pääsi piikille jo reilun puolen tunnin jonotuksen jälkeen, mutta siis ulkojonotukseen kannattaa varautua. :kieh: Vain influenssapotilaat menevät kuulemma sinne varsinaisen tk:n puolelle. Nyt ainakaan käytössä ei ollut mitään vuoronumerosysteemiä, toivottavasti sellainen tulee vielä... ei sitten yhtään kiehtoisi jonottaa noitten muksujen kanssa ulkona tuntikaupalla ilman että jonosta pääsee edes liikkumaan/leikkimään paikan menetyksen pelossa. :/

Mutta pääasia että piikki on siis luvassa, kun nyt ensi viikkoon asti edes taudilta säästyttäisiin. =)

Niin ja kehottivat muuten seuraamaan Hämeenlinnan sivuilta rokotetiedotuksia, saattaa olla että riskiryhmät päästään aloittamaan jo tällä viikolla.

Yhteistyössä