häissä istumajärjestys mutta mistä tiedän minne istua?

  • Viestiketjun aloittaja tollo maalta
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En mäkään oikein jaksa olla kiinnostunut häistä tai muista juhlista. Luulen, että nykyaika on vain niin hektistä, että isoille juhlille ei oikein enää ole sijaa, vaan isompi arvo on sillä yksin ololla ja oman perheen kesken vietetyllä ajalla ilman vieraita ihmisiä.
 
Tämä lause kiteyttää hyvin häiden merkityksen useimmille ihmisille.

Näin vuorotyöläisenä harvoja vapaita kesäviikonloppuja en todellakaan halua viettää kenenkään häissä. Perheen yhteinen vapaa-aika on paljon arvokkaampaa kuin jonkun häät.
Onpas täällä nyt nuivaa porukkaa.
Itse pidän häistä, kuten kaikista muistakin juhlista. Aika harvoin niitä kuitenkin on, arkipäiviin verrattuna.
Oli kyse sitten häistä, synttäreistä tai minkä tahansa syyn nojalla juhlimisesta, niin kiva että joku jaksaa järjestää juhlia, joten ilolla osallistun.
 
No näin eritavalla me ajatellaan. Musta istumajärjestys on hyvä. ihan oikeasti kaikilla kirkonkylillä ei ole niitä isoja juhlahuoneistoja mistä valita vaan on pidettävä juhlat siinä joka sattuu kohtuullisen matkan päässä olemaan. Ei kai kenellekään voi olla niin Super vastenmielistä istua alkuseremoniat ja ruoka-aika jonkun vieraan vieressä? Eihän sellainen ihminen voi matkustaa bussissa tai ruuhkajunassakaan, sielläkin joku änkee viereen eikä välttämättä oo edes käyttäny Rexonaa. Musta on kivaa pukeutua, meikkautua ja muutenkin laittautua ja ihanaa kun on nähty juhlien eteen vaivaa ja kirjoitettu oma nimi kauniiseen korttiin.
Ihmettelen samaa. Tottakai on kivempi istua tutussa porukassa, mutta jos tilanne ei sitä salli, niin ei tuo nyt maailmanloppu ole vieraiden kanssa yhden ruokailun ajan istua. Tai jos on, niin ehkä kannattaa miettiä, missä vika.
 
Onneksi ei enää ole häitä, nyt juhlitaan nelikymppisiä. Tätä mieltä olen vain siksi, kun häihin meni kauheasti aina rahaa, mutta synttäreille mennää vaa juomaan ja pitämään rento ilta ilman paineita polttareista sun muista kaliista lahjoista.
 

Yhteistyössä