Häipykää kaikki Suomesta, toteuttakaa uhkauksenne

  • Viestiketjun aloittaja Skitso
  • Ensimmäinen viesti
Lähtisin, mutta en voi. Tai voisin, jos jättäisin miehen tänne. Ja lasten terveystilannekin taitaa vaatia sitä, että lähellä on lääkäreitä sun muita, joitten kanssa voi puhua omaa kieltään.

Mutta ehkä neljän vuoden kuluttua onnistuu, jos ei Suomen kansa siinä ajassa fiksuunnu.

En minä kyllä mitään tai ketään vihaa. En vain halua asua maassa, jossa valtaapitävillä on sellaiset arvot kuin perussuomalaisilla.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23612767:
kansa on puhunut ja siihen on tyytyminen, vaikka kuinka harmittaisi. mutta kyllä se pitä kestää kuunnella, jos joku uskaltaa tyytymättämyydensä ääneen sanoa. samoin kuin se, että joku julistaa tyytyväisyytensä ilmoille
Eli on ihan sallittua haukkua ihmisiä rasisteiksi, juopoiksi, väkivaltaisiksi junteiksi? Ihan siis haukkua ihmisä, vain koska he ovat käyttäneet äänioikeuttaan?
Ja vielä ihan ilman asiallisia, totuuteen perustuvia perusteluita?
 
"Vieras"
Lähtisin, mutta en voi. Tai voisin, jos jättäisin miehen tänne. Ja lasten terveystilannekin taitaa vaatia sitä, että lähellä on lääkäreitä sun muita, joitten kanssa voi puhua omaa kieltään.

Mutta ehkä neljän vuoden kuluttua onnistuu, jos ei Suomen kansa siinä ajassa fiksuunnu.

En minä kyllä mitään tai ketään vihaa. En vain halua asua maassa, jossa valtaapitävillä on sellaiset arvot kuin perussuomalaisilla.
Voisitko yksilöidä mitä ne arvot on, joita et hyväksy?
 
"niinpä"
Näille kommenteille ei voiku nauraa. Millon kauhistellaan sitä että abortti kielletään,naiset ei saa enää opiskella tai että persut muka haluaa sulkea rajat.. Jessus...
Miten vaikeaa OIKEASTI on lukea se vaaliohjelma ja vasta sitten, kun oikeasti TIETÄÄ mitä asioita persut ajaa, arvostella.. Mutta ei, nää neropatit lukee seiskan ja iltalehden lööppejä silmät pyöreenä ja kauhistelee et millasii persut oikee on! Media tietty lietsoo tulta minkä kerkee.

No, vain kuolleet kalat ui virran mukana.

Ei,itse en äänestänyt persua,eikä ehdokkaani edes päässyt läpi, mutta sitä järjetöntä perisuomalaista suvaitsemattomuutta en hyväksy,että toisia kohdellaan ivallisesti ja huonosti vain poliittisen kannan takia. Jokaisella on tässä maassa oikeus valita ehdokkaansa ja sitä oikeutta tulee kunnioittaa demokratian,tasa-arvon ja inhimillisyyden nimissä. Koittakaa nyt ees kerran olla suvaitsevaisia kun siihen oikein tarjotaan tilaisuutta.
 
En minä kyllä mitään tai ketään vihaa. En vain halua asua maassa, jossa valtaapitävillä on sellaiset arvot kuin perussuomalaisilla.
Kuinka monta edustaa saa ajatella "väärin"? Osaatko kertoa mihin maahan haluaisit muuttaa, missä maassa on sellaiset arvot jotka sinulle sopivat?

Minä olen siis vain utelias tietämään näitä asioita, koska edelleen olen skeptinen sen suhteen, ettei moni asia tule kuitenkaan muuttumaan. Voihan olla että olen väärässä, ja sen sitten aikanaan auliisti myönnän jos näin käy.
 
"fiia"
Mun on oikeasti vaikea kuvitella, että mikä ihme täällä Suomessa muuttuu niin, ettei täällä voisi asua. On sitten suomalainen tai ulkolainen. Minusta missään maassa ei koko kansa pidä ulkolaisista, tai inhoa heitä. Kivoja ihmisiä on joka paikassa, samoin niitä vähemmän kivoja.
Luulen, että moni vain järkyttyi siitä äänimäärästä, jonka persut sai. Ts. järkyttyivät niiden periaatteiden ja sloganeitten kannattajien määrästä. Moni on elänyt elämänsä pyrkimällä kansainvälisyyteen, monimuotoisuuteen, suvaitsevaisuuteen ja maailmankansalaisuuteen, joten näiden asioiden aatteellinen murtaminen, nationalismi, taiteen ja koulutuksen väheksyminen (milaisen kuvan monen persun ohjelmasta sai) yms sai varmaan monet hiukan säpsähtämään. Itseäni huolettaisi eniten uskonnollisten piirteiden nousu ja mikä vaikutus niillä on nykyaikaiseen yhteiskuntaan. Toivottavasti nämä aatteet eivät persuilta vuoda istuntoihin.
En ole muuttamassa, mutta en myöskään ole kitisemässä. Itse olen sen verran isänmaallinen (ajatella, vaikken ole edes persu, ja olen myös ulkomailla asunut!), etten halua nähdä kotimaani joutuvan turmion tielle, vaan haluan olla mukana ohjaamassa kiihkot oikeisiin kanaviin. Sen sijaan on naurettavaa persuilta tulla sanomaan, ettei kukaan ole kokoomustakaan haukkunut, koska sehän on aivan suora vale. Samoin se, ettei hallitus ole tällä vaalikaudella tehnyt mitään pienituloisten tai vanhusten tai lapsiperheiden eteen, koska sekin on vale. Enemmän on tehty kuin demareiden aikaan.
 
[QUOTE="Vieras";23612791]Eli on ihan sallittua haukkua ihmisiä rasisteiksi, juopoiksi, väkivaltaisiksi junteiksi? Ihan siis haukkua ihmisä, vain koska he ovat käyttäneet äänioikeuttaan?
Ja vielä ihan ilman asiallisia, totuuteen perustuvia perusteluita?[/QUOTE]

No ei tietenkään ole. Kuulun yhteen facebook-ryhmään, jonka perustaja jatkuvasti muistuttaa tuosta samasta aiheesta kaikkia jäseniä (tämän takia se onkin ainoa persuvastainen ryhmä, johon kuulun). Toiset vain ovat niin huonoja häviäjiä, että eivät osaa olla alentumatta samalle tasolle, josta itse ovat perussuomalaisia moittineet.
 
[QUOTE="Vieras";23612791]Eli on ihan sallittua haukkua ihmisiä rasisteiksi, juopoiksi, väkivaltaisiksi junteiksi? Ihan siis haukkua ihmisä, vain koska he ovat käyttäneet äänioikeuttaan?
Ja vielä ihan ilman asiallisia, totuuteen perustuvia perusteluita?[/QUOTE]

no haukkumisella ja tyytymättömyyden sanomisella on pieni ero. haukkua ei saa eikä nimitellä. tosin kyllähän persut tekee tätä koko ajan.
 
"niinpä"
Kohta täällä vaihdellaan oravannahkoja ja maksetaan kymmenyksiä. No, ihan sama. Onneksi Kokoomus oli sentään se suurin puolue.
Näyttäisikö vaaliohjelmasta kohdan jossa perussuomalaiset suunnittelevat kymmenysten ja oravannahkojen käyttöönottoa? Itse olen sen lukenut aika tarkkaan läpi eikä ole tuollaista tullut vastaan. Kuin ei myöskään siellä ole mainintaa rajojen sulkemisesta, markan takaisin ottamisesta, abortin kieltämisestä, eu:sta eroamisesta tai mistään muustakaan propagandasta mitä keltasen lehdistön kuluttajat levittää.
 
Keittiönoita
Olet aika lapsellinen, mutta niin tuntuu moni olevan. Olen huomannut näiden vaalien jälkeen, että kiukutellaan kuin pikkulapset. Suomi on selvinnyt sellaisista myrskyistä, että tästäkin selvitään vaikka puolet kansasta muuttaisi pois. Uusi alku tekisi itseasiassa ihan hyvää, lähtisi nämä pahimmat itkupillit vetämään niin saataisiin jotain positiivisuutta tähän maahan.
Olet ihan oikeassa. Meillä nyt vaan on olemassa nuorempi sukupolvi, joka mieluummin vaihtaa maisemaa kuin alkaa käydä käsivääntöä jotain fundamentalistista lahkoa vastaa. Itse uskon vahvasti siihen, että nk uusi Suomi ei kaltaisiani pienyrittäjiä tarvitse eikä tarvitse monikulttuurisia lapsianikaan. Olen hämmentyneen ilahtunut siitä, että jo vuosia upseerinuralleen vannoutunut kuopukseni sittenkin päätyi ihmisiin pommien sijasta.

Mulla ei ole oikeastaan pitänyt tähän maahan juuria enää kuin tuo poika. Ja nyt sekin on repinyt juurensa irti tästä maasta. Persuisänsä on lunnollisesti raivoissaan. Mä en ole pojan kanssa koskaan puhunut politiikasta, ihan itse on saanut näkemyksensä tehdä.

Yhteiskunallisesti ajatellen on tärkeää, että puolue voittaa. Jos menetät lapsesi siinä sivussa, niin toki puolue ja politiikka on tärkeämpää kuin lapsesi. Tai sitten ei. Mä en ole koskaan uhrannut lapsiani poliitiikalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23612851:
Olet ihan oikeassa. Meillä nyt vaan on olemassa nuorempi sukupolvi, joka mieluummin vaihtaa maisemaa kuin alkaa käydä käsivääntöä jotain fundamentalistista lahkoa vastaa. Itse uskon vahvasti siihen, että nk uusi Suomi ei kaltaisiani pienyrittäjiä tarvitse eikä tarvitse monikulttuurisia lapsianikaan. Olen hämmentyneen ilahtunut siitä, että jo vuosia upseerinuralleen vannoutunut kuopukseni sittenkin päätyi ihmisiin pommien sijasta.

Mulla ei ole oikeastaan pitänyt tähän maahan juuria enää kuin tuo poika. Ja nyt sekin on repinyt juurensa irti tästä maasta. Persuisänsä on lunnollisesti raivoissaan. Mä en ole pojan kanssa koskaan puhunut politiikasta, ihan itse on saanut näkemyksensä tehdä.

Yhteiskunallisesti ajatellen on tärkeää, että puolue voittaa. Jos menetät lapsesi siinä sivussa, niin toki puolue ja politiikka on tärkeämpää kuin lapsesi. Tai sitten ei. Mä en ole koskaan uhrannut lapsiani poliitiikalle.
Anteeksi mutta olen ihan tippunut kärryiltä. Siis mitä lahkoa vastaan joudutte käymään tällä hetkellä taistoa? Minne poikasi on muuttanut?
 
Kuinka monta edustaa saa ajatella "väärin"? Osaatko kertoa mihin maahan haluaisit muuttaa, missä maassa on sellaiset arvot jotka sinulle sopivat?

Minä olen siis vain utelias tietämään näitä asioita, koska edelleen olen skeptinen sen suhteen, ettei moni asia tule kuitenkaan muuttumaan. Voihan olla että olen väärässä, ja sen sitten aikanaan auliisti myönnän jos näin käy.
Yksikään ministeri ei saa olla tuollaisten arvojen edustaja. Siinä menee minun rajani. Ja olisi mukavaa, jos eduskunnassakin olisi sellaiset korkeintaan 15 tuollaista henkilöä.

Oikeastaan se suurempi huoli on koko kansa. Pelottavan iso osa kansasta on joko pelottavasti ajattelevia tai sitten liian helposti vietävissä. En minäkään siihen usko, että kansanedustajat kovin paljoa ehtivät 4 vuodessa tekemään ja sen jälkeen tämä persuhuuma on ehkä jo ohi. Toivottavasti ainakin. Sehän tarkoittaisi sitä, että eduskunnassa istuu taas ihmisiä vanhoista tutuista puolueista. Mutta kansa ei silti ole muuttunut miksikään...

Sitä en tiedä, minne muuttaisin. Etiopia, Etelä-Afrikka ja Islanti tässä ovat mielessä eniten pyörineet. Arvot niissä ovat mitä ovat, mutta tietäisin silti, minne olisin menossa.
 
"hmmm"
Onhan se mukavaa ja ylentävää haukkua persuja ja heidän äänestäjiään ties miksi. Tämähän kertoo ylempiarvoisten ihmisten fiksuudesta jotain. On hienoa pilkata ja mennä henkilökohtaisuuksiin.
Todellakin te nirppanokat voisitte muuttaa pois Suomesta, teitä ei täällä kaivata. Olette ällöttävän negatiivisia, itsekkäitä ja omaa napaanne täynnä. Sehän tässä Suomessa on nykyään vikana. Painukaa täältä niin kauas kuin pippuri kasvaa ja antakaa meidän muiden rakentaa Suomi uudestaan!
 
"hitsi"
[QUOTE="hmmm";23612879]Onhan se mukavaa ja ylentävää haukkua persuja ja heidän äänestäjiään ties miksi. Tämähän kertoo ylempiarvoisten ihmisten fiksuudesta jotain. On hienoa pilkata ja mennä henkilökohtaisuuksiin.
Todellakin te nirppanokat voisitte muuttaa pois Suomesta, teitä ei täällä kaivata. Olette ällöttävän negatiivisia, itsekkäitä ja omaa napaanne täynnä. Sehän tässä Suomessa on nykyään vikana. Painukaa täältä niin kauas kuin pippuri kasvaa ja antakaa meidän muiden rakentaa Suomi uudestaan![/QUOTE]

Kuulkaapas. Kuinka paljon on haukuttu Kataista, Kiviniemeä, Vanhasta jne jne. Ihan tämän saman kamppanjan aikana. Kataisen vikahan on ollut lähes kaikki mitä maailmassa on tapahtunut. Ihan Euroopan taantumasta Libyan kriisiin...kyllä yksi mies pystyy isoihin asioihin. Nyt ei sitten arvostella saa mitään muuta kuin kokoomusta. Kokoomus sitä ja kokoomus tätä ja keskusta sitä ja keskusta tätä. Nyt voimme sitten arvostella seuraavat 4v sitten persuja, kun eivät saa mitään aikaan ja varmaan sitten Soini on kaikkien taantumien takana.
 
Skitso
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23612851:
Olet ihan oikeassa. Meillä nyt vaan on olemassa nuorempi sukupolvi, joka mieluummin vaihtaa maisemaa kuin alkaa käydä käsivääntöä jotain fundamentalistista lahkoa vastaa. Itse uskon vahvasti siihen, että nk uusi Suomi ei kaltaisiani pienyrittäjiä tarvitse eikä tarvitse monikulttuurisia lapsianikaan. Olen hämmentyneen ilahtunut siitä, että jo vuosia upseerinuralleen vannoutunut kuopukseni sittenkin päätyi ihmisiin pommien sijasta.

Mulla ei ole oikeastaan pitänyt tähän maahan juuria enää kuin tuo poika. Ja nyt sekin on repinyt juurensa irti tästä maasta. Persuisänsä on lunnollisesti raivoissaan. Mä en ole pojan kanssa koskaan puhunut politiikasta, ihan itse on saanut näkemyksensä tehdä.

Yhteiskunallisesti ajatellen on tärkeää, että puolue voittaa. Jos menetät lapsesi siinä sivussa, niin toki puolue ja politiikka on tärkeämpää kuin lapsesi. Tai sitten ei. Mä en ole koskaan uhrannut lapsiani poliitiikalle.
Tunteellista sekamelskaa jossa ei ole mitään järkeä. Mielipiteesi perussuomalaisista perustuu lähinnä median luomaan hysteriaan millä ei ole mitään totuuspohjaa. Ahtisaari on tästä samasta asiasta lausunut mielipiteensä.

Olen huomannut, että ne oikeasti ahdasmieliset juntit ja tupauunot ovat näköjään ihan jotain muuta porukkaa kuin perussuomalaiset.
 
"hmmm"
Oikeesti täällä Suomessa asuu niin kuvottavan omahyväistä sakkia, sen näkee jo palstaakin lukiessa, että oksettaa. Vois ajaa noi paskapäät veke täältä maasta, menköön vaikka johonkin köyhään maahan mässäilemään rikkauksillaan.
 
bgh
[QUOTE="hmmm";23612940]Oikeesti täällä Suomessa asuu niin kuvottavan omahyväistä sakkia, sen näkee jo palstaakin lukiessa, että oksettaa. Vois ajaa noi paskapäät veke täältä maasta, menköön vaikka johonkin köyhään maahan mässäilemään rikkauksillaan.[/QUOTE]

ai hyvin toimeentulevat ovat paskapäitä!? Mielenkiintoinen näkemys! Suomi on siitä ihmeellinen maa, että kouluttautumista, menestymistä ja sitä, että on päässyt kunnon palkoille pitäisi hävetä. Valittaa ei saa kuin silloin kun menee huonosti.
 
"vieras"
Mulla ei ole mitään aikomusta muuttaa pois Suomesta, vaikka perussuomalaisilta jytky tulikin (voiko kuvottavampaa kielikuvaa olla). Aion siis jäädä tänne elämään ja kasvattamaan noita ilmeisesti afrikkalaisia lapsiani (itse luulen niiden olevan suomalaisia, mutta maahanmuuttokriittiset voivat olla toista mieltä).
 
hmmmm
ai hyvin toimeentulevat ovat paskapäitä!? Mielenkiintoinen näkemys! Suomi on siitä ihmeellinen maa, että kouluttautumista, menestymistä ja sitä, että on päässyt kunnon palkoille pitäisi hävetä. Valittaa ei saa kuin silloin kun menee huonosti.
Ei kaikki hyvin toimeentulevat ole todellakaan paskapäitä, mutta heitäkin löytyy ihan tarpeeksi siitä sakista. Samoin tätä paskamätä omahyväistä sakkia löytyy köyhistä ryhmistä. Jokainen omannapansa tuijottava voitaisiin karkoittaa Siperiaan oppimaan että kyllä elämä opettaa, jos ei muuta niin hiljaa kävelemään. Suomi on täynnä öykkäreitä ja nämä pilaavat koko maan.
 
älä jaksa
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23612832:
no haukkumisella ja tyytymättömyyden sanomisella on pieni ero. haukkua ei saa eikä nimitellä. tosin kyllähän persut tekee tätä koko ajan.
Paskan marjat! Viimeaikoina mitä on saanut lukea niin persut ei yllä lähellekkään noin ala-arvosta käytöstä
 

Yhteistyössä