HÄIDEN valokuvaus, paljon maksoi

  • Viestiketjun aloittaja naimaikäinen=)
  • Ensimmäinen viesti
Kuvaaja
Mun mies ottaisi noin 500 euroa. Eihän se työ siihen hääpäivään lopu, vaan aika monta tuntia kuvia saa käsitellä juhlan jälkeen.
Olen kyllä tuon nimim. Valokuvaajan vaimo ja erään aikaisemman vierailijan kanssa samaa mieltä.

Ihmetyttää oikeasti, että kaikkeen muuhun ollaan valmiita panostamaan erittäin paljonkin, mutta meidän kuvaajien ammattitaitoa ei sitten lopuksi arvosteta sen vertaa että siitä oltaisiin valmiita maksamaan paljoakaan... - jos mitään.
Ettehän te itsekään tee työssänne kokopäivää töitä ilmaiseksi! Eikä se työ todellakaan lopu siihen kun kuvaaja lähtee illalla pois juhlapaikalta, sen jälkeen alkaa kuvien jälkikäsittely mikä saattaa oikeasti olla paljon suurempi työ kuin itse kuvaaminen. Tuolla aiemmin joku sanoi että voisi itse vaihtaa kuviin taustaa yms. kun isällä on "joku" kuvankäsittelyohjelma... En oikeasti suosittele sinun rupeavan kyseiseen työhön, koska jos et aivan oikeasti tiedä mitä teet, niin epäilen että homma menee puihin. Itse opiskelin kuvankäsittelyä ja valokuvaamista vuosia jotta ottamani kuvat olisivat oikeasti hyviä ja ammattitaidolla toteutettuja enkä voi silti vielä tänäkään päivänä sanoa että työ olisi niin helppoa että kuviin vaihdettaisiin oikeasti tuosta noin vaan tausta. ;D Työstän paljon tietysti itseni ottamia mallikuvia yms. työkseni mainoksiin jne. ja parhaiden kuvien työstämiseen saattaa kulua hyvinkin paljon aikaa jopa yhtä kuvaa kohden.

Ammattikuvaaja maksaa oikeasti AINA ja niin kuin tuo toinen vierailija aiemmin kirjoitti, on kuvat loppupeleissä kuitenkin se viimeinen asia mitä teille jää konkreettisesti muistoa kyseisestä päivästä, eikö siitä kannattaisi jo jotain maksaa ?

En todellakaan sano että ns. amatöörikuvaaja ei saisi hyviä kuvia, päinvastoin.
Itsekin olen aikoinaan aloittanut amatöörikuvaajana ja opiskellut myöhemmin ammattikuvaajaksi. Sain paljon töitä jo amtöörinäkin, koska minulla on tietynlainen omatyylini kuvata ja ihmiset tykkäsivät tyylistäni.
Mutta kun amatöörikuvaajan kuvat laitetaan pöydälle ja viereen asetetaan ammattikuvaajan ottamat ja jälkikäsitellyt kuvat, voin sanoa että siinä vaiheessa jokainen varmasti huomaa mistä hinta muodostuu... Tekeehän ammattikuvaaja sitä työkseen. ;)

Nämä tosiaan näin kuvaajan näkökulmasta, en todellakaan halua pahoittaa viestillä kenenkään mieltä, mutta haluan että kaikki miettisivät edes hieman, miksi ammattikuvaaja kannattaa palkata ja miksi se maksaa.

Toivottavasti Te kaikki saatte hyvät ja ikimuistoiset kuvat häistänne!
 
Hääkuvaus
Hinta riippuu siitä, mitä kuvaukseen sisällyttää. Jos haluaa potrettien lisäksi myös koko illan juhlakuvauksen niin hinta on luonnollisesti korkeampi. Koko päivän hinta vaihtelee noin 500-2500 välillä.

On myös mahdollista jättää tarjouspyynnön useammalle kokeneelle valokuvaajalle, jotka ovat erikoistuneet häihin: Valokuvaajat häihin
 
S&T
Me saatiin tosi hyvään hintaan sovittua haluamamme kuvauspaketti. Susanna oli joustava hinnan suhteen ja teki meille hyvän tarjouksen. Tärkeintä oli se että saimme kaikki kuvat sähköisenä, jotta pystyimme teettäämään niistä itse tauluja ja kiitoskortteja. Lämmin suosittelu. Hyvä hinta ja meidän näköisiä kuvia!
 
3 polvessa kuvaajia
En ymmärrä näiden "kuvaajien" kiukkua sitä kohtaan, että ihmiset eivät ole valmiit maksamaan kuvauksista. Kuvaajien tulee tuottaa sellaista palvelua ja laatua, jota harrastekuvaaja ei pysty tekemään. Tämän lisäksi sen tulee olla järkevän hintaista. Kuvausväline nyt vaan nykypäivänä löytyy lähes jokaisen taskusta, sen lisäksi kaveripiireistä löytyy hyvän laatuisia järjestelmäkameroita ja niitä taitavasti käyttäviä harrastekuvaajia. Ei se ole kuluttajien vika, mikäli tuote ei myy.
 

Yhteistyössä