häät kesällä, nyt häävinkkejä, muistelua ymv...

• Viestiketjun aloittaja morsio
  • Ensimmäinen viesti
morsio
Häät kesällä, kauheasti kysyttävää!

Siis pienet häät olisi tiedossa, noin 60 henkilöä, paljonkohan maksaisi pitopalvelu, kun paikka on ilmainen? Pitäisi perjantaina käydä pitopalveluissa kysymässä hintoja ja listavaihtoehtoja jne.. Paljonko pukunne on maksaneet ja mistä olette ostaneet? Mistä tällänen kääpiömorsian löytää puvun (pituutta 160 juuri ja juuri ja painoa alle 50)? Oletteko koristelleet kirkkoa jotenkin erityisesti, entä kuin prameet pitäs juhlapaikan koristelut olla? Mitä ohjelmaa? Aargh... Meinaa nyt jo stressi syntyä..

Kampaukset ja meikit olis kiva tietää että missä hinnoissa liikkuu..

Ja kuvia saa tietenkin pistää juuri niin paljon kun viitsii!

hei
Meillä maksaa 25 e/naama ruokapuoli, vaikka on ravintola kyseessä (sama vierasmäärä kuin teillä). Pitopalveluiden hinnat on siitä parin kympin paremmalta puolelta ylöspäin. :)

Morsiusliikkeitä on paljon, riippuu siitä, missä asut. www.morsiusgalleria.fi on yksi. Mutta jos uskallat ottaa riskin, yksi säästötapa on tilata hääpuku joko huutiksesta käytettynä (eikä ole edes niin suuri riski, jos pääset sovittamaan sitä ennen huutoa) tai sitten ebaystä (jos enkku sujuu). Ebayssä on kiinassa valmistettuja, jotka tehdään sun mittojen mukaan. Mulla ainakin onnistui hyvin. Niihin saattaa sen ebayn hinnan lisäksi tulla tulli ja alvit, mutta sekin vähän tullimiehestä kiinni, koska mulla ei tullu ainakaan... Hääpuku maksoi 150 e. :D

sama
Alkuperäinen kirjoittaja morsio:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulla olis myynnissä todella kaunis hää puku, pituutta itselläkin n.160 ja painoa 45kg ja mennyt päälle vielä 50kiloisenakin..vink vink ;)
missä päin ja minkälainen?
Pohjois suomessa ja kaunis pitkä laahus, viininpunaista kirjailua ja yläosa on korsettimainen, mutta todella ohuilla olkaimilla.

morsio
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulla olis myynnissä todella kaunis hää puku, pituutta itselläkin n.160 ja painoa 45kg ja mennyt päälle vielä 50kiloisenakin..vink vink ;)
missä päin ja minkälainen?
Pohjois suomessa ja kaunis pitkä laahus, viininpunaista kirjailua ja yläosa on korsettimainen, mutta todella ohuilla olkaimilla.
Voisinko saada sähköpostiosoitteesi, voisin laittaa postia.. Minkälaista summaa pyytäisit?

sama
Voisinko saada sähköpostiosoitteesi, voisin laittaa postia.. Minkälaista summaa pyytäisit?
Itse ostin sen 400e, siis on minun lisäkseni aikaisemmin 1 kerran käytetty, voin laittaa vaikka kuvia, niin tarjoa jotakin jos kiinnostaa. Onko sulla tunnuksia tänne? Voisin laittaa yv viestillä.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Itse ostin sen 400e, siis on minun lisäkseni aikaisemmin 1 kerran käytetty, voin laittaa vaikka kuvia, niin tarjoa jotakin jos kiinnostaa. Onko sulla tunnuksia tänne? Voisin laittaa yv viestillä.
Loin nyt ihan tätä varten tunnukset.. Eli yv:ä saa laittaa..

Maamikki
Jos on lapsivieraita tulossa, kantsii järkätä juhlapaikalle lapsille joku nurkkaus, jossa puuhailtavaa; leluja, väritystehtäviä, video pyörimään kenties?, karkkia, pillimehuja yms.

ensi kesänä.meillä ruoka tulee samasta paikasta jossa juhlat pidämme.ruoka on 26,50e/henkilö.mun puku maksoi uutena 650e.
toisaan kannattaa käydä www.naimisiin.info.siellä on paljon juttuja ja voit kirjautua sille osiolle joka on sun hääkuukausi.
itse olen siellä heinäkuun 2008 morsiammissa =)

vieras
Osaisitko itse ommella valmiista kaavasta tai onko sulla joku joka osaisi? Mä tilasin tampereelta yhestä liikkeestä puvun. Sieltä saa valmiinakin, mutta kankaat + kaavat maksoi vähemmän kuin vuokraus.

juuli
meil häät oli vuonna 2005.
- meil ei ollu pitopalvelua, palkattiin keittiöväki varaamaamme paikkaan ja ostettiin itse kaikki ruokatarpeet. Suku osallistui kustannuksiin ni en muista hintoja..:)
- minun puku oli vuokrattu, hinta 450 ? kaikkine muutoksineen. Kengät kenkäkaupasta n.30?. Miehelle ostettiin liikkeestä musta puku, maksoi n. 500 ?, sis. rusettipaita, rusetti jne.
- kirkossa ainoastaan 2 isoa kukka-asetelmaa (kukkakaupan tekemät) edessä molemmin puolin jalustoilla. Samat kukat vietiin sit juhlapaikalle, toinen tarjoilupöytään ja toinen salin eteen. Pöydissä oli leikkokukat + vihreitä lehtiä, itse aseteltuna ja omat maljakot. Oiskohan nuo kukat maksaneet jotain 150 ?. Toki pöydissä jotain muutakin koristetta, mut eivät maksaneet juurikaan.
- oma kimppu + miehen kukka n. 80-90 ?. Morsiustytöillä luonnonkukat.
- minun kampaus + miehen hiukset n. 70 ?. Kaason kampaus 25?.

Tässäpä jotakin mitä just nyt muistan!

Meidän häät olivat v. 2005 ja vieraita oli n. 150 henkilöä.

Minä lähetin tarjouspyyntöjä eri pitopalveluille. Tarjouspyynnössä rajasin hinnaksi muistaakseni 18 e/hlö ja sitten vertasin tarjouksia mitä mistäkin sillä hinnalla saa. Hyvät olivat ruuat ja kohtuuhintaiset mielestäni.

Hääpuvun ostin pukuvuokraamosta ja se maksoi 255 euroa.

Kirkkoa emme koristelleet mitenkään. Juhlapaikkaan laitoimme luonnonkukkia, koivuja jne.

Muita hintoja:
- paikan vuokra (iso vanha tanssilava) 420 e
- kampaamo: koekampaus 17,60 e, värjäys ja raidat 55 e, hääkampaus 38,60 e
- meikki 30 e, johon en ollut tyytyväinen. Seuraava meikkaaja maksoikin sitten 85 e, mutta oli HYVÄ!
- kolmen hengen humppabändi 310 e
- sviitti 230 e
- valokuvaus 345 e
- hääkimppu ja vieheet 90 e

Kivat pirskeet, mutta kalliksihan ne tulivat (tässä kun eivät olleet edes kaikki kulut...)

meillä kans häät kesällä.
mulla maksoi puku+tiara+huntu+kaulakoru yht 645e.
ruoat tulee maksamaan 19,30e/henkilö ja paikan vuokra saatiin ilmaiseksi.
Lisäksi kampaaja maksaa 125e (sisältää 2-3 koekampausta, meikki ja itse hääkampaus sekä miehelle leikkaus ja puuteri) eli mielestäni aika halvaksi tuli :)
Jos vaan täällä joku miettii mistä ihana puku niin voin ehdottaa (jos malttaa ajella tai sattuu asumaan lähistöllä) seinäjoella sellaista kuin RosAmor
(http://www.rosamor.fi/)
sieltä itse ostin upean puvun + muut ja mielestäni tuli melko halvaksi kun sai kaikki samalla kertaa. ja kaiken lisäksi omistaja tekee itse suurimman osan puvuista joten niitä ei kenenkään muun päällä näe vaan ne on uniikkeja :)

Yhteistyössä