Hääpari toivoo matkarahaa lahjaksi

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
50-200e, riippuen kuinka läheinen pari on, millaiset juhlat, mennäänkö kaksin vai lasten kanssa.
Me kyllä saatiin aivan huimiakin summia, varsinkin vanhemmalta väeltä, tosin oli ristiäiset samalla. Sijoitettiin rahat uuden asunnon käsirahaan.

mn
mulla on sääntö, et jos annan rahana niin annan puolet siitä summasta minkä olisin voinut lahjaan laittaa.
mut summa riippuu siittäkin miten läheinen ystävä/sukulainen on kyseessä.
mä ehkä antaisin 50 e tai sit omalle siskolle antaisin jopa 100 e.

Sama tilanne viikonloppuna. Me osallsitutaan kimppakeräykseen 30 eurolla- ja mun serkkuni on joka vihille astelee.

Mun vastaus tähän on edelleen se sama- oman tilanteen ja tiliotteen mukaan.
Meitä lähtee häihin mies ja minä.

"Diipadaa"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26863796:
Sama tilanne viikonloppuna. Me osallsitutaan kimppakeräykseen 30 eurolla- ja mun serkkuni on joka vihille astelee.

Mun vastaus tähän on edelleen se sama- oman tilanteen ja tiliotteen mukaan.
Meitä lähtee häihin mies ja minä.
Ollaankohan viikonloppuna samoissa kemuissa.. :)
Katsoin että oot etelä-pohjanmaalta. Sinne mennään mekin häihin viikonloppuna.

[QUOTE="Diipadaa";26863838]Ollaankohan viikonloppuna samoissa kemuissa.. :)
Katsoin että oot etelä-pohjanmaalta. Sinne mennään mekin häihin viikonloppuna.[/QUOTE]

o-ou. Sä aiot tehdä palstabongauksia! :O

Mä olen sit se pyylevä täti kukkamekossa, hiukset säkkärät ja oranssinpunaiset, pinkkiä huulipunaa. Linttaan astutut kengät.:whistle:

Viimeksi muokattu:
"Diipadaa"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26863846:
o-ou. Sä aiot tehdä palstabongauksia! :O

Mä olen sit se pyylevä täti kukkamekossa, hiukset säkkärät ja oranssinpunaiset, pinkkiä huulipunaa. Linttaan astutut kengät.
Ääh, oon ihan satunnais-kurkkija palstalla. En bongaile, enkä tuu häiriköimään.. :D Pisti vaan silmään. :)

Mä en oo sukua hääparille mutta mies on, serkku sekin. :D

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Saman verran kuin olisit valmis käyttämään (ostettuun) tavaralahjaan. Summa riippuu siitä, kuinka läheinen hääpari sinulle on ja mikä on oma rahatilanteesi.

mn: Ihan mielenkiinnosta, miksi moinen periaate?
Itse ajattelen, että rahalahjaan voi joskus laittaa enemmän kuin tavaraan, koska tavaran arvo voi olla rahallisen arvon lisäksi/sijaan siihen käytetyssä ajassa ja vaivassa. Joku itse värkätty lahja voi olla tosi hieno ja arvokas, vaikka sen materiaalikustannukset olis 2€, mutta 2€ rahalahjaa en kyllä kehtaisi kenellekään antaa. Sen sijaan en keksi, miksi antaisin rahana vähemmän kuin mitä laittaisin tavaraan.

"taustalta"
Kiva kukea näitä näin kohtuu persaukisena syysmorsiamena, jonka kutsusssa niin ikään luki, että jos haluat muistaa, tee se häämatkatilille ;) Laittaako ihmiset tosiaan sataakin euroa, jopa yli?

"vieras"
Mulle on jäänyt mieleen ekat sellaiset häät, joihin meidät oli kutsuttu pariskuntaja ja jossa kutsussa oli just toive häämatkarahasta. Häät oli 12 vuotta sitten, pari ehti erotakin ennen sitä häämatkaa :D. Jäi mieleen siksi, että miehen suku oli vähän kummeksui tuota suoraa rahankeräystä, ei ollut ollut tapana.

Toivottavasti nämä tässä ketjussa olleet parit pääsevät matkalle :)!

Yhteistyössä