Hääpari toivoo häälahjaksi vain rahaa

Mikäs olisi sellainen summa minkä olisit valmis laittamaan lahjaksi. Kyseessä on henkilöt, joista sulhanen on miehen vanha koulukaveri opiskeluajoilta ja naista emme tunne ollenkaan. Miehen kaveriakin ollaan nähty viimeisen 10 vuoden sisällä ehkä korkeintaan 4 kertaa. Ollaan tosin asuttu ulkomailla joka on ehkä hieman rajoittanut kyläilyjä.
 
me laitettiin viiskymppiä ja kevri tuli mukaan korttiin samalla rahalla. sit vaan kaupan infoon vaihtaamaan sata euroo viiden euron seteleiks ja vähän ku rypisteli, niin kyllä tuli paksu kirje :D mä kun olen muuten kyllä vastaan rahalahjoja, jos niitä ihan suoraan pyydetään...
 
vieras
Kahdelta ihmiseltä on mun mielestä n 50 eur sopiva summa. Jos pitopalvelu maksaa n 25/hlö, niin tavallaan sen takia 50 eur on sopiva lahja, vaikkei vieraiden toki tarvitsekaan juhlia maksaa.
 
Mä mietin kanssa tuota 50 euroa. En ole ollut vuosiin häissä niin toi lahjasumma mietityttää. Hääparilla on kuitenkin ikää melkein 40-vuotta niin on ihan ymmärrettävää että heiltä löytyy jo kaikki kipot ja kulhot ja kattilat ym perinteiset häälahjat.
 
Musta lahjan määrä riippuu kuinka läheinen pari on. Nyt kun ette juuri hääparia tunne enää, niin ei musta tarvitse ihan hirveästi maksaa. Hääparille maksaa teidän syömä ruoka yms. n. 20e/nenä. Minusta tuo summa olisi ainakin hyvä antaa lahjaksi. Pieniä lapsia ei tarvi huomioida. Eli minusta 2 henkilöä n. 40e on ok summa. Pienemmällä summalla en kehtais mennä ellei sitten ole todella totaalisesti itse köyhä (esim. opiskelijaperhe, joilla koko kuukausitulot on muutaman satasen luokkaa)
 
Jonku etiketin mukaan se suositus ois just toi et ruuat katetaan niinku täällä on ehdotettukin jo. Eli n. 25 euroo nokka oon laittanut aina.

Mun mielestä sillä ei oo merkitystä kuinka läheinen hääpari on teille tai kuinka usein ootte nähneet viime vuosina. Jos on sen verran tuttu että juhlat ja tarjoilut kelpaa niin pitää sillon kunnon lahjakin viedä. ;)
 

Yhteistyössä