Häälahjaksi rahaa, paljonko?

• Viestiketjun aloittaja Susu
  • Ensimmäinen viesti
sasu
olen kuullut että pitäis olla 20?/aikuinen pelkästään jo ruuasta + siihen vielä se "lahja" raha, eli teillä kun menossa 2 aikuista niin se 40? olis niistä ruuista ja siihen päälle vielä pitäis laittaa se oikea "lahja summa"

aloittaja
Alkuperäinen kirjoittaja sasu:
olen kuullut että pitäis olla 20?/aikuinen pelkästään jo ruuasta + siihen vielä se "lahja" raha, eli teillä kun menossa 2 aikuista niin se 40? olis niistä ruuista ja siihen päälle vielä pitäis laittaa se oikea "lahja summa"
eli paljonko?

sasu
eikös se ole ihan kohteliasta antaa hiukan enemmän mitä hääparilla menee häihin ettei nyt aivan miinukselle mene?
meille kävi niin että miinukselle jäätiin ja paljon, eikä tosiaan ole kiva kun tulee monta ihmistä ja lahjaksi saa jotain 10?/pää ja ruuat jo maksaa 20?/pää?

sssss
eikös se ole ihan kohteliasta antaa hiukan enemmän mitä hääparilla menee häihin ettei nyt aivan miinukselle mene?
meille kävi niin että miinukselle jäätiin ja paljon, eikä tosiaan ole kiva kun tulee monta ihmistä ja lahjaksi saa jotain 10?/pää ja ruuat jo maksaa 20?/pää?
Ette kai meinanneet että vieraat kustantaisivat häänne?

mikä käytäntö
eikä tosiaan ole kiva kun tulee monta ihmistä ja lahjaksi saa jotain 10?/pää ja ruuat jo maksaa 20?/pää?

no mutta oma valintahan se on kutsua paljon väkeä,ketään ei ole pakko kutsua vaikka kuinka ajattelisi että on.Itse suunnittelen häitäni ja max.30henkilöä...enkä halua että maksavat häämme,mehän heidät sinne kutsumme.

törkeetä
Siis täh??? Maksaako nykyään vieraat häät??? Toivottavasti emme saa kutsua sellasilta,jotka ajattelevat noin.. :(

Äimänä
Miksi ihmeessä pidätte "hulppeat" häät jos siihen ei ole varaa? Ei kai sitä vierailla maksateta??? Minä kun joskus menen naimisiin, tulee lahjanantokielto. Meillä on jo kaikkea ja rahan takia emme naimisiin mene.

vieras
ei se kyllä vieraitten asia oo häitä maksaa. en mä ainakaan aio mistään ruuista maksaa vaikka hääpari rahaa lahjaksi pyytänytkin häissä joihin nyt kesällä ite oon menossa. Me ollaan aateltu et joku 40? ois hyvä

stranger
Ai oletko sitä mieltä, että vieraiden pitäisi automaattisesti ajatella, että he maksavat hääparin juhlan???????
Outoa!!!!!!!!!
Samallahan voisi kutsussa mainita, että osallistuminen häihin maksaaxx euroa...
Jos juhlat järjestää, pitää varautua siihen, että kuluja tulee. Lahjojen arvo on vieraiden harkittavissa.

Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja törkeetä:
Siis täh??? Maksaako nykyään vieraat häät??? Toivottavasti emme saa kutsua sellasilta,jotka ajattelevat noin.. :(
Sama ajatus tuli mulle. Mä olen luullut että vieraita kutsutaan häihin koska halutaan juhlia omaa hääpäivää heidän kanssaan. Ilmeisesti heitä kutsutaankin siksi että halutaan tehdä juhlilla voittoa. Voi elämän kevät...

aloittaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei se kyllä vieraitten asia oo häitä maksaa. en mä ainakaan aio mistään ruuista maksaa vaikka hääpari rahaa lahjaksi pyytänytkin häissä joihin nyt kesällä ite oon menossa. Me ollaan aateltu et joku 40? ois hyvä
millainen kokoonpano teitä siihen 40 euroon on?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
millainen kokoonpano teitä siihen 40 euroon on?
minä ja mies ollaan kahdestaan. miehen serkun häät kyseessä.

No niin miehän sainkin sitten hyvän vinkin tästä ketjusta.
Kun meillä pitäisi noihin meidän häihin yrittää rahaa säästellä ni miehän ilmoittelenkin hyvissä ajoin ennen suunniteltua päivää kutsutuille tilinumeron mihkä voivat etukäteen lahjarahat laiittaa niin ei tarvii omia rahoja vieraiden kestittämiseen tuhlailla. :LOL: :LOL:
No ei vaan. :)

Mun mielestä kyllä joku 40-50 euroa olis ihan hyvä, varsinkin kun teillä vaan toinen osapuoli on töissä.

Me mennään syksyllä miehen serkun häihin ja laitan heille lahjaksi rahaa 50?, saa riittää, olen nähnyt tämän ihmisen kerran parisen vuotta sitten..
Toisen serkun häihin nyt heinäkuussa ostin lahjalistalta lahjan jonka arvo myös n.50?..

Kun me menimme naimisiin maksoimme kaiken itse ja emme tosiaan laskeneet häidemme kustannuksia lahjarahojen varaan! Kutsuimme "vain" 60hlö ja raakkasimme ns. sukulaiset pois, muutamat kutsuttiin.. Panostimme ruokaan ja juomaan, eikä tosiaan tullut mieleenkään laskea lopuksi olivatko kaikki vieraat nyt varmasti maksaneet syömisensä antamillaan lahjoilla..!! :eek:

hölmö
En ole kyllä osannut tuota häälahjaa niin ajatella että niiden mukaan määräytyy se jääkö häistä miinukselle.

Me kyllä suunniteltiin häitä niin että kerettiin säästää rahaa ennen juhlia. Kustannettiin siis kaikki noilla säästöillämme emmekä koskaan ajatelleet jäätiinkö sitten miinukselle vai miten. Mielestäni emme edes voineet jäädä miinukselle koska olimme etukäteen säästäneet nuo rahat. Tietysti jos ne olisi kustannettu lainarahoin tarkoituksena kuitata laina pois lahjarahoilla niin sitten ymmärrän miinukselle jäämisen. Mutta en sitä miksi kannattaa pitää juhlat joiden jälkeen jää miinukselle.

Eiköhän jokainen laita sen oman budjetin mukaan, oli se sitten 1-1000 euroa. Eikait nyt vieraiden tartte kustantaa kenenkään häitä!! Ihan turhaa höpötystä tuommoinen. Jos joku noin tekee niin vois miettiä mikä on se naimisiinmenon tarkoitus alun perinkään.. :kieh:

sasu
ehkäpä minä olen sitten "hölmö" kun ajattelen näin, ei voi mitään mutta eipä sitä ole ikinä tullut edes mieleen etten anna omaa osuutta ja päälle vielä se lahja.
Hölmö minä, eipä ole enää väliä millä summalla osallstuu lahjaan jos noin kaikki ajattelee, eli mahdollisimmaan vähän rahaa ja sinne juhliin sitten syömään ja juomaan oikein kunnolla, en kyllä itse kehtaisi!

Mutta, jos joku haluaa järjestää juhlat niin eikait sitä tartte toisten maksaa!! Hyvänen aika, ei kaikilla oo varaa monenkymmenen eurojen rahasummiin. Pitäis varmaan suoraan laittaa sitten hääkutsuunkin teksti, että "Alle 50 euron lahjarahan antajia ei häihin kelpuuteta".

Yhteistyössä