Häälahja kyssäri

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, että te jotka ette vielä naimisissa ole tai ootte menossa tai mitä nyt vaan, niin millaisia lahjoja itse toivoisitte?
Meillä ei häät oo ihan vielä ajankohtainen asia mut oon kyllä tosi kauan jo halunnu valkoisen teema- astiaston 6 hengelle.. että varmaan sitä toivottais.
 
vieras
Me ollaan kaksi "vähän vanhempaa" ihmistä ja aiotaan mennä naimisiin. Meillä on myös tarkoitus tehdä pikapuoliin keittiöremontti ja samalla remontin yhteydessä uusia ruokailu astiasto. Olen ajatellut, että tämä olisi hyvä lahja, kertoisimme mitä sarjaa haluamme, niin vieraat voisivat joka ostaa sitä, tai laittaa pienen lahjakortin liikkeeseen (Pentik) mistä sitä saa.
Itse opiskelin aikuisena ja pidin sitten valmistujaiset, silloin sanoin vieraille että voi osallistua minun ruokapöydän ostoon kympillä parilla, koska siitä ruokapöydästä jää se mukava muisto, jonka vuoksi ihmiset haluavat antaa tavaraa mielummin kuin rahaa. Vieraat tykästyi tähän ajatukseen ja tätä voisi käyttää myös häälahjassa. KUn raha on kohdistettu johonkin oleelliseen, sitä on monen mielestä mukavampi antaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hilavitkutin:
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, että te jotka ette vielä naimisissa ole tai ootte menossa tai mitä nyt vaan, niin millaisia lahjoja itse toivoisitte?
Meillä ei häät oo ihan vielä ajankohtainen asia mut oon kyllä tosi kauan jo halunnu valkoisen teema- astiaston 6 hengelle.. että varmaan sitä toivottais.
rahaa, rahaa, rahaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hilavitkutin:
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, että te jotka ette vielä naimisissa ole tai ootte menossa tai mitä nyt vaan, niin millaisia lahjoja itse toivoisitte?
Meillä ei häät oo ihan vielä ajankohtainen asia mut oon kyllä tosi kauan jo halunnu valkoisen teema- astiaston 6 hengelle.. että varmaan sitä toivottais.
rahaa, rahaa, rahaa :)
no se tuli kyllä ihan selväksi jo.
 
vieras
Meillä on häät syyskuussa ja meillä ei ole lahjalistaa, kysyjille olemme sanoneet että mitään ei tarvita kun kaikkea on jo kahden aikuisen ihmisen huushollissa, että riittää kun tulevat juhlimaan ja syömään hyvin. Remonttia pitäisi tehdä joten varmaan osa ainakin tuo lahjan rahana. Kovasti kyllä kiinnostaa että mitä muut ovat keksineet, olisi kiva saada jotain yllärilahjoja esim. joku herkkukori tai hyvää viiniä tai jotain.
 
no rahhoo:D

Ihan siks koska meillä pursuaa kaapit jo tavaroista..tosin jos joku haluaa niin saa ostaa uuden pesukoneen/pesutornin, kylpyhuonerempan, keittiön lattian asennuksineen, uuden auton tai maksaa meidän ikkunarempan.

suapi valita:D halvemmaks tulee laittaa mukisematta se parikymppii sinne joko tilille tai kuoreen.

Matkaan se luultavasti käytettäis, koska mä en ole koskaan ollu ulkomailla ja häämatkalle haluan.
 
vieras
Me pyydettiin rahaa tiskikoneen hankkimista varten, ja useimmille vieraille se olikin sopiva kohde. Eräät olivat puolestaan hommanneet kimpassa yleiskoneen, mikä oli erittäin iloinen yllätys, omilla rahoilla sellaista tuskin olisi tullut hankittua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me pyydettiin rahaa tiskikoneen hankkimista varten, ja useimmille vieraille se olikin sopiva kohde. Eräät olivat puolestaan hommanneet kimpassa yleiskoneen, mikä oli erittäin iloinen yllätys, omilla rahoilla sellaista tuskin olisi tullut hankittua.
mä saisin hepulin jos mulle tuotais yleiskone.

mut kannatan lahjalistaa jarahatoivetta koska tiedän että esim miehen sukulaiset tuovat lahjoiksi yleensä ihan turhaa kamaa. jouluna saatiin luonnonvalolamppu. itku meinas tulla kun tiedän et on kallis lahja ja nyt makaa jossain kaapissa ja nostetaan yöpöydälle kun anoppi tulee kylään... ihan kamala! ei ei ei.

tai viimeksi ehdotteli kahvinkeitintä vaikkei meillä kukaan juo suodatinkahvia. kun ei uskota sitä ettei me tadota tuollaista rompetta.
 
Jiihaa
- Kunnon vaellustella + makuupussit
- Kanootti
- Uudet pihakalusteet
- Uudet rinkat
- Marimekon Ruusupuu - lakanat (kuolaan mutten raatsi ostaa)
- Ruohotrimmeri
- Uus halkokori
- Espressokone
- Joku upea taulu tai lahjakortti taideliikkeeseen
- Ravintola- tai kylpylälahjakortti

Aika kalliita lahjatoiveita mut siis meidän suvuissa on usein kimppalahjoina ostettu jotain isompaa.
 
No mää olen ollut sillain "helppo" morsian, että tykkäsin vähän kaikesta. Ei ollut mikään lahja sellainen mistä en olisi tykännyt. Meillä on myös jonkinmoinen lahjalista mitä toivottiin ja aikalailla saatiin kaikki mitä toivottiinkin.

Kerättiin astiastoa, peittoa toivottiin yms.

Saatiin myös itsetehtyjä asioita kuten linnunpönttö (Ei ole vieläkään kuin pölyttänyt kaappia, mutta ensikesänä pääsee vihdoin sitäkin käyttään). Saatiin kirjoja, kynttiläjuttuja, kippoja, kappoja ja kaikki oli ihania lahjoja _ihan aidosti_. Kaikki on ollut käytössä paitsi toi linnunpönttö, jota käytetään pian. Niin ja toki saatiin myös rahaa, joilla täytettiin puuttuvia astiaston osia ja osa otettiin mukaan häämatkalle.

Nyt toivoisin mitätodennököisesti uusia rosterisia ja arvokkaampia kodinkoneita, mahdollisesti hienompia hyllykköjä, telkkaria, ulos kaikenmaailman juttuja esim. kukkapenkkijuttuja/patsaita.
 
Jos nyt menisin naimisiin, niin lahjana sais antaa

- perheelle sopivan, kunnollisen retkeilyteltan
- järjestelmäkameran :saint: enpä paljoa vaadi :whistle:
- (marimekon) vahakangaspöytäliinan 50/60-luvun kuosilla
- laadukkaita kylpypyyhkeitä, vain yhtä väriä
- grafiikkaa/lahjakortti
 

Yhteistyössä