Hääkutsusta , onkohan meidän lapset tervetulleita....

• Viestiketjun aloittaja kutsuttu
  • Ensimmäinen viesti
kutsuttu
kuoressa luki herra ja rouva nieminen ja ei muuta. En nyt sitten tiedä että onko myös lapset sinne tervetulleita kun ei siinä lukenut perheineen tms. Mitäs meinaatte ?

Varmuuden saat kun kysyt kutsun lähettäjältä tai sitten siltä kuka vastaanottaa ilmoittautumiset. Virallisesti lapsia ei ole kutsuttu, mutta täällä on ollut aiemminkin juttua, että on tarkoitettu mysö lapsia vaikka ei ole lukenut.

PahaSilmä
Mun mielestä jos häihin ei toivota lapsia, niin siitä ilmoitetaan erikseen. Voihan siitä kysyä. mun mielestä kutsujan pitäis ilmoittaa jos lapset ei voi tulla, koska on aika ikävää ruvetä kinuamaan lapsia mukaan. Siltä se tuntuu kun joutuu kysymään.

lisse
jos kutsutaan koko perhe olisi kuoressa näin: nieminen perheineen.
nyt oli vain herra ja rouva,silloin ei lapsia.
joten en soittaisi hääparille ja kysy.kun kuoressa selvästi oli ketä kutuivat.
tekis itsensä vain hölmöksi

lapsia ei ole kutsuttu, koska muuten lukisi perheineen.

meillä ei kutsuttu lapsia, mutta sitten yks kaveri soitti, että onko heidän lapsensa kutsuttu. Sanoin sitten, ettei oo, kun on kutsuttu vaan aikuisia, niin kaveripa veti herneen nenään..tulevat kuulemma perheenä ei muuten..

PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja paveliina:

meillä ei kutsuttu lapsia, mutta sitten yks kaveri soitti, että onko heidän lapsensa kutsuttu. Sanoin sitten, ettei oo, kun on kutsuttu vaan aikuisia, niin kaveripa veti herneen nenään..tulevat kuulemma perheenä ei muuten..
Niin, no miksei kutsuja voi nähdä edes sitä vaivaa. että kirjoittaa siihen kutsuun, että lapset voi jättää kotiin? Miksei sitä voi sanoa heti suoraan? Mainitsematta jättäminen on kyllä aikamoista salakieltä.

hemuli

Miksi et halunnut lapsia häihin?? Vähän outoa mun mielestä.. Itse menen naimisiin ensi kesänä ja lapset on todellakin tervetulleita häihimme.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:

Miksi et halunnut lapsia häihin?? Vähän outoa mun mielestä.. Itse menen naimisiin ensi kesänä ja lapset on todellakin tervetulleita häihimme.
Miksi haluat lapsia häihisi? Vähän outoa mun mielestä...

Onko se jotenkin niin vaikea käsittää että jotkut tykkää mansikasta ja toiset mustikasta?

ei kutsuttu lapsia ihan siitä syystä, kun oli niin pienet tilat ja useilla kutsutuilla oli 3-5 lasta. jos ois ollut tilaa enemmän, niin lapset olis tottakai ollut tervetulleita!
Ja tosta salakielestä.. etiketin mukaan kirjekuoresta näkyy, ketä kutsutaan. Joillain vaan tuntuu olevan vaikeuksia lukea sitä.

ei kutsuttu lapsia ihan siitä syystä, kun oli niin pienet tilat ja useilla kutsutuilla oli 3-5 lasta. jos ois ollut tilaa enemmän, niin lapset olis tottakai ollut tervetulleita!
Ja tosta salakielestä.. etiketin mukaan kirjekuoresta näkyy, ketä kutsutaan. Joillain vaan tuntuu olevan vaikeuksia lukea sitä.

jos kaikki ei osaa tulkita kutsua eikä hallitse etikettiä, niin se asettaa epäilyksen, että kaikki kutsujatkaan ei hallitse sitä.... Eli lasten puuttuminen kutsusta ei tarkoita välttämättä lapsettomia häitä

Yhteistyössä