Habbo Hotellissa 10 vuotiaat harrastavat virtuaaliseksiä!

Alakoululaisen äiti tutki äskettäin suositun Habbo Hotelin nettisivuja. Hän hakeutui sinne sen jälkeen, kun oma poika oli kertonut saamistaan seksuaalisista ehdotuksista.

-Järkytyin näkemästäni. Hotellista löytyi eroottisviritteiset homojen ja lesbojen huone sekä tytölle poikaystävä -huone. Harmaassa sänkyhuoneessa oli punainen parisänky. Ei ole epäselvää mihin tarkoitukseen, äiti sanoo.

Hän otti mediaan yhteyttä, koska halusi herättää muidenkin vanhempien huomion netin sisältöön. Poikansa kiusaamisen pelossa hän esiintyy jutussa nimettömänä. Asia nousi perheessä esille, kun pojan käytös muuttui itkuiseksi ja ahdistuneeksi.

-Ensin epäilin koulukiusaamista. Viimein poika kertoi, mitä hänelle oli tapahtunut Habossa. Siellä toinen virtuaalihahmo oli puhunut rivoja ja ehdottanut poikani hahmolle seksiä. Poika ei ymmärtänyt kaikkea, mutta "pane mua" oli jäänyt hänen mieleensä.

Omalla nettikäynnillään äiti törmäsi hahmoon, joka puhekuplassa kertoi haluavansa seksikkään pojan seuraa. Kun poika löytyi, hahmot menivät tytön huoneeseen.

Äidin mielestä Habbo-maailma ruokkii ajatusta, että ihmissuhteet ovat kertakäyttöisiä.

-Minulle jäi tunne, että omaa lastani oli käytetty netissä virtuaalisesti hyväksi. Laitoin järjestelmän valvojalle palautetta asiasta, mutta viestiini koskaan vastattu. Halusin tietää myös, miksi eroottiset huoneet saavat olla Habossa ja kuka ne on sinne perustanut.

-Seitsemänkymppinen mies voi hyvin tekeytyä 10-vuotiaaksi tytöksi ja ehdotella rumia, hän kauhistelee.

-Habbossa on kansainvälisesti 120 miljoonaa huonetta, joten valvojat eivät millään ehdi valvoa niiden kaikkien toimintaa. Siksi toivomme käyttäjien tekevän ilmiantoja sopimattomasta käytöksestä, viestintäjohtaja Juhani Lassila korostaa.

Eroottiset huoneet ovat hänen mukaansa rekisteröityneiden kävijöiden käsialaa. Kävijä voi lisäksi itse määritellä, kenellä on lupa tulla huoneeseen.

-Hahmot eivät voi suoranaisesti harrastaa seksiä ja mennä vuoteeseen päällekkäin. Jos huoneessa on parivuode, hahmot makaavat siinä vierekkäin, Lassila selittää.

Hotellin toiminnan valvovat voivat antaa varoituksia ja porttikieltoja huonosti käyttäytyville pelaajille. Kiellettyjä ovat muun muassa kiroilu, kiusaaminen sekä seksistiset ja rasistiset ilmaisut.

Alle 15-vuotiaiden kävijöiden sivuilla on päällä höpöfiltteri, joka kääntää sopimattomat kommentit sanaksi höpö.
Lähde: http://www.jyvaskylankaupunkilehti.fi/Uutiset/Paivan-puheenaihe/Habossa-kymmenvuotiaat-harrastavat-virtuaalista-seksia

-----------------------------------------------------------------------

Kertokaahan mielipiteitänne :whistle:

Ikäraja on 13 vuotta tietääkseni. Ja onhan tuo ihan "normaalia" että tuon ikäisiä alkaa seksi kiinnostamaan ja pitää "kokeilla" uusia asioita. Oma mielipiteeni on se, että mielummin harrastaa sitten virtuaaliseksiä netissä, kuin että sopii live-tapaamisen jonnekin salaa.

mie
Habbo on suunnattu yli 13-vuotiaille suomalaisille nuorille. Kun lapsi rekisteröityy Habbo Hoteliin, tiedotamme lapsen vanhemmalle sähköpostitse rekisteröitymisestä. Suosittelemme, että käytte yhdessä nuoren kanssa pelin säännöt ja turvallisuusohjeet läpi ja seuraatte aktiivisesti lapsenne pelaamista ja Internetin käyttöä yleensä.

Neljä vuotta sitten naapurin tyttö näytti tytölleni (joka vasta aloitteli nettiin tutustumista) ton Habbo Hotelin. Jäin kerran mielenkiinnosta seuraamaan vaivihkaa, mitä siellä kirjoitellaan.
No perkeles, joku 24v itseään väittävä jannu yritti saada puhelinnumeroa tytöiltä ja kirjoitteli siellä, mitä touhuaa vehkeensä kanssa :kieh:
Ei oo siitä lähtien meillä käyty missään nettiyhteisössä, mihin ei oo ikä riittänyt.

Järkevää netinkäyttöä kannattaa opettaa lapsille ja AINA tiedettävä itsekin, missä lapsi surffaa. Tietokone on sijoitettava kotona niin, että ohikulkiessaan aikuinen näkee mitä lapsi tekee koneella!

nyt kai jo aikuinen
haha. silloin kun olin myös jotain 10 vee, menimme kaverin kanssa sen ajan alkeellisiin chatteihin joissa ei tietenkään koskaan kukaan muuta tehnyt kuin hakenut seksiseuraa. kikattelimme ja ajattelimme olevamme koviakin huijareita valehdellessamme olevamme 7-vuotiaita vaikka olimme JO 10! kyllä siellä moni ukko oli kiinnostunut ja kovaakin tekstiä tuli, mutta räkätimme vain suurelle huijauksellemme sen suurempia traumoja saamatta.

[QUOTE="vieras";23019453]Kyllä, se olis oikeesti hienoa!!![/QUOTE]
Onko sinulla jotain syviäkin patoumia seksuaalivähemmistöjä kohtaan? Pitävätkö jumalolentosi homoseksuaalisuutta kammotuksena tai muuta paskaa?

"Vieras"
[QUOTE="vieras";23019453]Kyllä, se olis oikeesti hienoa!!![/QUOTE]

Miksi? Mitä hienoa siinä olis?
Ei lapsesta tule homoa tuolla tavalla sen paremmin kuin vanhempiensa takia.

Mitä alkuperäiseen viestiin tulee, asiaton toiminta on kitkettävä pois ja vanhempien on tiedettävä mitä lapsi netissä tekee.

Esikoiseni kaveri pyysi että yhdessä liittyisivät tuohon habboon. en tiennyt siitä tarkemmin mitään, joskus nähnyt mainoksia ja ajattelin sen olevan ihan turvallinen paikka. vaan ei mennyt kauaa kun jo joku hahmo siellä kirjoitteli "panemisesta per*eeseen"! Tytöt itse naureskelivat kun lukivat tuon per'e-sanan, eivät ymmärtäneet onneksi mitä se kokonaisuudessaan tarkoitti tuo lause...: / Itse sanoivat minulle että mitä siellä luki. Olin aivan järkyttynyt! Samantien laitoin tytöille kiellon kyseiseen paikkaan! Eiköhän tuokin ois aihetta kieltää koko sivusto??

Onneksi esikoinen uskoo ettei kaikkeen pidä mennä... :(

"piku"
Kävin 12-vuotiaana habbos mutt jos mulle ehotettiin jotain noloo nii en kyll alkanu itkeen vaan me vaan naurettiin niille mun kaverin kaa. Sillon Habbo oli tosi kova juttu. Aika herkkä poika oli ollu toi mut jotkut ehkä sitt on

virailija2
Lasta tulee suojella kaikelta seksisaasteelta mitä tulee mediasta. Lapsen tulee antaa olla lapsi ja kehittyä rauhassa. On tutkittua, että vääränlainen seksitulva vahingoittaa lasta henkisesti, varsinkin jos se tapahtuu lapsen kehityksen liian aikaisessa vaiheessa. Lisäksi netissä seksi tarjoillaan likaisella mielikuvituksella höystettynä, rumana ja ällöttävänä asiana ja rivoilla sanoilla väritettynä. Ei ihme jos se aiheuttaa ahdistusta kun aiheuttaa sitä aikuisellekin. Oikean rakkauden kanssa näillä netin seksijutuilla ei ole mitään tekemistä. Maalaisjärkeä nyt!

Yhteistyössä