Häävieraan kampaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivoinen

Vieras
Nyt tuli tuli pieni paniikki...

Siskolla on häät, ja vasta nyt muistin, etten ole miettinyt yhtään omaa kampaustani. Koska kyseessä on oman siskon häät, eikö olisi asiallista että minullakin olisi lähisukulaisena kampaus. Menisin vain tavallisella ponihännällä mutta eikös se olisi aika törkeää?

Kotitekoisia vinkkeja kaipailisin, aikaa ei ole lähteä tutun käsittelyyn joka osaisi hiuksia laittaa, mutta en käy kampaajallakaan. Itse en osaa tehdä paksuille, painaville ja liukkaille hiuksilleni yhtikäs mitään, olisiko riittävän juhlallista jos vain jättäisin poninhännän puoliväliin eli niin että se jäisi silmukaksi, ettei hiuksia vedä viimeisellä kierroksella loppuun asti pois hiuslenkistä? Tietysti se pitää kokoajan uusia koska hiuksissani ei pysy mikään kauaa, mutta kai se parempi vaihtoehto olisi?

Muuten vaatetus ym. on kunnossa, mutta kuinkahan morsian kokee sen ettei hiuksia ole laitettu kummemmin? Tosin siskoni tietää etten ole koskaan ollut kiinnostunut hiustenlaitosta, mutta kokisi kai silti tavallisen poninhännän hieman loukkaavana ja turhan tavallisena, olisi edes jotain VÄHÄN erikoisempaa.

Olisin hyvin kiitollinen näkökulmista ja vinkeistä!

Siskoni menee naimisiin huomenna ja menen kampaajalle joka tekee jonkinlaisen nutturan.
Kokeile jos saisis ne jotenkin ylös tms tai käy kaupassa kattomassa olisko jotain kivoja hiusjuttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvaemo:
Laita isot rullat päähän ja tupeeraa vähän otsalta taaksepäin ja tee ponnarikampaus. Tulee vähän juhlavampi kun on kiharaa, eivätkä hiukset hapsota rullauksen ansiosta.

Tuo kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta! Ja sopivan helpolta, kiitos paljon!

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Tee mielummin vaikka nuttura ja laita sinne joku koriste.

Valitettavasti en osaa, hiukseni painavat niin paljon ettei päässäni pysy mikään, ammattilaisellekin se on haasteellista (minulla on ollut nuttura jopa kaksi kertaa elämässäni) ja itse olen ihan poropeukalo. Kiitos kuitenkin!

Alkuperäinen kirjoittaja leniah:
Siskoni menee naimisiin huomenna ja menen kampaajalle joka tekee jonkinlaisen nutturan.
Kokeile jos saisis ne jotenkin ylös tms tai käy kaupassa kattomassa olisko jotain kivoja hiusjuttuja.

En vain keksi mitään keinoa kuinka saisin ne (nätisti) ylös... Kiitos kuitenkin.

Tuo ajatus hiusten kiharroinnista vaikuttaa hyvältä, mitähän mieltä muut olisivat siitä, jos itse olisivat morsiamena ja siskolla olisi sellaiset? Kai se olisi riittävän juhlallinen, ja ainakin erilainen kuin miltä normaalisti näytän.

helppo ja juhlallisen näkönen ponnarikin on jos ponnarin tehtyäsi otat jonku viides osan tai vähemään ja kieputat siitä sen lenksun ympärille niin ettei lenksua näy ja laitat niillä vanhanaikasilla pinneillä jotka saa työnnettyä ponnarin läpi asti niin kiinni...eli osa jää roikkumaan ponnarina ja osa peittää klenksun

toinen vaihtoehto jolla saa juhlavan nutturan ponnarista on se että otat pieniä määriä kerrallaan ja kieputat niitä kunnes ne on ihan sykkyrällä ja sit laitat noilla klipsupinneillä sen kiinni ns ponnarin ulkopuolelle ja teet näin ympäri ponnarin eli lopulta hiukset on pienillä sykkyröillä jotka on kiinni klipsuilla...muista laittaa klipsut tasasesti ympäri ponnaria että näyttää nätiltä.
ainoa vika on tässä se että kädet puutuu kun sitä tekee ja sit hiuksien päät alkaa hapsottaan jos alkaa liiaksi katsella läheltä muuten on nätin näkönen!!

myös tuon ekan version voi tehdä tällä tavalla että jättää vaan osan auki ja yläpuolelle laittaa noita sykkyröitä!!

ei sinne mun mielestä kaikkien tarvii kampausta lähtee tekeen...ettehän te oo niitä pääjehuja noissa juhlissa!! ; D

Alkuperäinen kirjoittaja Epätoivoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja leniah:

En vain keksi mitään keinoa kuinka saisin ne (nätisti) ylös... Kiitos kuitenkin.

Tuo ajatus hiusten kiharroinnista vaikuttaa hyvältä, mitähän mieltä muut olisivat siitä, jos itse olisivat morsiamena ja siskolla olisi sellaiset? Kai se olisi riittävän juhlallinen, ja ainakin erilainen kuin miltä normaalisti näytän.

Kihara on aina juhlavampi kuin suora, ja nythän on jopa morsiamilla paljon aukikampauksia. Muista vaan laittaa riittävästi "ainetta" pohjalle, ettei kampaus lässähdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nea-01:
kiharoille.sit laita tiukka ponnari aika ylös.sit ota kiehkuroita ja laita pinneillä ympäri ponnaria,hieman sekaisesti ja jätä latvat roikkumaan.

Taidan jättää kuitenkin ne pinnit pois, hiukseni ovat valitettavasti sellaiset ettei ponnarikaan pysy kauaa, joten tiedän joutuvani joka tapauksessa kiristämään ponnaria (niin että poistaa ponnarin kokonaan välillä) vähintäänkin kerran tunnissa. Muuten ihastuin kyllä oikein tähän kihara-ajatukseen! Kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
helppo ja juhlallisen näkönen ponnarikin on jos ponnarin tehtyäsi otat jonku viides osan tai vähemään ja kieputat siitä sen lenksun ympärille niin ettei lenksua näy ja laitat niillä vanhanaikasilla pinneillä jotka saa työnnettyä ponnarin läpi asti niin kiinni...eli osa jää roikkumaan ponnarina ja osa peittää klenksun

toinen vaihtoehto jolla saa juhlavan nutturan ponnarista on se että otat pieniä määriä kerrallaan ja kieputat niitä kunnes ne on ihan sykkyrällä ja sit laitat noilla klipsupinneillä sen kiinni ns ponnarin ulkopuolelle ja teet näin ympäri ponnarin eli lopulta hiukset on pienillä sykkyröillä jotka on kiinni klipsuilla...muista laittaa klipsut tasasesti ympäri ponnaria että näyttää nätiltä.
ainoa vika on tässä se että kädet puutuu kun sitä tekee ja sit hiuksien päät alkaa hapsottaan jos alkaa liiaksi katsella läheltä muuten on nätin näkönen!!

myös tuon ekan version voi tehdä tällä tavalla että jättää vaan osan auki ja yläpuolelle laittaa noita sykkyröitä!!

ei sinne mun mielestä kaikkien tarvii kampausta lähtee tekeen...ettehän te oo niitä pääjehuja noissa juhlissa!! ; D

Kiitos! Tuotakin voisin tietysti YRITTÄÄ, mutta aika poropeukalo olen. :)
Ja kiitos rohkaisusta, en varmasti vie huomiota morsiamesta, mutta kohteliasta se on näyttää edes vähän huolitellumman näköiseltä kuin normaalisti, hiustenkin osalta. Siskoni ei ole kyllä sellainen luonne, että pahastuisi pienestä, mutta jotenkin silti nolottaisi jos olisi hiusten osalta tavallisen näköinen.

Ponnarikampauskin käy, jos hiukset on tehty muotoilutuotteilla viimeistellyn näköiseksi, eikä millään kuminauhalla kiinnitetty. Hommaat vaikka hienon, koristeellisen soljen kiinnittäjäksi. Netistä saa hyviä vinkkejä, haet vaikka "ponytail" sanalla Googlen kuvahaulla.

3.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Ponnarikampauskin käy, jos hiukset on tehty muotoilutuotteilla viimeistellyn näköiseksi, eikä millään kuminauhalla kiinnitetty. Hommaat vaikka hienon, koristeellisen soljen kiinnittäjäksi. Netistä saa hyviä vinkkejä, haet vaikka "ponytail" sanalla Googlen kuvahaulla.

Selvä, menen vilkaisemaan vielä netistä vaihtoehtoja, tuollaiset kuvin näytetyt voisi onnistuakin jos uusia ideoita vielä löytyy.
Kiitos paljon!

Minullakin tuli mieleen, että ponnarille vaan ja sitten kiharrat ne hiukset vielä. Ponnarikuminauhan voi peittää kauniilla asuun sopivalla silkkinauhalla tai ohuella huivilla.

Itse laitan usein noin, kun minullakin pitkät, paksut ja liukkaat hiukset =)

Yhteistyössä