HAAVEISSA VAUVA MUTTA..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maisa82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maisa82

Vieras
Minulla ja miesystävälläni olisi haaveissa vauva mutta luulen että minussa on jotain vikaa sillä saralla.
Olemme olleet yhdessä n.3 vuotta eikä käytössä ole ollut ollenkaan ehkäisyä mutta en ole tullut raskaaksi. Minulla on joskus 4-5 vuotta sitten todettu toisessa munasarjassa monirakkulaisuutta ja kuukautiset ovat olleet epäsäännöllisen sännölliset mutta nyt ovat jääneet pois keväällä. Kevään jälkeen on yhdet kuukautiset tulleet kun lääkäri määräsi Terolut-kuurin. Mutta sen jälkeen ei alkaneetkaan omat menkat vaikka olen kerran aikaisemminkin syönyt saman kuurin ja omat luomu-menkat käynnistyivät sillä pitkäksi aikaa..
Nyt luulen että keho yrittää käynnistellä menkkoja kun on tullut kerran viime kuussa yhtenä iltana punaista housuihin vähän mutta kun laitoin tamponin niin pysähtyi kun seinään..sama juttu tässä muutama ilta sitten kun kävin vessassa niin housuihin oli tullut sellaista rusehtavaa vuotoa vähän mutta kun laitoin siteen niin ei tullut enää mitään.. miksei kuukautiset ala??
Olen ylipainoinen, tupakoin, perusterve, en syö muita lääkkeitä kuin antihistamiinia.
Pelkään etten koskaan saa lapsia. Takana yksi keskenmeno, tuulimunaraskaus vuonna 2006.
Olen 28-vuotias ja nyt on sellainen elämäntilanne että vauva saisi tulla.
En ole puhunut lääkärille mitään vielä koska jännittää ja pelottaa ja kaikkea siltä väliltä.
Onko muilla ollut samanlaista tilannetta ja minkalaista apua on saatavilla?
En ole rikas joten yksityisen hedelmöityshoitoihin ym ei ole rahaa. Apua kaipailisin..

Pcos:n auttaa lähinnä ainoastaan laihduttaminen eli se asia sinun on ensisijaisesti saatava kuntoon. Hedelmöityshoitoihin sinulla on hyvin hyvin pitkä matka, sillä jo 5-10% painonlasku monilla edesauttaa raskaaksituloa. Lisäksi erityisesti naisen tupakointi voi aiheuttaa lapsettomuutta, joten sekin kannattaisi lopettaa (ja miehellä heikentää myös siittiöiden laatua ja liikkuvuutta).

Kannattaa varata aika omalle terveysasemalle omalle lääkärille ja selittää perinpohjin tämä sinun tilanteesti ja pyytää lääkäriä laittamaan lähete sinun sairaanhoitopiirisi naistentautien poliklinikalle (jossa sinulle tehdään sitten gynekologinen perustutkimus sekä kohdun ja munasarjojen uä ainakin). Täällä keskustelupalstoilla murehtiminen ei auta asiaa, nyt pää pystyyn ja lääkäriaikaa varaamaan terveysasemalle.