Haaveissa vauva, joulukuun haaveilut :)

  • Viestiketjun aloittaja Muru83
  • Ensimmäinen viesti
Oink
Hei!

Sieltähän se täti tosiaankin kurvaili aamupäivällä paikalle! Eli nyt on sitten kp 1/31. Taidankin itse sitten kurvata Alkoon ostamaan joulujuomia, eli punaviiniä ainakin, ehkä lisäksi jotakin hyvää likööriä. Amarulaa tai kermalikööriä, nam!

Kieltämättä ottaa päähän, kun ei tärpännyt tässä kuussa, mutta kyllähän sitä osasi jo odottaa ja asennoituakin siihen. Vieläkään en halua ovistikkuja ottaa käyttöön, kun omalla kohdallani se alkaisi ehkä tuntua jo "pakonomaiselta" touhulta. En kyllä vastustakaan niitä, mutta en nyt tässä vaiheessa halua vielä kokeilla. Ehkä siten myöhemmin, jos ei ala tärpätä. Jotenkin mielen pohjalla kävi tänään häivähdys siitä, että näinköhän tässä käy, että ei tärppää ollenkaan. Surullinen ajatus. Tiedän kyllä, että ei olla yritetty vielä kauan. Ja onhan se yrittäminen mukavaakin;) Huomasin tuossa, että meillä ehkäisy jätettiin pois syyskuun alussa, eli olen vahingossa laittanut sen elokuun puolelle. Häiden jälkeen (29.8) jätettiin siis pois. Laitanpa samalla uuden päivityksen tulemaan.

Haaveilijat:

Tuiskuli
Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09)
Muru83 26/28 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Mamma82 27/29 Y10/09 (lapset -01, -02)
Oink 32/31 Y09/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08)
Idaho 33/33 Y11/09
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08)
Niki 25/28 Y10/09
Pannari


Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09

Alan nyt jännäilemään taasen muiden puolesta!

t. Oink


 
Idaho
Kypsää. Sama vanha naakka kurvasi tännekin ja nyt on jo kp3.

Vaikken usko, että hysteria ja stressaaminen varsinaista hedelmöittymistä estää, kiertoni sain ensimmäistä kertaa elämässäni vain 26:n päivän mittaiseksi. Jospa nyt yrittäisin ihan tosissani rauhoittua ja tartuttaa itseeni edes hippasen miehen maalaisjärjestä. Onneksi hänellä sitä on yllin kyllin.

Kasapäin onnea kaikkien kiertoihin ja seesteistä odotusta jo-plussanneille!


Idaho, epätoivotun vieraan kestitsijä
 
Mamma82
Malla: Empä oo tikkujen kaa leikkiny mutta katellaan ehkä seuraavassa kierrossa jos ei nyt tärppää ;) Tuutko meidän kans ihan vakkariksi kirjottaan vaan kävitkö vain vierailemassa? Sopiihan tähän joukkoon vielä ;) Vieläkö oot tsemppareissa käyny kirjottelemassa? Ite en oo sinnepäin vilkassutkaan kun täälläkin voi ihan vapaasti kirjotella laihisjutuista kun on samassa tilanteessa olevia muitakin ;)

Oinkilla ja idaholle pahoittelut "naakasta"!

Täällä alkaa vointi olemaan voiton puolella. Nyt ollaan tytöt tällingissä illan kemuja varten ;) Varalta ottaa puolisko burana jos lämpö nousee.
 
Malla1979
Mamma: Juu, voinhan mää kirjoitella tännekin. Vähemmän olen itsekin kirjoitellut toiselle palstalle nykyään. Lähinnä lukenut mitä muille kuuluu. Ovat mukavaa porukkaa. Painoo pitäis kuiten edelleenkin pudottaa, eikä se tekis pahaa nimenomaan lasten saanninkaan kannalta.

Meillä yk 3 ja kp. 13/27. Oikeestihan me ollaan lasta tjottailtu jo yli kaksi vuotta, mutta ton 3 kiertoo olen tikutellut ovista ja otettu homma tosissaan..

Alkukierto on aina tylsänpuoleinen, mutta nyt olen bongaillut ovista ja aamulla se testi näytti vahvaa haamua. Ei siis vielä ihan saman vahvuista kuin se toinen viiva, mutta ovistestithän pitäis tehdäkin iltapäivästä ennemmin kuin aamusta, joten voi olla jo vahva viiva nyt.

Kierto on aika säännöllinen, eli täti muistaa kyl tulla ajallaan luokseni joka ikinen kuukausi.

Minä: olen 30-vuotias ja asun Kainuussa. Ensimmäisestä lapsesta haaveilen. Tädin tulo viime kierrossa otti sen verran koville että olin masennuksen pohjalukemissa viikon sen jälkeen. Nyt sit yrittänyt olla taas reippaana ja hyödyntää ovisaikaa.

Mitäs muuta porukkaa täällä kirjoittelee ja kuumeilee?? =)

Haaveilijat:

Tuiskuli
Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09)
Muru83 26/28 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Mamma82 27/29 Y10/09 (lapset -01, -02)
Oink 32/31 Y09/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08)
Idaho 33/33 Y11/09
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08)
Niki 25/28 Y10/09
Pannari
Malla1979 kp13/27


Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
 
Niki
Tervetuloa munki puolesta mallalle!

Oinkille ja Idaholle pahoitteluni tädistä.

Täällä odotellaan ovista, rupeis ehkä olemaan lähellä. Pitää tänään tikuttaa ku eilen en vaan muistanu.

Mukava kuulla, että mamman tauti on hellittämään päin :)

Mitkäs fiilikset Selialla, Pamelalla ja muilla jännäävillä?

Vähä väsyny olo toi pakkanen vie kaikki mehut.

Niki kp 14
 
Oink
Taas täällä..

Piti tulla purkamaan vtutusta. Tuli tuossa miehen kanssa puheeksi vauvahaaveet. Kuten aikaisemmin olen kertonut, mies ei kovin innoissaan ole lasta haaveilemassa, mutta on sitten myöntynyt, enkä kyllä omasta mielestä painostanut touhuun. Itse hän vielä ehdotti, että jätetään ehkäisy häiden jälkeen pois- olisihan hän voinut ehdottaa vaikka, että vasta vuoden päästä jätetään. No, joka tapauksessa puhuttiin tänään asiasta ja hän meinasi, että "kun tuli heikolla hetkellä luvattua"- siis että yritetään lasta. Voitte kuvitella, kuinka pahalta tuntui ja kaiken lisäksi ensimmäinen tätipäivä menossa, niin vitutus kertautuu noin 100000-kertaiseksi. No, siinäpä sitten mietiskellessä ja jutustellessa on ilta mennyt. En tiedä, miten tästä tämän vauva-asian kanssa jatketaan. Mies kyllä sanoi, että jatketaan vaan, koska minä haluan niin kovasti. Mutta aloin taas miettimään, että onko se oikein. Pitäisikö raskaustumisprojekti laittaa jäihin? Karusti sanottuna toinen odottaa, että täti tulee ja toinen toivoo, että ei tulisi. Tätähän tämä varmaan on nyt syyskuusta saakka ollut, mutta olen jotenkin ajatellut, että mies olisi edes hieman enemmän mukana kuin vain minun takiani. Jotenkin minusta tuntuu, että hän ehkä pelkää mahdollista isän roolia- kotoaan ei ole kovin ruusuista isänmallia nähnyt.

Että tämmöistä tällä erää.
Mallalle tervetuloa! Minäkin tässä yritän kilojani karistaa samalla.

t. Oink
 
Mamma82
Toivottavasti oink pääsette vielä yhteisymmärrykseen tuossa vauvan haaveilussa. Jos yhtään helpottaa niin meilläkin on vähän niin että minä sen lapsen haluan. Mies on niin vaitonainen koko haaveilusta ja mulla ei oikeestaan taas vaihteeksi muu pyörikkään päässä. En ole edes uskaltanutkaan nyt kysyä millä mielin hän on yrittämässä koska pelkään että sieltä tulee ei toivottu vastaus. Mutta hyvältä vaikuttaa niin pitkään kun sänkyhommat pelaa, ne jos jää pois niin se on selvä peli!

Tänään katottiin vähän aikaa yhdessä miehen kans yhtä ohjelmaa jossa oli tarina nelosista. Meitsi nauraa kiherteli niille suloisille palleroisille kun ne sottasi ruoan kanssa ja muuten vaan oli niin sulosia. Kysyin että eivätkö olekin suloisia? Ukko tuumas vaan että siinä on 4 sulosta liikaa!!! Sanoin siihen takas et tarkotat kai että 3 liikaa. Tuostakin miehen kommentista huomaa että ei se niin tosissaan ole tässä mukana niin kuin minä. Mutta kuten sanoin, toivoa on niin kauan kunhan seksiä riittää.

Niin ja oli munkin miehellä hieman "heikko hetki" silloin kun suostui jälkeläisen hankintaan.
 
Selia
Pikaterveiset Selian suunnalta:
reissusta just palauduin kotiin ja menossa kp 31 /27-31. Aika jännäksi menee! Oireet peruspms-settiä, eli ei voi oikein mitään päätellä. Huomenna olettaisin menkkojen viimeistään alkavan, jos niikseen. Joutuu ehkä iltasella hipsimään apteekin suuntaan, jos ei tätiä ala kuulua ;). Pitäkää mulle peukkuja, palaan huomenna asiaan!
 
Muru83
Heippa :)

Mä en kyllä taaskaan tiiä, mikä mun kp on :D Laskennan jälkeen: kp 13. Rassaa tämmönen laskeskelu, mihin en oo yhtään tottunu :D Pillereillä oli niin helppo, kun tiesi, että 4 päivää vikan pillerin jälkeen alkoi menkat. Aina.

Mallalle tervetuloa! Listassa muuten ei ole meidän kp:ä ollenkaan, vaan oma ikä/miehen ikä ja sitten tosiaan yrityksen aloitusaika :)
Minä olen 26v. terkkariopiskelija, mies 28v. ja esikoista alettiin yrittämään marraskuussa (juuri oli ekat luomumenkat pillereiden tyhjennysvuodon jälkeen). Meillä minä olen haaveillut lapsista jo vuosia, mutta jotenkin vasta nyt keväällä asia konkretisoitui meillä. Sain puolen vuoden raskauskiellon, koska olin silmien laserointileikkauksessa keväällä ja karenssin päättyi lokakuun lopulla. Sitten mulla on pitkään ollut gyne/menkkaongelmia ja nyt jo 2 gyneä on sanonut mulle, että kannattaa kokeilla, jos mahdollista, että auttaisko lapsi siihen (ja ovat olleet sitä mieltä se on mahdollista että auttaisi). Ja se painoi mulla vakaakupissa aika paljon + ikääkin on jo ihan tarpeeksi näihin hommiin ;) Asiasta ollaan meillä keskusteltu todella paljon ennen yrittämisen aloitusta. Ja nyt sitten mieskin on ihan sitä mieltä, että haluaa lapsen, vaikka aluksi olikin vähän, että ei ole ollenkaan valmis ja että meillä ole kunnon edellytyksiä lapselle.

Viime kierrossa ovis oli kp24 muistaakseni, joten ei kyllä minkäännäköisiä odotuksia tälle kierrolle. Tulkoon, milloin tulee, kuhan tulee :)

Ekan negakierroksen jälkeen (joka oli todellinen pettymys, niin kuin Pamelakin kuvasi) päätin palata maan pinnalle ihan toden teolla. Ovistikut aion jättää rauhaan, niistä en saisi kuin stressiä ja jotenkin ainakin tässä vaiheessa ainakin inhottaa ajatus siitä, että seksillä on vain 1 merkitys. Että koko ajan pitää olla vahtaamassa omia tuntemuksia ja oviksen bongailua ja vaatia mieheltä juuri sillä sekunnilla seksiä JOS vaikka tärppäis.

Meillä saattaa tässä kierrossa mennä jopa ovis muutenkin ihan sivu suun, kun mies on niin kipeä, ettei pysty olla missään asennossa :( Ts. edes minä päällä ei onnistu, koska jalan kivut on niin kovat, että sanoi jo, ettei seksi ole käynyt mielessäkään + kaikki fiilikset menee jos pitää väkisin naida vaan sen takia, et mun tekee mieli, mutta itse ei pysty nauttimaan siitä samalla tavalla. Polven lisäksi hänellä on myös toisen jalan lonkka kipeä :( Mulla ei ole mitkään korkeat odotukset tälle kierrolle tämän asian vuoksi, mutta kyllä se tästä. Pääasia, että mies tulee kuntoon. Jos yksi kierto jää välistä, niin se ei maata kaada, vaikka harmittaakin.

Mutta on mulla vielä toivoa, että mies on edes jossain kunnossa, mikäli ovis tulee tässäkin kierrossa taas ties milloin ;) Laskurin mukaan (jos kierto siis samat 37pv kuin 1. luomukierto) mun ovis on jouluaattona :) Tämä tosin ei lämmitä kauheesti, kun mies lähtee jouluksi perheensä luo toiselle puolelle Suomea ja minä jää oman perheeni luokse tänne + kissojamme hoitamaan... :D Ei oo helppoa lapsenteko :D Onneksi jaksan suhtautua (vielä ainakin ;)) huumorilla tähän. Ja toivottavasti jatkossakin, ei tämä touhu liian vakavaksi saa mennä.

Mitä Pamelalle kuuluu? Missä Piksu ja Apila, entä Pannari? Moonsunia iksu!

Oink: Sano miehellesi, että mitä iloa on tehdä lasta vain miellyttääkseen toista. Mun mies sanoi pitkään, ettei hän ole valmis isäksi ja että pelkää, että joutuu luopumaan monista asioista lapsen myötä. Juteltiin monta kuukautta näistä asioista, kunnes lopulta mies oli itsekin valmis. Ja minä olen aina sanonut: kukaan ei voi olla täysin valmis vanhemmaksi, ennen kuin lapsi syntyy. Vanhemmuuteen kasvetaan, sitä ei saada "ilmaiseksi". Ja aina voi olla paremmat edellytykset lapselle, kahdenkeskistä aikaa saa kun järjestää sitä (ja luottaa ympärillä oleviin muihin aikuisiin ja läheisiin). Ja hei, ei se lapsi enää syntyessään miellytä ainoastaan sinua! Vaan se on teidän yhteinen lapsi, joka tarvitsee kummankin rakkautta ja huolenpitoa. Sano miehellesi, miten pahalta sinusta tuntuu, että kun on sanonut että "lupasin heikolla hetkellä". Ei lapsia voi ensinnäkään luvata, ei toiselta ihmiseltä voi kysyä lupaa lapseen, jos nyt saan tarkertua tähän sanaan. Ja kyllä sen on oltava yhteinen päätös, koska siitä tulee yhteinen lopputuloskin. Kumpikin antaa ihan sanan mukaisesti siihen 50%. Uskon Oink, että tämä asia ratkennee ihan juttelemalla. Minä lähetän sinulle paljon tsemppihalauksia täältä :)

Ja menkkaileville (mä en kyllä vaan lämpee tolle täti-sanalle, musta se vaan on niin korni, kun en tykkää muutenkaan, että asioista ei voida puhua niiden oikeilla nimillä vaan aina pitää sanoa joku kiertoilmaisu. sori avautuminen ;D): Siivotkaa! Pussailkaa miehen kanssa! Syökää suklaata (myös suklaajoulukalenterin loppuunsyöminen on sallittua!)! Käykää jumpassa! Ostakaa itsellenne kimppu ruusuja! Ottakaa vaahtokylpy (vaikka tampoonin kanssa :D)! Haukkukaa naapuria! Juokaa pullo punkkua! Nyt ne energiat johonkin muuhun kuin vitutukseen tai muuhun negatiivisuuten! Hymy sieltä pyllystä suuhun ja nauttikaa joulusta!


Teidän Murskinne, joka on tänä syksynä rakastunut mieheensä uudelleen :)
 
Pamela1979
Heippa!

Ekaks pitaa lahettaa Selialle paljon plussatuulia! Ja Murulle vilkutus *vilkuttaa* - toivottavasti saisitte kuitenkin hyodynnettya sen oviksen tassa kuussa, mutta tosiaan eihan se kuukausi loppupeleissa oo niin pitka aika ja tarkeaahan se on saada mies taas tolpilleen. Siina olisikin laakarille selittelemista etta "ei polvi parantunut kunnolla kun nainen oli koko ajan paalla seksinkipeana" ;D

Ja Mammalle pikaista paranemista! Yok ei kay kylla yhtaan kateeksi sun tila, ma inhoon oksennustautia ja oksentamista yli kaiken. Mietityttaa etta jos vaikka tulisinkin raskaaksi niin mitenkahan selviais pahoinvoinnista ; )

Tervetuloa Malla! Ma olen kans 30-v, mies on 36-v ja elokuussa jatetty ehkaisy pois ja siita lahtien oltu tosissaan yrityksessa, tuloksetta kuitenkin :( Mulla on endometrioositausta joten vahan mietityttaa etta mites kay, no vuoden olen antanut aikaa etta yritetaan luomusti mutta sit ma kylla haen apuja. Niin ja ma en siis ole mikaan yokyopeli vaan kirjoittelen taalta maapallon toiselta puolelta missa kesa onkin talvi ja yo on paiva. Ja vesikin valuu viemariin vaarin pain :)

Oinkille ja Idaholle pahoittelut tadista! : ( Ja vaikka Muru tuota tati-nimitysta vastustikin ; ) niin musta se on aika velmu. En ollut aiemmin sita kuullutkaan ennenkuin taalla palstalla. Parempi kuin "marjapaivat", mulla kun tulee aina semmoisia hyvin visuaalisia mielikuvia sanoista ja jos satun hilloa syodessa ajatella tuota sanaa niin ruokahalu menee heti :D Mutta joo, tottahan se on etta asioista pitais pystya puhumaan niiden omilla nimillaan.

Taalla edelleen odottelen oireiden takia menkkoja, katse (ja toiveet) on jo suunnattu ensi vuoteen ja ensi kiertoon. Ensi keskiviikkoon mennessa pitais menkat alkaa, ehka jo aiemmin (toivottavasti).

Mutta kuulkaas neitoset/rouvaset, meikalaisella alkaa tanaan KESALOMA!!!!! : )
Joten seuraavat kaksi viikkoa saatan viettaa hiljaiseloa taalta, ellen sitten satu jossain valissa nettikahvilaan loytamaan tietani. Ekan viikon vietan rannalla mun valmiiksi haalitun kirja- ja lehtipinon kanssa rentoutuen, ja sit toka viikko vietetaan miehen kanssa romanttista lemmenlomaa pienessa mokissa Uudessa-Seelannissa : ) Tai no, en tieda paljonko sita lempimista on kuvioissa riippuen menkoista mutta ainakin henkista lempimista : ) Siita onkin hyva sit aloittaa uusi vuosi ja uudet yritykset, toivottavasti vahan rennommalla mielella (hah!) ;)

OIKEIN HYVAA JOULUA JA UUTTA VUOTTA!!!!! Joulurauhaa ja rauhallista mielta oviksien bongailuun toivottelee Pamelanne : )
 
Mamma82
Hahaa... kohta olen puolessa välissä superpitkässä kierrossani(toivoo kumminkin lyhyempää).

Eilen sutinoitiin miehen kans sillä mielin että jospa se ovis oiskin nyt vasta, tai mä olin sillä mielin, mies oli muuten messissä ;)

Selialle ja pamelalle paljon plussatuulia!

Koitahan pamela vääntäytyä sitten sinne nettikahvilaan että saadaan mielelle rauha! Sähän tapat meidät jännitykseen jos susta ei kuulu 2 viikkoon!!!

Mallan kans ollaan jo ennestään tuttuja niin ei varmaan hirveesti esittelyjä tarvita ;)

Mäkin kuulin ekakerran tosta täti sanasta täällä seikkaillessani. Mielestäni kuukautisia voi ihan hyvin sanoa tädiksi. Koska vauvaa yrittäessä "tätihän" on se ei toivottu/pidetty vieras jota ei haluta kylään! Eihän naapurin "erkkiäkään" sanota erkiksi jos se sillä hetkellä on esim. kusipää ;) Olkoon mun puolesta kuukautiset, "täti", "marjapäivät", "puolukkapäivät", "kivikautiset" tai ihan mitä tahansa silloin kun niitä ei todellakaan halua kylään. Mä oon aina inhonnu menkkoja ja niin tulee aina olemaan, yritän lasta tai en!

Muru: Milloin sun mies lähtee reissuun? Muista että simpat voi elää sen 4 päivää yhdynnän jälkeen ;) Kyllä varmaan ehditte sutinoida ennen reissua ;) Toivotaan että miehes paranee että pääsette taas kunnolla vauhtiin!

Oi ja ihanaa toi uudelleen rakastuminen! Mäkin tahon! Me ollaan jo vuosia menty tällä ensirakastumisella ja tuntuu että tämä yhteiselo on enemmänkin sellainen tapa. Kyllä rakastetaan toisiamme mutta ei se aina siltä vaikuta. Hellyyden osoitukset meillä tapahtuu vain iltasuukon tai seksin yhteydessä. Itse oon hirveen hellyyden kipeä ja monet kerrat oon pahoittanutkin mieleni kun olen tuntenut itseni "hylätyksi" siis jos ei ole hellyyden osoituksia ollut. Aina oon yksikseni itkeskelly että mikä mussa on vikana kun ei voi vaan toinen ottaa kainaloon ja halata! Tästä oon monet kerrat miehen kans jutellu, mutta hän vaan ei osaa sitä hellyyttä pyytämättä osoittaa kun ei ole sitä koskaan lapsuudessa saanut, nyrkkiä kylläkin! Ymmärrän kyllä miestäni mutta ei se ole kivaa jos aina pitää hellyyttäkin vongata. Mä oon hirveen kateellinen kaikille joilla on pitkä parisuhde takana jossa uskalletaan helliä toista myös muiden nähden. Meillä on yhteistä taivalta takana jo 11,4 vuotta. Toivotaan että meidän ensirakkaus kantaa vielä pitkälle ;)

Pamelalle ihanaa kesälomaa! Älä grillaa nahkaas irti! ;)
 
Sirenia*
Juu en mäkään IRL puhu tädistä, en todellakaan :D mutta täällä palstalla on sekin tarttunut sanavarastoon valitettavasti ;)

Ikävää Oink että miehesi on tuolla kannalla :( Jaksamisia ja haleja sinulle! Ehkä ne asiat siitä juttelemalla selkiintyy. Eipä meilläkään mies mitenkään vauvaa hingu mutta kun ei tuo kortsujakaan halua käyttää ja minä en kierukkaa enkä pillereitä tällä hetkellä niin kyllä hän varsin hyvin tietää miten siinä voi käydä...

Täällä kp 18 ja ovistesti ei vieläkään näytä plussaa :O (menin sitten ostamaan sittarista lisää...) Muttamutta, tänään bongasin ovislimat mutta nyt en muista pitikö ne tulla sillon kun ovis on tulossa vai mennyt jo?? Tietääkö joku teistä? Kurjaa jos nyt meni ovis ohi jo, mutta meinaan kyllä ukolle tänään silti antaa kyytiä ;)

Nyt pitäs lähteä kinkkuostoksille, ei nappais sitten kyllä yhtään sinne ruuhkaan änkeä :p

Sirenia kp18
 
Oink
Tervehdys!

Sirenia, Muru ja Mamma: Kiitoksia viesteistänne. Puhuttiin tosiaan miehen kanssa eilen aiheesta useampaan otteeseen. Sanoin kyllä, että tuntuu tosi pahalta se, mitä hän sanoi minulle. Asiasta on jauhettu moneen kertaan jo hyvissä ajoin, ennen kuin on kihloihin/vihille menty ja kuten sanoin, päästy myös jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen. Eli mies oli sitä mieltä, että jos minä haluan yrittää, hän suostuu hommaan. Ollaan tosiaankin koko ajan puhuttu yrittämisestä, ei lapsien hankkimisesta, koska tiedossa on, ettei se aina ihan kertalaakista eikä toisestakaan onnistu.

Sirenia, olen ajatellut ihan samoin, että koska mies ei kortsua enää ole käyttänyt eikä meillä muutakaan ehkäisyä ole pariin vuoteen ollut, (koska pillerit eivät mulle sovi) hän on totutellut ajatukseen mahdollisesta isyydestä eli ajattelisi edes jotenkin positiivisesti asiasta. Ilmeisesti olen luullut väärin. Hän on kaikin puolin todella hellä ja huomaavainen, antaa läheisyyttä niin paljon kuin sitä haluaa. Ja kaipaa hellyyttä ja saa sitä itsekin päivittäin. Onkin tosi ristiriitaista tämä kielteinen suhtautuminen jälkikasvuun. Hän tulee tosi hyvin toimeen sukulaislasten ja muidenkin kanssa ja itsekin "ammattikasvattajana" näen, että hänestä voisi tulla aivan loistava isä. (Jos sellaista nyt voi päätellä ..)

No, me varmaan jutellaan vielä aiheesta- syytä todellakin on. Katsotaan nyt miten tämä menee. En ainakaan mene itse seksihommia ehdottelemaan kuukautisten loputtua. Mieli on maassa, ei voi mitään.

Selialle tsemppiä- tilanteesi vaikuttaa hyvältä:)!

t. Oink kp 2/31
 
kolkka
Moi!

Vieläkö mahtuu mukaan kirjoittelemaan?

Olen 31v ja kahden pienen pojan äiti, kolmonen olisi toiveissa ja yritystä on ollut syyskuulta.

Nyt eletään oviksen jälkeistä aikaa, seuraava mahdollinen plussaus/täti saapuu joko ihan loppukuusta tai tammikuun alussa. Kierrot kun on olleet välillä 26-29pv ja nyt on kp15. Ovis oli eilen tai edellispäivänä, ja siitä laskien yleensä menee tasan sen 14pv.
 
Malla1979
Oviksen aika ois nyt sitten hyvin hyödynnetty vaikka kipeenä olenkin ollut. Ei mitään vakavaa.. pientä flunssan poikasta vaan joka väsyttää hirveesti. Huomenna sit toivottavasti virkeempänä taas.

Tänään ovis-testi näytti vahvaa plussaa, joten sormet ristissä odottelen tuloksia seuraavat kaksi viikkoa. En halua tätiä kylään (itse pidän tädittelystä, menkat kuulostaa tylsälle) todellakaan! MEinas viime kierrossa henki lähtä tädin aiheuttamasta masennuksesta, en halua enään yhtään kuukautta sitä rumbaa!!
 
kolkka
Malla samat fiilikset, vaikka yritystä on ollut vasta kolme kertaa niin neljättä pettymystä en vaan enää halua, Ja jos se tulee, niin viidettä ei enää sitten tule. Yritys on sitten loppu ja tyydytään noihin aiempiin. ihanaisiin poikiin.
 
Mamma82
Lauantaiaamuja vaan kaikille. Täällä on ihana keli. Pakkasta muutama aste ja lunta tulla tupruttaa? Mites malla tuleeko teilläkin? Melkein vierekkäin kun asutaan ;) On niin ihana ilma että tänään pitää kyllä käydä kävelemässä ;) Sitä kun on melkeen viikon sisällä kykkiny!

Mulla ei oo mitään hajua millon mulla on tai on ollut ovis?! Eilen oli vatsassa kummallista menkkamaista kipua ja molemmilta puolilta munasarjoja vihloi!!! Kuhan ei vaan 2 munaskuukkelia irtoa ja hedelmöity! En kyllä pärjäis millään kaksosten kanssa. Mitä te ootte siitä mieltä kun tehdään vauvaa ja jos sieltä tuliskin sitten se 2!!!? Mulle se ois tosi iso shokki ku 1 on vaan tilauksessa ;)

Nii ja kunnon limailujakaan ei ole ollut, ei oo megakananmuna limaakaan näkyny!

Toivotaan nyt kaikille hirveesti plussatuulia! Mä oon vähän 2 vaiheilla et haluanko tälle kuulle tärppiä...miehellä on enskuussa tulossa 3 kymppiset! Haluttais niin hirveesti itelläkin sitten päästä kunnolla juhlimaan, itsekästä, joo! Mut jos plussa tulee niin olen siitä erittäin iloinen :)

Tervetuloa vaan kolkka joukkoon haaveilemaan!
 
Malla1979
Mamma: täällä ei sada lunta, puoli pilvistä ja pakkastakin on -9 astetta. Lähdemme tänään hakemaan joulukuusen metsästä. Ihanaa! Sit se tuntuu oikeelta joululta! Kuulemma normisti kuusi hajetaan vasta aatoksi, mutta minä haluan ottaa kaiken irti joulun ajasta ja haen kuusen jo nyt. Jouluaatto ja joulunaika menee kuitenki niin pian ohitse.

Meikälle kyllä passais kaksosetkin. Meidän suvuissa ei vaan ole juuri kaksosia, joten ei taida olla tulossa kaksosia ainakaan meille. Vaan eihän sitä koskaan tiiä... ;)

Toivottavasti en tässä kierrossa ala kuvittelemaan mitään raskausoireita.. niitä oikeita tai kuviteltujakaan. Uskon että sitten jos ja kun tärppää, niin myös oireet on aitoja ja selkeästi havaittavia. Mun kropalla on taipumusta huijata mua joka kuukausi uskomaan milloin mihinkin nippailuihin tai närästyksiin.. hahaa... pitäkää mut aisoissa =)
 
Mamma82
Me haettiin joulukuusi könöttään tonne seinän viereen jo pari viikkoa sitten. Sunnuntaina tuodaan sisälle ja maanantaina koristellaan. Meilläkin yleensä haetaan kuusi lähempänä aattoa ja laitetaan sisälle vasta aatonaattona! Mut tänä vuonna tuntui että olisi kivempaa laittaa kuusi aikasemmin. Sitä katsellessa ja ihaillessa on niin ihanaa oottaa sitten joulua. Mulla kun on aina ollut sellanen tunne kun pukki on käyny et joulu on jo ohi ja et kuusi pihalle heti seuraavana päivänä, siksi haluankin sen nyt aikasemmin sisälle että siitä ehtii nauttimaan.

Maanantaina käydään sitten ostamassa kaikki viimehetken herkut jouluksi. Kinkku on jo pakkasessa ;) Mutta lohi ja kylmäsavustettu poro on vielä kaupassa. Varattiin jouluruokiin 70€ rahaa joten on vara ostella kaikkea mielin määrin. Pöydät notkuukin tänä vuonna sitten oikeen urakalla herkuista kun meitä ei ole nyt kuin 5 ja meitä on yleensä meillä ollut se n.10 henkeä jouluna.

Meilläkin se lumentulo tyssäsi aika äkkiä. Mutta saatiin kumminkin lisää ihanaa pumpulilunta! :)

Voiskait sitä itekkin pärjätä kaksosten kanssa mutta kun ajattelee että on jo 2 lasta.

Täälläkin yritetään pysyä aisoissa ettei mielikuvitus ala tekeen tepposia.
 
Sirenia*
Tervetuloa kolkka :)

Mamma, mä kans vähän kauhulla olen ajatellu että jos kaksoset tulis nyt vielä viimeseks, meilläkin kun on jo kaksi lasta niin tosiaan enää yhden olen "tilannut" ;) Mutta ehkä siitäkin sitte selviäis jollain konstilla...

Meillä on kans kuusi ollut viikon verran terassilla ja tässä jonain päivänä tuodaan sisälle kun ehditään ja jaksetaan. Mies olis tuonu jo tänään mutta mä sanoin että jos ei ihan vielä kuitenkaan, variseekin sitte jo jouluksi ;D

Ovis (tai mahdollinen sellanen) tuli eilen hyödynnettyä, saas nähdä sitten kuinka käy... Ovistestiin ei tänäänkään viel tullu plussaa vaikka eilen bongasin ne limat ja nippailut alamahassa. En tajua, vai voiko se olla mennyt ohitse niin nopeeta ettei muka testeissä näkyis??

Sirenia kp19
 
Selia
Tänä aamuna cb:n digitestissä lukee Raskaana :).
Wuppii!! Päätin, etten ala panikoida uutta keskenmenoa, vaikka alaselkää jomotteleekin tasaisesti hiljakseen. Olen päättänyt, että tästä tulee ihan oikea vauva :). Ja murehditaan sitten, jos siihen on joskus aihetta... bd db bd db!

Kaikille teille tsemppiä ja plussatuulta ja iloa ja erityisesti vieläkin parempaa vuotta 2010.
Toivottavasti en palaa tänne vauvahaaveissa (vaikka niin kovasti teistä tykkäänkin), ainakaan vuoteen-pariin ;).

Selia
 
kolkka
kiitos Mamma ja Sirenia :)

Ja heti sai kuulla plussauutisia, ihanaa, ONNEA Selia <3 Niin paljon lämmittää mieltä tuollaiset uutiset :)

Kaksosista... Mulle se olisi kyllä aika järkytys. Suvussa tosin ei ole kaksosia, joten aika epätodnäk että meillekään niitä tulisi. Mutta kun haaveilemme kolmannesta, jota ei koskaan pitänyt edes miettiä, niin nelonen samaan syssyyn... Apua :D Mutta jos niin kävisi niin sitten tarvitsisi miettiä uudelleen. JA tervetulleitahan ne lapset olisivat <3

MEille ei mahdu joulukuusi sisälle, ja minusta olisi ihanaa haistella kuusen tuoksia. Pihalle olen laittanut paljon kynttilöitä ja valoja, ihanaa kun on edes vähän valkoista vaikkei sitä lunta olekaan kuin ehkä sentti.
 

Yhteistyössä