Haaveissa pikkukakkonen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytönäippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytönäippä

Vieras
Hei, kaikissa ketjuissa tunnutaan päässeen jo tositoimiin vauvan yrittämisessä. Täällä on kuitenkin pikkukakkonen vasta haaveissa, eikä siis muiden ketjujen kiertopäivien laskemiset ja ovisten, plussien ym kyttäämiset sovi minun tilanteeseeni.
Minulla on esikoistyttö 4kk, syntynyt 7.6.08 ja uusi vauvakuume nostaa päätään. Sain jälkitarkastuksessa minipillerireseptin, koska mieheni halusi vielä odottaa ennen toisen lapsen yritystä. Nopeasti kuitenkin huomattiin etteivät nuo pillerit minulle sopineet ja nyt siis ehkäisynä pelkkä kondoomi silloin kun muistetaan, eli ei käytännössä varmaa ehkäisyä. Tyttö on kuitenkin vielä täysimetyksellä eivätkä kuukautiseni ole vielä edes alkaneet.
Kaipaisin siis keskusteluseuraksi teitä, jotka haaveilette perheenlisäyksestä, yritätte taivutella miestä tai muuta vastaavaa. Itse olen vielä kahdenvaiheilla tämän vauvakuumeeni kanssa ja punnitsen plussia ja miinuksia tilanteessa jossa lapsilla on pieni ikäero. Myös perheemme taloudellinen tilanne mietityttää. Tulkaa jakamaan ajatuksia kanssa kaikki, jotka haluaisitte lisää lapsia :)

Täällä oisi yksi.. Mulla kans mies vielä odotuttaa. Olen antanut hänen rauhassa totutella ajatukseen, enkä ole maalis-huhtikuun jälkeen puhunut mitään koko asiasta.

Ehkäisyä meillä ei kuitenkaan ole käytössä juuri minkäänlaista, ei sitä oikein keskeytetyksikään voi sanoa, eikä keskeytetty muutenkaan ole mikään ehkäisy..

hei äiti85, minkä sun mies sanoo perusteluksi oottamiselle, vai eikö vaan halua? Mun miehellä on 3 vuoden ikäero omiin sisaruksiin ja suosii sen takia vähän isompaa ikäeroa ja tahtoo että menisin ite välissä töihin, kun taas ite tekisin mieluummin lapset peräkkäin niin sitte olis aikaa keskittyä työelämään eikä taas kohta jäädä uudestaan äitiyslomalle..

Lapsuuden kodissani on lapset tehty pienellä ikäerolla ja myös minä suosin tätä. Lapsilla on silloin paljon enemmän yhteisiä juttuja ja seuraa toisistaan. Meillä työstetäänkin jo kakkosta, mutta eipä ole täälläkään menkat alkaneet. :( Esikoinen 7 kk. Täs voi mennä ikuisuus...

Hei! Meillä on kanssa jo yksi neiti. Hän on 11,5kk. Kuumeilen vähän toista. Minä taas haluaisin lapsille hieman ikäeroa, että voisi paremmin keskittyä ekaan ja sitten myös toiseen kun eka ei olisi enää ihan vauva..ja en tiedä miten jaksaisin olla kahden ihan pienen kanssa.. Pitäisi kuitenkin saada toinen ennen kuin eka täyttää 3v, että saa parempaa ärahaa. Mietityttää moni asia kuitenkin vielä.. Meilläkin tosin "ehkäisynä" keskeytetty ja seksin välttely tärppipäivinä.. Mahdollisesti kyllä haen neuvolan kautta nuvaring-reseptin puoleksi vuodeksi.. voi olla että ensi kesänä aloitetaan kuitenkin yrittäminen.

Hän vaan ei halua vielä, "ei ehkä ihan heti". Kysyin, että mitä se ihan heti tarkottaa Suomeksi, niin kuulema "ehkä vuosi tai ehkä kaksi". Sen kummempaa "syytä" ei ole kertonut, mutta antaahan rauhassa miettiä. Kaikki isommat asiat hänellä kestää miettiä noin puoli vuotta, sitten ottaa ite puheeksi tarpeeksi pohdittuaan. :)

Hänellä on opiskelut vielä kesken, että sinällään ymmärrän kyllä, että saattaa ehkä pelottaa, että miten opiskelujen sitten mahdollisesti käy. Mullehan se tietenkin on itsestään selvää, että opiskelut ei saa häiriintyä..

Minun "vauva" on jo 5v. Mieheni ei ole tämän ensimmäisen biologinen vanhempi, mutta täydellinen isä pojalle kyllä. Hoitaa kuin omaansa, enempi kuin biologinen isä koskaan. Ja minustahan biologialla ei ole hirveesti merkitystä, isä on se joka kasvattaa.

Tuosta ikäerosta.. Mieheni ja hänen veljensä välillä ikäeroa on pikkusen päälle vuosi ja sitten kahteen seuraavaan on yli kymmenen vuotta. Meillä on neljän vuoden sisällä kaikki kolme syntyneet.

Meillä ei ees lasketa mahdollisia päiviä, eikä seksiä vältellä millonkaan. Joten sinänsä tässä mennään "riskillä" joka kuukausi. Oletan myös mieheni ymmärtävän, että miten siinä saattaa käydä. Mulle ei käy minkäänlainen hormonaalinen ehkäisy, lääkärin mukaan mun ainut kokeiltava vaihtoehto on enää kierukka.

Itse haluaisin lapsilleni alle 2 vuoden ikäeron, koska siinä on mielestäni niin paljon hyviä puolia kuten se, että kun joskus menen töihin niin lapset pääsevät samaan hoitoryhmään pienen ikäeron ansiosta ja heistä on muutenki seuraa, tukea ja turvaa toisilleen (en tarkoita etteikö isomman ikäeron sisaruksilla voisi olla). Ja nyt se näyttäisikin olevan mahdollista kun eilen juteltiin miehen kanssa niin tultiin yhdessä siihen päätökseen, että aloitetaan yritys keväällä.

äiti85, olen ihan samaa mieltä kanssasi siitä, ettei biologialla aina ole niin suurta merkitystä. Itse olen ollut biologisen isäni kanssa kyllä tekemisissä aina, mutta välimme ovat viileät ja hän on välillä kohdellut minua todella törkeästi. Paljon lämpimämmät välit minulla on isäpuoleeni, joka muutti meille ollessani 7-vuotias. Hän on minua kasvattanut ja ollut muutenkin paljon isällisempi kuin biologinen isäni koskaan..

Täällä ilmoittautuu ja yksi pikku kakkosen haaveilija. :) Minulla puoli vuotias tytön tyllerö ja nyt vauvahaaveet taas nostavat täälläkin päätään. Kuukautiset eivät ole vielä alkaneet mutta tilasin tänään ovulaatiotestejä ja meinasin alkaa tikuttaa nyt sitten joka päivä. Meillä mies ehdotti että josko yritettäisiin toinen nyt sitten ja sitä mietittyäni olen samaa mieltä. Tässä vaan kävi just niin kuin pelkäsin että alan heti vouhottamaan tästä yrittämisestä, nytkin olen netissä surffaillut ja taas palautellut mieleen mitä ihmeen kepulikonsteja sitä voisikaan tehdä auttaakseen raskautumista ;) Meillä ekan lapsen saamiseen meni melkein vuosi ennen kuin tärppäsi, toivotaan että mahdollinen toinen raskaus tapahtuisi nopeammin.. hmm..

tytönäippä: meillä ei biologinen isä ole juuri missään tekemisissä. Yli 4v sitten on erottu, eikä häntä sen jälkeen ole lapsen elämässä näkynyt kuin satunnaisesti. Eikä lapsi juurikaan kysele..
Oli tietenkin niin pieni, ettei ehkä muista aikaa milloin isä asui saman katon alla, nyt kun kasvanut isommaksi, on ehkä alkanut tiedostaa, että hänelläkin on biologinen isä. Tietysti se kiinnostaa. Olen yrittänyt kannustaa isää pitämään yhteyttä ja tapaamaan lasta. En ole kieltänyt, mutta en myöskään ruikuttanut. Asuu kuitenkin niin lähellä, että lapsen tapaaminen vaikka päivittäin ei olisi ongelma, mutta kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta..
Välillä lapsi itkee tihrustaa, että miksi isä ei välitä minusta? Mitä siinä sanot? Hankala se on omalle niin rakkaalle, mutta niin pienelle lapselle totuutta kertoa.. Olen vielä onnistunut välttelemään itse kysymystä kertomalla kuinka paljon äiti ja isäpuoli välittävät.

tsupi: Ekaa tehtiin meilläkin melkein puoltoista vuotta (entisen miehen kanssa) ja nyt tätä toista jo vuoden alusta tjottaillen..

Hei!

Sopisko tähän ryhmään uutena.. Kävin vilkuilemassa noita vauvahaaveilijoiden ryhmiä ja siellä oli niin sisäpiirin tuntuiset jutut, etten millään viittinyt sinne sekaan ängetä.

Meillä on kohta 11kk vanha poika ja nyt sitten uutta haaveissa. On itseasiassa olut jo jonkin aikaa. Mulla oli jo heinäkuussa varhainen keskenmeno, lääkärin toteama sellainen ja sen jälkeen on pidellyt hiljaista sillä rintamalla. Osittain ehkä sopisin paremiin sinne toiseen ryhmään, koska aloitin kiertopäivin laskemisen siinä määrin, että aloin eilen tikuttamaan ovulaatiota. Tuo rakas ykkönen on neljän vuoden yrityksen jälkeen alkunsa saanut positiivisella ovistestillä....

Meillä myös mies on halukas uuteen tulokkaaseen, ihan itse kyseli tuossa n. kuukausi sitten, että oisko aika taas tehdä niitä testejä ja osallistuu hyvin innokkaasti "harjoitteluun"...

Minullakin alkaa vauvakuume nousta jo tosissaan pintaan eli pikkukakkosta kuumeilen. Esikoinen on nyt 5,5 kk. Yritys on näillä näkymin alkamassa joulun jälkeen tai siis ainakin mun toiveissani, mies vielä hieman jahkailee, mutta enköhän saa puhuttua sen ympäri. Mietin kyllä miten jaksan pari ekaa vuotta jos lasten välille tosiaan tulee vain hieman yli vuosi ikäeroa. Rankkaa tulee varmasti, mutta uskon silti, että pieni ikäero palkitsee itse itsensä ajan myötä.

Kuukautisen on alkaneet ajat sitten imetyksestä huolimatta. Säännöllisetkin ovat, joten senkin puolesta on positiiviset mietteet yrityksen alkamisen suhteen. Nyt vain miestä puhumaan ympäri. Viimeistään huhtikuussa alkaa yritys, näin on mies luvannut :)

Nostetaan vähän tätä ketjua, josko pikkukakkosesta haaveilijoita löytyisi lisää..?

Itsellä 2,5 v poika ja nyt pyörähti yritys käyntiin. Hormonikierukka poistetiin tosin vasta viikko sitten..

Todella kova on vauvakuume nyt, tärppäisipähän oikein nopeasti.

Kyllä minä täällä ainakin vielä haaveilen kakkosesta, mutta ei oikein juttu luista tässä ketjussa kellään, kannattaa varmaan etsiä sinullakin joku toinen ketju missä haaveillaan vähän vilkkaammin..

Meillä ensimmäinen täyttää pian jo 2v, ja nyt on alkanut kutkuttaa ajatus toisesta - ainakin minulla. Mutta siltikin tämä kaksi vuotta tuntuu menneen tosi nopeasti, että tavallaan haluaisi vielä asiaa siirtää, mutta Kelaa ja työpaikkaa ajatellen se 3v ikäero olisi maximi. Haluan olla kyllä mahd kauan tämän ekan kanssa kotona....En haluisi mennä vähäksi aikaa töihin, ja sitten taas potea raskautta siellä työpöydän ääressä - mieluummin kotona. Mies kyllä ois valmis että lapsille tulisi vaikka 5 vuoden ikäero. En tiedä mitä tehdä.

Riippuu, jos se hyödyttäs sua, mutta jos ikäero on max 3 vuotta, niin saat saman äitiysrahan kuin esikoisesta. Toisaalta, jos oot ollu siinä välissä töissä ja sun tulot on ollu paljon korkeemmat, ku ennen esikoista, niin sitten saat tietty vielä paremmat rahat, joten sil 3 vuodel ei oo välii...

Mitenhän saisi vähän lisää eloa tähän ketjuun? vähän hiljaiselta vaikuttaa.. Mulla sama mielipide Pähkäilijä.n kanssa siitä että haluaisin lapset perätysten ettei tarvitsisi mennä vain vähänksi aikaa välissä töihin, tosin itselläni tilanne ennen ensimmäistä äitiyslomaa oli, että olin vasta valmistunut ja pätkätöissä, eli haluaisin tehdä lapset nyt peräjälkeen ja etsiä sitten vakituisen työpaikan. Sitten olisi aikaa keskittyä ja paneutua työhön ilman että kohta taas jäisi uudestaan äityislomalle. Saas nyt nähdä miten tässä käy, meidän tytöllä ikää nyt 7kk, imetän edelleen eikä kuukautisia näy. Yritys olisi näillä näkymin tarkoitus aloittaa toukokuussa.. Mitäs teille muille haaveilijoille kuuluu?

Heissan...

On tuolta löytynyt hiukan vilkaampiakin ketjuja... =)

Piti vaan kommentoida ja vilkastuttaa samalla tätäkin ketjua. Meillä siis yritys jo hyvässä vauhdissa, tosin ilman tulosta edelleen. Viime viikonloppuna kävi eräs työkaveri ja kuulin häneltä, että meidän töissä on tämän taloustilanteen takia yt-neuvottelut menossa ja joitain ihmisiä on jo lomauteltukin. Mun mielestä nyt olis siis superhyvä aika raskautua uudelleen ja saada se vauva myös, koska mulla on varma työpaikka niin kauan kun olen kotona tämän yhden lapsen kanssa, mutta meidän perheen taloustilanne taitaa pakottaa minut töihin ennenkuin lapsi on kolme. Huomatkaa nyt, et en todellakaan halua uutta vauvaa rahan takia, kyllä siinä on kulunsakin ja tuskin kovasti helpottaa kodin rahatilannetta. TYöpaikka säilyy paremmin jos olen kotona vielä ja on ä-raha kuitenkin parempi, kun hoitoraha. Meidän kunnassa hoitolisän maksaminenkin jää pois kun nuorin lapsi täyttää 2v. Siihen on siis vielä vuosi aikaa... =)

Ja jos edelleen ajattelee talouden kannalta, niin vähemmän rahaa menee kakkoseen, kun kaikki on valmiina. Me ei ainakaan olla mitään heitetty/myyty/annettu vielä pois. Vaatteita, niitä pienimpiä, joo, mutta ne saa takasin kyllä, kun käyvät pieniksi ja jos niille vaan löytyy tarvetta. Pinna- ja matkasänky on, rattaat ja vaunut ja kaukalot, sitterit, tuttipullot, jopa rintakumit ja -suojat on edelleen tallessa. Ja minulla ä-raha on reilusti kaksi kertaa isompi, kun hoitoraha.

Tyttö täytti 4päivää sitten 7kk ja olin ehtinyt kuukautisiani odotella.. Tänään sitten alkoivat ja jostain kumman syystä vauvakuumekin sai lisää vauhtia :D Nyt pitäisi vaan malttaa odottaa vielä muutama kuukausi kun on häät tulossa, että ehtisi juhlia polttareita ja häitä. Mieskin minua toppuutteli että odotellaan nyt vaan sinne toukokuuhun..

No ei siinä olis niin kauheen kauan odotettavaa... =)
Uskon, että raskaana ollessakin voi juhlia polttareita ja häitä ihan mukavasti, mutta voi olla hauskempaa, kun ei tarvitse miettiä, eikä sitten tarvi ainoana selvänä katsella muita humalassa... Me kaikkihan tiedetään, et se ei oo kivaa.

Itse olen sellanen "kausijuoja". Mulla on välillä pitkiäkin kausia, etten ota oikeestaan ollenkaan, ei vaan iske, eikä tee mieli. Sit on taas ollut sellasia "normaalimpia" kausia, jolloin tulee otettua useammin ja enemmän kerralla. Nyt on parin vuoden ajan ollt, kerran vuodessa meininki. Toissa vuonna oli jokseenkin kovassa humalassa helmikuussa. Pari kuukautta siitä aloin odottaa esikoista ja juominen jäi kokonaan. Esikoinen syntyi viime vuoden tammikuun alussa ja helmikuussa oli bileet joihin osallistuin. Luulin, et pienen vauvan äitinä putoisin alta aika yksikön, mutta irroittelinkin sitten kunnolla ja hauskaa oli. Sen jälkeen oon ottanut siiderin silloin, toisen tällöin, mutta aika nihkeesti ovat nekään pudonneet.
Alkoholi ei siis ole ongelma. Sen sijaan olen tupakoinnin ongelmalopettaja. Lopetan ja alotitan kohta taas uudestaan. Odotusajan olin polttamatta, mutta aloitin aika pian synnytyksen jälkeen. Nyt olen koittanut taas (ja pari kertaa tässä välissä, vuoden aikana) lopettaa. Keskiviikkona viimeksi olen polttanut ja pientä kiukkua on ilmassa...

Meillä on siis se kakkosen yritys jo käynnissä ja tiedän, että tupakoinnin lopettaminen helpottaa tärppiä ja hyvähän se on lopettaa ennen itse kun pakon alla kun on tärpännyt.

Heipsan, täällä kans yks joka haaveilee pikkukakkosesta. Tyttö on nyt 11kk ja tän hetken suunnitelmissa olis aloittaa yrittäminen kesällä samoihin aikoihin kuin tytönäipällä, muuuutta ehkäisyä ei just nyt kamalasti käytetä ja kumpaakaan ei haittais jos pikkukakkonen ilmoittaisi tulostaan jo aiemmin ;) Meilläkin yritysajankohtaan vaikuttaa tulevat häät :) iih :)

Minmie, tsemppiä lopettamiseen :) Mä onnistuin "lopettamaan" kun odotin ykköstä ja nyt sen jälkeen pysynyt viihdekäyttäjänä ja niitä viihdekertoja ei viimeiseen vuoteen oo tainnu kertyä kuin 5...

Tiuhti, onko yritys jo alkanut? Kirjoitit tuossa että joulun jälkeen olisitte aikeissa?

Saataisko tähän ketjuun puhtia jos vaikka listattais nimet ja yrityksen alkamisajankohta?

Moikka! Mäkin voisin ilmoittautua tänne. Meillä on esikoistyttö 1v1,5 kk, Minmie-79:n kanssa ollaankin jo tuttuja :) Mä kanssa vielä mietin, että uskaltaisiko jo alkaa yrittämisen, miten jaksaa kahden pienen kanssa jne. Vielä vähän aikaa sitten ajattelin, että esim. 4 vuoden ikäero voisi olla ihanteellinen, mutta kummasti taas vauvakuume nosti päätään, kun mieskin alkoi näyttämään vihreää valoa. Menen kuukauden päästä poistattamaan kierukan, koska se aiheuttaa vatsakipua ja muuta ehkäisyä emme varmaan ota. Mies sanoi, että katsotaan sitten miten käy, saa tulla jos on tullakseen.

Mulla on tosi ristiriitaiset ajatukset, koska mies ei ole mikään "vauvaihminen" eikä kaikista oma-aloitteisin. Hoitaa kyllä lasta, mutta usein saa pyytää tekemään juttuja tai sitten jaetaan "vuorot". Siksikin arveluttaa jaksaminen kahden kanssa. Myös raskausaika mulla oli tosi vaikea viimeksi, joten sekin pelottaa. Toisaalta taas vauvakuume on tässä viime kuukausina nostanut päätään vähän väliä ja selvää on, että toisen lapsen haluan. Tietysti suht pieni ikäero olisi myös lapsille kiva ja itsellekin sitten ekojen vuosien jälkeen ehkä helpompi.

Entinen Pähkäilijä täällä. Kyllä me on nyt päätetty että saa kakkonen alkaa tulemaan jos on tullakseen. Vähän jännäsin että mtä jos mies haluaa asiaa vielä siirtää.

Lapsille toivotaan nyt vähän alle kolmen vuoden ikäeroa. Toivon ettei yrittämiseen menisi ihan niin montaa kuukautta kun ekalla kerralla. Ajattelin pelata varman päälle, ja tilasin jo heti ovistikut. ;)

Toivon myös että esikoinen alkaisi nukkumaan jo yönsä paremmin - välillä tuntuu vieläkin että meillä olisi vauva.

Yhteistyössä