Haaveilua synnytyksen jälkeisestä ajasta

1. Ensinnäki sitte se olis ohi! ...synnytys meinaan!
2. Näkis minkä näkönen vauva on ja sais alkaa tutustua siihen ja sais jo hoitaa sitä
3. Pystyis taas kumartuu! AAAH...sais kengätki jalkaan ilman kauheeta vääntöä
4. Pystyis hengittään normaalisti
5. Sais nukkuu taas mahallaan ja selällään...IIIHANAA!
6. Sais taas syödä aurajuustoo
7. Ei tarvis enää herätä kahen tunnin välein vessaan
8. Vaatteet mahtuis päälle...sit vois ostaa uusia vaatteita!

...ja paljon muuta turhaa! Oonko mä ainut näin itsekäs? Ei vaan voi lopettaa haaveilua siitä mitä sitte voi tehä ku vauva on pihalla ja maha taas ihan vaan omassa käytössä... Mistäs muut on haaveillu vai ootteko vaan tyynesti ootellu H-hetkeä?

T: tympääntynyt ja hyvin huono raskaanaolija viikolla 39+3 (vasta)
 
aitikka
Jep tuttuja juttuja. Toi vessaan heräily kyllä sitte vaihtuu tissittelyherätyksiin jotka ei välttämättä hoidu ihan 2 minuutissa kuten vessakäynti :whistle: On toi haaveilu kivaa mul kivampaakin kuin se totuus vauvan synnyttyä. Onnea kuitenkin isosti ja toivottavasti jaksat haaveilla vielä tulevaisuudessakin. :wave:
 
Minäkin odotan synnytyksen jälkeistä aikaa innolla, tämä väsymys olisi tiessään ja kaikki kivut ja säryt, ja voisi vauvan kanssa ulkoilla kuin normaalit ihmiset :D (tällä hetkellä menen kuin pingviini, sadatellen mennessäni kipeää lantiota...)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 12:38 pallomaha kirjoitti:
Minäkin odotan synnytyksen jälkeistä aikaa innolla, tämä väsymys olisi tiessään ja kaikki kivut ja säryt, ja voisi vauvan kanssa ulkoilla kuin normaalit ihmiset :D (tällä hetkellä menen kuin pingviini, sadatellen mennessäni kipeää lantiota...)
auts, äkkiä se helpottaa. väsymys ei varmaan eikä kivut ja säryt (mulle tehtiin sektio ja tuskaa oli viikkoja synnytyksestä) mutta kyllä se palkitsee!! Vihdoin näät ja tutustut siihen mitä olet melkein vuoden odottanut :heart:
 
Eiköhän luonto ole järjestänyt niin, että lopussa raskaana oleminen alkaa kypsyttää...sitten on valmis tekemään vaikka mitä, kuten synnyttämään, jotta pääsisi normaaliolotilaan. Mulla kupuksesta olo koheni tosi paljon synnytyksen jälkeen =) Varsinkin vikat viikot oli TOSI kypsiä ja olo tukala!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 12:20 Evetsu kirjoitti:
1. Ensinnäki sitte se olis ohi! ...synnytys meinaan!
2. Näkis minkä näkönen vauva on ja sais alkaa tutustua siihen ja sais jo hoitaa sitä
3. Pystyis taas kumartuu! AAAH...sais kengätki jalkaan ilman kauheeta vääntöä
4. Pystyis hengittään normaalisti
5. Sais nukkuu taas mahallaan ja selällään...IIIHANAA!
6. Sais taas syödä aurajuustoo
7. Ei tarvis enää herätä kahen tunnin välein vessaan
8. Vaatteet mahtuis päälle...sit vois ostaa uusia vaatteita!

...ja paljon muuta turhaa! Oonko mä ainut näin itsekäs? Ei vaan voi lopettaa haaveilua siitä mitä sitte voi tehä ku vauva on pihalla ja maha taas ihan vaan omassa käytössä... Mistäs muut on haaveillu vai ootteko vaan tyynesti ootellu H-hetkeä?

T: tympääntynyt ja hyvin huono raskaanaolija viikolla 39+3 (vasta)
Todellakin sais ostaa uusia vaatteita kun ei vieläkään mahdu vanhat päälle :ashamed: :LOL: Mut joo tiedän mitä ajat takaa :heart:
 
Odotan kanssa samaa, tosin aurajuustoa oon vedellyt kyllä sen mitä ennenkin mutta odotan että ois odottaminen ohi, ei pyörisi synnytys mielessä koko ajan, saisi vihdoin päälle jotain muuta kuin nää kuteet mitä oon käyttänyt nyt puoli vuotta jokapäivä samoja melkein ja ne kengät, ne kengät.... Mä en muista enää onko kenkiä mahdollista saada jalkaan hengästymättä ylipäätään? Entä housuja? Säärikarvojen ajelusta mulla on sellanen muistikuva että mä olen joskus aikaan jotakin sitä tehnyt ehkä, mutta en oo edes yrittänyt itse enää moneen kuukauteen. :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 12:45 Surina74 kirjoitti:
Eiköhän luonto ole järjestänyt niin, että lopussa raskaana oleminen alkaa kypsyttää...sitten on valmis tekemään vaikka mitä, kuten synnyttämään, jotta pääsisi normaaliolotilaan. Mulla kupuksesta olo koheni tosi paljon synnytyksen jälkeen =) Varsinkin vikat viikot oli TOSI kypsiä ja olo tukala!
joo monien synnytyspelko lievittyy huomattavasti kun tajuaa sen että nyt ainoa mitä haluaa, on saada se vauva sieltä ulos melkein millä keinolla tahansa :whistle:

Ja et tosiaan aluksi halua nukkua mahallaan niitten maitopussien päällä :whistle:
 
aitikka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 12:46 NeitiNasu kirjoitti:
Odotan kanssa samaa, tosin aurajuustoa oon vedellyt kyllä sen mitä ennenkin mutta odotan että ois odottaminen ohi, ei pyörisi synnytys mielessä koko ajan, saisi vihdoin päälle jotain muuta kuin nää kuteet mitä oon käyttänyt nyt puoli vuotta jokapäivä samoja melkein ja ne kengät, ne kengät.... Mä en muista enää onko kenkiä mahdollista saada jalkaan hengästymättä ylipäätään? Entä housuja? Säärikarvojen ajelusta mulla on sellanen muistikuva että mä olen joskus aikaan jotakin sitä tehnyt ehkä, mutta en oo edes yrittänyt itse enää moneen kuukauteen. :ashamed:
:LOL: Joo säärikarvat... Mä vielä viimisillä voimillani lakkasin varpaankynnet(meni aikaa !!) kunnes sain tiedon että sektioon mennään ja sairaalan ohjeissa leikkauspotilailta kiellettiin kynsilakka! No mä poistelin.. :headwall: :LOL:
 
niinpäs
Niin ja sit synnytyksen jälkeen:
-tissit kipeet ja täynä maito ja joka paikka maidossa
-verta vuotava alapää ja wc:ssä käynti voi tehdä kipeetä jos mahdollisesti on tikkejä tai nirhaumia
-ei saa syödä rauhassa kun varmasti just silloin vauva herää kun olet saanut ruuan lautasellesi
-et nuku silloin kun haluat vaan nukut silloin kun vauva antaa
-peset entistä enemmän pyykkiä
-stressaat et mikä vauval on ku nukkuu niin paljon tai sit et miks se ei nuku tai miks itkee, onko sil nälkä, maha kipee.... =) eli ainainen "huoli"
-olet niin kiinni vauvassa että minnekään lähteminen tuntuu hankalalta ilman vauvan mukaan ottamista

Että näin =) Eiks meidän naisten ja äitien elämä olekin ihanaa! ;)

t. raskaana oleva rv 37+3
 
Joo on kivaa nukkua mahallaan hetken, sitten alkaa se kaamee kipu kun maitoa alkaa tulla.....ja sitten vauva herättää, ukko vonkaa seksiä ja eipä oikein kiinnosta kun takapuoli vuotaa yms. eli ei tää synnytyksen jälkeinen aika NIIN herkkua ole mutta aina odotusajan viimeiset päivät voittaa.
Ai niin ja en mahdu muihin normaaleihin vaatteisiin kuin verkkareihin, yöks... no synnytyksestäkin on vasta vajaa kolme viikkoa. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 12:38 pallomaha kirjoitti:
Minäkin odotan synnytyksen jälkeistä aikaa innolla, tämä väsymys olisi tiessään ja kaikki kivut ja säryt, ja voisi vauvan kanssa ulkoilla kuin normaalit ihmiset :D (tällä hetkellä menen kuin pingviini, sadatellen mennessäni kipeää lantiota...)
Nytki olis aivan mahtava ilma lykkiä vauvaa vaunuissa! Voi että miten voiki ihminen oottaa jotain näin paljon... No ei tässä korkeintaan mee enää ku vajaa kolme viikkoa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 12:20 Evetsu kirjoitti:
1. Ensinnäki sitte se olis ohi! ...synnytys meinaan!
2. Näkis minkä näkönen vauva on ja sais alkaa tutustua siihen ja sais jo hoitaa sitä
3. Pystyis taas kumartuu! AAAH...sais kengätki jalkaan ilman kauheeta vääntöä
4. Pystyis hengittään normaalisti
5. Sais nukkuu taas mahallaan ja selällään...IIIHANAA!
6. Sais taas syödä aurajuustoo
7. Ei tarvis enää herätä kahen tunnin välein vessaan
8. Vaatteet mahtuis päälle...sit vois ostaa uusia vaatteita!

...ja paljon muuta turhaa! Oonko mä ainut näin itsekäs? Ei vaan voi lopettaa haaveilua siitä mitä sitte voi tehä ku vauva on pihalla ja maha taas ihan vaan omassa käytössä... Mistäs muut on haaveillu vai ootteko vaan tyynesti ootellu H-hetkeä?

T: tympääntynyt ja hyvin huono raskaanaolija viikolla 39+3 (vasta)

ensin jälkisupparit, ja jälkivuotoa niin että joudut kulkeen magavaipat pöksyissä. kohtua käydään painamassa niin että kätilön kädet tuntuu tulevan selän puolelta ulos.. ja entäs se eka vessassakäynti.. varsinkin isommalla hädällä. kaikilla tuo istuminenkaan ei tunnu luonnistuvan vähään aikaa muutenkaan,
tissit pakkautuu täyteen, ja vauva jyystää rinnanpäät verille.. hyppäät kattoon joka 2tunnin välein ku imettät vauvaa.. ja samalla kirvaat niitä verilänttejä yöpuvussa/sängyssä. hyvällä tuurilla vauva oppii hyvin imemään ja röyhtäsee pian eikä saa vatsavaivoja ja pääset taas nukkuun.. mahalla nukkumaan ei pysty kuitenkaan vielä pitkään aikaan..
maharöllykkä jää useinmille, entiset vaatteet ei mahdu päälle.. ja jotku kysyy*ai säkö oot jo synnyttänyt..*
ja jos vauvalta jää aikaa, ni sitten huomiota haluaa mies ja toiset lapset..
kuitenkin tuo aika on aivan ihanaa :) jos sitten ei tuu synnytyksenjälkeistä masennusta joka syö ilon ja tunteet, tuo vain harmaan ja tyhjän olon.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 12:55 öttismönkiäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 12:20 Evetsu kirjoitti:
1. Ensinnäki sitte se olis ohi! ...synnytys meinaan!
2. Näkis minkä näkönen vauva on ja sais alkaa tutustua siihen ja sais jo hoitaa sitä
3. Pystyis taas kumartuu! AAAH...sais kengätki jalkaan ilman kauheeta vääntöä
4. Pystyis hengittään normaalisti
5. Sais nukkuu taas mahallaan ja selällään...IIIHANAA!
6. Sais taas syödä aurajuustoo
7. Ei tarvis enää herätä kahen tunnin välein vessaan
8. Vaatteet mahtuis päälle...sit vois ostaa uusia vaatteita!

...ja paljon muuta turhaa! Oonko mä ainut näin itsekäs? Ei vaan voi lopettaa haaveilua siitä mitä sitte voi tehä ku vauva on pihalla ja maha taas ihan vaan omassa käytössä... Mistäs muut on haaveillu vai ootteko vaan tyynesti ootellu H-hetkeä?

T: tympääntynyt ja hyvin huono raskaanaolija viikolla 39+3 (vasta)

ensin jälkisupparit, ja jälkivuotoa niin että joudut kulkeen magavaipat pöksyissä. kohtua käydään painamassa niin että kätilön kädet tuntuu tulevan selän puolelta ulos.. ja entäs se eka vessassakäynti.. varsinkin isommalla hädällä. kaikilla tuo istuminenkaan ei tunnu luonnistuvan vähään aikaa muutenkaan,
tissit pakkautuu täyteen, ja vauva jyystää rinnanpäät verille.. hyppäät kattoon joka 2tunnin välein ku imettät vauvaa.. ja samalla kirvaat niitä verilänttejä yöpuvussa/sängyssä. hyvällä tuurilla vauva oppii hyvin imemään ja röyhtäsee pian eikä saa vatsavaivoja ja pääset taas nukkuun.. mahalla nukkumaan ei pysty kuitenkaan vielä pitkään aikaan..
maharöllykkä jää useinmille, entiset vaatteet ei mahdu päälle.. ja jotku kysyy*ai säkö oot jo synnyttänyt..*
ja jos vauvalta jää aikaa, ni sitten huomiota haluaa mies ja toiset lapset..
kuitenkin tuo aika on aivan ihanaa :) jos sitten ei tuu synnytyksenjälkeistä masennusta joka syö ilon ja tunteet, tuo vain harmaan ja tyhjän olon.
Mua ei masenna nyt yhtään mikään! :D Mähän nukun sit mahallani vaik litran maitopurkkien päällä ja pistän päälleni vanhat vaatteet ku ei tota ylimäärästä oo tullu mihinkää muualle ku mahaan ja se kyl siitä häviää...tottakai, mites muutenkaa! B)
 
en haluis pilta, mut pakko...

1. Ensinnäki sitte se olis ohi! ...synnytys meinaan!
- ja raskain vaihe alkaa :kieh:

2. Näkis minkä näkönen vauva on ja sais alkaa tutustua siihen ja sais jo hoitaa sitä
- ja saakin hoitaa, niiiiiiiin paljon niiiiiin paljon koko ajan yöllä ja päivällä

3. Pystyis taas kumartuu! AAAH...sais kengätki jalkaan ilman kauheeta vääntöä
- jaa, saa kumarrella ja nostella ja kannella niin että!

4. Pystyis hengittään normaalisti
- paitsi sillon kun yrität saada vauvan nukkumaan ja olisit vaikka hengittämättä jotta se nukkuis, tukahduttaisit mielelläsi myös miehesi jotta vauva ei herää mihinkään...

5. Sais nukkuu taas mahallaan ja selällään...IIIHANAA!
- hmmm, sillon ei nukuta, tai jos nukutaan sillä ei ole väliä vaikka olis seisoallaan. kun vaan sais nukkua!

6. Sais taas syödä aurajuustoo
- nappaat nopsasti aurat jääkaapista kun samalla kannat vauvaa kakkapesulle jne...unohda nautiskelu!

7. Ei tarvis enää herätä kahen tunnin välein vessaan
- mutta täytyy herätä puolentunnin välein kun vauva herää! ja sitä pidättelee pissää vaikka viis tuntia jotta vauva ei vaan herää siihen että lähdet pissalle, pääasia on että saat nukkua, vaikka sitten jalat ristissä

8. Vaatteet mahtuis päälle...sit vois ostaa uusia vaatteita!
-millon ihmeessä sitä kerkee kauppaan ja rääkyvän vauvan kanssa -ei kiinnosta! ja siellä kotona kun on ollu 8kk ei oo enää väliä onko vaatteet uusia, vanhoja miehen vai naapurin...kunhan musitaa edes pukea vaatteet.


toivottavasti ette loukkaantunut, mutta näinhän semenee, ainakin aluks...melkein!<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 13:11 Aniida kirjoitti:
en haluis pilta, mut pakko...

1. Ensinnäki sitte se olis ohi! ...synnytys meinaan!
- ja raskain vaihe alkaa :kieh: 2. Näkis minkä näkönen vauva on ja sais alkaa tutustua siihen ja sais jo hoitaa sitä

- ja saakin hoitaa, niiiiiiiin paljon niiiiiin paljon koko ajan yöllä ja päivällä3. Pystyis taas kumartuu! AAAH...sais kengätki jalkaan ilman kauheeta vääntöä
- jaa saa kumarrella ja nostella ja kannella niin että!4. Pystyis hengittään normaalisti
- paitsi sillon kun yrität saada vauvan nukkumaan ja olisit vaikka hengittämättä jotta se nukkuis, tukahduttaisit mielelläsi myös miehesi jotta vauva ei herää mihinkään...
5. Sais nukkuu taas mahallaan ja selällään...IIIHANAA!
- hmmm, sillon ei nukuta, tai jos nukutaan sillä ei ole väliä vaikka se olis seisoallaan.
6. Sais taas syödä aurajuustoo
- nappaat nopasati aurat jääkaapissa kun samalla kannat vauvaa kakkapesulle jne...unohda anutiskelu!
7. Ei tarvis enää herätä kahen tunnin välein vessaan
- mutta täytyy herätä puolentunnin välein kun vauva herää!
8. Vaatteet mahtuis päälle...sit vois ostaa uusia vaatteita!
-millon ihmeessä sitä kerkee kauppaan ja rääkyvän vauvan kanssa -ei kiinnosta! ja siellä kotona kun on ollu 8kk ei oo enää väliä onko vaatteet uusia, vanhoja miehen vai naapurin...kunhan musitaa edes pukea vaatteet.


toivottavasti ette loukkaantunut, mutta näinhän semenee, ainakin aluks...melkein!
Nimenomaan näin :headwall:
 
tipsukka
jep,odotan oikeen innolla että mahasta pääsee eroon.meitin viimenen lapsi(neljäs) joten ei tässä karmeessa olotilassa tarvi enää olla..oon aina pikku miehille kamalan kiukkunen ku aina kolottaa ja sattuu joka paikkaan =( ukko saa myös osansa...odotan aikaa todella jolloin olen taas normaali minä !
 
Nonih, täällä kokeneet ja pätevät taas menoissa mukana: ap, muista nyt sitten että se synnytyksen jälkeinen aika on joka tapauksessa ihan pepusta, jos välillä kuvitteletkin nauttivasi siitä että saat pukea päällesi jotain muuta kuin odotusajan vaatteita (koosta viis) ja puettua kengät itse jalkaan, niin muista että harhaa se on vaan, ihan hirveää se on ja tulee olemaan eikä siitä muuksi muutu, vauvastakaan ei kannata kuvitella nauttivansa kun se vaan huutaa ja syö ja heräilee öisin sun unta häiritsemään. Muista tämä. Älä kuvittele että se synnytyksen jälkeinen aika voisi olla yhtään mitään muuta. :D

Oikeasti, menkää vähän itseenne: eiköhän jokainen tule vuorollaan huomaamaan mitä on se kun tissit vuotaa ja alapääkin hetken, tikkejä särkee ja väsyttää, mutta antakaa nyt hyvät ihmiset toisen nauttia edes näistä perusasioista. Kyllä mä ainakin viimeksikin vauvaani hurahdin vuotavista tisseistä huolimatta ja nautin siitä että maha lähti, vaikka nahka vielä jäikin. Ette te voi olla noin negatiivisia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 13:22 NeitiNasu kirjoitti:
Nonih, täällä kokeneet ja pätevät taas menoissa mukana: ap, muista nyt sitten että se synnytyksen jälkeinen aika on joka tapauksessa ihan pepusta, jos välillä kuvitteletkin nauttivasi siitä että saat pukea päällesi jotain muuta kuin odotusajan vaatteita (koosta viis) ja puettua kengät itse jalkaan, niin muista että harhaa se on vaan, ihan hirveää se on ja tulee olemaan eikä siitä muuksi muutu, vauvastakaan ei kannata kuvitella nauttivansa kun se vaan huutaa ja syö ja heräilee öisin sun unta häiritsemään. Muista tämä. Älä kuvittele että se synnytyksen jälkeinen aika voisi olla yhtään mitään muuta. :D

Oikeasti, menkää vähän itseenne: eiköhän jokainen tule vuorollaan huomaamaan mitä on se kun tissit vuotaa ja alapääkin hetken, tikkejä särkee ja väsyttää, mutta antakaa nyt hyvät ihmiset toisen nauttia edes näistä perusasioista. Kyllä mä ainakin viimeksikin vauvaani hurahdin vuotavista tisseistä huolimatta ja nautin siitä että maha lähti, vaikka nahka vielä jäikin. Ette te voi olla noin negatiivisia.
olihan se ihanaa, mutta ei kannata odotella liikoja niissä muissa asioissa, vauva on se ykkönen, mutta musta raskaanaolo oli ihan ruhtinaallista verrattuna synnytyksenjälkeiseen ekaan viikkoon, siis oman kropan puolesta, silti vauva siis ole parasta.. mutta mulla oli ennen synnytystä oleva viikko parempi fyysisesti kuin se synnytyksen jälkeinen B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 13:16 PrincessOfAcco kirjoitti:
En halua pelotella, mutta pahin kipu mitä mä olen eläissäni tuntenut oli vessassa käynti (pienemmällä asialla) synnytyksen jälkeen, vaikka ei ollut tikkejä, ei pukamia tai muuta, ihan pari nirhamaa, mutta silti \|O \|O \|O
peesi :$ ääk ja kohta ("kohta") taas toi edessä----iik :$
 
1. Ensinnäki sitte se olis ohi! ...synnytys meinaan!

- Odotin innolla synnystä, en niinkään sen ohi olemista :D

2. Näkis minkä näkönen vauva on ja sais alkaa tutustua siihen ja sais jo hoitaa sitä

- Odotin innolla, kumpi sieltä tulee, minkä näköinen ja kokoinen..

3. Pystyis taas kumartuu! AAAH...sais kengätki jalkaan ilman kauheeta vääntöä
4. Pystyis hengittään normaalisti

- Näissä ei ollut ongelmia.

5. Sais nukkuu taas mahallaan ja selällään...IIIHANAA!

- Voisi sekstailla ihan miehessä kiinni ilman sitä masua..!

6. Sais taas syödä aurajuustoo

- Meillä syötiin paljon aurajuustolla höystettyjä kastikkeita, uuniruokia yms ;)

7. Ei tarvis enää herätä kahen tunnin välein vessaan

- Oli hassua juoda synnärillä litratolkulla vettä ja käydä vessassa siitä huolimatta harvemmin kuin raskausaikana

8. Vaatteet mahtuis päälle...sit vois ostaa uusia vaatteita!

- Entiset vaatteet mahtuivat taas, jee! Eikä tarvinnut ostaa uusia, kun ne vanhat tuntuivat uusilta, olivathan pitkään olleet kaapin pohjalla


Minä haaveilin siitä että pääsee kunnolla treenaamaan ja saa kapean vatsan takaisin. Nyt tyttö on 8kk vanha ja toivon, että olisin pian raskaana ;)
 

Yhteistyössä