Haaveena vauva 2025

Moikka! Pakko tehdä paluu tähän viestiketjuun, olen yksi niistä joka aloitti huhtikuussa keskustelun 😁 seuraillut olen kyllä.

Me ollaan uusperhe, jossa kummallakin entuudestaan lapsia, ja toivotaan pitkän pohdinnan jälkeen ekaa yhteistä. Minä 36v ja mies yli 40. Huhtikuussa oli jo ajatusta yrittää, mutta otettiinkin kesä ja syksy harkinta-aikaa asialle erityisesti miehen epävarmuuden takia.

Nyt YK2, ja peitto heilunut tiuhaan! Mulla on pitkän kierron vuoksi terolutit, mut silti kierto about 35 päivää. Ovista en oo tikuttanut, mut appis näyttää sen KP22 tietämille.

Tänään on oletettu DP9 (tai sit paljon pitemmällä jos ovis aiemmin), ja olen huomannut oloja! Ikenistä tulee verta kuten aiemmissa raskauksissa, närästystä ja rinnat pinkeänä. Milloinhan uskaltaa testata? 🫠😄
 
vierailija
Meillä on laskennallisesti nyt vkl (ehkä, venyneen kierron takia) ovis, mutta tikkuihin en oo saanu posia. Vaihtelevan haaleita, mutta talletuksia on tehty varulta🥹 Voikohan ovis jäädä vaan saamatta tikkuun, vaikka viikon kerta päivään tein ja nyt pari pv aamuin illoin🫢 voihan viime kuun kemiallinen vaikuttaa.

Mut kohta piinaillaan😵💫
 
vierailija
Meillä on laskennallisesti nyt vkl (ehkä, venyneen kierron takia) ovis, mutta tikkuihin en oo saanu posia. Vaihtelevan haaleita, mutta talletuksia on tehty varulta🥹 Voikohan ovis jäädä vaan saamatta tikkuun, vaikka viikon kerta päivään tein ja nyt pari pv aamuin illoin🫢 voihan viime kuun kemiallinen vaikuttaa.

Mut kohta piinaillaan😵💫
Tikuttelu on niin tuskaisaa! ❣Onkohan ovuloimattomuus kuinka yleistä ees.. ja mistä ihmeestä sitä tietää ikinä varmuudella milloin on pitkä kierto ja milloin ei!
 
vierailija
Niin on! 😅 Ja sepä, kun oma kierto ollut hieman epäsäännöllinen, viime aikoina tarkempi, mutta kun viime kierrossa tosiaan kemiallinen, jonka takia menkat oli vähän myöhässä.
Sitä tässä arpoo, että jatkaako vaan tikuttelua, vai onko se ihan turhaa 😅

Teinina aatteli et apua jos vahingossa raskautuu ja nyt miettii et apua jos ei raskaudukaan ja samaan aikaan yrittää ottaa rennosti😵💫🫢
 
  • Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Täällä ollut puhetta iästä ja noista lapsiluvuista yms. viime aikoina. Ite aloitti yrittämisen 30-vuotiaana, eikä sitä sillo todellakaan ymmärtänyt, että voi olla näin vaikeaa tulla raskaaksi. Helppo jälkikäteen huudella, että ois pitänyt alottaa aikasemmin. Hauskinta tai hauskaa ja hauskaa, mut mun ajatusmaailma lapsiluvusta on iha muuttunu tän yritystaipaleen aikana. Nyt pelottaa, ettei se edes tule täyttymään ikinä. Ennen aina ajattelin, että yks lapsi riittää, nyt oon jo sitä mieltä, että haluisin kaks, vaikka viel ei oo edes sitä yhtä. Että kyl näköjää kaikenlaiset ajatukset suuntaan jos toiseen tähä vauvan tekoon liittyy.

Täällä oli tässä kierrossa letrot käytössä ja tarkoitus oli mennä inssiin, mutta tässäkin kohtaa koin huonoa tuuria. Inssi jää välistä, jos ovulaatiotesti näyttää plussaa lauantaina ja tänäähän se oli positiivinen 🤦‍♀️
 
Tikuttelu on niin tuskaisaa! Onkohan ovuloimattomuus kuinka yleistä ees.. ja mistä ihmeestä sitä tietää ikinä varmuudella milloin on pitkä kierto ja milloin ei!
Mä luotan aika vahvasti ouraan ja natural cyclesiin. Aina on lämpöjen vaihtelusta tunnistettu ovulaatio. Tikullekin sen monta kertaa saanut. Eli jos kovasti mietityttää, miettisin ouraa tai aamulämpöjen mittausta muulla tavalla.
 

Yhteistyössä