Haaveena vauva 2024

Tiukuna onpa tosiaan räikee roskishaamu🫣.

Jotenki tuntuu että mitkään raskaustestit ei oo luotettavia, tuntuu et jokaiseen tulee jotain. Itse sain rfsun ja apteekkarin testiin viime kierrosta jotain näkyviin -> pelkät viivanpaikat (valkoisena/vähä tummuneena) mutta silti😅. Toki nyt päätin et en testaa ennenku on menkkojen alkamispäivä 🫣.

Omana napana sen verran että ovista ootellaa, kierto säännöllinen eli viikon päästä lauantaina todennäköisesti olis😅. Aattelin kuitenki tikuttaa ihan vaa mielenkiinnosta et osuuko plussa mihin päivään ja onks kivut ne mitä oon luullu😁.

Hyviä tuulia kaikille ovis ja plussa ja kaikilla rintamilla ❤!
 
Tiukuna onpa tosiaan räikee roskishaamu🫣.

Jotenki tuntuu että mitkään raskaustestit ei oo luotettavia, tuntuu et jokaiseen tulee jotain. Itse sain rfsun ja apteekkarin testiin viime kierrosta jotain näkyviin -> pelkät viivanpaikat (valkoisena/vähä tummuneena) mutta silti😅. Toki nyt päätin et en testaa ennenku on menkkojen alkamispäivä 🫣.

Omana napana sen verran että ovista ootellaa, kierto säännöllinen eli viikon päästä lauantaina todennäköisesti olis😅. Aattelin kuitenki tikuttaa ihan vaa mielenkiinnosta et osuuko plussa mihin päivään ja onks kivut ne mitä oon luullu😁.

Hyviä tuulia kaikille ovis ja plussa ja kaikilla rintamilla ❤!
Meillä pitäs ovis olla samoihin aikoihin, päästään samaan aikaan piinailemaan
🤭
 
vierailija
Onko kokemusta apteekin raskaustesti ULTRA herkistä testeistä? Onko oikeasti herkkiä? Mulla pitäis olla nyt dpo 10 ja dpo 7 olin varma tuntevani kiinnittymisen, mutta testi on nega ylihuomenna lähdössä matkalle ja haluais varmuuden ennen sitä, ettei tartte reissussa miettiä.

Täällä plussanneet, mikä dpo saitte plussan ja millä testillä?
Pitkäaikainen taustailija täältä vastailee :) Juuri noista apteekin ultraherkistä ei ole kokemusta, mutta tässä oma plussauskokemukseni viime viikolta:
- kp27/dpo8 Raskauskeijun herkkä OneStep (10mIU/ml) puhdas nega
- kp30/dpo11 PregCheck liuskatesti (25mIU/ml) haalea mutta selkeä plussa
- kp30/dpo11 Raskauskeijun herkkä OneStep (10mIU/ml) edelleen puhdas nega
- kp31/dpo12 PregCheck liuskatesti (25mIU/ml) hiukan edellispäivästä vahvistunut plussa

Eli en tiedä oliko noissa herkissä testeissä jotakin vikaa, mutta niihin en ollenkaan viivaa saanut, vaikka "epäherkemmät" jo antoivat ihan selkeää plussatulosta (kaikki testit kumminkin aamupissasta jne.) Sinuna ehkä tekisin varmuudeksi jonkin muun testin vielä tänään tai huomenna? Toki nyt luulisi ja toivoisi että nuo herkät testit ekana tuloksia antaisi :)
 
Pitkäaikainen taustailija täältä vastailee Juuri noista apteekin ultraherkistä ei ole kokemusta, mutta tässä oma plussauskokemukseni viime viikolta:
- kp27/dpo8 Raskauskeijun herkkä OneStep (10mIU/ml) puhdas nega
- kp30/dpo11 PregCheck liuskatesti (25mIU/ml) haalea mutta selkeä plussa
- kp30/dpo11 Raskauskeijun herkkä OneStep (10mIU/ml) edelleen puhdas nega
- kp31/dpo12 PregCheck liuskatesti (25mIU/ml) hiukan edellispäivästä vahvistunut plussa

Eli en tiedä oliko noissa herkissä testeissä jotakin vikaa, mutta niihin en ollenkaan viivaa saanut, vaikka "epäherkemmät" jo antoivat ihan selkeää plussatulosta (kaikki testit kumminkin aamupissasta jne.) Sinuna ehkä tekisin varmuudeksi jonkin muun testin vielä tänään tai huomenna? Toki nyt luulisi ja toivoisi että nuo herkät testit ekana tuloksia antaisi
Kiitos! Onkohan järkeä enää tänään tehdä, kun ei saa aamupissasta 🤔 pitää lähtä metsästämään eri testejä 😅 saako tuota sulle plussan antanutta apteekista?
 
vierailija
Kiitos! Onkohan järkeä enää tänään tehdä, kun ei saa aamupissasta pitää lähtä metsästämään eri testejä saako tuota sulle plussan antanutta apteekista?
Hmm, hankala kyllä tuosta testausajasta nyt arvella, tarkistin vielä ja tuo mun dpo12 tekemä vahvistunut plussa oli itse asiassa päivällä tehty 😅 Mutta jos sulla on nyt dpo10 niin voi kyllä olla ettei päiväpissasta näy vielä mitään 🤔 Mielestäni noita PregCheckejä saa ihan marketeista, apteekista en ole varma, ja omani taisin tilailla netistä. Ja niiden liuskoissa ja puikoissa on sama herkkyys kyllä, mutta toki en sit viivanpaikkojen todennäköisyyksistä tiedä. Voi että, jännään täällä sun puolesta! 😍
 
  • Tykkää
Reactions: Yöperhonen-88
Tsemppiä kaikille uuteen kiertoon joutuneille ❤
dpo 7 ja aika mateleee….. käyn sisäistä taistoa testaamisesta itteni kans🤣 luin jotaki toista ketjua jossa joku oli saanu plussan jo viikoilla 3+1 ja tein toki ittekki jo yhden testin 🤣🤣 mutta dpo:sta ei ollu mainintaa tuolla joka noinaikaisin oli plussan saanut. Voihan olla että sillä oli ovis jo vaikka kp 10 niin sittenhän tuo on mahdollista. Mulla kun oli vasta kp 16 se dpo 0. Järjellä ku oikeen kovasti yrittää ajatella niin ei mulla oikeen voi olla mitään oireitakaan vielä 🤣🤣 kaikki oireet mitä on voi ihan liittyä muutenkin tähän kierron vaiheeseen. Raskauspahoinvoinnista tunnistaisin kyllä heti olevani raskaana mutta se ei ala mulla ku vasta vkolla 5-6. Oon jo toki myös koittanu valmistella itteäni pettymykseen ja tsempannu itteäni sitten vain uuteen kiertoon. Tää oli nyt eka kierto missä tikutin tuon ovulaation ja ajoitettiin tallettelut siihen ihan hyvin.
 
Teidän muiden tilanteita jännäilemässä🤗
Mulla ekat menkat kuparikierukan poiston jälkeen, ja apua miten runsaat edelleen. Verilettuja sais paistettua..🙈😅 Jotenkin toivoin et kuparikierukan poisto niukentaisi vuotoja mutta ei näköjään. 😕 sit heti aloin stressaamaan et mitä jos mulla onkin jotku esivaihdevuodet alkanut. 😭 Noh pian se selviää kun aletaan yrittämällä yrittää. Kierrot on kellon tarkat ja ovulaatiot tapahtuu, joten kai se lupaa ihan hyvää. 2 vuotta sitten raskauduin ekasta kierrosta, saa nähä meneekö tällä kertaa kuinka kauan.. Kunhan edes vielä tulisin raskaaksi.❤
Raskaustesteistä: Mä tein kuopuksesta one step herkällä plussan dpo 10.
 
Tää ryhmä ei tee mulle hyvää, kun menee pää ihan sekasin ja alkaa testaileen kokoajan ja kuvitteleen kaikkea 😅 aiemmista lapsista oon tehny raskaustestit vasta, kun ollu voimakkaat oireet ja yks testi on riittänyt. Nyt oon dpo10 testannu neljällä eri merkin testillä negan ja edelleen on vaan selkeästi olo, että oon raskaana. Tää tunne on outo, kun en edes ole malttamaton raskautumisen suhteen vaan ennemminkin olisin tyytyväinen jos menis vähän myöhemmäksi, joten en koe kuvittelevani oireita. Silti tää olo vaan jatkuu 🙄🙈 Testaan nyt vielä sunnuntaina ennen reissuun lähtöä ja sitten täytyy uskoa, että kroppa huijaa.
 
Mä vaan ootan, et alkaispa menkat. Mutta ei oo ees mitään menkkaoloja. 🥲 Ei siis oo mitään, ei mitään oloja. Tuo listalla oleva kierron pituuskin on vaan semmonen keskiarvo, oikeestihan ne on 30-100 päiväisiä, että katsotaan.. 😅

Pysyn nyt kuitenkin vielä listoilla, vaikka ei tässä mitään piinailtavaa oo, negaa kaikki testit. Jos nyt kierto vallan venyy, niin poistun. Mut annan kropalle vielä hetken armonaikaa. 😂
Muoks/ menkka-appi ehdottaa sunnuntaita alkamispäiväksi!
 
Mä vaan ootan, et alkaispa menkat. Mutta ei oo ees mitään menkkaoloja. 🥲 Ei siis oo mitään, ei mitään oloja. Tuo listalla oleva kierron pituuskin on vaan semmonen keskiarvo, oikeestihan ne on 30-100 päiväisiä, että katsotaan..

Pysyn nyt kuitenkin vielä listoilla, vaikka ei tässä mitään piinailtavaa oo, negaa kaikki testit. Jos nyt kierto vallan venyy, niin poistun. Mut annan kropalle vielä hetken armonaikaa.
Muoks/ menkka-appi ehdottaa sunnuntaita alkamispäiväksi!

Eikö oo pirullista, kun kierto voi olla mitä vaan. Alkaa ehkä huomenna tai loppukesästä... Itellä nyt hirveä stressi alkaako menkat ens viikolla, kun ollaan ulkomailla. Mun ybervuotoihin kun ei ole riittäviä siteitä keksitty ja uimassa käymisestäkin olen haaveillu 🙄 Jotenkin ois kohtalon ivaa, että just nyt ois ihan normaalin ihmisen kierto.
 
  • Surullinen
Reactions: pikkuhaave
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimiyritys aloitettumonesko lapsi

@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ kkm 08/22
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1. yhteinen)★ kkm x3
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ km 09/22
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1.
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2.
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3.
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@vauvakuume7 ★ 8/22 ★ 7. ★ kkm 03/23
@inkeriini ★ 09/22 ★ 2.
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1.
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Yöperhonen-88 ★ 04/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@Eswe ★ 05/23 ★ 1.
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@Jonna_83 ★ 08/23 ★ 4. (2.yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

6.5.2023 lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@pikkuhaave kp 33/33
@Charppaliini kp 27/26
@Liilja kp 26/28-33
@Yöperhonen-88 26/?
@vauvakuume7 21/?
@ekapikkunen 21/?
@Samppa40 kp 17/26-28
@heltsuli kp 16/28-31
@RLiisukka kp 16/28
@hermoilija_ kp 16/23-27
@Mimerkki kp 15/30
@Cherrymint kp 14/25-27
@Dinaas kp 13/27-33
@minttuni kp 12/26
@ireh kp 11/28-30
@Peanutbuttercup kp 9/28
@inkeriini kp 8/30
@lenkkitossut kp 8/23-27
@meinaas kp 7/28-34
@haaveillen kp 5/26-30
@tiipanen kp 4/28-30
@Mamiks kp 3/30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi
DPO

@pikkuhaave DPO 15
@alessiina DPO 12
@ekapikkunen DPO 7
@Vohvelitohveli DPO 5
@Cherrymint DPO 3
@hermoilija_ DPO 2
@RLiisukka DPO 0
@Mimerkki DPO 0
@Dinaas DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi
yritys aloitettumonesko lapsi plussa <3

@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Mikähän kirous tänne on iskenyt.. viime oviksen aikaan oltiin norossa, sen jälkeen kerkesin ripulin+kuumeen sairastaa.. nyt ovis luultavasti ensviikolla ja ihan kauhee tauti päällä, varmaan korona en haluaisi edes testata. 🤬🤬😭😭 Ei paljoa toiveita tähän kiertoon kun taas näin kipeenä. Kp8 menossa , täytyy aloittaa testaaminen maanantaina, ja toivoa että ovis normaaliin kohtaan tulee. 🙄
 
Nyt mä oon saanut itelleni hirveän suuren huolen mun runsaista menkoista. Tottakai googlasin eilen ja yleisin syy runsastuneeseen vuotoon on myoomat ja polyypit kohdussa. 😕 Mun äidillä poistettu myoomia, ja ne on osittain myös hyvinperiytyviä äidiltä tytölle. Kenelläkään kokemuksia myoomista tai polyypeista? Aiheuttaakohan usein lapsettomuutta? Mä jo täällä mietin et menisinkö yksityiselle ultraan kun nää menkat loppuu, huolestuttaa niin. Hitsin kallis vaan se ultraus, 230-300 e.
 
Nyt mä oon saanut itelleni hirveän suuren huolen mun runsaista menkoista. Tottakai googlasin eilen ja yleisin syy runsastuneeseen vuotoon on myoomat ja polyypit kohdussa. Mun äidillä poistettu myoomia, ja ne on osittain myös hyvinperiytyviä äidiltä tytölle. Kenelläkään kokemuksia myoomista tai polyypeista? Aiheuttaakohan usein lapsettomuutta? Mä jo täällä mietin et menisinkö yksityiselle ultraan kun nää menkat loppuu, huolestuttaa niin. Hitsin kallis vaan se ultraus, 230-300 e.
Mulla kaavittu polyyppeja pois kaks vuotta sitten. Vuoto oli valtavaa ja kokoajan, ei vain menkkojen aikaa. Vuodin monta viikkoa ennenkuin tyrehdyttävät lääkkeet pysäytti sen.

Oliko sulla ihan vasta poistettu kierukka? Voisin kuvitella, että se voi pistää hetkeksi hormonitoiminnan sekaisin ja selittäisi normaalia runsaamman vuodon. Kierukka myöskin ehkäisee tehokkaasti myoomien ja polyyppien muodostumista, joten tuskin sulla niitä. Tarvitsee varmasti aikaa, että hormonitoiminta tasoittuu ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
Mulla kaavittu polyyppeja pois kaks vuotta sitten. Vuoto oli valtavaa ja kokoajan, ei vain menkkojen aikaa. Vuodin monta viikkoa ennenkuin tyrehdyttävät lääkkeet pysäytti sen.

Oliko sulla ihan vasta poistettu kierukka? Voisin kuvitella, että se voi pistää hetkeksi hormonitoiminnan sekaisin ja selittäisi normaalia runsaamman vuodon. Kierukka myöskin ehkäisee tehokkaasti myoomien ja polyyppien muodostumista, joten tuskin sulla niitä. Tarvitsee varmasti aikaa, että hormonitoiminta tasoittuu
Kiitos kun vastasit❤ Mulla poistettiin kuparikierukka, 1,5 kk sitten about. Eli nyt oli eka kierto kokonaan ilman sitä. Kuparikierukka ei vaikuta hormonitoimintaan niin siksi huolestuin.
 
Outo kierto viime kierron jälkeen. On ihan ovis+ oireet iskenyt. Testi varmaan + kunhan kotiin päästyä testaan. Ja on siis kp9 🙈 ikinä ei oo ovis näin ajoissa. Noin ne edellisen kierron keltarauhashormoonit sotkee. Tässä kierrossa testataan siis kohdun limakalvoa. Se tehdään viikko oviksesta. Siksi oviksen metsästys vaikkei yrittää pääse ennek testiä ja siihen liittyvää hoitoa.
 
Mikähän kirous tänne on iskenyt.. viime oviksen aikaan oltiin norossa, sen jälkeen kerkesin ripulin+kuumeen sairastaa.. nyt ovis luultavasti ensviikolla ja ihan kauhee tauti päällä, varmaan korona en haluaisi edes testata. Ei paljoa toiveita tähän kiertoon kun taas näin kipeenä. Kp8 menossa , täytyy aloittaa testaaminen maanantaina, ja toivoa että ovis normaaliin kohtaan tulee.
Itsellä oli täysin sama viime viikolla mutta onneksi tällä viikolla voin jo paremmin ja oviskin menossa. Paljon tsemppiä sinne🥰

Mulle tosiaan voi laittaa tänään DPO0☺
 

Yhteistyössä