Haaveena vauva 2020

Miten jännittävää @Wintersun ! Kyllä siellä selvästi punertaa! :love:

ja @Unimaa lla niin selvä jo ettei tartte edes tihrustaa!:love:

Täällä eletty hiljaiseloa kun meidän tilanne on mikä on. Mies töissä ulkomailla ja ovulaatioaikaan hankala suunnitella kaikkia näkemisiä. No... tässä kuussa nyt viimein saatettiin sattua tärppipäiville! Nyt dpo 6-7. Jotenkin rauhallinen olo ollut. Oon kyttäillyt tarkkaan kaikkia oireita myös niissä kierroissa joissa ei oo ollut mahdollisuutta raskaudelle ja sitä kautta yritän nyt olla kriittinen kaikille oireille. Keltarauhanen mulla luultavasti ainakin toimii, koska tuntuvat kipuilut ja polttelut aina oviksen jälkeen +tosi keltainen vv. Pikku hiljaa alkaa aina dpo7 vaimentua kunnes sitten muutamaa päivää ennen menkkoja alkaa ne tätioireet.

No nyt on kyllä ihan uusi oire! Häpyliitoksen repivät ja polttelevat kivut. Heti tuli vaan mieleen, että kuinkahan mahtaa kroppa kestää vielä neljännen raskauden kun kolmannessakin olin jo aivan krempallaan. Oon hoikka ja urheilullinen, mutta hemskatti mun kroppa kestää huonosti raskauksia. Nivelet ja liitokset venyy ja paukkuu. Mutta silti, voi kun vielä se yksi :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Täällä on nyt pohdittu paljon lapsen syntymäaikaan liittyviä juttuja, niin halusin tulla kommentoimaan. Minulla ensimmäisen (km päättyneen) raskauden la olisi ollut tammikuun lopussa ja se tuntui silloin oikein hyvältä, silloin fiilistelin mm. äitiysloman aloittamista jouluna. Nyt jos kaikki vaan menee hyvin la on sitten kesällä ja sekin kyllä tuntuu hyvältä :LOL: Tuntuu, että jokaisessa vuodenajassa on kyllä paljon ihanaa ja toisaalta myös omat haasteensa.

Ihan tilastoja katsoen loppuvuoden lapsilla on enemmän haasteita ja varsinkin loppuvuoden pojilla voi olla vaikeampaa koulussa ja harrastuksissa. Tämä liittyy kai ihan siihen, että lapsilla vuoden ikäero näkyy jo kehityksessä ja kasvussa. Tietysti tilastot perustuvat keskiarvoihin ja eivät tietenkään tarkoita, että kaikkien kohdalla näin olisi :)Muuten en tiedäkään onko syntymäkuukaudella merkitystä oikeastaan muun kuin synttäreiden juhlimisen kannalta :LOL:
 
@Kasikuus mä kans olen huomannut, että ne tietyt oudot tuntemukset ja tosi paljon hyytymiä sisältävän vuodon kierrot liittyy toisiinsa. Mut en tosiaan tiedä, onko meillä oikeesti mahdollisuutta luomuraskauteen. Kuhan mietiskelen.

Mulla oletetun oviksen ja menkkojen alkamisen aikaan osassa kierroissa hirveitä mielialanvaihteluja. Miehellekin etukäteen varoitan, että nyt on pinna kireänä. Silti onnistuu ärsyttämään minua. Ja muutenkin kyl niin maan monenlaisia oireita, että ei näistä mitään osaa päätellä. Ja muuten löytyy muitakin semmoinen patti, joka kierron mukaan vaihtaa kokoa. Ja 10 v sitten löytynyt yks toinen patti, koepalat otettu ja ite vaan seurailen, kasvaako. En ole huomannut mitään muutoksia.
 
@Unimaa onhan toi jo selkee plussa! :love:

Tuli mieleen näist loppuvuoden lapsista ni jokasen jonka ite tuntenu ni ollu melkonen vitutus ees jossain kohin elämää:LOL: Yks tuttu aikonaan (alaaste iäs) murehti sitä kun on kaikkia luokan poikia vanhempi ni ei voi olla niidenkaa (oli siis 89 mut luokal oli 90 syntyneitä muut) :ROFLMAO: sit ku pari kaverii joulukuusta harmitteli ku sai vikana mopokortin, ajokortin, täytti 18 jne :LOL:

Muistan kerran ite näpäyttäneeni mun yht koulukiusaajaa asialla .. siis haukkui mua kersaksi mut tokasin takas että "penska oon kuule sua vanhempi" :ROFLMAO: hurjat 2-3kk erolla mut meni hiljaseks eikä kutsunu kersaks toiste :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::LOL:
 
@W.we hyvä että pääset pian lääkärille. Täälä suunnas ei usein oteta kovin tosissaan että oikeen vaatimalla joutuu välil vaatia hoitoa. Mut on mm lähetetty kotiin murtuman kanssa että syö vaan buranaa, ja pari muuta kömmellystä, kun ei oo otettu tosissaan. nyt kyl harmittanu jälkeen päin etten tehny valitusta... Joissakin pelaa hyvin sairaalat jossain ei mitenkään.
 
Mulle on lapsen syntymän ajankohdalle aivan se ja sama. Mulla on kavereita sekä alku- että loppuvuodesta syntyneitä, eikä todellakaan voi ainakaa fiksuuden/koulussa menestymistä verrata siihen milloin on syntynyt. Toki ajattelen, että lapselle ikävää jos synttärit on aivan joulun lähellä, mutta tosi asiassa ei niin mitään merkitystä tällä!
 
Pc:ssä hyvin hyvin haalea viiva. En saa sitä kameraan, mutta täytyy katsoa miltä näyttää kuivuttuaankin edellisiin.

Nyt ei pitäis enää se ovitrelle näkyä (ellen ole joku erityistapaus..)

Mutta siis se ihmetys, rfsu:n herkkä. Tällaista en kyllä näihin ole koskaan saanut. Aina ne viivat on haalistuneet pois. Tuo vaan tummeni vähän.

Huonot kuvat, pahoittelut. Meni yöunet kyllä.. Täytyy hakea noita samoja puikkoja, onhan se huomenna aamulla oltava vähintään samanlainen ellei tuo ole huijausviiva..

Tosi hämyiset kuvat vaikka laitoin kaikki valot päälle..
katso liitettä 9101 katso liitettä 9100

Muoks. Pahoittelut täysin Omanapaisuudesta. Tänään pp7/dpo9
Oi voi kun nyt ois vihdoin teillä tärpänny! Lupaavalta näyttää :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Mä oon halunnu ain leijona vauvaa, toki mis kuus tahansa synryny käy mut ite oon lwijona myös. Näitä syntymä ajankohta haaveita nyt ei kene kään tarvi ottaa niin vakavasti, tai sitä toivooko tyttöö tai poikaa ym :)mulla tosiaan 2 km jotka ois ollu heinä-elokuuulle ja siten just leijona ajankohdalle, eikai oo leijonaa mulle suotu. 2 tyttöä jo on koten poika ois kiva lisä, mut enmä tyttöäkää pahaks laittais. Nää nyt on vaan tämmösii haavekuvia mitä luo kun miettii kuvaa siit mahdollisest vauvast jos joskus sais. Ihan uskallan sanoo et valtaosa toivoo yht sun toista puolitosissaan, vaik ne toiveet ei täyttyis niin se laps mikä syntyy täyttäs kuitenkin sylin eikä haittais mis kuussa, sukupuolel ym merkitystä
Sulla on hyvä mielipiteitä. :)(y)
Pahoittelut kemiallisesta.

Itellä ei niin väliä missä kuussa syntyis, kunhan nyt tulis. :ROFLMAO: Esikoinen on elokuussa syntynyt ja se oli kyllä kiva kuu. :love:

@W.we Tsemppiä myös sulle!
 
Kiitos ihanista kommenteista!:love:
On kyllä tosi epäuskoinen fiilis, että olisiko meillä oikeasti nyt onnistanut. Olis ihanaa, kun osais iloita testistä ilman huolenhäivää! Toki oon iloinen, että tuo viiva oli vahvempi kuin aiemmissa kierroissa näillä päivillä, mutta silti se realisti mussa sanoo, et täytyy malttaa vielä mielensä (ja testata lisää). Ehkä ymmärrätte mitä tarkoitan:)

Noista syntymäajoista, muuten sillä syntymäajalla ei ole ollut mulle väliä mutta lähinnä oon miettinyt omien lasten kohdalla (loppuvuodesta syntyneitä) koulunaloitusta. Kun ekaluokallakin ne erot voi olla tosi isot taidoissa. Jos joillakin lapsilla on melkeinpä vuoden ikäero niin onhan se aika selvää, että alkuvuodesta syntynyt voi olla tosi paljon edellä sosiaalisissa, kognitiivisissa ja motorisissa taidoissa niitä loppuvuodesta syntyneitä. Vaikka kyllähän ne erot sitten tasoittuu onneksi ajan myötä:)
 
Oi miten lupaavia haamulaisia täällä :love:

itse olen syntynyt marraskuussa. Muistan kouluaikoina että meitä loppuvuonna syntyneitä oli vaikka kuinka paljon, eikä kukaan siitä nyt tosissaan murheissaan ollut. Sai ajokorttiakin ajaessa ajaa samantien liukasajon, se oli kätevää :LOL:
Kaikki tuollaiset kouluun liittyvät asiat tasaantuu. Pitää myös luottaa siihen koulujärjestelmään, että pystyvät tukemaan myös loppuvuonna syntyneiden opintoja. Eskarissahan sitä koulukypsyyttä sitten katsotaan.

Mulle kyllä kelpaisi missä kuussa tahansa syntynyt lapsi. Niitä synttäreitä voi sit aika sumplia, pitää aikaisemmin/myöhemmin tai yhdessä sisaruksen tai serkun kanssa. Mutta olisi ihanaa jos tulevaisuudessa saisi esikoisen ja sit vielä sisaruksen/sisaruksia lisäksi :love:
 
@Wintersun voi vitsit miten jännää! Kyllä sitä plussaa ootte saaneetkin odottaa ihan tarpeeksi kauan ja kaikki täällä teille toivoneet! Ihan jännityksellä seurailen minäkin täällä.

Itse toivoin alkuvuoden lasta ja nyt toivon syysvauvaa kesälomien takia XD. Jouluvauvaa tai kesävauvaa en olis aloittaessa niin halunnut, mutta ei todellakaan aleta mitään taukoja pitämään ja suotta pitkittämään tätä hommaa. Nyt yk9 menossa jo kuitenkin ja suunnittelen miehen lähettämistä testeihin. Jospa vaan joskus saataisiin se oma vauva niin se olis se tärkein <3. Meillä myös molemmat toivoo tyttöä joten on jo todettu aikaa sitten, että meille tulee takuulla poika ja siihen asennoiduttu.
 
Wau @Wintersun :rolleyes: Lupaavalta näyttää, pidän peukkuja!(y)

Mä en tainnut saada ovista tässä kierrossa kiinni, tai sitten sitä ei ollut. Noh, kohti uutta kiertoa sitten (y) Meillä ei olla miehen kanssa puhuttu lapsen syntymäajankohdasta, minusta jouluvauva olis omalla tavallaan aika ihana :love: Mut tietysti käy mikä vuodenaika vain!
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

28.12.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Vauvameille....................kp xx/28-35
vauvahaaveilija2396......kp 56/28-30
HMami............................kp 54/28
Elllla...............................kp 53/30
Amadecasa....................kp 47/34-55
Tingeli............................kp 41/34-36
Masu90..........................kp 39/27-30
Nenskuli..........................kp 39/ ?
Unimaa...........................kp 32/27
nessu87..........................kp 30/30
tupsahus.........................kp 30/30
Hipposka........................kp 29/30
Babyfever1.....................kp 29/xx
Mirella92........................kp 28/34
Helmiina1978.................kp 27/29
Kasikuus........................kp 26/28-31
Karvakorvat....................kp 21/28
linneah........................... kp 20/26
Haavejuttu......................kp 19/29
Pikkuhaave....................kp 19/32
Jjenn..............................kp 19/30-31
Marrrsipaani...................kp 18/27-28
Tiukuliina89................... kp 16/31
Mustikka89.....................kp 13/25
hemuliina90....................kp 13/28
mimmi92.........................kp 11/30
Hypsy..............................kp 11/28-30
Pampula3........................kp 11/22-27
Keltasirkku..................... kp 11/28-32
Lilmi89............................kp 9/28-30
Ananas90.......................kp 6/25-28
Snanniska.......................kp 4/28
taikinatonttu....................kp 4/28
Koodikissa......................kp 2/24

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Vauvameille...................dpo 18
Nessu87........................dpo 13
Wintersun......................pp 8
linneah..........................dpo 8
Höpsykkä......................dpo 6
Karvakorvat...................dpo 6
Marrrsipaani..................dpo 4

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
@Wintersun mietin aamulla, että pitääpä tulla katsomaan, onko ilmestynyt uusia kuvia :geek: jänniä aikoja :love:

Mulla ollut ongelmaa saada ovista tikutettua. Lääkäri suositteli digitestien käyttöä. En ole saanut tilattua, olen vähän epävarma mistä tilaisin ja kuinka paljon. Pari kiertoa on pysynyt maltillisen mittaisena ja olen bongannut ovulaatioon viittaavat kivut, oireet ja mm. aamulämmön laskemisen. Nyt vois olla ovulaatio aikataulun mukaan lähellä. Eilen tuntui kipuja, jotka vois viitata ovulaatioon. Nyt sit bongasin vähäistä verenvuotoa ja oon ihan innoissani, tapahtukohan mulla ovulaatio :LOL: ihan höperö olo :ROFLMAO: mitenkäs sitä ovulaation tapahtumista pystyikään tutkimaan? Nyt vasta kerran ultrattu ja ei näkynyt ovulaatiota. En osannut silloin kysyä kaikkea, pitää kysyä sitten kun jatkuu taas tutkimukset. :alien: vaikka sitä raskautta toivoo joka kierrossa, realistinen on ja ymmärtää, että ei se taida luomuna onnistua. Silti olen innoissani, jos vaikka saisi tietää, että ovulaatio tapahtuu :LOL:
 
Oi miten jännää @Wintersun :love: Täällä kaikki sormet ja varpaat pystyssä teille (y):love:

Meille ei oo mitään väliä milloin vauva tulee, kunhan tulisi. Tosin jos oisin ihan viimeisilläni raskaana pahimpaan helleaikaan vois olla tuskasta kun en normaalistikaan kuumaa oikein siedä. Mutta sekin kyllä kävis, kunhan nyt ylipäätään lapsen saisi ja saisi olla äiti :love: Oon melko varma et meille tulisi poika jos meitä onnistaa, koska nytkin täs taloudessa 3 miespuolista (mies + 2 poikakoiraa) ja minä. Ellei sit tulis tyttöä tasapainottamaan tätä miesvaltaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Ai vitsi miten jännää! :love::love:

Miten te saatte miehen aina heiluttelemaan peittoja, mulla oletettava ovis lähestyy ja mies on aivan jäässä, ei ala nyt millekkään kun on kipeänä :cautious: Noh ei voi mitään jos menee ohi ei toista voi vissiin pakottaa :poop:
Luulis ettei tää vauvakuumeilu oo niin pahaa kun on jo yksi pieni lapsi mutta ei tämä eroa mitenkään viime kerran höperyydestä, nyt tulee kieltämättä mietittyä enemmän että koska lapsen olisi hyvä tulla jne, mutta kunhan tulee se terve lapsi! <3
 
Ai vitsi miten jännää! :love::love:

Miten te saatte miehen aina heiluttelemaan peittoja, mulla oletettava ovis lähestyy ja mies on aivan jäässä, ei ala nyt millekkään kun on kipeänä :cautious: Noh ei voi mitään jos menee ohi ei toista voi vissiin pakottaa :poop:
Luulis ettei tää vauvakuumeilu oo niin pahaa kun on jo yksi pieni lapsi mutta ei tämä eroa mitenkään viime kerran höperyydestä, nyt tulee kieltämättä mietittyä enemmän että koska lapsen olisi hyvä tulla jne, mutta kunhan tulee se terve lapsi! <3
Me ollaan menty oviksen aikaan koti-inseminaatiolla. Jos siis ei paini maistu tai aikataulut ei täsmää. Me ollaan yritetty suhteellisen kauan, niin ei haluta heittää yhtäkään kiertoa hukkaan :D(y)
 

Yhteistyössä