@Persikka123 juu töissä olen. Inssiin on ollut pakko mennä kesken työpäivän ja sitten, jos on tarvinnut ultrata uudelleen. Oon yrittänyt aina saada ultra-ajan niin, että pystyn menemään ilman, että tarvitsee palata takaisin töihin. Samaa ei pysty tekemään, jos ultra on parin päivän sisällä tai inssin kanssa, koska tekevät aina inssin klo 11. Pomoni tietää hoidoista ja on ollut aina ymmärtäväinen ja joustava. Hän ymmärtää, että en pysty hirveästi vaikuttamaan aikoihin. Onneksi matkoihin ei mene itsellä kauheasti aikaa.
Osa työkavereista tietää kyllä hoidoista, koska puhun asiasta paljon ja se auttaa. On ollut siis tarpeellista kertoa työtovereille, ei kaikille, oman mielenterveyden takia
Se riippuu niin paljon pomosta ja työpaikasta. Mutta suosittelen puhumaan rehellisesti asiasta esimiehelle ja varmasti ymmärtää kyllä, että asia on sellainen mihin ei vain voi vaikuttaa. Ja sinulla on yhtälailla oikeus mennä inssiin ja hoitoihin kuin jostain muusta syystä lääkäriin!
Itsellä oli aluksi sellainen olo, että en halunnut sanoa meneväni hoitoihin, koska ajattelin ettei se ehkä ole ihmisten mielestä pätevä syy lähteä aikaisemmin tai poistua kesken päivän. Onneks uskalsin sanoa pomolle totuuden, sen jälkeen kun tsemppasin itseni siihen että hoidot on pätevä syy, koska hän on aina ollut sitä mieltä, että tottakai menet ja asiat järjestyy. Samoin lähimmät työkaverit on ollut todella tukevia ja sitä mieltä, että kyllä ne työt järjestyy.
Itse hoitoja en oo hävennyt, oikeastaan olin helpottunut kun vihdoin sinne päästiin. Toki se on ollut rankkaa, ettei keho toimikaan niin kuin pitäisi.