Haaveena vauva 2020

Hyppään tänne mukaan, vaikkakin jouluvauva on periaatteessa vielä mahdollinen. :)

Menimme naimisiin marraskuussa 2018, ja tammikuussa 2019 päätimme lopettaa ehkäisyn ja antaa vauvan tulla jos on tullakseen. Nyt menossa siis yk3, kp19/28. Minulla takana 10v e-pillereiden syöntiä, joten luonnollisesta kierrosta ei ole tietoakaan. :D pillereiden lopettamisen jälkeen ekat kierrot ovat kuitenkin olleet sen 28pvää kuten silloin kuin pillereitä vielä söin. Ovistikkuja oon käyttänyt satunnaisesti, tarkoitus on ollut ottaa ihan rennosti isompia stressaamatta.

Sanniemoi / 25v. / 1. / yk3, ya 01/19
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sennay ja Purrri
Täällä kans vauvakuume on aika voimakkaana. :love: kovasti odottelen että pääsisin itse testailee, vielä pitäis noin 1,5vkoa malttaa odotella.. Kaks ekaa kiertoa testailin ihan liian aikaisin ja sitten tuli tietysti pettymyksiä (kaikkihetimullenyt-tyyppi kun olen..), nyt olen päättänyt testata vasta sitten kun menkat on oikeasti myöhässä.
 
@Binky kiva että on jännäilyseuraa! Menispä aika nopeasti!

@Marilainen nopeasti katsoin tuon äitiyspakkauksen tarjonnan ja ihan kivalta vaikutti. Pari oikeinkin kivaa kuosia. Ja ilmeisesti vain yhdet kokopotkuhousut, onneksi. Otettiin esikoiselle pakkaus, mut voi olla että otettais toinenkin. Laitettiin kuitenkin aika paljon vaatteita pois, että jotain pikkuisia tarvii hankkia jos uusi käyttäjä meille annetaan.
 
Täällä yksi piinailija! Vaikka tosi epäuskoisin mielin piinailen kyllä. Flo ennusti ovista viime perjantaille ja samana päivänä heilui peitto, ja sitä seuraavana päivä myös. Niitä ennen jo dpo -5. Lisäksi kävin leuan alueen röntgenissä torstaina dpo -1 ja sen jälkeen aloin tietysti tutkimaan röntgenin vaikutusta ovikseen/munasoluun ja totesin että tää kierto oli sit tässä(n) En siis tikuta ovista ja noi päivät vaan oletuksia. Ai niin ja en myöskään tuntenut ovista enkä bongannut oireitakaan niin odotan jo menkkoja kiltisti:unsure:

Mutta jos joku jaksaa listaa pitää niin mut voi laittaa sinne:p
elisapetteri/ dpo 6 / kp 23/29
 
@elisapetteri Mulla Flo ennusti ovista viime perjantaille, tikutin sillon niin ei vielä näyttänyt ovulaatiohuippua (testaan Clearblue digital ovistestillä). Tuntemuksien perusteella ovis oli ehkä su tai jopa vasta ma, noina päivinä en pystynyt töiden takia testaamaan. Peittoa heiluteltiin kyllä ti dpo-3, pe eli oletettuna ovispäivänä ja vielä ma dpo3. (y)
 
Mä oon nyt 4 päivää saanu tolla Clearbluen digi ovistestillä vilkkuvan hymynaaman ja sitä pysyvää hymynaamaa siis vielä metsästän. Flo ennusteli ovista jo eilen, mut ei mitään tuntemuksiakaan ollu. Toivottavasti se tohon testiin vielä pärähtäisi :)

@Marilainen mä kyllä tykkäsin uudesta pakkauksesta, vaikka ihan kaikki ei omaan mieleen ollu. Mut musta kivempi kuin 2017 pakkaus mikä esikoisesta otettiin. Tosin toista kertaa en varmaan pakkausta ottaisi kuitenkaan, kun meillä on kaikki tallessa ja aika iso osa jäi viimekskin sit siitä lopulta käyttämättä.
 
@Sanniemoi Mä yritin kans ottaa rauhassa ja olla testailematta viime kierrossa (koska kaikkimullehetinytmissämunvauva) niin se meni sitte siihen et testailin koko ajan. :ROFLMAO:

@amadecasa Vitsi mulla on jotku tosi oudot päivät menossa saa nähä mitä tästäki tulee, nää ei oo menkat mut on kuitenki. (n) Vitsi mä en kestä jos en taaskaa ovuloi. :cry:
 
Täytyy nyt kyllä kertoa tänne, bongasin siis viime la ovulaation. Meillähän yritys alkaa vasta kesämmällä, mutta nyt vähän ehkä ovis hyödynnettiin puolivahingossa.
En pitänyt mitenkään todennäköisenä, että mitään tulosta tästä tulisi (edellistä yritettiin suht pitkään) no nyt kuitenkin vasenta munasarjaa vihlonut ja outoja tuntemuksia ollut.
Noin viikonpäästä pitäisi menkat alkaa
Katsotaan mitä tulee (y)
 
@Marilainen Tykkäsin myös kovasti! Tosi neutraalit värit ja kaikki tulisi kyllä varmasti käyttöön, ei yhtään rumaa vaatetta tai väriä minun mielestä (y)

Omaa napaa: Täällä huomenna jo kp34 eikä vuotoa toistaiseksi näy. Alavatsan vihlonta/menkkakipuilu on loppunut eikä ole yhtään sellainen olo että menkat alkaisi
Jokohan uskaltaisi pikkuhiljaa testata.. (n)
 
Minäki voisin uutena liittyä seuraan, hetken aikaa oonki jo seurannu tätä keskustelua :)

Esikoinen on jo pidempään ollu haaveissa, mutta mulla pcos joka vaikeuttaa tämän haaveen toteutumista... kuukausi sitten sain lääkkeet ovulaation avustukseen, mutta lääkärin mukaan saattaa mennä 3kk ennenkuin alkavat tehoamaan. Nyt on tilanne se että tänään pitäisi alkaa menkat. Eipä kuitenkaan ole vielä ilmestyneet eikä edes minkäänlaisia tuntemuksiakaan ole. Eilen illalla tein raskaustestin joka näytti negaa, joten odotukset ei ole kovin korkeella... Ajattelin odotella viikonlopun yli ja sitten tehdä uuden testin jollei menkat oo ilmestyny.

Tuntuu vaan että kaikkialla näkee nyt pieniä vauvoja tai raskaana olevia naisia, vai kiinnittääkö siihen nyt aiempaa enemmän huomiota kun kyseinen aihe meijän taloudessa sattuu olemaan kuumimmillaan :D

Miisa19 / 25v / 1. / ya 3/17
 
Minäki voisin uutena liittyä seuraan, hetken aikaa oonki jo seurannu tätä keskustelua :)

Esikoinen on jo pidempään ollu haaveissa, mutta mulla pcos joka vaikeuttaa tämän haaveen toteutumista... kuukausi sitten sain lääkkeet ovulaation avustukseen, mutta lääkärin mukaan saattaa mennä 3kk ennenkuin alkavat tehoamaan. Nyt on tilanne se että tänään pitäisi alkaa menkat. Eipä kuitenkaan ole vielä ilmestyneet eikä edes minkäänlaisia tuntemuksiakaan ole. Eilen illalla tein raskaustestin joka näytti negaa, joten odotukset ei ole kovin korkeella... Ajattelin odotella viikonlopun yli ja sitten tehdä uuden testin jollei menkat oo ilmestyny.

Tuntuu vaan että kaikkialla näkee nyt pieniä vauvoja tai raskaana olevia naisia, vai kiinnittääkö siihen nyt aiempaa enemmän huomiota kun kyseinen aihe meijän taloudessa sattuu olemaan kuumimmillaan :D

Miisa19 / 25v / 1. / ya 3/17
Mulla on tuo ihan sama, että bongailen vauvoja joka paikasta! Työkaverit nauroi, että heillä ei tätä ongelmaa enää ole kun lapset on jo tehty :pVaikka oma nyytti oiskin tosi ihana niin kevät on vienyt minut nyt ihan mennessään ja tuntuu että työjutut ja tulevat lomamatkat vie nyt vauvahaaveet ihan taka-alalle :whistle: Täällä on nyt menossa kp 5 ja yleensä tässä vaiheessa alan olla tosi iloinen ja energinen ja vauvajutuista tosi innoissani. Jostain syystä se into on nyt jäänyt tulematta ja mahdollinen äitiysloma ja sen tuomat ansionmenetykset suorastaan ahdistaa! Vaikka ei kai sitä saisi stressata etukäteen.. :confused:
 
Hei! Liityn keskusteluun, koska olen 100% varma että menkat alkaa muutaman päivän sisään, eikä siis jouluvauvaa ole tulossa... *Turhautuminen* :notworthy:

Täällä siis toinen mullehetivauvamikseiseoletäälläjo-ihminen... Hoitoja takana vähän reilu 6kk ja yritys alkanut kaksi vuotta sitten. Vauvakuume kestänyt niin kauan ku pystyn muistamaan, since 7 years old...

Uus äitiyspakkaus oli kyllä ihana ja varmasti kaikki tulis käyttöön! Aikaisemmissa on ollut ehkä yksi tai kaksi vaatetta, jota olis käyttänyt...

Täälläkin tuntuu kaikki ympärillä sikiävän, joten tällä hetkellä on kyllä aika epätoivoinen olo, mutta yritän olla liikaa masistelematta!

Mutta siis Owlet/ 27 v/ 1./ Ya 03/2017
 
Mun kaks parasta ystävää on molemmat raskaana, ja välillä tuntuu et tuun hulluksi kun en vaan jaksais millään odottaa omaa pientä.. Varsinkin, kun he molemmat tulivat todella nopeasti raskaaksi ja itse tietysti pelkään että mulla siihen menee se pieni ikuisuus. :ROFLMAO: mua itseä ärsyttää, että teen tästä niin ison jutun vaikka kuinka yritin ottaa rennosti ja mennä asioiden niiden omalla painolla. Mut minkä sitä itselleen mahtaa, ei auta kuin yrittää kestää ja toivoa että ei tarvitsisi kovin pitkään odottaa. :)jaksoin mä odottaa lähes 5 vuotta ennenkuin mentiin miehen kanssa naimisiin, niin ehkä mä pystyn tähänkin :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
@Amore- jännää :giggle: eihän sitä tiedä vaikka nyt tärppäisikin helpommin.

Kyllähän niitä raskausmahoja ja vauvoja erityisesti bongailee kun aihe itseään koskettaa. :) Mun hyvä ystävä odottaa loppuvuoden vauvaa ja sekös vasta omaa kuumetta lisääkin.

Äitiyspakkaus oli nyt kivan näköinen. Makuupussi varsinkin oli kaunis. :love: Esikoiselle otin pakkauksen ja muille olen ottanut rahana. En nytkään pakkausta ottaisi, koska ei tarvita tuplana peittoja ym. Vaatteitakin löytyy. Ja harmi kyllä, niitä pakkauksen vaatteita tuli aika vähän käytettyä kun ne oli jotenkin huonon mallisia. :oops:

Omasta navasta sen verran että vaikuttaisi menkat alkavan muutaman päivän sisällä. Nyt taitaa olla joku kp36 meneillään eli aika pitkä kierto tuli tästä. Jospa se tasoittuisi tai sitten ei tulisi vähään aikaan ollenkaan vaan tulisi -20 tammikuinen. :whistle::love:
 
Mä oon kans yks hätähousu-testailija ja oon vissiin joka yrityskierrosta ehtiny testailla. Musta kans tuntuu, et vauvoja ja raskausmahoja on nyt kaikkialla lähipiirissä. Niin ihanaa toki, mut ei ainakaan helpota tätä vauvakuumeilua :love: Ja oon nyt jotenkin herännyt siihenkin, et ei tuo mun ens viikolla 1,5-vuotias tosiaan oo enää mikään vauva vaan niin reipas iso pieni poika jo.

Ja jeeee tänään tuli ovisplussa aamulla viimein! Täytyy vielä illalla hyödyntää mahikset, vaikka eilenkin jo ehdittiin. Täähän on nyt eka kierto, kun oon litkinyt tota greippimehua niin toivon niin, että siitä löytyis jotain taikaa!
 
Mäkin voisin ehkä tänne kirjottaa. Esikoinen täällä haaveissa, mun mielestä tän vuoden äitiyspakkaus oli ihana :love: Meille piti tulla syyskuinen, mutta selvisi tuulimunaksi. Km kierrosta ei tärppiä ja nyt eka oikea kierto km jälkeen, nyt dpo 8. Tuntemuksia raskautumisesta ei oo mihinkään suuntaan, mutta sen näkee sitten viikon sisään :ROFLMAO: Toki jos nyt tärppi kävikin, menisu vielä joulukuulle.

Karvakorvat, 25v. Esikoinen haaveissa. Ya 12/18, tm 1/19
 
Hauska kuulla etten oo ainut joka bongaa nyt hirveesti vauvoja ja raskausvatsoja :D

Ei tarvinnu raskaustestiä tehdä uudestaan, eilen alkoi menkat joten nyt menossa kp 2. Jospa sitä näitten jälkeen alkais ovista metsästämään, viime kierrossa tikutin vaan kerran jolloin näytti haaleaa toista viivaa.
 
Täällä elellään piinapäiviä, menkat pitäisi alkaa pe tai la. Alavatsaa ja selkää juilii välillä, rinnat ovat myös kipeytyneet. Ja eilen alkoi sellainen flunssainen olo tai lähinnä nenä on vaan tukossa. :LOL:edellisessäkin kierrossa oli näitä samoja "oireita", jotka sit kuitenkin oli vain menkkojen alkamiseen liittyviä. Pidetään peukut pystyssä että menkat ei alkaisi! Ehkä kolmas kerta toden sanoo (yk3 siis menossa) :love:
 

Yhteistyössä