Haaveena tyttö, onko tekotavalla merkitystä ?

Eikös ne väitä, että pojat ovat nopeempia, mutta tytöt elävät pidempään, joten tämän säännön perusteella, kannattaisi puuhailla 3-5 päivää ennen ovista. Näin väitti mulle kättärillä lekuri, että heidän tyttö tehty tällä taktiikalla. Mutta eiköhän se siitä huolimatta ole aikatavalla tuuripeliä.

Me mietittiin tota just ukkosen kanssa itsekin ihan leikkimielellä. Mäkin oon kuullut ton, että tyttösiittiöt säilyvät pidempään, mutta kun se tieto menee vähän ristiin sen toisen tiedon kanssa, et kaikki alkiot on alussa tyttöjä. ...toisin sanoen, että sukupuoli määräytys vasta sen mukaan, kuinka suurelle määrälle testosteronia ne kohdussa sattuu altistumaan. Eli joo, tämän tiedon(?) mukaan se vanha Y- ja X-kromosomijuttu ei ihan niin selkeesti pitäisikään paikkaansa (että mies antaa siittiön mukana joko X:n tai Y:n ja siitä tulee sukupuoli). Mutta todellista tilannetta en tiedä, kuten ei vissiin kovin moni muukaan ...oon koittanut kysyä asiaa yhdeltä tuntemaltani lääkäriltä, mut hänkin on sanonut vaan, että ihan tarkalleen sitä ei tiedetä, miten sukupuoli määräytyy. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
voi kun se ei olis niin mystistä, nääs kahden pikku prinssin sekaan mahtuis enemmän kuin hyvin pieni prinsessa :heart:
Onhan näitä ...vinkkejä ja vinkkejä. :D Muistan kerran lukeneeni Seiskasta (!! luotettavaa tietoa :whistle: ) sieltä lääkäripalstalta ...tai joku, missä esitellään niitä tieteen uusia tuloksia, et jos raskauden aikana syö paljon sokeria, mut vähän rasvaa, tulee tyttö ja jos rasvaa ja vähän sokeria, niin tulee poika. :xmas:

Ja tämähän pitää varmasti paikkaansa. :LOL:

Juu, seiska antaa luotettavaa tietoa juu :LOL: , mutta ei sen väliä. Pääasia on että kaikkee voi kokeilla. Eli luvan kans saa mättää herkkuja mut rasvaa ei oikein ollenkaan... Pitää pitää mielessä :LOL: ja kokeilla kans :p

Kyllä kromosomit määräytyvät ihan sen mukaan, mikä siittiö sattuu hedelmöittämään munasolun! Eli siittiöllä voi olla joko se X- tai Y-kromosomi.

Se miten sukupuoli määräytyy myöhemmässä kehityksen vaiheessa, on myöskin melko hyvin tiedetty. (Olen lääkiksen kurssilla, jossa käsitellään ihmisen lisääntymistä ja kehitystä.) Kaikki alkiot tosiaan käyvät alussa samanlaisen kehityksen läpi. Tämän takia alkion vaiheet ja sikiön varhaisvaiheet muistuttavat pääasiassa tyttöjä. Y-kromosomin vaikutus alkaa näkyä vasta 8-11 viikolla. Kaikista sikiöistä tulee ulkonäöltään tyttöjä, ellei jokin tekijä aloita kivesten kehitystä. Y-kromosomissa, sen lyhyessä käsivarressa on kiveksen kehityksen käynnistävä geeni SRY (sex-determining region of Y chromosome). SRY-ekspressio on lyhytaikainen, mutta riittävä käynnistämään kiveksen varhaisen erilaistumisen.

Se miten ihminen voi näyttää naiselta, mutta olla kromosomeiltaan mies, voi tapahtua monella eri tapaa. Joko SRY-geeni ei toimi, tai sitten solut eivät pysty vastaanottamaan testoteronia, jolloin tilanne on sama. Ihmisen solut on siis ohjelmoitu "tekemään" sikiöstä tyttö, ellei jokin ulkopuolinen tekijä (testosteroni) vaikuta niihin.

Sukupuolen määräytyminen riippuu siis pääasiassa kuitenkin kromosomeista eli siittiöstä. Aika harvinaisia nuo tapaukset ovat, joissa ihminen on ulkonäöltään eri sukupuolta kuin kromosomeiltaan.

Kärppänä heinälatoon: No, tämä on ihan tieto! :LOL: En minä täällä kirjoittelisi huvin vuoksi noin pitkiä valeita. :D

Muoks* Eipä sinne kohtuun oikein pääse testosteronia. Äiti erittää normaalitilanteessa niin vähän testosteronia, ettei se voi vaikuttaa sikiön sukupuolen määräytymiseen. Tietysti, jos piikittää anabolisia steroideja, voi sillä olla jotain merkitystä, mutta silloin raskaus tuskin edes jatkuisi kovin pitkään... Joten, kyllä se sukupuolen määräytyminen on ihan geeneistä kiinni, ei niinkään ympäristötekijöistä.

Otanpas minäkin vähän osaa tähän keskustelun... Ekaksi, kuulosti kyllä hirmuisen luotettavalta tietolähteeltä tuo seiska!! :D :LOL:

Täällä ollaan kädet ja jalat (siis ei tietty koko aikaa! :D ) ja kaikki ristissä että siunaantuisi lapsi, ei minkään maailman väliä olisiko tyttö vai poika. Toivottavasti jonakinpäivänä olis molempia useampi.

Mutta ihan hauska lukea täältä noista kromosomi ym. jutuista! =)

Kyllähän se niin on että lapsia saadaan, ei niitä tehdä. On se niin monen jutun yhteensattuma että raskaus edes jatkuu loppuun, näin lääketieteen näkökulmasta katsottuna. Kai se on joku hormoonipiikki joka saa naisen ja tietty miehenkin haaveilemaan vauvoista. Mutta olisi se vaan niin IIHA NAA, jos sais pukea kolmannen lapsen mekkoon :)... jos tää käsittämätön tyttövauvakuume ei nostaskaan niitä testosteronipitoisuuksia mussa :LOL: Toiveessa on hyvä elää :heart: :heart: :heart:

Meillä on suvussa (molemmilla puolilla) vaan pelkkiä poikalapsia, ja mun äiti väittää edelleen kiven kovaan, että se tekemällä teki mut kaikenmaailman konstien avulla ja saikin tytön. Mulla on ennestään isoveli ja se halus hirveesti saada tytön ja sillä oli jotku optimaalilämpötilatkin siihen :D En tiedä oliko vaan sattumaa, että tyttö tuli, mutta edelleen äidin mielestä sen temput toimi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lintsi85:
Meillä on suvussa (molemmilla puolilla) vaan pelkkiä poikalapsia, ja mun äiti väittää edelleen kiven kovaan, että se tekemällä teki mut kaikenmaailman konstien avulla ja saikin tytön. Mulla on ennestään isoveli ja se halus hirveesti saada tytön ja sillä oli jotku optimaalilämpötilatkin siihen :D En tiedä oliko vaan sattumaa, että tyttö tuli, mutta edelleen äidin mielestä sen temput toimi. :)
Hei! Kerrohan lisää jos tiedät äitisi konsteista.... mielenkiinto heräsi HETI ! :wave:

Meillä kun on nuo kaksoset, tyttö ja poika...? Oli kuulkaa monen tempun ja vippaskonstin tulos, että saatiin kumpaakin sukupuolta samaan raskauteen. :LOL:

Vaikka oikeasti en tehnyt mitään ihmeellistä. Täytyy kait laittaa miehen piikkiin!

Mietin tossa eilen että olen kuullu joskus leikkimielisen sanonnan, että jos toivoo poikia, niin sängyn alle on laitettava kaikenmaailman työkaluja. Mut en millään muista et jos toivoo tyttöö niin mitäs sinne sitten pitää laittaa? Sokeria ja vaahtokarkkejako? :LOL:

:D mä oon kuullu sellaisen, että jos rakastelee hyvin usein, tyttösiittiöiden määrä ois suhteessa suurempi poikasiittiöiden määrään... Mikä lie kaupunkilegenda... Mutta eikös siitä ole jonkunlainen sanontakin, että oikea rakastaja saa vaan tyttäriä... Ja sitten se, että mitä vanhempi mies, sitä todennäköisempää on tyttären siittäminen... :D

Mulla on 5 tyttöä ja 2 poikaa.Vatsansisäisestä en vielä tiedä.
Molemmat pojat saaneet alkunsa yhdestä rakastelu kerrasta joka osunut ovikseen(ja tosiaan yhdestä kerrasta molemmat,tiedän tarkaan ettei niissä kierroissa kummassakaan ollut enempi yhdyntöjä :ashamed: )
Tytöistä taas petipuuhia ollut enempi ja jo ennen ovisaikaa.

Kai se myös vaikuttaa että miehillä eri määrä x ja y siittiöitä ja joillakin harvoilla vaan yhtä laatua :eek:

Mutta ainahan voi yrittää tyttöä rakastelemalla ennen ovista ja poikaa rakastelemalla oviksen aikaan :LOL:

Yhteistyössä