Haave-/unelma-ammattisi ja nykyinen ammattisi?

  • Viestiketjun aloittaja "nirppu"
  • Ensimmäinen viesti
nojoo
Nykyään haaveilen verhoilijan ammatista, nuorempana taas halusin astronomiksi. Mulla on kaksi ammattia, kirjastonhoitaja ja pph, ja nykyään toimin pph:na, koska viihdyn siinä paljon paemmin kuin kirjastonhoitajan työssä. Mutta ehkä vielä kouluttaudun verhoilijaksi.
 
[QUOTE="northern soul";30265534]Keski-ikaisilla tadeilla on tapana pitaa kaikkia alle 35-vuotiaita ihan lapsina ja kypsymattomina ja lapsikultina, jotka ei tieda viela mistaan mitaan.

Ja onhan se ihan herttaista. Vahan samaan tyyliin, kun mummovainaa puhuessaan nuorista tarkoitti kaikkia alle 40-vuotiaita.

[/QUOTE]

Palstalla olen huomannut, että tuollaisia tätejä on yllättävän paljonkin.

Onneksi mun keski-ikäisten kavereiden ei tarvitse päteä iällään, heillä kun on muutakin...ja toisaalta eivät ole menettäneet sitä, mitä heillä nuorempana oli. :)
Noista tietynlaisista tädeistä tulee lähinnä mieleen, että heitä harmittaa jokin, eikä ole sujut itsensä ja ikänsä kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pin
Pin
Palstalla olen huomannut, että tuollaisia tätejä on yllättävän paljonkin.

Onneksi mun keski-ikäisten kavereiden ei tarvitse päteä iällään, heillä kun on muutakin...ja toisaalta eivät ole menettäneet sitä, mitä heillä nuorempana oli. :)
Noista tietynlaisista tädeistä tulee lähinnä mieleen, että heitä harmittaa jokin, eikä ole sujut itsensä ja ikänsä kanssa.

Jos nuoret aikuiset vituttaa niin voi aina sanoa, että 20v ei tiedä vielä mistään mitään. Kiinnostaisi tietää mitä tämä keski-ikäinen katkera tätiintynyt nyt sitten kovasti tietää. Se perus "tajuaa ettei tiedä kaikkea" siis WAAAAUUU! Tähän todella tarvittiin vuositolkulla henkistä kasvua. :LOL:

Aikaisemmin mulle sanottiin, että tajuan sitten 25-vuotiaana, no en vieläkään niellyt tuota roskaa niin alettiin sanomaan, että sitten kolmekymppisenä. Sitä taas odotellessa. Edelleenkään en niele ajatusta, ettenkö mistään mitään olisi tiennyt ja tajunnut. En myöskään halveksu itseäni nuorempia ihmisiä iän vuoksi. Eipä mulla tosiaan olekaan mitään vitutuksia nuorempiin, vaikka niihin 18-vuotiaisiin.

Noi ihmiset on usein nuoresta pitäen niitä "paljon vanhempia ja viisaampia kuin edellinen polvi ja aina valmiita ja viisaita". Ne on sitä täysi-ikäistyttyään, ne on sitä teinejä kohtaan juuri 20v täytettyään, 25-vuotiaana 20v:t ei tajua mistään mitään, kolmekymppisenä on usein jo paha vaihe menossa, sillon ollaan jo koettu hirveästi elämää :D sitten se vaan jatkuu ja jatkuu...
 
"tintti"
Pienenä tyttönä haaveilin metsä-/työkoneen kuljettajan urasta. Äiti tilitti kotona joka asiasta ja isä oli taas ihan onnessaan kun pääsi kotiin lasten luo.

Sittemmin haaveet on murtuneet kun ei päässyt alaa opiskelemaan. Nykyisin sähkötekniikan insinööri.

Isä vaan totesi kun tähän ammattiin hain, että hänelle on loppujen lopuksi sama, mitä hänen lapsensa tekee, hän on ylpeä jokaisesta, vaikka ei maailmaa muuttaisikaan :')

Äiti vuorostaan järkyttyi totaalisesti :D
 
vieras..
Mulla ei ole koskaan ollut haaveammattia lapsena, ystävä kirjoihinkin "lunttasin" kavereilta :) Ties jo silloin, ettei se eläinlääkärin virka ole pupujen paijausta ja koirien silittelyä.

Olen konetekniikan insinööri, mutta haaveilen laskentatoimeen liittyvistä töistä, kirjanpitäjä tahi taloushallinnon asiantuntia, siksipä iltaisin opiskelen, jotta haaveista voisi tulla joskus totta.
 

Yhteistyössä