Haavauma alapäässä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton

Vieras
Huomasin tänään aamulla suihkussa käydessäni n. 0,5cm mittaisen aristavan ja kipeän haavauman häpyhuulten liitoskohdassa, siis ihan kuin joku hiertymä :O Laitoin siihen vaan perusrasvaa niin tuntui helpottavan...

Mulla on joskus aikaisemminkin ollut pieni haavauma alapäässä, mutta se lähti itsekseen pois. Mitään muita oireita ei ole ollut. Alapää muuten normaalin näköinen.

Voiskohan tämä johtua kuivista limakalvoista? Tai sillä, että olen niin ääliö että pesen ihan normaalilla suihkusaippualla alapään... Pitää vissiin mennä ostamaan ph-arvoltaan jotaan parempaa ainetta, löytyykö ihan marketeista? Vai apteekista?

Sitä vaan pohdin, pitäiskö odotella viikonlopun yli paraneeko haava ja ostaa vaikka jotaan hoitavaa öljyä apteekista, vai soittaisko tänään jollekin terveydenhoitajalle... ??

Itse laittaisin Ceridaöl-öljyä, se ei hauduta enempää, mutta kosteuttaa. En tiedä mistä sinänsä vois johtua, mutta mun mielestä alapesuun riittää ihan pelkkä vesi. Muistammyös kuivaus, koska siitä voi seurat ihorikkoja.

Pelkkä vesipesu riittää alapäähän! Limakalvot voi saippuasta kuivua, se voi aiheuttaa kutinaa ja voit esim. unissasi raapia. Laita bepanthenia ja vaihda vesipesuun, äkkiä noi paranee.

Niin ja hiiva voi aiheuttaa kai noita haavaumia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieeras:
Pelkkä vesipesu riittää alapäähän! Limakalvot voi saippuasta kuivua, se voi aiheuttaa kutinaa ja voit esim. unissasi raapia. Laita bepanthenia ja vaihda vesipesuun, äkkiä noi paranee.

Kävisin ostamassa apteekista alapäähän tarkoitettuja pesuneistä ja rasvoja,mitään bepanthenia en tunkisi kyllä jalkoväliin. Missään tapauksessa ei saa saippualla pestä alapäätä!!

Alkuperäinen kirjoittaja KVG:

Kävisin ostamassa apteekista alapäähän tarkoitettuja pesuneistä ja rasvoja,mitään bepanthenia en tunkisi kyllä jalkoväliin. Missään tapauksessa ei saa saippualla pestä alapäätä!!

Bepanthenissa lukkoopi jotta "genitaalialueen haavaumat". =)

Mutta kun ei tiedä mistä toi genitaalialueen haavauma johtuu ni en menis tunkemaan siihen yhtikäs mitään..

Mutta kun ei tiedä mistä toi genitaalialueen haavauma johtuu ni en menis tunkemaan siihen yhtikäs mitään..

No ei se sitä ainakaan pahenna.

Niin, hyvä kun tiesit kertoa. Pesuaineissa just vaahtoava aine aiheuttaa niitä haavoja, kuten hammastahnoissakin, mut natriumlauryylisulfaatti hajottaa soluja laberatoriossakin, miksi ei herkällä iholla:

http://kappa.ttl.fi/kemikaalikortit/khtml/nfin0502.htm

Mä yhdistän sen itselläni allergiaan: ennen ei ole ollut mutta nyt tänä syksynä jo kahdesti: haavaumat päänahassa, suupielessä, yhdessä sormessa, nännit rikki, samaisessa häpyhuulten liitoskohdassa havauma ja haavauma myös yhdessä varpaan välissä. Nämä kaikki tulee aina samaan aikaan. Olen atoopikko ja mm. pujoallerginen.

Oon 12-vuotias tyttö. Mua kutisee alapäähän iha hirveesti. Sit ku käyn pissalla, rupee kirvelemään. Ja jos käyn isommalla hädällä, silloinkin rupeaa sattumaan peppuun. Kun pyyhin peppua wc-paperilla, huomaan, että wc-paperissa on verta! :'o. Mitä teen? Äidille en uskalla kertoa!

olen 19 vuotias ja olemme mieheni kanssa olleet 4 vuotta yhdessä ja nyt olemme harkinneet lasten hankkimista. Huomasin kuitenkin yhten aamuna että alapäässäni on pieni haava joka ei aina ole kipeä joskus voi olla jopa ihan huomaamattomasti kipeä tai ei kipeä mutta kirvelee, yleisimmin virtsatessa tai menkkojen aikana. ja sitten minulla on 3 ihan kovaa näppylää häpyhuulessa :( mitä ne voivat olla ?? pelottaa että se on jotain klamydian tyyppistä ;(

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut tyttä;22361522:
olen 19 vuotias ja olemme mieheni kanssa olleet 4 vuotta yhdessä ja nyt olemme harkinneet lasten hankkimista. Huomasin kuitenkin yhten aamuna että alapäässäni on pieni haava joka ei aina ole kipeä joskus voi olla jopa ihan huomaamattomasti kipeä tai ei kipeä mutta kirvelee, yleisimmin virtsatessa tai menkkojen aikana. ja sitten minulla on 3 ihan kovaa näppylää häpyhuulessa :( mitä ne voivat olla ?? pelottaa että se on jotain klamydian tyyppistä ;(

Kondylooma noista näpyistä päätellen.

[QUOTE="Tyttönen";22090189 begin_of_the_skype_highlighting**************22090189******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************22090189******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************22090189******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************22090189******end_of_the_skype_highlighting]Oon 12-vuotias tyttö. Mua kutisee alapäähän iha hirveesti. Sit ku käyn pissalla, rupee kirvelemään. Ja jos käyn isommalla hädällä, silloinkin rupeaa sattumaan peppuun. Kun pyyhin peppua wc-paperilla, huomaan, että wc-paperissa on verta! :'o. Mitä teen? Äidille en uskalla kertoa![/QUOTE]

mulla sama juttu oon 13v että kutittaa ja wc-paperiin tulee verta ja mulla on haava sekä kirvelee kun käyn vessassa

Yhteistyössä