haavauma (ällöä juttua )

• Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti
apuja
mulla on hiivatulehdus johon kävin canesten 1 päivän kuurin, jonka käytin eilen. alapäässä kipeä haavauma.... johtuuko sekin hiivatulehduksesta?? miten hoitaa sitä??
nyt vielä alkoi menkat. olisiko haavauman kannalta parempi käyttää kuukuppia vai sidettä?? kuukupin pois otto sattuu..... mut eikös side haudo??

toinen avuntarvitsija!!
minuakin kiinnostaa voiko haavaumat johtua hiivasta?? ja voiko olla lähes oireetonta hiivatulehdusta?? välillä "pientä" kutinaa, mut se menee ohi!!! pitäiskö käyttäää kuuri??

-
Mulla tuli ennen monesti haavaumia kuukautisten aikaan siteiden käytöstä. Tai en tiedä johtuiko se siis siteistä, mutta siihen aikaan en tamppooneja käyttänyt ja nyt taas kun olen käyttänyt niin noita haavaumia ei ole tullut vuosiin. Hiivakin monesti oli juuri kuukautisten aikaan tai sitä ennen, joten voi olla että siitäkin johtui.

Et nyt saanut kunnon vastausta kysymykseesi, mutta kerroinpahan omista kokemuksistani.

kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja toinen avuntarvitsija!!:
minuakin kiinnostaa voiko haavaumat johtua hiivasta?? ja voiko olla lähes oireetonta hiivatulehdusta?? välillä "pientä" kutinaa, mut se menee ohi!!! pitäiskö käyttäää kuuri??
voi johtua hiivasta. voi olla oireeton, yleensä kyllä tuntee kun on hiiva ja kun katsoo peilillä niin näkyy ettei kaikki ole normaalisti.

Pamse
Kestositeet kehiin, leikkele alkuun vanhasta froteepyyhkeestä suikaleita.

Laita jotain vauvaöljyä haavaumaan tai pepanthenee vai mitä se rasva on.

Canesten oli mulle kaikista huonoin kokemus noista hiivalääkkeistä. Oli koko perä ruvella siitä. Karmeeta. Mun mielestä jos on selvä hiiva, ei kannata tuhlata aikaa käyttämällä käsikauppalääkkeitä, vaan mene lääkäriin ja hanki kunnon hiivalääkitys - esim. pevaryl.

ew
mä epäilin itselläni hiivaa ekaa kertaa elämässäni, nyt 33vuotiaana, kutisi vähä ja nyt taitaa olla haavauma. hoidin etikakvedellä ja laktophiluksilla, kutina loppui, haavauma taitaa viel olla "vähän" hengissä. ja mullakin juuri mankat alkoi! :/

Yhteistyössä