Häävalsseja/tansseja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Qsipää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä oli Häävalssi (siis se minkä mm.Tapio Rautavaara on levyttänyt).
Bändi soitti, mutta solisti ei laulanut, sillä hän oli nainen ja tämä valssi sopii mielestäni vain miehen laulettavaksi.

Tapio Rautavaaran Häävalssi, joka alkaa "Nyt valssi soi ja kahden oomme maailmassa
mulle ainaiseks jäät. Saan vihdoinkin häävalsiin rakkaimman johtaa, nyt meillä on häät. "

[QUOTE="miina";26621453]Kunhan ette yritä tanssia valssina kappaletta, joka ei ole valssi, siitä ei tule mitään :)
[/QUOTE]

Aivan! :)

Ja please, käykää tanssikurssilla opettelemassa valssia jos ette jo valmiiksi osaa!
On ihan kamalan näköistä kun osaamattomat yrittävät "tanssia"!

[QUOTE="miina";26621453]Kunhan ette yritä tanssia valssina kappaletta, joka ei ole valssi, siitä ei tule mitään :)
Meillä oli Kesäillan valssi.[/QUOTE]

no ei todellakaan yritetä:D tiedän kokemuksesta, olen ollut muutamissakin häissä joissa mun iki-inhokkiani, täysin puhkikulutettua finlandersin-oikeesti biisiä tanssitaan valssina...oi sitä myötähäpeän määrää.

[QUOTE="joo";26621572]Niin olisikin.
Mä olisin halunnut häätangon, mutta mieheni ei osaa tanssia tangoa yhtä hyvin kuin minä niin se sitten jäi.
Perinteinen valssi sitten tanssittiin.[/QUOTE]

Valssaaminen perustuu siihen prinsessasatujen ajatukseen, että häpily everafter. Missä ajatuksessa ei tietenkään tilanteen huomioonottaen ole mitään pahaa, mutta siitä tulee sellainen "tämä tarina utuisesti feidaantuu" fiilis. Kun taas tangossa on mukana elämää ja intohimoa. Käytännössä tietysti tässä suomalaisessa paheksumiskulttuurissa tangon tanssimista varmaan paheksuttaisiin liiallisena näyttämisen haluna. (Ps. en ole menossa naimisiin, tämä vertauskuvallisuus nyt vaan sattuu kiehtomaan)

Alkuperäinen kirjoittaja Häävalssi;26621471:
Tapio Rautavaaran Häävalssi, joka alkaa "Nyt valssi soi ja kahden oomme maailmassa
mulle ainaiseks jäät. Saan vihdoinkin häävalsiin rakkaimman johtaa, nyt meillä on häät. "

Meillä oli tämä Johanna Kurkelan versiona levyltä. Aivan ihana. Vaikka ei kyllä kauheen hyviä tanssiota olla:)

Alkuperäinen kirjoittaja Qsipää;26621573:
no ei todellakaan yritetä:D tiedän kokemuksesta, olen ollut muutamissakin häissä joissa mun iki-inhokkiani, täysin puhkikulutettua finlandersin-oikeesti biisiä tanssitaan valssina...oi sitä myötähäpeän määrää.

Olin just tulossa sanoo, et meillä on tuo Oikeesti häätanssina.
Nyt vaan ärsyttää, kun itse, ensimmäisen kerran koko biisin kuulin viime vuoden puolella. Kun sen kuulin, olin ihan, että toi on se meiän biisi häissä. Nyt sit jokapuolelta saa lukee kuinka puhkikulutettu ja muuta se on vaikkakin täysin uus tuttavuus mulle :D

Siltikään en biisiä suostu vaihtaa. Ja valssina ei tosissaan tanssita.

Yhteistyössä