Häät parilla tonnilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "morsio"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"morsio"

Vieras
Olemme pitämässä häät vauvan ristiäisten yhteydessä. Kyseessä siis päivätilaisuus. Budjetti päivälle n. 2000€, enempää meillä ei oikein ole laittaa. Tuohon ei lasketa tilavuokraa eikä meidän pukuja/sormuksia, ne on jo maksettu.

Yritin googlailla esim. pitopalveluiden hintaa / henkilö, mutta en oikein löytänyt. Pitäisi pyytää erikseen tarjoukset. Mutta lähinnä kiinnostaa millä tasolla ne noin suunnilleen pyörii? Ajattelimme tarjota vieraille ruoan (buffet) + sitten kakkukahvit. Pari tarjoilijaa varmaan tarvitaan. Voi olla ettei budjetti riitä, ideoita mitä sitten voisi tehdä itse? Ottaen huomioon että kainalossa on tuolloin 2 kk vanha vauva + taaperokin..... :P Vieraita n. 50 henkeä.

Lisäksi kuluja tulisi valokuvaajasta, häämeikistä ja kampauksesta, kukkasista. Riittääkö pari tonnia nykyään mihinkään???

Ei taida riittää. Mitä olen hintoja katsellut niin 20-30 euroa henkilöltä ruuat. Siihen päälle tietysti astiat, henkilökuntakulut, pöytäliinat ym jos niitä haluatte ja kuljetukset. Kyllähän tuosta tulee jo suurin osa siitä 2000e jos vieraita on 50.

Ei riitä. Naimisiin sivustolta löytyi kuvitteellinen hääbudjetti. Voit siitä katsoa katsoa esimerkkiä että mitä noin suurin piirtein kustantaa.
http://www.naimisiin.info/haaopas/budjetti100.html

Tästä löytyy kanssa toinen:
http://tavoitteenatavoite.blogspot.fi/2014/02/haabudjetti.html

Kun me mentiin pari vuotta sitten naimisiin, pitopalvelun hinnat sisältäen ruuat + kakkukahvit oli alkaen 25 €/henkilö. Se kyllä sisälsi myös astiat, servetit yms. Tarjoilijat piti lisäksi maksaa. Hyvässä lykyssä voisitte saada ruuat tarjoiltuna vieraille 1500 eurolla, eli 500 euroa jäisi kaikkeen muuhun. Valokuvaus maksaa halvimmillaan parisataa euroa, samanverran menee varmaan kampaukseen ja meikkiin (jos haluaa säästää, meikin voisi tehdä itse). Kukkiin ja koristeluun ei paljon jäisi, mutta sanoisin että teoriassa kuitenkin mahdollista parilla tonnilla selvitä, kun osa kuluista oli jo maksettu, eikä ilmeisesti tule juomatarjoilua tai orkesteria.

Ok kiitos. 30€x 50 olis 1500€. Astiat saa tilan puolesta, samoin pöytäliinat yms ja vanhempamme kustantaa ne. Kakutkin saataisiin suhteilla halvemmalla (hääkakku + ristiäiskakku), mutta mieluiten tietty kaikki saman lafkan kautta.. Tarjoilemaan (astioiden korjaamiseen ja pesuun) saisi ehkä värvättyä pari kaveriakin.. Mitähän mahtaa kuvaaja maksaa pariksi tunniksi, ilman kuvien kehityksen hintaa?

[QUOTE="Tuikku";29987579]Ravintola- tai ammattikouluilta voi saada hyviä tarjouksia (jos juhlat siis koulujen loma-aikojen ulkopuolella).[/QUOTE]

Hyvä vinkki, kiitos. :)

[QUOTE="morsio";29987581]Tarjoilemaan (astioiden korjaamiseen ja pesuun) saisi ehkä värvättyä pari kaveriakin.. Mitähän mahtaa kuvaaja maksaa pariksi tunniksi, ilman kuvien kehityksen hintaa?[/QUOTE]

Tästä sen verran että mieti tarkkaan jos kaveria pyydät. Kaverit varmaan pyydät itse juhliin juhlimaan kanssanne eikö? Joten jos jonkun pyydät "töihin" niin juhlat menevät kyllä siltä henkilöltä ihan muissa tunnelmissa kuin juhliessa. Olisiko joku etäisempi puolituttu jota ei juhliin muuten kutsuta?

Pitopalvelua pidetään monasti halvimpana vaihtoehtona mutta meillä se ei ollut :/

Me ei haluttu maksaa erikseen ruuasta, tarjoilijoista, pöytäliinoista lautasista jne.
Me järjestettiin häämme ruokaravintolassa jossa saimme (7v sitten )
sillä 30€ henkilö /ruoka joka sisälsi niin tarjoilijat kuin pöytäliinat kuin muutkin hilpehöörit jopa koristelun kuin loppusiivouksen :)

Ainut mitä moni hääpari pitää ravintola häissä huonona olikin se ettei niitä omia viinoja saanut tallinnasta sinne kantaa tai taskumatteja ei saanut vierailla olla ;)

Mutta meille tuo sopi oikein hyvin :)
Teimme kutsussakin selväksi sen kun emme itse juo niin meillä on kyllä a-oikeudet oleva ravintola josta saa luonnollisesti jokainen itse omakustanne hintaan ostaa drinkkinsä ;)
Jopa suvun pahimmat juopot
(jotka oli pakko kutsua kun on niin lähisukua)
otti tuolla hillitysti ja oli suvun ensimmäiset häät joissa nuo sankarit ei juoneet itseään kirjaimellisesti pöydänalle tai löytänyt häiden jälkeen itseään putkasta .

Aika paljon riippuu siitä missä nämä häät pidetään. Siis jossain maaseudulla vai isommassa kaupungissa? Esim. Turusta ei alle 40euron saa pitopalvelua mistään. Meikissä ja kampauksessa säästää, jos varaa vaan juhlakampauksen ja meikin (eli jättää harjoitukset väliin eikä mainitse sanaa hää).

Aika paljon riippuu siitä missä nämä häät pidetään. Siis jossain maaseudulla vai isommassa kaupungissa? Esim. Turusta ei alle 40euron saa pitopalvelua mistään. Meikissä ja kampauksessa säästää, jos varaa vaan juhlakampauksen ja meikin (eli jättää harjoitukset väliin eikä mainitse sanaa hää).

Isompi kaupunki. Mitäs tuollaiseen 40€;n hintaan sitten kuuluu? Ja oletko kysellyt myös esim. amiksesta? Kaupunki on turku/kaarina akseli :)

Katselinkin juu että juhlakampaus ja meikki on vähemmän tyyris, enkä mitään harjoituskertoja tarvitse. Toisaalta ei se nyt muutamasta kympistä sitten kiinni jää...

Alkuperäinen kirjoittaja meidän häät;29987643:
Pitopalvelua pidetään monasti halvimpana vaihtoehtona mutta meillä se ei ollut :/

Me ei haluttu maksaa erikseen ruuasta, tarjoilijoista, pöytäliinoista lautasista jne.
sillä 30€ henkilö /ruoka joka sisälsi niin tarjoilijat kuin pöytäliinat kuin muutkin hilpehöörit jopa koristelun kuin loppusiivouksen :)

Ainut mitä moni hääpari pitää ravintola häissä huonona olikin se ettei niitä omia viinoja saanut tallinnasta sinne kantaa tai taskumatteja ei saanut vierailla olla ;)

Teimme kutsussakin selväksi sen kun emme itse juo niin meillä on kyllä a-oikeudet oleva ravintola josta saa luonnollisesti jokainen itse omakustanne hintaan ostaa drinkkinsä ;)
otti tuolla hillitysti ja oli suvun ensimmäiset häät joissa nuo sankarit ei juoneet itseään kirjaimellisesti pöydänalle tai löytänyt häiden jälkeen itseään putkasta .

Luulen että raflat on täällä aika hinnakkaita... :/
Alkoholi ei juhlaan tule sopimaan muutenkaan, kun pidämme juhlat seurakunnan omistamissa tiloissa, muutenkin ovat päivätilaisuus ja vielä ristiäisiin yhdistettynä.... Toki jonkinlaiset jatkot voi olla tiedossa häiden osalta, mutta ne on sitten asia erikseen..... ;)

Ootteko kysyny seurakunnasta?

Täällä saa seurakuntasalin ilmaiseksi ja heillä myös keittäjät ja tarjoilijat.

Mamman hautajaisissa oli n. 60 ihmistä. Buffet-pöydästä ruoka, monipuolista ja hyvää oli ja kakkukahvit...

Jos siis säästää haluaa... Ja voihan sitä sitten itse leipoa vaikka kahvipöytään jotain lisäksi.

Ootteko kysyny seurakunnasta?

Täällä saa seurakuntasalin ilmaiseksi ja heillä myös keittäjät ja tarjoilijat.

Mamman hautajaisissa oli n. 60 ihmistä. Buffet-pöydästä ruoka, monipuolista ja hyvää oli ja kakkukahvit...

Jos siis säästää haluaa... Ja voihan sitä sitten itse leipoa vaikka kahvipöytään jotain lisäksi.

Ei tuon ruoan osalta :P pakko kai sitä kohta on alkaa kilpailuttamaan. Mutta seurakunnan tila ollaan vuokraamassa, ja vuokraan kuuluu pöytäliinat, astiat, itse voi hoitaa tarjoilun/tiskaamisen jos haluaa tai nekin voi ostaa palveluna. Esikoisen ristiäisissä hoidettiin itse. En sitten tiedä missä seurakunnan pitopalvelujen hinnat pyörii, kai aika samoissa kuin muuallakin.

Alkuperäinen kirjoittaja meidän häät;29987643:

Meillä oli aika samalla tavalla. Paitsi tarjottiin alkumalja, kaksi kaatoa ruuan kanssa ja kahvin kanssa konjakki/likööri. Paikka hoiti kaikki pöytäkoristeita myöten eika kukaan saanut siivousnakkia seuraavalle päivälle. Näppärää, eikä edes kauhean kallista. Kukaan ei ole valittanut tarjoiluista, päinvastoin kaikki kehuivat kovasti häitä.

[QUOTE="morsio";29987768]Ei tuon ruoan osalta :P pakko kai sitä kohta on alkaa kilpailuttamaan. Mutta seurakunnan tila ollaan vuokraamassa, ja vuokraan kuuluu pöytäliinat, astiat, itse voi hoitaa tarjoilun/tiskaamisen jos haluaa tai nekin voi ostaa palveluna. Esikoisen ristiäisissä hoidettiin itse. En sitten tiedä missä seurakunnan pitopalvelujen hinnat pyörii, kai aika samoissa kuin muuallakin.[/QUOTE]

eikö tiloilla ole nettisivuja joissa olisi hinnastoa? itse juuri katselin erään seurakunnan leirikeskuksen sivuja häämielessä, paikalla on siis kirkko, majoitusmahdollisuudet ja ruokasali. ruoat olivat n. 25 euroa per aikuinen, sisältäen maljan, kaksi pääruokaa, perunalisukkeen, kaksi lämmintä lisuketta, kaksi salaattia, kylmä kalaruoka, kahvit, alkoholittomat ruokajuomat ja leivät. kakku ja kahvileivät hinnoitellaan erikseen.

vuokrahinta noiltakaan sivuilta ei tosin selvinnyt mutta siihen kuuluu tilan peruskoristelu ja henkilökunta.

[QUOTE="Tuikku";29987579]Ravintola- tai ammattikouluilta voi saada hyviä tarjouksia (jos juhlat siis koulujen loma-aikojen ulkopuolella).[/QUOTE]
Myös kampauksen ja meikin saa varmasti oppilastyönä paljon halvemmalla (tosin aikaa menee enemmän).

[QUOTE="morsio";29987818]Sivuilta selviää vain paikan vuokrahinta :/[/QUOTE]

Jatkan vielä kannustukseksi kysymään edes niitä hintoja vaihtoehtoisille häille ;)
Eli itse asumme isossa kaupungissa eteläsuomessa ;)
Edes juhlapaikan "vuokraa" ei tarvinut maksaa vaan kaikki tosiaan tarjoilijoita siivousta koristelua myöden kuului tuohon hintaan minkä hintaisen ruuan (buffa)
halusimme vieraillemme tarjota.

Maistraattivihkiminen on maksutonta. Häät ovat heikkoitsetuntoisten, hormonihuuruisten ja/tai lapsellisten naisten täysin turhaa hölynpölyä ja rahanhukkaa ja useimmille vieraille ja sukulaisille vain pelkkä iso rasite ja yleensä yhden kesäpäivän tuhlaus.

Yhteistyössä