haastemiehet, ulosotto??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asiansa sössineen vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asiansa sössineen vaimo

Vieras
Mun mies on saanu käräjäoikeudesta haastemiehiltä jo 2 kirjettä, että pitäs hakea jo tiedoksianto tai ees soittaa sinne. Mut ei se aio tehä mitään.
Kertokaa mulle , liittyykö tää siihen, ettei se ehkä oo maksanu laskujaan.

apua, mitä nyt tapahtuu?

Ei joudu paikanpäälle, mutta jos kyse on jo käräjäoikeuden päätöksestä, luottotiedot on jo voineet mennä. Siitä kyllä pitäisi tulla kirje, korjatkaa jos olen väärässä?

Haaste saatetaan tiedoksi vaikka sitten poliisin avulla, jos haastemies ei tavoita ko. henkilöä, eikä tämä vastaa yhteydenottopyyntöihin. Olisi varmaan parempi vastailla ajoissa, ettei ole poliisi työpaikalla nimeä papereihin hakemassa. J

Alkuperäinen kirjoittaja asiansa sössineen vaimo;25962770:
voi apua! siinä sanotaan , että puhelimitse voi hoitaa myös. mutta joutuuko mun mies käräjille?

Haaste tarkoittaa juuri käräjille joutumista, mutta ei sinne pakko ole mennä henkilökohtaisesti. Kyllä oikeudenistunnossa tuomio tulee ilmankin. Mutta luottotiedot menee samana päivänä kuin tuomio annetaan ja velan ulosotto sitten ottaa osissa lain määräämällä tavalla, jos ei maksa koko summaa viimeistään ennen oikeuden istuntoa.

Onko hän siis saanu haasteen?
Sehän saatetaan toimittaa postitse jos on haastemiehen puheluun vastannu. Yleensä on 2vko aikaa maksaa summa siitä päivästä kun haaste on saatu tiedoksi.
Jos laskua ei ole maksanut siihen mennessä se menee käräjille ja jos se sinne menee nini luottotiedot menee.
Erissä ei voi maksaa jos ei saa silleen sovittua velkojan kanssa eli sen kantajan kanssa joka käräjille asiaa on viemässä.

asiahan ei etene mihinkään ennenkuin ne saa sen paperilla tai puhelimitse sen vastauksen ja esim osasuorituksen josta käräjäoikeus lähettää osaperuutuksen ja kyllä jatkoaikaa saa maksulle esim 2 viikkoa.