Haastavat teinit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kamalaäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kamalaäiti

Vieras
Meillä on lapsella , 14v. yökylässä kaksi ystävää, veikkaan,että samaa ikäluokkaa ovat nekin tytöt. No, aina käy niin kun pyydän syömään tyttöjä, niin ei tulla. Nukkuvat niin pitkään,että itse olen yleensä pienempien lasten kanssa ulkoilemassa. Liekkö leipää sitten vaan syöneet. Mutta mulla kyllä nolottaa jos nämä tytöt kotonaan sitten kertovat,etteivät ole mitään ruokaa kylässä syöneet. Tarjottu kyllä on! Ei viitsi niin isoja lapsia "korvastakaan ruokapöytään vetää".

Etkö sä tunne näitä tyttöjä, jotka päästät teille yöksi?

Mä kyllä istuttaisin tytöt pöydän ääreen ennen kuin antaisin yöksi tulla, tutustuisin ja juttelisin. En tykkää, että nurkissa pyörii ihmisiä, joita en tunne. Eiköhän ne tytötkin sitten paremmin uskaltais tulla syömään =)

Tiedän, missä tytöt asuvat, nimetkin olen kuullut. Mutta teineillä kyllä on sellainen tyyli, että "kaikki on niin noloa", siis mun tytär on heti toppuuttelemassa minua jos alan jotain juttua heittämään hänen kavereille.

Esikoispoikani oli tuossa iässä ollessaan kyllä selvästi ilahtunut ja ylpeä siitä että kun meillä oli hänen ystäviään käymässä minä huolehdin tarjoiluista ja pidin huolen siitä ettei kukaan päässyt lähtemään meiltä janoisena tai nälkäisenä.
Ei se sinunkaan tyttäresi oikeasti pidä huolenpitoasi nolona, kunhan vaan vähän esittää.

Mene nyt sinne nuorten luo (koputa ensin oveen !) ja selitä että sinua hiukkasen harmittaa kun et ole saanut ketään ruokapöytään vaikka olet pyydellyt.

Outoa ettet tunne tyttöjä jotka ovat teillä yökylässä. Mahtavatko tyttöjen vanhemmatkaan tietää missä jälkikasvu on yönsä viettänyt ? Kun omat teinit menivät johonkin yökylään niin varmistin vielä että ovat todella menossa mihin sanoivat ja että paikalla on myös aikuisia. Mun mielestä 14-vuotiaat ovat kuitenkin aika nuoria.

[QUOTE="vieras";26535622]Outoa ettet tunne tyttöjä jotka ovat teillä yökylässä. Mahtavatko tyttöjen vanhemmatkaan tietää missä jälkikasvu on yönsä viettänyt ? Kun omat teinit menivät johonkin yökylään niin varmistin vielä että ovat todella menossa mihin sanoivat ja että paikalla on myös aikuisia. Mun mielestä 14-vuotiaat ovat kuitenkin aika nuoria.[/QUOTE]

Tyttäreni oli heillä ed. yön. Nämä tytöt ovat siis sisrruksia jotka meillä ovat. Uskoisin,että ovat vanhemmilleen kertoneet oikeesti minne ovat menossa. Miksi sitä valehdella? Meillä ei tosiaan käytetä alkoa, ei polteta tupakkaa mitä saattaisivat kokeilla. Eli senkään vuoksi kellään ei olisi syytä valehdella vanemmilleen jos meille tulevat yökylään. Meillä nuoret ovat ns. silmän alla kuitenki.

Aivan normaalia tuo valvominen ja milloin sattuu herääminen loma-aikana. Ja jossain perheessä mistä tahansa toisen perheen käytännöstä ajatellaan ja jossain ei ajatella, ihan perheen mukaan.

Mutta minä olen kyllä ollut niin kamala äiti, että olen poikien noloäiti-jutut torpannut alkuunsa ja ihan tutustumalla tutustunut heidän ystäviinsä, koska oikeasti haluan tuntea omien teinieni läheiset ystävät ja kernaasti myös jotenkin olla kosketuksissa heidän perheisiinsäkin.

Nykyään ne uusille kavereilleen vaan toteavat jotenkin että, sori, tuo meijän äiti nyt on tuommonen, koeta kestää.

Yhteistyössä