Haastattelun antaminen -pedofilia

• Viestiketjun aloittaja "Anna-Mari"
  • Ensimmäinen viesti
"Anna-Mari"
Olen ajatellut, että on aika lopettaa salailu. Olen joutunut lapsena pedofiilin uhriksi ja haluaisin antaa haastattelun (tapahtumasta, seuraamuksista elämääni jne.) omalla nimelläni lehteen/ dokumenttiohjelmaan.

Mihin lehteen/ohjelmaan? Vinkkejä?

"Anna-Mari"
Tekijää ei valitettavasti ole tuomittu. Tapahtunut "vanhan lain aikana", rikos vanhentunut. Olen käynyt vuosia sitten tekemässä rikosilmoituksen.

Tekijän nimeä/tunnistettavia tietoja ei mainita, tunnistaa kyllä itsensä kun näkee nimeni.

Haluaisin nimellä siksi, että asia on häpeällinen. Ajattelen kuitenkin niin, että ei ole mun häpeä ja jos se saisi edes jonkun muun uhrin ymmärtämään saman. Lisäksi, että uhrin oireita tunnistettaisiin, asiasta uskallettaisiin puhua enemmän, hakea apua, jne.

tsemppiä
Olenkin ajatellut, kuinka usein tämä suljetuin ovin asioiden käsittely (silloinkin kun asia menee oikeuteen) on paremminkin tekijän kuin uhrin suojelua, vaikka aina mainitaankin että uhrin henkilöllisyyden salaamiseksi...

Mene vain julkisuuteen. Et varmaankaan saa kertoa tekijän nimeä ja osoitetta, mutta varmasti voit sen verran selkeästi kertoa tarinasi ja missä suhteessa kyseiseen henkilöön tulit olleeksi, että kaikki ymmärtää kenen häpeä tuo teko oli.

Yhteistyössä