Alkuperäinen kirjoittaja Ville:Niinpä vaan onkin. Ja kuulemma jopa enemmän rahaa laittaneet joskus ovat olleet ainoita, jotka ovat saaneet kiiroskortin... tai ovat saaneet paremman kuin muut!Ihmiset on hulluja, sano mun sanoneen...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ville:Niinpä vaan onkin. Ja kuulemma jopa enemmän rahaa laittaneet joskus ovat olleet ainoita, jotka ovat saaneet kiiroskortin... tai ovat saaneet paremman kuin muut!Ihmiset on hulluja, sano mun sanoneen...
Alkuperäinen kirjoittaja kaamea-akka:Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:Musta tuo "rahastus" on aika mautonta. En siis arvostele rahan antamista tai sitä, että hääpari ilmoittaa kutsussa keräävänsä rahaa esim. häämatkaan tms. Sen voi hoitaa monella eri tavalla ja tuossa ap:n tapauksessa tapa oli mitä mauttomin. Siis ees 50 ?!!!!! Musta tuo possu on hieno idea.
Meillä häissä ei ollut kutsussa tilinumeroa tai lahjalistaa. Kaasolle, joka vastaanotti ilmoittautumiset olimme antaneet joitain esimerkkejä lahjatoiveista, koska jotkut vieraat olivat toivetta kaasolta kysyneet. Nuo "toiveet" eivät olleet mitään kovin yksilöityjä vaan tyyliin kylpypyyhkeitä yleisesti (ei mainittu merkkiä tai mallistoa) tai astiastoa jota keräsimme jne. Saimme lahjaksi aivan ihania ja persoonallisia lahjoja, joita hankittaessa oli selvästi ajateltu meitä.
Tuosta 50 ?:sta...Se on minusta aika iso summa. Me saimme joltain esim. 20 ? ja se on jo ihan tarpeeksi! Itse annoin hyvälle ystävälleni häälahjaksi 50 ? häämatkaan mieheni kanssa ja se oli mun makuun ihan anteliasta, vaikka ei nyt ihan köyhyysrajalla eletä.
Toi, että ristiäisissä on joku lahjatili on aika kamalaa! Eihän ristiäisiin ole pakko viedä mitään lahjaa, jos ei ole kummi. Meillä kummit osti lusikkaa, kehystä ja muuta ristiäiskamaa ja muilta tuli tyyliin bodya jo jotain pienempää.
joo, no onhan se tökeröä sanoa että "ees 50?" mun mielestä 20? olisi ollut hyvä summa, varsinkin kun on auttamassa häiden järjestelyissä.. mutta en pidä omituisena lahjatiliä ristiäisissä.. kuitenkin yksi yleisin ristiäis lahja on pehmolelut, valokuvakehykset, ja vaatteet, jos ei pehmoleluja halua, kehyksissä on tarkkamaku ja vaatteissa on oma tyylinsä niin silloinhan se on vieraiden kannalta parempi laittaa sitä rahaa.. eihän sinne tarvii laittaa yhtään sen enempää mitä lahjaankaan laittaisi..
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm...:Alkuperäinen kirjoittaja kaamea-akka:Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:Musta tuo "rahastus" on aika mautonta. En siis arvostele rahan antamista tai sitä, että hääpari ilmoittaa kutsussa keräävänsä rahaa esim. häämatkaan tms. Sen voi hoitaa monella eri tavalla ja tuossa ap:n tapauksessa tapa oli mitä mauttomin. Siis ees 50 ?!!!!! Musta tuo possu on hieno idea.
Meillä häissä ei ollut kutsussa tilinumeroa tai lahjalistaa. Kaasolle, joka vastaanotti ilmoittautumiset olimme antaneet joitain esimerkkejä lahjatoiveista, koska jotkut vieraat olivat toivetta kaasolta kysyneet. Nuo "toiveet" eivät olleet mitään kovin yksilöityjä vaan tyyliin kylpypyyhkeitä yleisesti (ei mainittu merkkiä tai mallistoa) tai astiastoa jota keräsimme jne. Saimme lahjaksi aivan ihania ja persoonallisia lahjoja, joita hankittaessa oli selvästi ajateltu meitä.
Tuosta 50 ?:sta...Se on minusta aika iso summa. Me saimme joltain esim. 20 ? ja se on jo ihan tarpeeksi! Itse annoin hyvälle ystävälleni häälahjaksi 50 ? häämatkaan mieheni kanssa ja se oli mun makuun ihan anteliasta, vaikka ei nyt ihan köyhyysrajalla eletä.
Toi, että ristiäisissä on joku lahjatili on aika kamalaa! Eihän ristiäisiin ole pakko viedä mitään lahjaa, jos ei ole kummi. Meillä kummit osti lusikkaa, kehystä ja muuta ristiäiskamaa ja muilta tuli tyyliin bodya jo jotain pienempää.
joo, no onhan se tökeröä sanoa että "ees 50?" mun mielestä 20? olisi ollut hyvä summa, varsinkin kun on auttamassa häiden järjestelyissä.. mutta en pidä omituisena lahjatiliä ristiäisissä.. kuitenkin yksi yleisin ristiäis lahja on pehmolelut, valokuvakehykset, ja vaatteet, jos ei pehmoleluja halua, kehyksissä on tarkkamaku ja vaatteissa on oma tyylinsä niin silloinhan se on vieraiden kannalta parempi laittaa sitä rahaa.. eihän sinne tarvii laittaa yhtään sen enempää mitä lahjaankaan laittaisi..
mun mielestä ainakin ristiäiset on pieni ja intiimi perhejuhla. kyllähän nyt lähimmät kaverit ja perheenjäsenet varmaan tuntee maun ja osaa itekin ajatella. eihän ristiäiset nyt varmaan ole niin isot bileet että olisi tarpeen laittaa tilinumeroita kenellekään? kai ne ihmiset osaa vähän päätään käyttää eikä nyt varmaan ole vaarallista jos saa vihreän bodyn kun olisi itse ostanut keltaisen...
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:Alkuperäinen kirjoittaja Minä:Hyvä nyrkkisääntö on se, että laitat sellasen summan, joka kattaa kestityksenne. Tätähän et tarkalleen voi tietää, eikä siitä nyt olekaan kyse, vaan siitä, että mielestäni kaksi aikuista laittaa enemmän kuin esim. 2 aikuista ja 2 lasta. Itse laittaisin varmasti noin 50 euroa ajatuksella, että molemmat aikuiset tulevat "maksamaan" hääparille 25 euroa/hlö.
Tätä "sääntöä" käytän kaikissa tilaisuuksissa, joihin lahja pyydetty rahana. Saattaisin toki tämän lisäksi viedä jonkun edullisen lahjan tyyliin Marimekon pikkupyyhkeet yms.
Ja tuo on ihan puppulaskutapa. Vieraiden ei ole mitään syytä arvottaa lahjaansa sen mukaan mitä heistä muodsotuu kuluja vaan jokainen antaa lahjan oman kykynsä mukaan.
Jos on tosi tiukkaa niin se 20e on ihan hyvä. Musta ainakin on tärkeämpää että ne ihmiset saapuvat paikalle kuin mikään lahja.