Hääpukuani ei voi(ompelija ei suostu) pienentää...nyt itkettää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "morsian"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"morsian"

Vieras
Kun yksiosainen puku ja kävin pienentämäsä eikä sitä voinut ku ylhäältä pienentää ja alaselästä roikkuu rumasti...v***aa, ahdista ja itkettää :(
Kun ostin puvun, en tiennyt ettei kaikkia pukuja voi pienetää. Ajattelin että saumoista sisään vaan, mutta ompelija ei suostunut sitä tekemään kun se on epäammatimaista, vaikka ei minua olisi haitannut, kunhan olisin pukuni saanut, vaikka vähän taittuisikin helma.

Mitä mä nyt teen!?! Suostuukohan kukaan ompelija tekemään tuota "epäammattimaista" korjausta?
Vai pitääkö mun itse koittaa pienentää sitä? Osaako joku neuvoa? :(
Epätoivo iskee...

Soittelet vaan eri paikkoihin, niin varmasti löytyy joku, joka tekee siihen korjauksen. Ammattitaitoinen ompelija voi keksiä siihen jonkun jutun. Älä tee itse, jos et oikeasti osaa ommella.

Itse olen ompelija (oulun seudulta, eli en ikävä kyllä voi auttaa sinua) ja usein olen joutunut asiakkaalle tekemään ns. epäammattimaisia korjauksia vaatteisiin. Mielestäni minun tehtäväni on tehdä tietenkin ammattimaisesti, mutta myös kuunnella asiakasta ja silloin ei välttämättä kaikkea voi ommella kuten oppikirjoissa sanotaan!! Eli taatusti löytyy joku muukin ompelija joka sinulle hääpuvun pienentää sopivaksi!! Rohkeasti vaan soittelemaan :)

Hämeentiellä, oliskohan 36 osoite on ompelimo. Sen omistaa vanha venäläinen nainen. Olen korjauttanut takkeja huokeaan hintaan. On pitänyt liikettä vuosikymmeniä. Uskon, että korjaisi mitä tahansa.

Mitä ihmettä!?Itse olen ompelija, harmi vaan että ihan ei ilmansuunnalla kuin sinä! Esim.vuokrapuvut liikkeessä pienennellään vaan vetelemällä 'epäammattimaisesti' sisään suuret kohdat,että voi purkaa seuraavalle...

Suu loksahti minullakin, ammatikseni ompelevalla.

Minun mielestäni ammattitaitoon kuuluu keksiä keino jolla vaatteen saa asiakkaan vartalolle sopivaksi. Aina ei pysty eikä kannata tehdä korjausta, mutta yleensä silloin on kyseessä todella raju muutos.

Olisko sulla kuvaa puvusta, mä en ihan varmaksi sano että ymmärsin minkälainen kohta kyseessä etteikö siihen voi muka korjausta tehdä.

JA muista tosiaan, että sulla on nyt vasta yhden ompelijan mielipide- kysy toisiltakin!

Kyllä tosi-ammattilainen osaa pienentää puvun. Olisko niin ettei ko. ompelija uskalla pienentää koska tietää ettei taidot riitä. Nyt toivotan että löydät paremman ammattilaisen ja saat puvun mieluiseksi.

Yhteistyössä