Hääpukeutumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen menossa häihin tämän kuun lopussa ja mietin seuraavaa: minulla on kiva pitkä hame joka on musta. Jos hameen kanssa laittaisi jonkun vaalean yläosan niin olisiko aivan kauhea asuvalinta? Jos jollakin vielä kivoja vinkkejä yläosaan (tai linkkejä) niin laittakaa. Mieluiten saisi edes lyhyet hihat olla, koska käsivarsiin kertynyt hieman ylimääräistä :D sellaiset leveät pitkät hihat (ehkä harsomaisetkin) olisi myös kivat. Kiitos kaikille jo etukäteen jotka vastaavat.
Ja siis eniten mietin sitä, onko sopivaa laittaa mustaa hametta häihin?

No mä ainakin laitan, ens viikonloppuna on häät ja mä menen sinne hyvinkin mustissa vaatteissa ja ihan vain siksi, että se on mun tyyliä... valkoistahan ei saa pukea, ei kai muulla oo väliä?! (no ei ainakaan mulle ole).

Leveät pitkät hihat ei kuulosta hyvältä. Tekee melki vaan isomman näköiseksi.
Mieluummin tosiaan joku toppi ja sit vaikka se pontso tai kaunis huivi hartioille.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Mie laitan täysmustaa, KOSKA olen leski.

Musta on suruväri etiketin mukaan. Ja siihen ei häissä saa pukeutua, kuin lesket.

Kuinka olet leski jos sinulla kuitenkin on mies? Vai ettekö ole naimisissa?

Mä en kyllä käsitä, minkä ihmeen takia yleensä pukeutumisessaan mustaa suosivan piäisi vetäistä häihin kukkamekko päälle vain siksi, että musta on jonkun mielestä hautajaisväri :o .
Mä olin tammikuussa miehen ystävän häissä kokomustassa, eikä yksikään häävieraista tuijottaneet mua pitkin nenänvartaan tai sanoneet mitään.
(Sitä en tiedä, mitä seläntakana puhuivat ).

Nykyään on hyvinkin yleistä, että morsiamellakin on päällä kaikkea muuta kuin sitä iänikuisen valkoista, joten minusta se riippuu ihan ihmisistä, kenen häihin olet menossa, että miten kannattaa pukeutua.

Sellainen sukulainen tai tuttava, jonka menee ilta pilalle siksi, että minä satun pitämään mustasta, omaa mielestäni asenneongelman.
Eikö se ole pääasia, että asu on muuten säädyllinen ja kantaja siinä itse viihtyy...? :|

Ja aapee...miten olisi sellainen huivi (en muista mikä sen virallinen nimi on ) käsivarsia peittämään?
Se voisi sitten olla vaalea, jos tykkäät, että asussa saisi olla joku vaaleampikin osa.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Mie laitan täysmustaa, KOSKA olen leski.

Musta on suruväri etiketin mukaan. Ja siihen ei häissä saa pukeutua, kuin lesket.
No et sä enää mikään leski ole, sullahan on uus ukkokin ja pentuja sille..

Kumpaakaan ei saisi etiketin mukaan laittaa, täysvalkoista tai täysmustaa. Mutta molempia olen silti vierailla häissäkin nähnyt. Itse en laittaisi. Alaosa tai yläosa voi toki olla jompaakumpaa.

Mulla oli kerran häissä musta kokohame ja sen kanssa kesäiset vaaleat korkokengät, samaa sävyä huivi harteilla ja pieni samansävyinen pussukka. Oli vallan mainio yhdistelmä joka sai kehuja muilta häävierailta. Se huivi on muuten silloinkin hyvä jos on ylimääräistä käsissä kuten kirjoitit sinulla olevan. Huivi peittää käsivarret ja olkapäät, on juhlava, eikä kuitenkaan raskas yläosa. Suosittelenkin jotain ihanan kesäisen väristä juhlavaa huivia ja siihen sopivia asusteita :) .

Yhteistyössä