hääpettymys ja nyt ei oo enää mitään innostusta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hei!:
Voittahan mennä kirkossakin naimisiin parin todistajan kanssa, ihan kuin maistraatissakin. Mitä, jos pitäisitte juhlat ravintolassa ja jokainen maksaisi lahjan sijaan oman ruokansa ja juomansa. Kutsuisitte vain ne lähimmät, joille asian voi hienovaraisesti kutsussa esittää. Jos jollekkin ei passaa, ei ole pakko osallistua.

Tarkennan ideaani vielä. Voisitte kutsua vieraat vihkiäisiin kirkkoon. Ja sit kirjoittaa kutsuun: "Menemme häiden vihkimisen jälkeen syömään *piip*-ravintolaan. Olette tervetulleita syömään kanssamme, olemattoman budjetin vuoksi toivomme, että häälahjan sijaan täyttäisitte oman mahanne. =)

Alkuperäinen kirjoittaja hmmmmm:
Höpsis mitään ulkona tuohon aikaan. Kaikki on vielä niin kuollutta ja märkää. Vieraat palelee ja mitäs jos sataa -vettä, räntää? Liikuntarajoitteisille tulee taatusti kylmä.

En ole samaa mieltä. Esim. hiekkarannalla tai rantakalliolla ei ole kuollutta ja märkää kuukauden päästä. Ei ne männyt tai kaislat sen erilaisemmilta näytä kesemmälläkään ja luonnonkaunis paikka on kyllä kaunis huhtikuun lopullakin. Toki puisto voi olla vähän karu vielä eli mieluummin rannalla.

Vihkimisen ei tarvitse kestää paljon 10min kauempaa jos ja kun siviilivihkiminen kyseessä eli jos vähän pukee, niin ei palele.

Sateella tietenkin siellä kotona sitten.

Ei niitä jatkoja/häitä voi ulkona pitää. Monesti on sateista ja ihan hemmetin kylmä toukokuussakin. Miten iso koti pitää olla jollakulla, että uskaltaa sinne kutsua 20 henkilöä? Miten ne edes mahtuu istumaan?

Alkuperäinen kirjoittaja kyselijä:
Ei niitä jatkoja/häitä voi ulkona pitää. Monesti on sateista ja ihan hemmetin kylmä toukokuussakin. Miten iso koti pitää olla jollakulla, että uskaltaa sinne kutsua 20 henkilöä? Miten ne edes mahtuu istumaan?

no meillä mahtuu alakertaan kaksi ruokapöytää joihin mahtuu 20 henkeä syömään :D vaatii tosin sohvien ym siirtelyä :snotty:

Onko kirkko siis poissuljettu? Siis kuulutteko kirkkoon? Ajattelin että kun niitä seurakuntasalejahan saa käyttää juhliin. Ja jos teillä ei ole tarkoitus kuitenkaan läträtä alkoholilla niin voisko kahvituksen pitää siellä tilaisuuden jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Onko kirkko siis poissuljettu? Siis kuulutteko kirkkoon? Ajattelin että kun niitä seurakuntasalejahan saa käyttää juhliin. Ja jos teillä ei ole tarkoitus kuitenkaan läträtä alkoholilla niin voisko kahvituksen pitää siellä tilaisuuden jälkeen?

kirkkohäät ei sovi, kumpikaan meistä ei kuulu kirkkoon, eikä kumpikaan halua kirkkohäitä..

Alkuperäinen kirjoittaja omppu:
Ette te sais pankista pientä lainaa,millä maksaa paikkavuokrat,ruuat yms.?

kyllä me saatais lainaa mutta lainarahalla ei ole järkevää rahoittaa häitä.. jos vaikka mä sen nyt hyväksyisinkin tällä kertaa niin mies ei :D

Miulla vähän sama tilanne... Alunperin suunnitelmat oli kyllä hienot mutta masennukseni takia en oo jaksanu järkkäillä oikein mitään. Miestä ei mitkään häät kiinnosta tippaakaan, hänelle jo se että kotiin tulee käymään pari mun sukulaista (eli siis lähinnä mun sisarukset ja isä ja äiti) on ihan tarpeeks rasittavaa, ja miehen sukuun ei edes mies ole oikein väleissä kun hänen äitinsä on rikkonut välinsä koko sukuun jo aikoja sitten. Miehen äiti ei myöskään ole suostunut hyväksymään minua poikansa puolisoksi, vaikka ei ole koskaan edes tavannut minua :D Niin ja rahaa ei tietenkään ole liiaksi asti kun molemmat ollaan opiskelijoita vielä. On niin kivat lähtökohdat järkätä mitään että ei kyllä nappais edes kahvittaa ketään vaikka vituttaakin olla juhlistamatta naimisiinmenoa mitenkään... Ja naimisiin taas on mentävä tai menee välit minunkin vanhempiin, he kun eivät avoliittoa oikein hyvällä silmällä katso :D Kai sitä pitäis vaan osata olla positiivinen ja järjestää ne pienet bileet kotona mut ei kyllä yhtään nappais. Tsemppiä järjestelyihin hivenenhullu, kyllä ne oman näköiset pikkuhäät voi järkätä varsin pienelläkin budjetilla :)

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
siis haluan naimisiin ja se on pääasia.. mutta ne juhlat...

alunperin oli suunnitteilla kunnon juhlat, aloin etsimään tilaa ja suunnittelemaan, mies oli mukana jutussa.. budjetti oli tiukka mutta realistinen, kunnes tuli muutamia yllättäviä rahareikiä jotka torpedoivat ne suunnitelmat.. olin pettynyt mutta ajattelin että ok, pidetään sitten vain pienimuotoisemmat juhlat, meillä kotona illallinen 20 hengelle ja tämä sopi miehelle.. mutta nyt sitten homma meni persiilleen ja mies on nyt sitä mieltä että kahvikutsut riittää.. ja mä olen tavattoman pettynyt :(
ei mua huvita järjestää enää mitään.. hääpukukin on turhaan ostettu :(

miten mä nyt pääsen tästä pettymyksestä yli ja saan jonkinlaisen innostuksen järjestää ne kahvit..

ja joo, ehdin jo täällä hääsuunnitelmista kertoa ja nolottaa nyt kyllä sekin :(

Kuink pieni asunto teillä on, jos ei sitä saa siivottua ja laitettua tilaa vaikka kymmenelle ihmiselle??? - Sun asenteesi on kyllä avioliittoa ajatellen erittäin huono ja jos et tuosta tokene, sun on paras lopettaa koko seurustelu ja ostaa kaalimato.

kirkkohäät ei sovi, kumpikaan meistä ei kuulu kirkkoon, eikä kumpikaan halua kirkkohäitä..

No mitä sä hullu hääpuvun ostit, kun ette mene edes kirkossa naimisiin? Opettelehan matematiikka uudestaan, niinkun tää plus- ja miinuslasku eli kun ostat jotakin, rahasi vähenevät. Jos taas jätät ostamatta tai valitset edullisemman vaihtoehdon, sinulle jää rahaa säästöön. - Yritä nyt edes kasvaa aikuiseksi ja opetelle ihmistavoille.

tällä hetkellä realistinen budjetti olis 500? mutta aikaa on enää 1kk :heart:
eli saanhan mä tolla rahalla hienot kahvitukset aikaan kyllä :D :D

Kuulostaa loistavalta! Mutta opettele ihan totta elämään kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja :
tällä hetkellä realistinen budjetti olis 500? mutta aikaa on enää 1kk :heart:
eli saanhan mä tolla rahalla hienot kahvitukset aikaan kyllä :D :D

Kuulostaa loistavalta! Mutta opettele ihan totta elämään kunnolla.

:o Ja säkö tiedät miten "eletään kunnolla" ? Ala hyvä ihminen jo pitää kursseja missä opetat meitä tyhmiä elämään KUNNOLLA. Laitat kuule vielä rahoiksi :o

En saanut kommenttia edellisestä ideasta eli ravintola syömisistä. Tuolla budjetilla menisin naimisiin kaikessa hiljaisuudessa maistraatissa ja sit menisin parin todistajan kanssa syömään ja juhliin. Sit lähettäisin muille tärkeille henkilöille hääkuvan tekstillä "karattiin vihille". =D

siis haluan naimisiin ja se on pääasia.. mutta ne juhlat...

alunperin oli suunnitteilla kunnon juhlat, aloin etsimään tilaa ja suunnittelemaan, mies oli mukana jutussa.. budjetti oli tiukka mutta realistinen, kunnes tuli muutamia yllättäviä rahareikiä jotka torpedoivat ne suunnitelmat.. olin pettynyt mutta ajattelin että ok, pidetään sitten vain pienimuotoisemmat juhlat, meillä kotona illallinen 20 hengelle ja tämä sopi miehelle.. mutta nyt sitten homma meni persiilleen ja mies on nyt sitä mieltä että kahvikutsut riittää.. ja mä olen tavattoman pettynyt :(
ei mua huvita järjestää enää mitään.. hääpukukin on turhaan ostettu :(

miten mä nyt pääsen tästä pettymyksestä yli ja saan jonkinlaisen innostuksen järjestää ne kahvit..

ja joo, ehdin jo täällä hääsuunnitelmista kertoa ja nolottaa nyt kyllä sekin :(

Kuink pieni asunto teillä on, jos ei sitä saa siivottua ja laitettua tilaa vaikka kymmenelle ihmiselle??? - Sun asenteesi on kyllä avioliittoa ajatellen erittäin huono ja jos et tuosta tokene, sun on paras lopettaa koko seurustelu ja ostaa kaalimato.

tuota mähän olen kirjoittanut että meille mahtuis 20 ihmistä syömään.. että kyllä tän saa siivottua ja laitettua , ja niinkuin olen kirjoittanut olen nyt pettynyt ja siitä pääsen yli ja järjestän ne kahvitukset ja olen iloinen hääpäivänä.. nyut juuri olen kuitenkin pettynyt kun suunnitelmat meni mönkään..

No mitä sä hullu hääpuvun ostit, kun ette mene edes kirkossa naimisiin? Opettelehan matematiikka uudestaan, niinkun tää plus- ja miinuslasku eli kun ostat jotakin, rahasi vähenevät. Jos taas jätät ostamatta tai valitset edullisemman vaihtoehdon, sinulle jää rahaa säästöön. - Yritä nyt edes kasvaa aikuiseksi ja opetelle ihmistavoille.

puvun ostin kun alunperin oli tarkoitus että vihkiminen suoritetaan paikan päällä, ja puvun ostin jotta saisn sen minkä halusin..
ja kyllä, osan perus +/- laskut ja hallitsen kyllä talouden noin pääsääntöisesti.. ja juuri siitä syystä kun sen hallitsen niin pidämme kahvitukset kotona kun tiedostan kyllä että rahaa on tietty summa ja sillä pitää pärjätä..

Alkuperäinen kirjoittaja Hei!:
En saanut kommenttia edellisestä ideasta eli ravintola syömisistä. Tuolla budjetilla menisin naimisiin kaikessa hiljaisuudessa maistraatissa ja sit menisin parin todistajan kanssa syömään ja juhliin. Sit lähettäisin muille tärkeille henkilöille hääkuvan tekstillä "karattiin vihille". =D

ei ollenkaan hullumpi idea :) puhun miehen kanssa että josko tää olis kuitenkin nyt kivempi vaihtari :)

Onko teillä tarkoitus olla alkoholitarjoilua häissä? Jos on, silloin kannattaa etsiä sellanen jatkopaikka, johon voi ottaa omat juomat tarjottavaksi. Pyydä tarkoiluavuksi joku tutuntuttu tai kaukaisempi suksulainen. Pitopalvelulta voi saada ihan kivoja ideoita vähän edullisempaankin tarjottavaan. Vantaalla muuten seurakunnan tilat ei maksa mitään eli jos pitää alkottomat juhlat, jatkopaikka voi olla seurakunnan tilakin eikä maksa mitään itse tila. Seurakunnalla on jonkinlainen pitopalvelukin..

tästä syystä me ollaan lykätty naimisiin menoa. et saatas sellaiset hääjuhlat kuin halutaan. meillä ei ole niin kiire naimisiin et pidettäs häät joista ei pidetä. naimisiin ehtii myöhemminkin, nyt kerätään rahaa sitä varten....

Miksi se kahvitus ei teidän kotona voi olla myös ruokailutus, tanssitus jne? Ei se niin paljon maksa, jos teette vaikka itse/talkoilla paria salaattia, kalaruoka, liharuoka, jälkiruoka. Sitten vaikka tanssit ja lopuksi kahvit.
No, voi olla tyhmä ehdotus, mutta minusta sekin kuulostaisi riittävältä ja mukavammaltakin kuin joku juhlapaikalla heiluminen, kaikkien huomioiminen ja virallinen ahdistava tunnelma :D
Meidän häät oli maistraatissa 10v yhdessä olon jälkeen ja lapset + 2 todistajaa vaan oli sekä kahvilla omat vanhemmat ja todistajat. En ole ikinä katunut tai toivonut muuta :) Mutta tietysti, jos kuulostaa ankealta, niin sitten kuulostaa. Toisaalta, voithan ajatella, että pääset naimisiin rakastamasi miehen kanssa. Hän on elossa, terve, se oikea jne. Yksi päivä/juhla sinne tai tänne :)

En ole lukenut muita vastauksia, kun en ehdi, mutta meidän häät olivat tällaiset:
vieraita n. 20 ja maistraatissa vihkiminen, sitten kirkossa siunaus (mies eri uskontoa, eivät kirkossa suostuneet vihkimään, vain siunaamaan... :/ kirkko-osio oli kuitenkin isälleni niiiiin tärkeä, että käytiin sitten siunauksella) ja sen jälkeen meillä oli "hääjuhla" yhdessä paremmassa ravintolassa omassa kabinetissa. Oli etukäteen päätetty menu. Kaikki olivat pukeutuneet hienosti, kävin kampaajalla ja meikissä.

Alkuperäinen kirjoittaja hklh:
En ole lukenut muita vastauksia, kun en ehdi, mutta meidän häät olivat tällaiset:
vieraita n. 20 ja maistraatissa vihkiminen, sitten kirkossa siunaus (mies eri uskontoa, eivät kirkossa suostuneet vihkimään, vain siunaamaan... :/ kirkko-osio oli kuitenkin isälleni niiiiin tärkeä, että käytiin sitten siunauksella) ja sen jälkeen meillä oli "hääjuhla" yhdessä paremmassa ravintolassa omassa kabinetissa. Oli etukäteen päätetty menu. Kaikki olivat pukeutuneet hienosti, kävin kampaajalla ja meikissä.

tuon ravintolan jälkeen mentiin vielä meille kahvittelemaan ja jatkoille :) sitten me miehen kanssa häippästiin hotelliin yöksi

Alkuperäinen kirjoittaja hklh:

paljon meni vihkimiseen ja juhlapaikkaan ja ruokaan rahaa??

Yhteistyössä