Hääparilla lahjatoiveena rahaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ystäväni menee naimisiin ensi kuussa. Kutsussa oli kerrottu toive rahalahjasta..minusta vaan tuntuu hieman hassulta antaa ystävälleni rahaa lahjana, kun minulla itselläni ei paljoa rahaa ole :( joudun ostamaan itselle ja lapselle vaatteet hääpäivää varten ja sain myös kutsun polttareihin, joihin menee tietysti rahaa.. mietinkin että mikä voisi olla sellainen sopiva ja hyväksyttä lahjasumma? Olen yksinhuoltaja ja ystäväni kyllä tietää että minulla on rahallisesti aika tiukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ystäväni menee naimisiin ensi kuussa. Kutsussa oli kerrottu toive rahalahjasta..minusta vaan tuntuu hieman hassulta antaa ystävälleni rahaa lahjana, kun minulla itselläni ei paljoa rahaa ole :( joudun ostamaan itselle ja lapselle vaatteet hääpäivää varten ja sain myös kutsun polttareihin, joihin menee tietysti rahaa.. mietinkin että mikä voisi olla sellainen sopiva ja hyväksyttä lahjasumma? Olen yksinhuoltaja ja ystäväni kyllä tietää että minulla on rahallisesti aika tiukkaa.

Tuossa tapauksessa olisiko 20??

Kannattaa myös jättää nuo puvut ostamatta, jos rahasta tiukkaa. Kyllä varmasti jotain sopivaa päälle löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja nekku:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tuossa tapauksessa olisiko 20??

Kannattaa myös jättää nuo puvut ostamatta, jos rahasta tiukkaa. Kyllä varmasti jotain sopivaa päälle löytyy.

20? vaan tuntuu jotenkin pieneltä summalta :(

Mein kutsussa nimenomaan luki jotain sentapaista, että paa päälles parasta mitä kaapista löytyy...mä en tod. ois halunnut että vieraiden pitää ostaa yhtä juhlaa varten uudet koltut. Ja luulen että aika moni morsmaikku on tätä mieltä. Joten jos ette pukuja ihan välttämättä tarvitse, niin älä osta.

Rahaa annat sen minkä pystyt. 30? on mun mielestä minimi, mutta jos sitäkään ei ole, niin ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja jos ei rahatoivetta olis ollu, niin säkö olisit antanu jonku 5 euron made in china-vaasin?

Ja miksi ei. Noita häitä kun tulee useimmiten useampia.. musta ainoa tapa muistutella lahjoista ylipäätään on pyytää ohjaamaan mahdolliset lahjoitukset hyväntekeväisyyteen.. muu on MUN mielestä mautonta.

Jos sulla on varaa, niin laita 20-30e, jos ei ole varaa, niin laita vähemmän. Tuskinpa ystäväsi odottaa, että lahjot heitä yli varojesi, ja ei varmastikaan ajattele, että joku summa on liian vähän. Ystävällesi on varmasti pääasia se, että olet häissä paikalla!

me annetaan pariskuntana 40-50? rahaa/rahalahjatilille, riippuen onko kyse ystävästä sukulaisesta, ja onko meille kuinka läheinen. Miehen kaverille, jonka kanssa ei olla oltu tekemisis pitkiin aikoihin, annetaan 40?, mutta sukulaispojalle laitetaan 50?.

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Jos sulla on varaa, niin laita 20-30e, jos ei ole varaa, niin laita vähemmän. Tuskinpa ystäväsi odottaa, että lahjot heitä yli varojesi, ja ei varmastikaan ajattele, että joku summa on liian vähän. Ystävällesi on varmasti pääasia se, että olet häissä paikalla!

Joo niin varmaan. Se on 50? per henkilö vähintään, jos ei kertakaikkiaan ole varaa enempään.

Polttareihin uppoaa tosi paljon rahaa. Kannattaa ilmoittaa järjestäjälle, että et voi juuri osallistua kustannuksiin, tai jää niistä pois. 30e häälahjaksi on minusta ok.

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
me annetaan pariskuntana 40-50? rahaa/rahalahjatilille, riippuen onko kyse ystävästä sukulaisesta, ja onko meille kuinka läheinen. Miehen kaverille, jonka kanssa ei olla oltu tekemisis pitkiin aikoihin, annetaan 40?, mutta sukulaispojalle laitetaan 50?.

Naurettavaa antaa 40e kun voisi antaa "tasarahan" 50e.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

Joo niin varmaan. Se on 50? per henkilö vähintään, jos ei kertakaikkiaan ole varaa enempään.

Älä viitti jauhaa peetä. Jos sulle ei kelpaa vähempi, niin ei voi mitään, suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan ole samanlaisia kuin sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

Peesi, itse annan aina yksinkin 100e.

Sisko teki niin häissään, että laittoi kutsuun rahalahja toiveen kauniisti runomuodossa, sitten se osti hääpaikalle sellasen säästöpossun johon jokainen häävieras laittoi rahalahjansa, tai jätti laittamatta.
Mun mielestä se oli hyvin tehty juurikin sen takia, ettei kenenkään tarvi hävetä jos antaa esim "vaan" 20?..
silti ne sai maksettua ulkomaanmatkan rahoilla.. ;)

No me oltiin joku aika sitten häissä jossa oli kutsussa vain tilinumero häämatkaa varten, mutta päätettiin silti antaa lahja kun tiedettiin tosi hyvä sellainen juuri tuolle hääparille. Lahja maksoi 30e ja oli VARMASTI mieluisa. Eli ei se tilinumero sitä tarkoita että olis pakko antaa rahaa, ehkä se on lähinnä sitä varten etteivät halua ns turhaa roinaa. Me ei laitettu omiin häihimme raha- eikä muutakaan lahjatoivetta. Ajateltiin et jokainen saa antaa sitä mitä haluaa tai olla antamatta jos ei halua/pysty :)

Alkuperäinen kirjoittaja v ieras:
Sisko teki niin häissään, että laittoi kutsuun rahalahja toiveen kauniisti runomuodossa, sitten se osti hääpaikalle sellasen säästöpossun johon jokainen häävieras laittoi rahalahjansa, tai jätti laittamatta.
Mun mielestä se oli hyvin tehty juurikin sen takia, ettei kenenkään tarvi hävetä jos antaa esim "vaan" 20?..
silti ne sai maksettua ulkomaanmatkan rahoilla.. ;)

Tuo oli hyvin tehty! En alkuunkaan tykkää, jos joku sanoo muille, että kyllä se pn minimi joku x euroa, vähempää ei saa laittaa. Höpöhöpö!!

Yhteistyössä