Haamuplussa r-testissä,menkat alkoi.Onko toivo mennyt?

Eli sain 2pv sitten haamujen haamu r-testiin, silloinkp28/30.Tänä aamuna kp30/30 alkoi menkat, mutta r-testiin sain silti haamujen haamun.Eli onko tää kemiallinen raskaus, vai voiko plussa viel vahvistuu ja menkat olla "valemenkat" tai raskaudesta johtuvaa vuotoa..olen kuullut,että joillakin on tullut menkat vaikka olleet raskaana.
Olisi varmaan vaan parempi luopuu toivosta :ashamed: ..mutta yritän vaan takertuu kaikkiin oljenkorsiin.. :snotty:

Vuotaako sulla samanlain kun menkoissa?Vai onko vuoto niukkaa? On hyvin tavallista, että alkuraskaudessa on veristä vuotoa ( itse saman kokeneena). Plussa voi vahvistua vielä, joten en ihan heti heittäis kirvestä kaivoon. Toki se surullisempikin vaihtoehto on otettava huomioon, mutta toisaalta sun plussa raskaustestissä antais viitteitä raskaudesta ;) Mulla vuoto oli todella niukkaa ja väriltään ruskeaa. Tuli aina pyyhkiessä, kertaakaan ei pikkariin saakka. Tee uus testi viikon päästä!

Mulla ja ollu molemmissa raskauksissa vuotoa, valemenkat. Ekassa oli kaks kertaa. vuoto oli kyllä niukkaa, välillä rusehtavaa, välillä vaalean punaista. Mulla kyllä vuotoa oli sen verran, että suojia piti käyttää, mutta ei lähellekään sen vertaa kuin menkoissa.

Toivotaan, että sulla olis vaan valemenkat ja plussa siitä vahvistuis :heart:

joo siis söin terolutteja 10pv loppukierrosta, 2pv oviksen jälkeen alotin.Kun oli 7tero pv niin alkoi niukka tuhruvuoto.Semmosta punertavan ruskeeta tuhruu.Si eilen loppu kokonaan eli kp 29/30 ja tänään kp 30/30 alko kunnon menkka vuoto :/ oon joutunu ihan tamppoonia pitämään ja vaihtamaan muutamia kertoja kuten tavallisissakin menkoissa. Mahaa jomottaa, mutta ei yhtä kovi kipuja, ainakaa vielä,kuten normi menkoissa.Tavis menkkojen aikaan joudun syömää buranaa 2-3ekaa päivää.
Klönttejä ei tuu veren mukana.Se on semmosta kirkasta verta,ruskeeta tuhruu ja valkovuodon nököstä veren sekasta kuukautisvuotoo.Aamulla kokeilin kohdun napukkaa ja oli kivikova,ylhääl ja kii :snotty: et outoa tää.Kun olen lukenu et menkkojen aikaan napukan pitäs olla auki ja pehmee :/

muoks
niin ja miun normi menkat kestää 7pv ja tavaraa tulee ku pässin kaulasta..2h ni tamppooni ja side menee läpi.Et ei ainakaa nii pahaa oo viel..

nii no jos noinki kovaa vuotoa ni en kyl uskois et ois ennee toivoo.. kun yleensä jos raskaude alus vuotaa ni se on vähäisempää.. mut tiedä sit.. tsemppiä!! :)

*muoks kahtoin uuvelleen ton et ku eihä se siis ookaan kunnon menkkaverta? vai kuin? Siis et ois täysin punasta ja simmosta.. jos toivo ei sit oiskaa menny :)

Yllä alko kovat maha kivut :ashamed: särkylääkettä nassuun..aamulla ei einää tullu ku haamujen haamu testiin..et se on ollu kemiallinen raskaus ja nyt tulee ulos menkkojen mukana :'( olis kestäny kyydissä.. :ashamed:

ny vaa tyty syömään foolihappoa ja kaikenmoisia muita hyviä juttuja kokeileen ni kyl se siittä!! Ja sit kannattaa testailla vähä myöhemmi jatkossa ni ei tipu niin korkeelta sit.. alkuraskaude km:t ku on nii yleisiä, varsinki just noi missä ei vaa oo voinu kiinnittyä kunnolla tms.. mut toivotaan et seuraavas kierros vaiks tärppäis ja sit pysyis kii!! :)

miracle joo tiedän et olin hätänen noitten testien tekojen kaa..mut eka yk oli ni kauhee jännitys kokoajan..nyt päätinkii et en testaile enneku täti myöhäs(mut tunnen itteni ja voi olla et ratkeen kuiteki testailee :D minkäs teet ku on tämmönen hätähousu)
Mikä taika tolla foolihapolla on?

Tyty: varhaisultraan kannattaa mennä n. 7+ tai 8+ -viikoilla, jotta varmasti näkyy syke eikä tarvi sitten turhaan murehtia lisäaikaa, jos ei vielä aikaisemmassa vaiheessa näykään. ...siis tuolloin sen pitäis jo varmasti näkyä, mut jos tekee kuten your's truly ja menee esim 6+3 eikä sykettä näykään, ei voida vielä varmasti sanoa, et onko kaikki kunnossa vai myöhässä... Siks kantsii odottaa, jos vaan mahdollista. Säästyy siltä hermojaraastavalta uusintaultran odottelulta... Ja useinhan se eka hälytys on turha, ja viikon päästä syke on jo näkyvissä. ...mulla näin ei ollu, mut olis voinut olla. :)

Tuossa aikaisin testaamisessa taas on se kakkapuoli, et hirveän usein se munasolu ei kiinnity kunnolla. Mut vaikka se vaan "raapaisis" sitä kohdun seinämää, se saa silti sen pienen hormonipiikin aikaiseksi ja testi muuttuu plussaksi. Mut se munasolu voi silti siitä vielä irrota ja menkat alkaa. ...viime aikoina sattuneesta syystä tässä aiheesta lukenut vähän liikaakin ja tuo on niin valitettavan yleistä, et toisaalta se testi kantsii tehdä vasta, kun menkat on pari päivää ainakin myöhässä... Säästyy murheelta. :hug:

Kyllä se vielä sieltä tulee. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
juu näkyy sillon syke mut en mie haluu varhaisajan ultraan ku sit pian iloitsis iha turhaan.. ja rv 12-13 on se np-ultra täälpäin siis ainaski :)
Mä taas ajattelen niin päin, et olen onnellinen, että silti menin. Mulla keskenmeno ei käynnistynyt itsestään eikä näyttänyt mitään merkkejä, et ois ollut edes pitkään aikaan käynnistymässä, vaan kroppa piti tiukasti kiinni siitä elottomasta sikiöpussista/alkiosta.

Ois ollu vielä raskaampaa ajatella vielä nelisen viikkoa pidempään, et meillä tulee vauva ja sit pudota vielä korkeemmalta. ...vaikka suru on nytkin ja vaikeeta, vielä vaikeempaa se ois sitten ollut. Nyt ois ollu 9+5 tänään, mutta koko homma on jo ohi. En ois tahtonut odottaa tuonne 12+ jotta pääsen tähän tilanteeseen, jos kerran mitään toivoa ei kuitenkaan ollut eikä ole ollut enää moneen viikkoon. :) Nyt pääsee kuitenkin jo aikaisemmassa vaiheessa jatkamaan elämää ...ja toisaalta valmistautumaan siihen, että alkaa ehkä uudestaan yrittämään...

Eli itse taas suosittelen sitä varhaisultraa, mut vasta aikaisintaan 7+ viikolla.

Ainiin ja tosta foolihaposta:

Siinä ei ole mitään "taikaa" eli ei vain plussamammojen vinkki vaan ihan lääkäreiden suosittelema juttu. Mulla gyne nyt tämän keskenmenon jälkeen suositteli, et seuraavassa yrityksessä sitä alkaa syödä jo ihan kierron alusta, eli on jo hyvässä vauhdissa ennen ovista ja oviksen aikaan. Se ehkäisee kehityshäiriöitä.

kärppänä heinälatoon, niin no toi on kans yks puoli miks kannattais mennä.. mut en mie tiiä.. ku sit osaltaan on sekin et jos saa väärää infoo esim et juu sydän siel sykkii mut sit ollukin kunno ultrassa et juu tuulimuna.. ni se se vast karmivaa oiski... :(

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
kärppänä heinälatoon, niin no toi on kans yks puoli miks kannattais mennä.. mut en mie tiiä.. ku sit osaltaan on sekin et jos saa väärää infoo esim et juu sydän siel sykkii mut sit ollukin kunno ultrassa et juu tuulimuna.. ni se se vast karmivaa oiski... :(
Hmm.. Ei se sydän näytä sykkivän varhaisultrassakaan, jos on tuulimuna. Siis tuulimunalta se varhaisultrassakin näyttää eikä se siitä mihinkään muutu. ...mulla esim. ois käyny niin, että siellä 12+ ultrassa ois näkyny tuo sama näkymä kuin nyt viimeksi keskiviikkona ...viimeiseen viikkoon siinä ei mitään muutosta näkynyt. Tuulimunassa se ei muutu siitä n. 5. viikon näkymästä enää mihinkään eli 7+ viikolla se näyttää edelleen vain sitä samaa näkymää...

Eli jos sulla se syke siellä varhaisultrassa näkyy 7+ viikolla, se tarkoittaa, että kehitys on ainakin käynnistynyt oikein. Toki se keskenmeno voi tulla vielä senkin jälkeen, mut sen jälkeen, kun sydän sykkii, riski pienenee huomattavasti. ...mutta ainahan kaikki voi mennä pieleen siihen asti, kun pieni syntyy ja vielä senkin jälkeen. Eli mitään varmuuksia ei ole, vaik sinne 12-viikolle odottaa.

Varhaisultrat tehdään yleensä vieläpä yksityisellä, ihan hyvillä laitteilla ja esim. tuo mun viimeinen yksityinen ultraaja oli titteliltään professori. ...jotta kyllä ne sen aika hyvin osaa sielläkin katsoa eikä anna väärää tietoa. :hug:

kiitti infosta kärppis =) kävin ostaa tänää B-vitamiini yhdistelmän missä foolihappo 600mikro grammaa per tabu..et jospas siit ois jotai tehoo vaikka..täällä vedetään buranaa nassuun..tuli tossa ilta 8aikaa paha olo ja se jatkuu edelleen..en tiiä mistä johtuu,muutenki outo olo..semmoi väsyny ja heikko..iha ku ois kuumees mut ei oo yhtää ees lämpöö..outoa..

Miracle, ei tuulimunaraskaudessa sydämen sykintää näy, koska sitä ei ole ollenkaan. Ei siis ole koko alkiota ollenkaan. Tuulimunassahan käytännössä muodostuu vaan kalvoja ja istukan alku kohtuun.

Niin voi kyllä käydä kuitenkin, kuten meille kävi vuodenvaihteessa, että ultraan mentiin 7+3, alkio vastasi kokoa 6+2 ja sydän löi kiivaasti. Kuitenkin mutaman päivän myöhemmin oli sydän lakannut sykkimästä ja pienen vuodon takia neljä viikkoa myöhemmin ultraan taas mentyäni löytyi sieltä kuollut alkio, jonka koko vastasi edelleen 6+. Kuitenkin kuulemma vain 2% raskauksista, joissa sydämen syke on löydetty menee kesken. (ei oo kivaa kuulua tohon marginaaliin...) Mutta että siis jos se sydän siellä sykkii niin keskenmenon mahdollisuus on enää tosi pieni.

Jotkut haluavat varhaisultraan, toiset eivät. Itse ihailen niitä, jotka pystyvät ottamaan asian niin rennosti etteivät ultraan mene :D

kvart över, siis sitähä mä just tarkotan et kyl mä sen tiedän et siel ei kukaan asusta eikä siten sydän voi lyödäkään, mut semmosiiki o tapahtunu ni vaikkei se ny johtuiskaa varhaisajan ultrasta vaan lääkärin kokemattomuudesta/osaamattomuudesta ni silti..

Tänä aamuna sain edelleen haamun mammaksi.fi erittäin herkkään testiin..vahvempi ku ennen menkkoja..mistä tää johtuu.. |O onko kemiallisen raskauden jälkeen vielä pitkääkin sitä hormonia kehossa,vai oliko nää vale kuukautiset sittenkin :snotty: ??Normaalii vähemmän oon vuotanu..vai jäikö sinne kohtuun viel jotai eikä kaikki tullukaa ulos :eek: ku eikös sillo pitäs olla oikee runsaat menkat jos kemiallinen raskaus kysees?Nyt kyllä ahistaa..pitääkö tässä viel lekurii mennä jos se plussa tässä päivien mittaan vahvenee.. :/ nyt kp4/30..

Yhteistyössä