häämuonituksesta teiltä kysyisin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

helmiäinen

Jäsen
28.03.2005
851
0
16
elikkäs. meillä häät uudenvuoden aattona vuoden päästä, eli vuonna 2008. aateltiin ensin pääruoaks karjalanpaistia ja perunoita, mutta mutta. meidän suvussa ainakin on tapana syödä karjalanpaistia jouluna. ja sitä syödään sit ainakin se kolme päivää putkeen. eli vieraathan sais paskahalvauksen, kun meidän juhlapöydässä olis taas sitä: KARJALANPAISTIA.

eli, mikä olis hyvä pääruoka? ollaan aateltu esim. kinkkukiusausta, olisko ihan hullu idea? pitäs olla joku, mitä ehottomasti ei syödä jouluna.

ihana ajankohta häille :heart: talvihäihin saa niin ihanasta tunnelmallisen teeman ja illalla ne raketit.. vai ammutteko jotain hienoja raketteja? ruokajuttuun en osaa vastata ku oon kasvissyöjä.. mut toisaalta jos karjalanpaisti on teidän herkku niin kyl sen edestä voi sitte vessassa istua parikin päivää..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihana ajankohta häille :heart: talvihäihin saa niin ihanasta tunnelmallisen teeman ja illalla ne raketit.. vai ammutteko jotain hienoja raketteja? ruokajuttuun en osaa vastata ku oon kasvissyöjä.. mut toisaalta jos karjalanpaisti on teidän herkku niin kyl sen edestä voi sitte vessassa istua parikin päivää..

meille tulee kasvissyöjille oma vaihtoehto :)

ja juu, talvihäät on se meidän juttu. ulkoroihuja, jäälyhtyjä, hämärää ja kynttilöitä :heart:

mulla ainakin tulee joukun jälkeen kinkut korvistakin ulos, eli ei KINKKUkisausta. Naudan paahtopaisti voisi olla hyvä, lisukkeena vaikka kermaperunat, punaviinikastike :p

Alkuperäinen kirjoittaja helmiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasmarja:
jouluna syödää yleensä kinkkua niin miksi pitäisi kinkkukiusausta tarjota?

no onhan ne eri asioita, joulukinkku ja kinkkukiusaus. ihan erilaisia ruokia, vaikka samaa raaka-ainetta onkin osin käytetty.

mitä ehdottaisit? :)

paha mennä sanomaan mutta olisko joku lohikiusaus jees?

meille tulee kasvissyöjille oma vaihtoehto :)

ja juu, talvihäät on se meidän juttu. ulkoroihuja, jäälyhtyjä, hämärää ja kynttilöitä :heart:

kuulostaa ihanan romanttiselta :heart:

Tuleeko teille ruuat pitopalvelusta? Kyselkää hyvänen aika niiltä vaihtoehtoja! Tai jos ei tulekaan niin käy lukasemassa, monella on netissä häämenuvaihtoehtoja nähtävillä.

Meidän häissä oli melko perinteinen menu. Naudan paistia oli ikäänkuin pääruokana, alussa monenlaista kalaa. Kala vois olla hyvä vaihtoehto myös. Ja toisaalta, kun kaikki on kuitenkin jouluna reippaasti syöneet, miten olis joku kevytlinja? Tyyliin ruokaisia salaatteja ja pieniä suupaloja pelkästään?

En osaa nyt yhtäkkiä tuohon ruoka-asiaan sanoa mitään, vaikka suurtalouskokiksi opiskelenkin.

Mutta siis tuosta häiden ajankohdasta. Mä olen aina halunnut kesähäitä (eihän mulla ole edes nyt miestä ), mutta silti talvihäätkin houkuttelee. Eli just nuo ulkotulet, tunnelmallinen kynttilävalaistus ja se lumen tuoma ihana maisema. Aivan ihanaa olis jos sataisi sellaisia isoja hiutaleita hiljalleen =)

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
En osaa nyt yhtäkkiä tuohon ruoka-asiaan sanoa mitään, vaikka suurtalouskokiksi opiskelenkin.

Mutta siis tuosta häiden ajankohdasta. Mä olen aina halunnut kesähäitä (eihän mulla ole edes nyt miestä ), mutta silti talvihäätkin houkuttelee. Eli just nuo ulkotulet, tunnelmallinen kynttilävalaistus ja se lumen tuoma ihana maisema. Aivan ihanaa olis jos sataisi sellaisia isoja hiutaleita hiljalleen =)

juu. mut arvaa vaan, meidän tuurilla sillon tietty vielä nurmikko vihertää :D
sitten sitä hymyillään jossain miljöökuvissa laahus ravassa :laugh:

Tuleeko teille ruuat pitopalvelusta? Kyselkää hyvänen aika niiltä vaihtoehtoja! Tai jos ei tulekaan niin käy lukasemassa, monella on netissä häämenuvaihtoehtoja nähtävillä.

Meidän häissä oli melko perinteinen menu. Naudan paistia oli ikäänkuin pääruokana, alussa monenlaista kalaa. Kala vois olla hyvä vaihtoehto myös. Ja toisaalta, kun kaikki on kuitenkin jouluna reippaasti syöneet, miten olis joku kevytlinja? Tyyliin ruokaisia salaatteja ja pieniä suupaloja pelkästään?

toki jouluna syödään tuhdisti, mutta ei se ketään kylläisenä uudenvuoden aattoon asti pidä. ja pitkänmatkalaisiakin on. kyllä me kunnon ruoka tarjotaan, oli se sitten mitä tahansa.

ja juu, osaan kyllä kysellä muualtakin. mutta kiva oli mielipiteitä udella täältäkin :) :flower:

juu. mut arvaa vaan, meidän tuurilla sillon tietty vielä nurmikko vihertää :D
sitten sitä hymyillään jossain miljöökuvissa laahus ravassa :laugh:

No tuo olis kyllä munkin tyypillistä tuuria :D Mä aloin miettiä, että kuinka hienolta tämän paikkakunnan kirkko näyttäis kun siellä olis paljon kynttilöitä tuomassa valoa =) Niin ja meidän kirkossa on Tove Janssonin maalaama alttaritaulu, ei kylläkään muumeista :whistle: Tylsää :( :saint:

http://pastanjauhantaa.blogspot.com/2005/10/lihapata-burgundilaisittain.html
toi pata kuulostaa aika herkulliselta, burgundinpata

Muuten kuulosti hyvältä, paitsi sienet tökkii. Mun mielestä kannattaa miettiä tarkkaan, että laittaako pääruokaan sieniä, koska se voi monelle olla karsastuksen aihe.

http://pastanjauhantaa.blogspot.com/2005/10/lihapata-burgundilaisittain.html
toi pata kuulostaa aika herkulliselta, burgundinpata

Muuten kuulosti hyvältä, paitsi sienet tökkii. Mun mielestä kannattaa miettiä tarkkaan, että laittaako pääruokaan sieniä, koska se voi monelle olla karsastuksen aihe.

totta. mutta muuten tuo pata kuulosti oikein herkulta!

Niin kuulostikin! :p :p Minkälaista juhlaa olette muuten ajatelleet? Ajattelin vain, että pitääkä ruoan lisäksi miettiä kahvitusta ja mahdollista iltapalaa? Vai kuinka myöhäälle ajattelitte juhlia? :D

Niin kuulostikin! :p :p Minkälaista juhlaa olette muuten ajatelleet? Ajattelin vain, että pitääkä ruoan lisäksi miettiä kahvitusta ja mahdollista iltapalaa? Vai kuinka myöhäälle ajattelitte juhlia? :D

myöhään juu aateltiin juhlia :D
kahville mansikkakermakakku, kuivakakkua, keksiä, pullaa...
iltapalalle aateltiin kaikkea päivälliseltä jäänyttä + muuta pientä. ja tietty boolia :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kätevä Emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Kokonainen palvattu sika?!? Siihen leikkaja mukaan.

Tuo on myös minusta hyvän kuuloinen idea. Voisi olla sitten vaikka kahta erillaista kastiketta kyytipojaksi tarjolla. Vaikka sieni, punaviini tai pippurikastiketta. Jokaisellle varmaan löytyisi mieluinen vaihtoehto.

Minä ottaisin ainakin! :D