Haamu vai mikä tämä on? Kuva!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neitinatu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Negatiivinen tuo on. Ja jos sulla on pillereistä jäänyt pari ottamatta ja olet sen jälkeen jatkanut niitä, niin kiertokin voi olla vähän sekaisin. Mun kroppa tekee aika ajoin sitä, että kierto venyy kun odotan kuukautisia alkavaksi. Tai jos en haluaisi niiden alkavan.

[QUOTE="vaimo";23563592]Jos testiin tulee sellainen märkä viiva, jota kutsutte viivanpaikaksi, se ei taatusti tule siihen sen ajan sisällä, jolloin testiä tulee tulkita! Eiks vaan? Jos taas kaivat roskiksesta sen testin seuraavana päivänä ja siinä näkyy joku harmaa, märkä juttu, se voi ehkä olla sitten jotain viivanpaikkaa (josta ei kyllä testinvalmistajatkaan ole tietoisia), mutta mikäli testiin tulkinta-ajan sisällä tulee jotain viivaa, se on aivan varmasti hcg, joka sen siihen piirtää.[/QUOTE]

Voi helkkari. Mä en kutsu mitään märkää viivaa viivanpaikaksi enkä kaivele roskiksista testejä viikon päästä... Kerran vielä: ap:n testissä näkyvä valkoinen viiva on se viivanpaikka joka värjäytyy punaisen eri sävyillä (riippuen raskauden kestosta yms.) pakkauksessa lukevan testiajan sisään jos tikkuun pissannut henkilö on raskaana. Ap ei ole, joten se kohta testistä ei värjäytynyt vaan jäi valkoiseksi.

[QUOTE="vieras";23563615]olen samaa mieltä. Me yritimme lasta ensimmäisen kerran 5kk ja toisella kerralla lähes saman ajan. ja niitä viivanpaikkoja sain tasan joka kuussa molemmilla kerroilla aina kuukausittain ennen sitä positiivista.. Mä en todelklakaan usko siihen, että kyseessä olisi ollut aina raskaus joka meni sitten kesken. Mähän voisin sitten sanoa, että olen kokenut 10 keskenmenoa.[/QUOTE]

Juttelepa joskus asiantuntevan lääkärin kanssa asiasta. Ei ole mikään ihme, että nainen saa hedelmällisessä iässään jopa 20 keskenmenoa, mikäli ehkäisyä ei ole käytössä. Näistä voi olla naisen tiedossa vain 3 ehkä, mutta niitä "minikeskenmenoja" voi olla huomattavasti enemmän. Se on luonnollista ja osa tätä elämää, sitä ei kannata mielestäni paisutella sen suuremmaksi.

[QUOTE="vaimo";23563624]Mikäli sinulla ei menkat ala lähiaikoina, olen aivan varma, että saat parin-kolmen päivän päästä selkeämmän plussan! Se, että jotain tulee näkyviin tulkinta-ajan sisällä, johtuu vain ja ainoastaan hcg-hormonista, joka sen siihen voi piirtää.
Näistä viivanpaikoista puhutaan paljon siksi, että jos menkat alkaisikin, olisi iisimpää sulattaa asia, kun ajattelisi sen vain viivanpaikkana. Ymmärrettävää toki, mutta totuus on vähän toinen.[/QUOTE]

On sulla sekojuttua.

Kyllä minä olen monissakin (reilusti lukema yli 10) testissä nähnyt niitä viivanpaikkoja, esim pregent liuskassa se joskus näkyy selvänäkin, mutta on väriltään harmaa, ihan kuin märkä paperi. Mutta apteekin omassa en ole koskaan moista nähnyt. Minä näen tuossa haamun, samanlaisen kuin mulla on tullut kolmessakin raskaudessa. Mulla nimittäin kierto on kaikissa raskauksissa ollut noin 45pv, eli kun olen testaillut kp 40+ niin on ollut haamustakin hailakampi. Parhaat haamut näin liuskatesteillä (ei se kiiltäväpintainen pregent vaan se toinen).

Minulle tuo on haamu.

[QUOTE="vaimo";23563592]Jos testiin tulee sellainen märkä viiva, jota kutsutte viivanpaikaksi, se ei taatusti tule siihen sen ajan sisällä, jolloin testiä tulee tulkita! Eiks vaan? Jos taas kaivat roskiksesta sen testin seuraavana päivänä ja siinä näkyy joku harmaa, märkä juttu, se voi ehkä olla sitten jotain viivanpaikkaa (josta ei kyllä testinvalmistajatkaan ole tietoisia), mutta mikäli testiin tulkinta-ajan sisällä tulee jotain viivaa, se on aivan varmasti hcg, joka sen siihen piirtää.[/QUOTE]

Ei hyvää päivää! Ymmärrätkö sä yhtään kuinka ne testit toimii? Siinä testissä on testi viivan kohdalla ainetta joka reagoi virtsan hcg:hen. Ja jos virtsassa ei hcg:tä ole, näkyy siinä kohdassa valkoinen/harmaa viiva kun testiä kääntelee. Totta kai siinä testissä on viivanpaikka! Mistä se muuten tietäisi piirtää sen viivan siihen testi ikkunaan, jos ei siinä kohdalla olisi jotain joka reagoi hcg:n kanssa? Ja kyllä, nämä viivanpaikat tulee juurikin testi ajan sisään ja saattaa ajan jälkeen haamuiksi muuttua, tarkoittamatta kumminkaan raskautta. Olen sen verran monta testiä tehnyt tässä viimeisen 2-3 vuoden aikana ja voin sanoa että en ole yhtään testiä nähnyt jossa ei viivan paikkaa ole. Ja keskenmenoja ne eivät ole olleet kun ei ole edes menkkoja tullut :D

Voi helkkari. Mä en kutsu mitään märkää viivaa viivanpaikaksi enkä kaivele roskiksista testejä viikon päästä... Kerran vielä: ap:n testissä näkyvä valkoinen viiva on se viivanpaikka joka värjäytyy punaisen eri sävyillä (riippuen raskauden kestosta yms.) pakkauksessa lukevan testiajan sisään jos tikkuun pissannut henkilö on raskaana. Ap ei ole, joten se kohta testistä ei värjäytynyt vaan jäi valkoiseksi.

Ja plussaväki tietää paremmin asiasta kuin testinvalmistajat tai apteekkarit?
Jos viiva olisi valkoinen, sitä ei valkoisesta pohjasta erottaisi.
Itse näen tuossa ap:n testissä hailakan vaaleanpunaisen viivan.

kyllä te ootte vihasia :D emmä uskalla enää mitää kysyä.
Käväsen huomenna Labrassa, jospa se sitten selviäis.
Mietin vaa että millon voi unohtaa koko tän raskausjutun. Yhdynnästä nyt noin 30 pv. Luulis että näkys jo, mutta haluan tietysti ottaa varman päälle.

Ei hyvää päivää! Ymmärrätkö sä yhtään kuinka ne testit toimii? Siinä testissä on testi viivan kohdalla ainetta joka reagoi virtsan hcg:hen. Ja jos virtsassa ei hcg:tä ole, näkyy siinä kohdassa valkoinen/harmaa viiva kun testiä kääntelee. Totta kai siinä testissä on viivanpaikka! Mistä se muuten tietäisi piirtää sen viivan siihen testi ikkunaan, jos ei siinä kohdalla olisi jotain joka reagoi hcg:n kanssa? Ja kyllä, nämä viivanpaikat tulee juurikin testi ajan sisään ja saattaa ajan jälkeen haamuiksi muuttua, tarkoittamatta kumminkaan raskautta. Olen sen verran monta testiä tehnyt tässä viimeisen 2-3 vuoden aikana ja voin sanoa että en ole yhtään testiä nähnyt jossa ei viivan paikkaa ole. Ja keskenmenoja ne eivät ole olleet kun ei ole edes menkkoja tullut :D

Tää on aika selkeästi jo sanottu. Tätä olen yrittänyt itsekin sanoa.

[QUOTE="vaimo";23563677]Ja plussaväki tietää paremmin asiasta kuin testinvalmistajat tai apteekkarit?
Itse näen tuossa ap:n testissä hailakan vaaleanpunaisen viivan.[/QUOTE]

Sä näät mitä sä näät. Viesteistäs päätellen taidat nähdä jo halluja!

Kyllä minä olen monissakin (reilusti lukema yli 10) testissä nähnyt niitä viivanpaikkoja, esim pregent liuskassa se joskus näkyy selvänäkin, mutta on väriltään harmaa, ihan kuin märkä paperi. Mutta apteekin omassa en ole koskaan moista nähnyt. Minä näen tuossa haamun, samanlaisen kuin mulla on tullut kolmessakin raskaudessa. Mulla nimittäin kierto on kaikissa raskauksissa ollut noin 45pv, eli kun olen testaillut kp 40+ niin on ollut haamustakin hailakampi. Parhaat haamut näin liuskatesteillä (ei se kiiltäväpintainen pregent vaan se toinen).

Minulle tuo on haamu.

Ai sulla oli noin haalee kolmessa raskaudessa?
Apua, emmä enää tiedä teenkö toisen testin vai enkö ja millon mä nyt sen sitten teen kun sullakin on kp 40

[QUOTE="vaimo";23563677]Ja plussaväki tietää paremmin asiasta kuin testinvalmistajat tai apteekkarit?

Okei, nää ihan rauhassa muttei siinä mitään ole...

Mä en valitettavasti näe tossa yhtään mitään mikä viittaisi positiiviseen tulokseen. Itse olen testannut ekasta viikon sen jälkeen kun menkkojen piti alkaa (tai itseasiassa alkoivatkin, vuosin vain vaaleanpunaista), ja myös toisen raskauden kohdalla samoin. Ekan testistä tuli selvä haamuviiva, eli siis värillinen, mutta silti kyllä tosi haalea viiva. Toisesta tulikin sitten ihan kirkas plussa... Että ap:lle ihan sanoisin että oottele nyt hetki ja testaa sitten uudestaan..

Mietin vaa että millon voi unohtaa koko tän raskausjutun. Yhdynnästä nyt noin 30 pv. Luulis että näkys jo, mutta haluan tietysti ottaa varman päälle.

Toivottavasti saat pian selkoa tilanteeseen. Mutta vielä taitaa olla aikasta varhaista tietää 100 % varmuudella oletko raskaana. :hug: :)

Mulla muuten täyttää yks labranega kesällä 3v. Eli apteekin oma ja marketin liuska näytti haamua, clearblue ja labran pissatesti negaa. Mut luotin itseeni ja haamuihin, niinpä pikkukolmonen tuli taloon :)

[QUOTE="vaimo";23563659]Juttelepa joskus asiantuntevan lääkärin kanssa asiasta. Ei ole mikään ihme, että nainen saa hedelmällisessä iässään jopa 20 keskenmenoa, mikäli ehkäisyä ei ole käytössä. Näistä voi olla naisen tiedossa vain 3 ehkä, mutta niitä "minikeskenmenoja" voi olla huomattavasti enemmän. Se on luonnollista ja osa tätä elämää, sitä ei kannata mielestäni paisutella sen suuremmaksi.[/QUOTE]

Mikset vastaa minulle, joka viivanpaikkoja sain vaikken edes ovuloinut? Sainko silti keskenmenoja, vaikkei ultrankaan mukaan yhtään munasolua irronnut? Testasimpa äsken miehen kanssa, teimme molemmat kaapista löytyneet apteekin omat ja molemmat saimme valkoisen/harmaan viivan jollainen kuvassakin oli, vaikka kumpikaan ei olla raskaana.

[QUOTE="vaimo";23563659]Juttelepa joskus asiantuntevan lääkärin kanssa asiasta. Ei ole mikään ihme, että nainen saa hedelmällisessä iässään jopa 20 keskenmenoa, mikäli ehkäisyä ei ole käytössä. Näistä voi olla naisen tiedossa vain 3 ehkä, mutta niitä "minikeskenmenoja" voi olla huomattavasti enemmän. Se on luonnollista ja osa tätä elämää, sitä ei kannata mielestäni paisutella sen suuremmaksi.[/QUOTE]

mulla on lapsilla ikäeroa reilu vuosi. olen yrittänyt raskautua elokuusta 2007 joulukuuhun 2007 ja sen jälkeen syyskuusta 2008, joulukuuhun 2008. Ja tuona aikana on tullut ne testitulokset peräkkäin,

En todellakaan usko, etkä usko sinäkään, että minä olen elokuusta 2007, joulukuuhun 2008, eli vajaan 1,5v sisällä ollut 10 kertaa raskaana ja sitten vielä raskaana oikeasti kun molemmilla kerroilla joulukuussa tärppäsi. Hallelujaa.

Sen minä tiedän ilman sinun papatustasi, että varhaisia keskenmenoja tulee joka naiselle jossain kuussa, mutta minä en niin sinisilmäinen ole, että uskoisin tuon, että olen periaatteessa yhden vuoden ajan ollut joka kuukausi raskaana :D!

Miksi se viiva on sitten kuvan mukaan täysin valkoinen kun sen pitäisi olla vaaleanpunainen ohjeiden mukaan? Itsekin noita testejä olen tehnyt ja ikinä valkoinen ei ole merkannut plussaa...

7870097.jpg

En mä vieläkään uskaltaisi plussaksi sanoa.

^ en minäkään. Ihmetytti vaan toi :) itse kyllä nään viivan (kai se on se viivan paikka) tuo kuva nyt on vielä epäselvempi kuin testiä katsoo itse tästä käsin. mutta joku siinä on ja siksi varmistin

Yhteistyössä