haalarin koko?

  • Viestiketjun aloittaja minä vain...
  • Ensimmäinen viesti
minä vain...
Haluaisin ostaa nyt alesta ticket to heavenin haalarin pojalle ens talveks... mut ongelma on koko! Minkä kokoisen uskallan ostaa, et on varmana sopiva? Poika nyt 3kk, pituus 65cm. Tällä hetkellä 68cm haalari JUST sopiva, muttei enää kauaa...

80cm vai 86cm haalari ens talveks? Ja oliko se niin, et ticketillä on isoja kokoja?
 
Mun 3v:llä on ticketiltä käytössä 92 ja 98 haalarit, joten luultavasti se 86 on liian iso teidän pojalle ensi talveksi.

Nuoremmalle (ensi talvena 2,5v) ostin 92 kokoisen ja toivon, ettei se ole hirmuisen iso, vaikka saattaa se vähän olla.
 
"..."
Onpas pitkä poika :) Sanoisin melkeinpä että 86 senttisen, jos tuota vauhtia kasvaa... mutta jos kasvu kovasti tuosta alkaa hidastumaan, niin 80 voisi riittää (on reiluja mitoitukseltaan) Tiedä häntä, noista vauvojen kasvusta kun ei aina tiedä.
 
minä vain...
[QUOTE="...";25637352]Onpas pitkä poika :) Sanoisin melkeinpä että 86 senttisen, jos tuota vauhtia kasvaa... mutta jos kasvu kovasti tuosta alkaa hidastumaan, niin 80 voisi riittää (on reiluja mitoitukseltaan) Tiedä häntä, noista vauvojen kasvusta kun ei aina tiedä.[/QUOTE]

No niin on! :) Luulis kyllä, et kasvu tosta vähän tasaantuis, mutta kun ei kauaa enää voi ootella, ei ne talvihaalarit kovin kauaa enää oo alessa! :/
 
Meillä poju ollu 3,5kk neuvolassa samankokonen. Nyt 10kk ja käyttää yleensä kokoa 80. Eli vaikka ne haalarit ois melko reiluja ni mä ostasin enemmin sen 86. Tosin eihän sitä valitettavasti ikinä tiiä. Saattaahan poika yllättää. :) Sry, ei tainnu olla kovin paljon apuja.
 
minä vain...
Kiitos Jipsu, olihan tosta apua :) Jos teillä jo 10kk käyttää 80cm ja kuitenki ens vuonna tähän aikaan meidän poika jo 1v 3kk ja viel pari kk tarttis mahtua haalari! Thanks! :)
 
Ticketin vauvamallin vastaa aika lailla kokoaan eli siitä ottaisin sinuna 86 cm. Minä ostin suunnilleen saman kokoiselle pojalle ensi talveksi ticketin baggie north (tai jotain sinne päin ;)) -haalarin, ei ole vauvamallia vaan yksi vetoketju vain. Myyjäkin sanoi että ticketin sisällä toi baggie mallinen on selvästi reilumpi kuin muut mallit. Ja vertasin sitä 80 cm baggietä reimatecin 86 cm, niin oli muuten täysin saman kokoinen, mutta hihat noin 1 cm lyhyemmät. Myös verrattuna ticketin babymallin 80 cm toi baggie mallin 80 cm oli reilusti isompi. Joten siitä otin pojalle ensi talveksi tuon 80 cm. Toivottavasti sait jotain selkoa selostuksestani :D
 
Meillä on 2v1kk tyttö jolla ticketin 80cm puku menee koko talven, menis myös serkkupojalle joka 2v2kk ja ihan normaalin kokoisia lapsia, ehkä sieltä pienimmästä päästä kuitenkin.

Rinnalla molo kidsin 86cm puvut.

Kyllä toi kasvu siitä tasaantuu, ei lapses 30cm vuodessa kasva :D


Muokkaan vielä että meillä pukuna Othello!
 
Viimeksi muokattu:
"Joo"
oli poika 3kk iässä 65,5 cm pitkä ja 1 vuotiaana 79 cm, kasvu saattaa tasaantua paljonkin, en ostaisi vielä mitään haalaria, koskaan kun ei tiedä miten se kasvu jatkuu ja voi olla, ettei haalari mene ollenkaan
 
"viima"
[QUOTE="...";25637352]Onpas pitkä poika :) Sanoisin melkeinpä että 86 senttisen, jos tuota vauhtia kasvaa... mutta jos kasvu kovasti tuosta alkaa hidastumaan, niin 80 voisi riittää (on reiluja mitoitukseltaan) Tiedä häntä, noista vauvojen kasvusta kun ei aina tiedä.[/QUOTE]

meillä lapsi käytti 68vaatteita 3kk-10kk...

synty siis vuos sitte. 1v neuvolas 76cm. eli nyt 1v 3kk ja haalarina menee 74-80. 80 on hyvä jos siinä on vyötäröllä kiristin, oli meinaan marraskuussa todella iso viel, vieläkin reilu mut sopivampi. haalarit on reiluja kaikissa merkeissä mun mielest. meillä reiman. ja kaverilla todella iso poika mut hänkin käytti 1v 80 vaatteita.
 
..
En kertakaikkiaan ostaisi mitään haalaria 3kk ikäiselle vielä ensi talveksi. Itse ostin aikoinani heinäkuussa talvihaalarin seuraavaa talvea varten silloin 5kk lapselle ja koko meni täysin pieleen.

Tai sitten ostaisin kaksi eri kokoista, jos todella edullisesti saa ja myisin sen väärän kokoisen alkutalvesta pois huutiksessa.

Kävelemään opettelevan lapsen on tosi vaikea kävellä liian suuressa ja jäykässä haalarissa, jota ticketit on.

Jos haalareita nyt himoitset, niin nyt on oikea aika tehdä löytyjä käytetyistä huutiksessa. Hinnat alkaa laskea kevättä kohti ja parilla kympillä saat kivan vähänkäytetyn, ei tickettiä, mutta vaikka reimaa. Sitten on vähän pienempi harmi, jos koko menee mönkään.

Ps. Ei ne ticketit mielestäni niin valtavan suuria ole. Ostin juuri koot 74 ja 86 ja ne oli ihan samaa kokoluokkaa kuin reimatecit ja lassietecit. Lahkeet ehkä pari senttiä pidempiä ticketissä. Othello ja inia mallit kyseessä.
 

Yhteistyössä