Haalarin koko 2v (taas)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Hei,

Pähkäilen ja jahkailen toppahaalarin ostoa ensi talveksi. Tyttö täyttää 2v tammikuussa 2008. Nyt 1v:na käytössä lenne 80cm (babymallia), joka on justiinsa sopiva, pituutta neidolla 77cm.

Ajattelin lähinnä reimateciä tai remua. Ovatko miten reiluja tai pieniä mitoitukseltaan? Itselläni kun ei ole kokemusta kummastakaan. Eli minkäkokoisen ostaisin???

Jospa joku jaksaisi vielä vastata :hug:

Vaikeepa sitä on etukäteen veikata. Itse ostin vasta syksyllä talvihaalarin, joka osottautui liian isoksi :whistle:

Reimatecistä ei ole kokemusta. Waterfree Remu 86 cm on meiän just 2 täyttäneellä tytöllä ollut syksyn käytössä ja menee yhä hyvin. Sit toisaalta on pelkät haalarihosut, travallen 92 cm eikä ole isot nekään. Eikö se ole travalle toi remukin?

Sit on vielä Lassie 86 cm, se on se jonka jouduin vaihtamaan, kun otin ensin kokoa isomman. Muut vaatteet on kokoa 92, mutta noi haalarit taitaa usein olla reilumpia.

Meillä tyttö täyttää 2v heinäkuussa ja ens talveksi olen ostanut 86cm talvihaalarin.Nyt käytössä lassien 80cm haalari ja on vielä jonkin verran reilukin (tyttö oli 1v 2kk:n iässä 76cm pitkä).Monesti toppahaalarit on aika reiluja ja meillä kun ei ole kamalan isoja nuo lapset niin menee sitten nuo pienemmät koot pitkään.Ja toisaalta ei ole kamalan kiva liikkumisen kannalta jos toppapuku on kovin paljon liian iso.

Meillä nyt 1,5 v pojalla on käytössä NameIt:n 86 cm haalari ja se menee varmaan lopputalven. Ensi talveksi ostettiin (täyttää heinäkuussa 2 v) alennusmyynneistä jo 98 cm Lassietec haalari. Meillä kyllä aika isokokoinen poika. Veikkaisin että ensi talvena 2 v täyttävälle tytölle voisi 92 cm olla hyvä, mutta eihän sitä varmasti tiedä. Minusta talvihaalari saa olla aika reilu jotta alle mahtuu tarpeeksi vaatetta ja siinä on helppo touhuta, ja talvikenkien/rukkasten kanssa ei kuitenkaan hihoihin/lahkeisiinkaan kompastu vaikka olisi vähän isokin haalari.

Pojalla 1,5v on käytössä reimatec 86. Rasavilin 84cm kävi jo pieneksi. pituutta pojalla nyt 87cm. Varastossa yksi 92cm, joka otetaan kohta käyttöön. Eri valmistajien koossa on huomattavia eroja. Reimatec on aika iso. Remussa on lyhyet hihat ja jalat.

Meidän herra täyttää syyskuussa 2, ja en kyllä uskalla haalaria ostaa ennenku syksyllä. Nyt meillä on lennen ja remun haalarit tänä talvena, molemmat kokoa 86, eikä oo baby-malleja, kun ne on hankalia liikkuvalla lapsella (herralla nyt pituutta 81cm).

Jospa se sun pohtimista auttais, että nuo haalarit ovat täsmälleen saman kokoset, eli aikalailla sama mitotus siis remun ja lennen haalareissa, kun taas meidän herran välikausihaalari on lassien kokoa 80cm ja on noiden kanssa saman kokonen.

Mun poika on kans tammikuussa (kuun lopussa) syntynyt. Viime tammikuussa 1-vuotiaana oli pituutta 81cm. Pidettiin kevääseen asti talvipukua, jonka koko oli 80cm (oli keväällä tosi nafti). Tänä talvena siis nyt 2-vuotiaana puvun koko on 92cm. Ei olla vielä käyty neuvolassa, mutta arvioin pituudeksi 90-91cm. Meillä on Lassien ja Reiman puvut. Kummatkin on olleet ok, keväällä saattavat olla vähän nafteja,mutta kyllä näillä mennään lopputalvi. Itse pähkäilin viime talvena, että olisinko ostanut 92cm puvun vaiko 98cm. Lopulta en ostanut kumpaakaan, vaan jätin ostot syksyyn. Ei se 98 senttinenkään olis ollut hirmu iso, syksyllä vaan olis ollut vähän löysä, mut nyt keväällä ehkä parempi..tai en tiedä. Sun tyttös on pienempi kuin mun poika oli 1-vuotiaana, joten kyllä suosittelisin teille tuota 92cm pukua!