Haalarimerkkien mitoitukset -pino!! (Mikä merkki on reilua, mikä istuvampaa mallia/ kokoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sonja<3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sonja<3

Jäsen
28.03.2011
69
0
6
Avuksi kaikille ensi vuoden haalariostoksille (vai joko oon auttamattomasti myöhässä, siinä tapauksessa toiminee myös ensi kautena :) ), itse olin aika lailla pallo hukassa kun yritin kaupassa arvioida Reimatec/ Remu/ -ym. perusmerkkejä ilman lasta mukanani.

Jos tähän saisi myös esimerkkejä, esim.
meidän tyttö on 2v 10kk ja noin 92 cm/ 12,5 kg, Lassietec-talvihaalari 98 cm käytössä mutta melko lailla väljän oloinen hoikalla tytöllä.

Muoks. Toppahousut ovat Lennen (henkselimallit), niissä taas koko 92 ja lahkeet ovat jopa turhan pitkät, muuten hyvä napakka malli.

(Menisikö kokokasvu leikki-ikäisillä noin koon verran vuodessa, ts. tämän talven 98 on ensi talven 104?)

Viimeksi muokattu:
Lenne: lyhyt selkäosa, jonka vuoksi koko on pienehkö.
Reimatec: reilu koko, Jonathan samaa kokoluokkaa. Käsittääkseni myös Remut vastaavaa (en ole kokeillut tosin).
Name It: naftihko koko
Ticket: riippuu mallista, yleensä kokoa isompaa kuin lapussa on.

Tässä ne, jotka mulla on tullu vastaan. =)

Mun tyttö oli vuosi sitten melko lailla ap:n tytön kokoinen ja tänä talvena koitin sille 98 cm ticketiä, joka ois koon puolesta ollu ok (tosin malli ei ole minusta silmäähivelevin). Mutta käytössä sillä on nyt sekä 98 cm Lassien Supratech (perintökalleushaalari ;) menee koon puolesta varmaan just koko talven, mutta ei pidempään) sekä ticketin 104 cm toppahousut + Name It:n Storm-takki 104. Housut on reilut, mutta hyvin voi käyttää. Menevät varmaan tosin ens syksykaudenkin...

Viimeksi muokattu:
reimatec on isompaa kokoa kuin pelkkä reima, sopii myös jos pitkät kädet.
ticketistä yleensä samaa kokoluokkaa kuin reimatec näistä siis riittää pienempi koko kuin normaalisti,
minymo, hm, lindex normaalikokoisia, lyhyempi hihaosa, moloissa pitkät jalat mutta lyhyet hihat...
nameit ja pop pieniä kokoja, näistä meillä ainakin pitää ottaa selvästi suurempikoko...

Remu: todella lyhyet lahkeet!!!!!, selässä kuitenkin mittaa enemmän
Molo: pitkät lahkeet, lyhyt selkä (meille just oikea!)
Cupcake: pitkä selkä, lyhyet lahkeet
Ticket: baggie pitkät lahkeet mut pitkähkö selkäkin, baggie tough ei ole niin reilu, othello taas on reilu

[QUOTE="miima";25407813]Remu: todella lyhyet lahkeet!!!!!, selässä kuitenkin mittaa enemmän
Molo: pitkät lahkeet, lyhyt selkä (meille just oikea!)
Cupcake: pitkä selkä, lyhyet lahkeet
Ticket: baggie pitkät lahkeet mut pitkähkö selkäkin, baggie tough ei ole niin reilu, othello taas on reilu[/QUOTE]

Itse asiassa joo, saman oon todennut toppahousujen kohdalla tosta merkistä. Meillä oli yhdet perintönä tulleet viime talvena, jotka jäi jo syksyllä pieniksi just tuosta syystä, vaikka muuten koko ois periaattessa ollu ok.

Yhteistyössä