Haalari vai 2-osainen välikausipuku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Pojalla on ollut tosi hyvä 2-osainen takkija housut yhdistelmä, toimiva ja kätsy. Uuden hankinta edessä ja pitäis vähän ennekoida sitäkin että menee tossa kesällä hoitoon päiväkotiin.
Kaikki vaan ohjeistaa että ehdottomasti haalari ei 2-osaista. Mikä siinä 2-osaisessa on niin hankalaa?

Meillä on kaksiosaiset puvut molemmilla. Lähinnä syystä että esikoinen on vartalon mitasuhteissaan vähän hassu, eli puku missä selän ppituus on sopiva, jättää lahkeisiin ja varsinkin hihoihin huomattavasti ylimääräistä.

Ollaan tykätty noista koska niitä saa käytettyä myös erikseen, takkia tavallisten housujen kanssa ja housuja esim fleesen kanssa lämpimämpänä syys- tai kevätpäivänä.

Muuta negatiivista en osaa ajatella, kuin että pukemiseen nyt menee sen hetken enemmän aikaa ja tuota ne kai päiväkodeissakin ajattelee?

Riippuu lapsen iästä.
Kaksiosaisessa puvussa jää usein selkä paljaaksi kun lapsi oikein möyrii ja ryömii pihassa, ja sitten on kalsareissakin hiekkaa. Haalarin kanssa, tai sellaisen kaksiosaisen puvun kanssa jossa housut on ylös saakka tulevaa haalarimallia, tätä ongelmaa ei ole.
Lisäksi pikkulapset ei usein osaa laittaa takin vetskaria itse kiinni, mutta haalarin pukeminen sujuu, ja päiväkodissa kun muut samanikäiset tai jopa pienemmät, jotka pärjää itse pukemisen suhteen, katsoo vieressä kun yhtä autetaan...se voi olla lapselle kova paikka.
Mun lapsilla on molempia, sekä haalareita että kaksiosaisia pukuja.

Yhteistyössä