Haalareiden koosta, onkohan ihan hullua jos ostan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
...nyt 92cm talvihaalaria käyttävälle lapselle 104cm vk-asun? Ajatuksena että menisi sekä tänä että ensi vuonna.. Lapsi kasvaa suht samoilla käyrillä kuin minä itse olen ollut, eli nyt on n. 92cm pitkä ja tullee vuoden päästä olemaan hieman vajaa 100cm.

Vai onkohan se ihan hullu ajatus? Ostasiko kuitenkin 98cm, se olisi varmasti nyt sopivampi mutta ei tietenkään menisi kahta vuotta sitten.

Ostaisin kyllä koko 98. Siis mitä iloa haalarista on jos sillä on vaikea leikkiä, menee rikki ennen kuin on edes sopiva? Liian iso haalari jaa kiinni joka paikkaan. Lahkeet kuluu puhki.

Meillä nyt käytössä 110 haalari ja kevääksi ostan 116. Toisella taasen 104 kokoinen ja saa sitten 110 haalarin. Tosin jemmassa on toiselle jo 110 ja toiselle 104 haalari. Ne olivat niin reiluja vuosi sitten.

Osta 98 cm. Todennäkösesti menee sekä kevään että syksyn. Jos vielä vuoden päästä ajattelit menevän ni ei ole kovin realistista. Lapset vaan kasvaa.

Mutta... MIKSI mietit tätä nyt? Oota pari kuukautta kun tulee ne vk-kelit ja katso sit mikä on lapsen koko. Jos sillon on jo siirtynyt 98cm vaatteisiin ni sit saattaisin sinuna harkita isompaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Osta 98 cm. Todennäkösesti menee sekä kevään että syksyn. Jos vielä vuoden päästä ajattelit menevän ni ei ole kovin realistista. Lapset vaan kasvaa.

Mutta... MIKSI mietit tätä nyt? Oota pari kuukautta kun tulee ne vk-kelit ja katso sit mikä on lapsen koko. Jos sillon on jo siirtynyt 98cm vaatteisiin ni sit saattaisin sinuna harkita isompaa.

Siksi tietenkin mietin, kun noita vk-asuja alkaa pikku hiljaa tulla kauppaan.. :)

Mutta kiitos vastauksista!

Minä olen ostanut 104 kokoisen kaksiosaisen puvun meidän 3,5v tytölle joka on nyt 99cm pitkä ja käyttää 98 kokoista talvihaalaria. Hänellä on samanmerkkinen kaksiosainen puku jo nyt 104 kokoa eikä todellakaan voisi käyttää 110 kokoa, on niin reilu tuo 104 kokokin.

Ostin ensi talveksi 2 v 8 kk ikäiselle tytöllemme 110 cm toppapuvun. Nyt on käytössä 98 cm (lapsi on 96 cm) ja aloin epäillä, että 104 cm on liian pieni ensi talvena. Kai nyt jo 3,5 vuotiaat käyttävät 110 cm vaatteita?? :laugh:

Lapsilla ei voi ajatella, että jokin vaate kestää kaksi vuotta ennenkuin ikää on likemmä 10 vuotta tai enemmän. Lapset vain kasvavat niin kovaa kyytiä.

Eli ap:lle vastaan, että osta se 98 cm välikausipuku, jos näyttää kovasti pieneltä kesän lopussa, osta sitten alesta se 104 cm puku.

Yhteistyössä