Häälahjatoiveena rahaa tilille, mutta kuinka paljon laittaisin? :S

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli serkkuni häät ovat tulossa ja kutsussa mainitaan, että lahjojen asemasta hääpari toivoo muistamiset tilille erään yhteisen haaveen toteuttamista varten. Millä määrällä osallistua haaveen toteuttamiseen, siinäpä pulma...
Mikä summa olisi sopiva mielestänne, ettei mene liiallisuuksiin tai myöskään pihistelyksi?
Eikä kiitos arvosteluja siitä, eetä etkö muka ite osaa päättää tai ei me sun puolesta tiietä tms. Kuhan kyselen ajatuksia vähän gallupluonteisesti.

Olen vienyt häihin yksin 30-50 euroa. Riippuen kuinka läheinen ystävä on kyseessä. Siskoni kävi ystävänsä häissä ja siskoni ja hänen miehensä olivat vieneet 100 euroa.

Tallu: Hauska ajatus... ;)
Tilanne on se, että lisäksi kulunani häissä on hotelliyö kaupungissa, jossa häät pidetään. Kuulostan varmaan pihiltä, mutta ajattelisin että voisin pitäytyä vähän pienemmässä summassa...
Nää on vaikeita, lahjalistassa ei olisi hinta tai lahjan arvo keskeinen.

Laitoin nyt 30 euroa. Toivon, että hääpari ei nyt ruksaa minua pihien vieraiden kohtaan.
Mulla on ollut nyt viime aikoina useampi juhöla, joissa rahatoiveita. En tiedä onko ystävyys rahassa mitattavissa, toivon että se serkun kanssa säilyy tästä huolimatta...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Laitoin nyt 30 euroa. Toivon, että hääpari ei nyt ruksaa minua pihien vieraiden kohtaan.
Mulla on ollut nyt viime aikoina useampi juhöla, joissa rahatoiveita. En tiedä onko ystävyys rahassa mitattavissa, toivon että se serkun kanssa säilyy tästä huolimatta...

Mun mielestä yksinäiseltä ihan hyvä summa :) Tuskin ne niitä kattoo, että kuka paljonkin on laittanut ja sen perusteella sit ihmisiä arvottaa :D Ja jos näin on, niin 3 euroakin olisi ollut riittävä!

Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Mun mielestä 50? jos on vähänkin läheinen sukulainen tai ystävä on todella vähän vaikka köyhä opiskelija olenkin :o

50? on vanhaa rahaa 300mk. Mä ymmärrän, että viiskymppinen saattaa jonkun korvissa kuulostaa vähältä, mutta jos sitä ajattelee markkoina, niin onhan se aika paljon. Ja joo, tiedän, ei saisi enää ajatella markkoina. Mutta on se silti iso summa.

Mä pistin rahaa tilille 50?, mutta toisaalta laitoin yhteen tavaralahjaan melkein 100?. Tosin tämä tavaralahja oli ihan erityiselle hääparille ja asiaan liittyy paljon muutakin, sen vuoksi näille vähän kalliimpi.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mun mielestä 50? jos on vähänkin läheinen sukulainen tai ystävä on todella vähän vaikka köyhä opiskelija olenkin :o

50? on vanhaa rahaa 300mk. Mä ymmärrän, että viiskymppinen saattaa jonkun korvissa kuulostaa vähältä, mutta jos sitä ajattelee markkoina, niin onhan se aika paljon. Ja joo, tiedän, ei saisi enää ajatella markkoina. Mutta on se silti iso summa.

Mä pistin rahaa tilille 50?, mutta toisaalta laitoin yhteen tavaralahjaan melkein 100?. Tosin tämä tavaralahja oli ihan erityiselle hääparille ja asiaan liittyy paljon muutakin, sen vuoksi näille vähän kalliimpi.

Onhan se vanhoissa markoissa suuri raha, mutta kannattaa muistaa että indeksit ovat nousseet markka-ajoista kohisten, sillä vanhalla 300 markalla ei saa enää lainkaan niin paljon kuin markka-aikana sai.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:

Onhan se vanhoissa markoissa suuri raha, mutta kannattaa muistaa että indeksit ovat nousseet markka-ajoista kohisten, sillä vanhalla 300 markalla ei saa enää lainkaan niin paljon kuin markka-aikana sai.

Onhan se totta, mutta on se 50? siltikin aika suuri raha, kun miettii, mitä kaikkea sillä saa.

25 ? per pää, me on aina laitettu miehen kans kaksisteen kun on menty niin 50 ?.

Jos sisko tai veli niin enempi, mutta esim sinun tapauksessasi ap, jos miehenne kanssa menette, 50 ? on ihan passeli =)

No kuka kellekin on läheinen. Minä en serkulle antaisi kuin tuon 50 ?, paitsi jos olisi paras ystäväni tämä serkku.

Yhteistyössä